Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen: sowieso omnium?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Op zak steken is relatief, had je genoeg voor een nieuwe?
    Ah nee dat niet, legt altijd bij hee. Hij was net vijf jaar geworden en ik was zinnes hem kortelings te vervangen. Geschatte waarde ongeveer 7000 Euro, ontvangen 22.000 Euro... (ook de BIV en zo werd terug betaald). Weet faktuurprijs nieuw niet meer, maar bij KBC schrijven ze traag af en dan nog eens die 10 procent extra die je krijgt op de som...
    Allé, 'k vond dat toch al de moeite

Comment

Nja Kbc... Toen ik eens ging horen voor een mini-omium na 3 jaar en +/- 95km's ging er praktisch niets van mijn full omnium vanaf, had toen eens bij Axa gaan horen ( verschil + 500 ), dan wast ineens, aja maar wij kunnen dat wel aan dezelfde prijs doen... Had wel niet gezegd dat Axa volledig met pech en vervanging was, wat er bij Kbc nog niet bij zat. Bye bye Kbc

On topic: zou mij ook eerder ergens een 2dehands zoeken en gewoon op ba rijden, zeker met een bouw...
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Wat kan in godsname gebeuren met een wagen die ritjes van 5 kms aflegt ? Gewoon BA ... !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Wat kan in godsname gebeuren met een wagen die ritjes van 5 kms aflegt ?
          Zoiets bijvoorbeeld.

Comment

Ga je niet hebben als je de snelheidslimieten ietwat respecteert..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195

Het geld kwam van de ba van de tegenpartij, ik zou niet weten dat uw omnium bijlegt... indien wel dan gaat uw premie opmhoog.
              Tegenpartij vergoedt in werkelijke waarde. Met de werkelijke waarde koop je geen nieuwe wagen.
              Je omnium (een goeie dan toch) betaalt uit in aangenomen waarde (meestal een jaar zonder afschrijving, en dan een kleine afschrijving per maand).
              Bovendien kan je in bepaalde gevallen lang wachten achter de vergoeding van de tegenpartij, terwijl een omnium quasi direct uitbetaalt.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Wist, ik niet... zelden een omnium genomen en nooit een echt ongeval gehad...

Comment

Daarvoor heb je fora : lees en leer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Tegenpartij vergoedt in werkelijke waarde. Met de werkelijke waarde koop je geen nieuwe wagen.
                    Je omnium (een goeie dan toch) betaalt uit in aangenomen waarde (meestal een jaar zonder afschrijving, en dan een kleine afschrijving per maand).
                    Bovendien kan je in bepaalde gevallen lang wachten achter de vergoeding van de tegenpartij, terwijl een omnium quasi direct uitbetaalt.
                    Klopt, een week en het stond op de rekening...

Comment

Ik neem altijd een volledige omnium op mijn wagen(s) voor de ganse duur, met 0 € vrijstelling.
                      Ik kan het namelijk echt niet hebben om met wagen(s) rond te rijden met een blutsje of schrammetje.
                      Als "goede" klant krijg ik toch redelijk wat korting op mijn omnium.
                      Als ik de kostprijs bekijk van 1 OEM Xenon koplampunit compleet, dan hoef je er maar eentje kapot te hebben om de omnium terug te hebben.
                      Is eigenlijk hetzelfde als alle verzekeringen: Je betaald altijd teveel als je ze niet nodig hebt, maar in her andere geval ben je maar wat blij er eentje te hebben..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                        Ik neem altijd een volledige omnium op mijn wagen(s) voor de ganse duur, met 0 € vrijstelling.
                        Ik kan het namelijk echt niet hebben om met wagen(s) rond te rijden met een blutsje of schrammetje.
                        Als ik de kostprijs bekijk van 1 OEM Xenon koplampunit compleet, dan hoef je er maar eentje kapot te hebben om de omnium terug te hebben.
                        Is eigenlijk hetzelfde als alle verzekeringen: Je betaald altijd teveel als je ze niet nodig hebt, maar in her andere geval ben je maar wat blij er eentje te hebben..
                        Zo is dat,
                        Dit jaar is een auto in mijn flank gereden, deur en zijflank achter beschadigd dus nieuw geplaatst, kostprijs voor de tegenpartij 7500 euro.
                        Voor hetzelfde kon ik tegen een paaltje of iets anders gereden zijn, de prijs zou dezelfde zijn uit mijn zak te betalen.
                        Dus voor mij ook omnium.
                        Z4 M40i

Comment

Hoelang doe je dan gemiddeld met een auto?
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lauke91 Bekijk Berichten
                            Ik verwees inderdaad naar de mini-omnium of 'kleine omnium', zoals men dat noemt. Die zou ik dan eventueel aanvullen met de optie tussenkomst voor schade in geval de wagen perte totale is (ook als dit gebeurt door de eigen fout). Alle andere gevallen van eigen fout zijn dan, in tegenstelling tot een full omnium, niet gedekt. Er blijven dus nog wel wat situaties over die in de uitgebreide mini-omnium niet worden gedekt. Denk ook aan vandalisme of schade door een ongeval met vluchtmisdrijf. Omdat het een lichte vracht betreft, vond ik diefstal en glasbreuk nog wel interessante opties, omdat het vaker gebeurt dat men 'geïnteresseerd' is in wat mogelijk in de laadruimte zou kunnen liggen.

