Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zone 30 stad Gent wordt uitgebreid naar alle deelgemeenten...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Zowel n-va als groen zijn feitelijk geen extreme partijen, ze neigen op sommige vlakken eerder naar het centrum.
    pvda en vb, dat zijn extreme partijen (imho)
    Groen is een vrij extreme partij die sociaal nog aanvaard wordt, VB is ook een extreme partij. Ben er zeker van dat VB er sterk zal op vooruit gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Hoe zou jij dat oplossen??

Die blanco stemmen, werken nu in het voordeel van de meerderheid, maar tot heden heeft nog geen enkele Aardbewoner ontdekt, hoe je dit probleem, rechtvaardiger zou kunnen oplossen….

Als dit u lukt, krijg je meteen alle Nobelprijzen tegelijk…

de blancostem stamt nog uit de tijd dat mensen ongeletterd waren en men op die manier via de blancostemmen aangaf het eens te zijn met hetbestaande beleid. Mensen die nu blanco stemmen doen dat vaak om een bewuste reden: men vindt gen enkele partij aansluiten bij zijn ideologie en wil daarom ook bewust op niemand stemmen.
      Laat die stemmen dan ook tellen en in een aparte categorie worden opgenomen. Als men via het stemgedrag merkt dat er heel wat blancostemmers zijn moet men dit durven koppelen aak consequenties. Verlies van partijdotaties, desnoods zelfs een ongeldigheid van de stemming. Mogelijkheden genoeg om iets met de blancostemmen te kunnen doen.
      www.peugeotforum.be

Comment

Leuven blijven ze ook verkloten, circulatieplan en minder parking.
        Vorig weekend gaan eten en bij het af rekenen een enquête bijgekregen om in te vullen.

Zegt genoeg wat een succes dat is voor de handelaars.

Voor de rest gaat zotte Louis wel procederen tegen Uplace ze, zielige sossen.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

Mogelijkheden genoeg om iets met de blancostemmen te kunnen doen.
          Start uw eigen partij, zorg dat je een 2/3 meerderheid hebt (grondwet aanpassing) en klaar is kees...

Ps
          Uw idee heeft het nooit gehaald, want een gemeente of land zou onbestuurbaar worden indien de blanco stemmen 50.01% van de stemmen halen, wat niet overal ondenkbaar is.

In die gemeente /land zou men dan 7 jaar /5 jaar moeten wachten op de volgende verkiezingen...

(Zoals de Rector verkiezingen in Gent, waar het originele kiessysteem ook tot een totale blokkering zorgde, waarna men het vlug vlug, diende te veranderen, anders was er geen Rector…)

Comment

misschien niet, maar het zou de gangmakers van nu misschien wel eens doen nadenken over de manier waarop ze bezig zijn
            www.peugeotforum.be

Comment

hebben die gierige nederlanders, die er toch in slagen om op democratische wijze een hoge wegenbelasting en accijns goed te keuren, dan toch op één of andere manier gelijk als ze vinden dat wij belgen dom en kortzichtig zijn?

Vlamingen zijn kleinburgerlijke, materialistische en platte egoïsten, die geen oog hebben voor cultuur en schoonheid. Het zijn niet de woorden van een rancuneuze Kabila, of van acteur Colin Farrell die een tijdje in ons land verbleef voor de opnames van 'In Bruges', maar van een Nederlander die al dertig jaar in ons land woont. Hij schreef een opiniestuk in het Nederlandse magazine HP/De Tijd, waarin hij geen spaander heel laat van Vlaanderen en zijn inwoners.
              Laten we massaal huizen huren ipv. kopen... zo kortzichtig zijn wij belgen ten opzichte van nl'ers.

Comment

In NL waren ze in elk geval zo slim om niet al hun open ruimte vol te verkavelen...

en huren vs kopen... is ook geen zwartwit verhaal hoor, aan kopen zijn ook bepaalde nadelen verbonden:
                - ge betaalt ook best wat rente (zeker als ge een groot kapitaal ontleent)
                - ge betaalt ook het onderhoud van uw eigendom
                - ge betaalt beschrijf en notariskosten, aktekosten, schuldsaldo...
                - ge zijt minder flexibel om snel te verhuizen als ge t beu zijt of de omstandigheden er om vragen (want dan zit je weer met die kosten)
                - als ge dan al eindelijk iets betaalbaar hebt gevonden, is de kans groot dat ge nog wel nen tijd bezig zijt met renoveren of verbouwen
                - ge hebt sowieso startkapitaal nodig

ik heb zelf gekocht maar om mijn startkapitaal bijeen te krijgen heb ik wel redelijk lang bij mn ouders gewoond en eigenlijk heb ik ook langer in mijn eerste eigendom gewoond dan mij lief was, nu verhuur ik mijn eigendom en huur iets dat tiptop in orde is op een toffere plek, zonder al die kosten die bij een nieuwe aankoop komen kijken en mijn eigendom betaalt zichzelf af.
                als je geen kapitaal hebt is kopen sowieso geen optie, hebt ge wel kapitaal, kunt ge altijd iets kopen om te verhuren.. moet er niet per se zelf in wonen.