Ter illustratie van het prijsverschil:

- Bij touring heb je 650 euro volledige omnium met 0% vrijstelling. Dit zou men verder kunnen aanvullen met alle mogelijke opties (rechtsbijstand, vervangwagen, pechverhelping in België en in het buitenland). En dan komt het op 820 euro voor alles.

- Een degelijk uitgebreide omnium (incl. perte totale) aangevuld met rechtsbijstand en vervangwagen komt dan op 470 euro. De zuivere uitgebreide omnium (zonder rechtsbijstand en vervangwagen) zit op 414 euro.

- Wanneer men zich beperkt tot een mini-omnium (dus zonder perte totale of andere opties), dan gaat het bedrag terug tot 306 euro.

- Tot slot is uitsluitend BA zo'n 250 euro per jaar.

Deze bedragen zijn ongeveer de goedkoopste op de markt. Corona Direct biedt ook een mooi tarief op voorwaarde dat men niet te veel kilometers doet - elke 1.000 kilometer erbij is een heel groot verschil - ook al is het nog altijd onder de 10.000 km. (465 euro voor een uitgebreide mini-omnium) en ING kan zelfs voor 401 euro een mini-omnium met uitbreiding aanbieden (voor elke omstandigheid met minder dan 10.000 km).

Ik besef uiteraard dat het sowieso een gok is. Je weet immers nooit wat je overkomt. Het belangrijkste voor mij is evenwel niet zozeer om te weten hoe ver ik zou gaan met een mini-omnium, maar wél om de geruststelling te hebben dat het ook weer niet zo'n gek idee is om géén full omnium te onderschrijven. Met die keuze lijk ik immers tegen alle adviezen in te gaan, enkel en alleen omdat het een nieuw voertuig betreft...

Beste groeten,
                            Lauke
                            de bedragen die ge hier noemt zijn niet echt hoog te noemen. Het verschil tussen mini en volledig omnium is minimaal. Als je dat maandelijks zou betalen zou het verschil max rond de 20€ liggen per maand. Je kan nog altijd opteren om de eerste 2 tot 3 jaar de omnium te nemen om daarna over te schakelen naar een mini omnium.
                            www.peugeotforum.be

Comment

De grote vraag inzake omnium is hoeveel je zelf aan schade kan betalen zonder uw glimlach te verliezen. Dus hangt het ook af van de nieuwwaarde van de wagen en hoe lang je deze behoudt. Er is dus geen algemeen antwoord op deze vraag, iedereen moet zijn eigen analyse doen. Als de restwaarde van de wagen zodanig daalt dat een grote schade financieel geen ramp is, dan is tijd om de omnium af te zeggen en op BA terug gevallen. Mini-omnium kan een tijdje interressant zijn indien een diefstal te vrezen is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten

Hoelang doe je dan gemiddeld met een auto?
                                een jaar of 5 (max 85000 km, dat is zo'n beetje mijn psychologische drempel)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  De grote vraag inzake omnium is hoeveel je zelf aan schade kan betalen zonder uw glimlach te verliezen. Dus hangt het ook af van de nieuwwaarde van de wagen en hoe lang je deze behoudt. Er is dus geen algemeen antwoord op deze vraag, iedereen moet zijn eigen analyse doen. Als de restwaarde van de wagen zodanig daalt dat een grote schade financieel geen ramp is, dan is tijd om de omnium af te zeggen en op BA terug gevallen. Mini-omnium kan een tijdje interressant zijn indien een diefstal te vrezen is.
                                  0 €,
                                  Ik baal van kosten voor herstellingen, heb je eigenlijk niets voor, alleen heb je terug wat je eigenlijk al had.
                                  Ik geef liever geld aan iets nieuws
                                  Rara mens ben ik zeker ?

Comment

0 €,
                                    Ik baal van kosten voor herstellingen, heb je eigenlijk niets voor, alleen heb je terug wat je eigenlijk al had.
                                    Ik geef liever geld aan iets nieuws
                                    Rara mens ben ik zeker ?
                                    Ik kan die redenering wel volgen.
                                    Maar als je jaren betaald aan een verzekering zonder iets voor te hebben ben je ook heel wat geld kwijt waarvoor je niks in ruil krijgt.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ik kan die redenering wel volgen.
                                      Maar als je jaren betaald aan een verzekering zonder iets voor te hebben ben je ook heel wat geld kwijt waarvoor je niks in ruil krijgt.
                                      Klopt, maar eigenlijk koop je een zekere gemoedsrust.
                                      Is zoals ik al aangaf : voor elke verzekering betaal je teveel als er niets gebeurt : levensverzekering, brandverzekering.......

Comment

Die gemoedsrust dat klopt idd wel.
                                        Wat die andere verzekeringen betreft is dat toch wat anders, d'r komt normaal gezien altijd wel een punt waarop die je gaan moeten betalen.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Schade-verzekeringen zijn geen beleggingen die moeten opbrengen. Je koopt gemoedsrust, een zekerheid dat je vermogen niet sterk aangetast gaat worden als er iets ernstigs gebeurd.
                                          Heel de branche is trouwens gestoeld op het principe van solidariteit en het principe van de grote aantallen:
                                          We betalen met velen een beetje (premie: een klein percentage van de waarde van het verzekerde goed), om als iemand van ons iets voor heeft (schadegeval) die ene persoon een groot bedrag uit te kunnen betalen, zijnde volledige waarde van dat goed.

Comment

Working...
                                          X