of, als ge kapitaal hebt, kunde er ook andere dingen mee doen.. had ik mijn geld in bitcoin of in bepaalde aandelen had gestoken, was ik stinkend rijk nu.
                Last edited by sunking; 17/11/2017, 12:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Laten we massaal huizen huren ipv. kopen... zo kortzichtig zijn wij belgen ten opzichte van nl'ers.
                  Diene vent durft zelfs niet zijn eigen naam gebruiken, wa ne looser...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Diene vent durft zelfs niet zijn eigen naam gebruiken, wa ne looser...
                    ... zei een anonieme meneer op een forum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      de blancostem stamt nog uit de tijd dat mensen ongeletterd waren en men op die manier via de blancostemmen aangaf het eens te zijn met hetbestaande beleid. Mensen die nu blanco stemmen doen dat vaak om een bewuste reden: men vindt gen enkele partij aansluiten bij zijn ideologie en wil daarom ook bewust op niemand stemmen.
                      Laat die stemmen dan ook tellen en in een aparte categorie worden opgenomen. Als men via het stemgedrag merkt dat er heel wat blancostemmers zijn moet men dit durven koppelen aak consequenties. Verlies van partijdotaties, desnoods zelfs een ongeldigheid van de stemming. Mogelijkheden genoeg om iets met de blancostemmen te kunnen doen.
                      Klinkt op zich wel logisch: partijen krijgen dotaties voor de kiezers die ze kunnen overtuigen.
                      Als echter bvb 10% blanco stemt en zich in geen enkele partij kan vinden, moeten alle partijen ook maar 10% minder krijgen.
                      Last edited by Chris_147; 17/11/2017, 14:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                        Ps
                        Uw idee heeft het nooit gehaald, want een gemeente of land zou onbestuurbaar worden indien de blanco stemmen 50.01% van de stemmen halen, wat niet overal ondenkbaar is.
                        Denk jij dat een land niet op de rand van de afgrond staat als 50,01% van de mensen zich in geen enkele partij kunnen vinden?
                        Volgens mij heb je al een revolutie voor dat gebeurt

Comment

... zei een anonieme meneer op een forum
                          Ik vind als je zulke zaken gaat verkondigen dat je je ook kenbaar moet maken. Waar is zijn geloofwaardigheid nu ? Wat wil hij bereiken behalve het afzeiken van de Belgen ? Iedereen wil hier wonen maar 't is voor niemand goed in ons landje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Denk jij dat een land niet op de rand van de afgrond staat als 50,01% van de mensen zich in geen enkele partij kunnen vinden?
                            Volgens mij heb je al een revolutie voor dat gebeurt
                            Voor heel België zal dat niet zo vlug gebeuren, maar in een kleine gemeente is dat vlugger als je denkt.

Maar als het gebeurt (al is het maar na een social media oproep) zit je plots wel met 7 / 5 jaar geen bestuur.... (Lopende zaken.bestuur, is stilstand....)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Klinkt op zich wel logisch: partijen krijgen dotaties voor de kiezers die ze kunnen overtuigen.
                              Als echter bvb 10% blanco stemt en zich in geen enkele partij kan vinden, moeten alle partijen ook maar 10% minder krijgen.
                              Als je de partij dotaties te hoog zijn, moet je ze veranderen....

Maar zelf de Partij van de verandering,(N-VA) heeft alvast nog geen initiatief genomen.

Groen, wil die dotaties al jaren verlagen, maar er is niemand die dat wil steunen.....
                              .
                              Is het systeem van de USA of UK beter???

(partij financiering door rijke bedrijven en burgers, die alleen hun voordeel nastreven en de bedrijven kunnen deze kosten van hun inkomen aftrekken en betalen zo nog minder belasting...)

Comment

Groen... als ik groen lees wordt 't al zwart voor mijn ogen

Comment

Als ik die Calvo zie op tv begin ik al te kokhalzen.

Comment

Een bevriend koppel is uiterst groen. We moeten onze onderwerpen dan ook zorgvuldig kiezen. Ze P@@@pen zelfs groen. De pil pakt ze niet omdat er residu's van in het drinkwater komen, condooms ook niet voor de plastics in de oceanen. Dus C.I.en zijn klutske levert hij gelukkig netjes af in het containerpark als gevaarlijk chemisch afval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Als ik die Calvo zie op tv begin ik al te kokhalzen.
                                      't Is ook niet mijn beste vriend, maar een gebrek aan dossierkennis kan je hem, in tegenstelling tot veel van zijn collega's, groen of welke kleur dan ook, niet verwijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Een bevriend koppel is uiterst groen. We moeten onze onderwerpen dan ook zorgvuldig kiezen. Ze P@@@pen zelfs groen. De pil pakt ze niet omdat er residu's van in het drinkwater komen, condooms ook niet voor de plastics in de oceanen. Dus C.I.en zijn klutske levert hij gelukkig netjes af in het containerpark als gevaarlijk chemisch afval.
                                        er zijn natuurlijk allerlei varianten in groen. lichtgroen, donkergroen, fluogroen, appelblauwzeegroen ..
                                        even goed bij geel, niet elke NVA'er wil onafhankelijkheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking

er zijn natuurlijk allerlei varianten in groen. lichtgroen, donkergroen, fluogroen, appelblauwzeegroen ..
                                          even goed bij geel, niet elke NVA'er wil onafhankelijkheid
                                          Onafhankelijk Waasland

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X