Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen: sowieso omnium?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

€659 omnium op 14500 euro is 4,5 % per jaar.
    kleine percentage...

Als je 2x iedere 10 jaar een auto koopt heb je de 3 aan de verzekering betaald.
    Last edited by ; 26/11/2017, 23:17.

Comment

Hoe groter het risico ingeschat wordt, hoe duurder de premie.
      Wij betalen bv 600 euro per jaar voor een ba, rechtsbijstand en een volledige omnium voor onze Mini, verzekerde waarde 20.000 euro. Sinds heel lang schadevrij, bestuurder buiten de 'gevaarlijke leeftijden',...
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Vrij nutteloze discussie vind ik.
        Ieder moet voor zichzelf uitmaken welk risico hij/zij wil nemen door al dan niet een omnium af te sluiten.
        De redenering dat als je x aantal jaren niets tegen komt je een mooi kapitaal hebt verbrast, die klopt.(maar geldt eigenlijk voor alle verzekeringen)
        Ben je kapitaalkrachtig genoeg om dan een grote tegenslag op te vangen, dan is er eigenlijk geen of nauwelijks een probleem.
        Anderzijds zou ik niet graag al diegenen die geen omnium namen (omwille van diverse redenen) niet graag te eten geven omdat ze (diep) in de shit raakten: auto eventueel nog af te betalen + aanschaf van een nieuw voertuig... dan is het dikwijls nogal eens bleiten geblazen.

Een 'oud wrak' dat nauwelijks € 5.000 waard is moet je niet verzekeren aan een premie van € 1.000, dat lijkt me nogal evident.

Eigenlijk zou iemand (kapitaalkrachtig genoeg of niet) die geen omnium neemt elk jaar de premie die hij zou betalen moeten op zij zetten, met wat geluk (= geen accidenten in fout) heeft hij dan na wat jaren een mooi (extra) spaarboekje.. Met wat tegenslag heeft de niet-kapitaalkrachtige dan toch nog pech als het ongeluk te snel toeslaat.

Het aantal afgelegde kilometers verhoogt weliswaar het risico, maar ook op 5 km per dag kan het ongeluk toeslaan hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Hoe groter het risico ingeschat wordt, hoe duurder de premie.
          Wij betalen bv 600 euro per jaar voor een ba, rechtsbijstand en een volledige omnium voor onze Mini, verzekerde waarde 20.000 euro. Sinds heel lang schadevrij, bestuurder buiten de 'gevaarlijke leeftijden',...
          Bij welke verzekering is dat ? Welke verzekeringen heb je er nog ?
          In welke orde van grootte ligt de totale verzekeringspremie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Ik kan die redenering wel volgen.
            Maar als je jaren betaald aan een verzekering zonder iets voor te hebben ben je ook heel wat geld kwijt waarvoor je niks in ruil krijgt.
            en waarmee je een redelijk kleine schade met de glimlach kan betalen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

€ 600 /Jaar voor BA, + Rechtsbijstand + volledige Omnium (€20000) kan inderdaad niet.... ergens is er een heel grote adder onder het gras.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195

ING/NN.
                Brand en BA gezin zitten er ook. Maar dat beïnvloedt de premie niet.
                Totale premie voor auto is 600 euro. Brand + familiale is ongeveer 800 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis

€ 600 /Jaar voor BA, + Rechtsbijstand + volledige Omnium (€20000) kan inderdaad niet.... ergens is er een heel grote adder onder het gras.....

Ik denk toch dat ik de adders van onder het gras zou moeten zien (gezien mijn job).

Verzekerde waarde : 19239,67 euro ex BTW - 90 kw - bouwjaar 2011 - bestuurder van 43 jaar, schadevrij sinds 1995 - postcode 8560 - 1 bestuurder en 3 passagiers - Premie op maandbasis: 50,95 euro.
                  Waarborgen: BA/RB/omnium/service na schade/premiebescherming

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Ik denk toch dat ik de adders van onder het gras zou moeten zien (gezien mijn job).

Verzekerde waarde : 19239,67 euro ex BTW - 90 kw - bouwjaar 2011 - bestuurder van 43 jaar, schadevrij sinds 1995 - postcode 8560 - 1 bestuurder en 3 passagiers - Premie op maandbasis: 50,95 euro.
                    Waarborgen: BA/RB/omnium/service na schade/premiebescherming
                    volgens mij heb je een grote personeelskorting...
                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Toch niet. Auto staat op naam van Ms.
                      Personeelskortingen zijn trouwens heel beperkt geworden (wetgeving). Voor hypothecaire kredieten bijvoorbeeld, krijgen klanten vaak betere tarieven dan personeelsleden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

volgens mij heb je een grote personeelskorting...
                        Nu weet ik weer waarom ik ooit bij ING-bank en KBC-verzekeringen ben vertrokken....
                        • Niet 1 adder gevonden, maar 2 adders… (simulatie ING) .en dan heb ik de kleine letters nog niet gelezen…
                        1. Om aan dat bedrag te komen moet je wel minder als 10.000 km/jaar rijden
                        2. +
                        3. Een omnium franchise van € 1200 per ongeval/jaar.

Dat noem ik dus geen volledige omnium

De prijs is ondanks deze adders inderdaad wel scherp….maar ik hou van klare wijn…tot heden dronk ik die alleen bij Ethias…. (zonder er te werken)

Comment

bij KBC ooit slecht gevaren bij mijn eerste nieuwe auto(was in 1992)
                          ik heb een zwaar ongeval in mijn recht, vraag aan mijn madam om alles mee te brengen qua papperassen naar de kliniek(lag daar te niksen met gebarsten nek en gebroken ribben en knie), begin mijne omnium te lezen, bleek dat alle begonnen 1000km, 0.25% extra aftrok hadden boven wat zij normaal vinden(1500km/maand), auto was 13 maand en had 75000km, ik ging dus een extra 14% verliezen bovenop de 7% omdat de auto 13maand was....

sjans dat er toen gene carpass bestond en de toenmalige garagist nog ene was dat nog naar klein klein kleuterke gekeken had in zijn jonge jaren
                          mijn autootjes:

Comment

Die franchise is zelf te kiezen (1200-800-400). Personeelskorting is zelfs onbestaande voor het product autoverzekering. Prijzen zijn enorm scherp voor ‘goede’ chauffeurs. (Geen schadegevallen in fout, BM0 of lager of meer dan 5 schadevrije jaren bewijsbaar). Ik betaal (BA + RB + premiebescherming) voor alle 3 de auto’s nog geen 1000 euro per jaar.

1 van de auto’s maakt gebruik van de 10.000 km per jaar optie (dat spaart de volle 32 euro per jaar uit).

Indien ik trouwens een omnium zou nemen, dan liefst een zo hoog mogelijke franchise. Die kleine fratsen betaal ik zelf wel (zodat schadegeval niet geregistreerd is), enkel als ik hem volledig plooi wil ik uitbetaald worden.
                            Last edited by timothy; 28/11/2017, 19:58.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                              bij KBC ooit slecht gevaren bij mijn eerste nieuwe auto(was in 1992)
                              ik heb een zwaar ongeval in mijn recht, vraag aan mijn madam om alles mee te brengen qua papperassen naar de kliniek(lag daar te niksen met gebarsten nek en gebroken ribben en knie), begin mijne omnium te lezen, bleek dat alle begonnen 1000km, 0.25% extra aftrok hadden boven wat zij normaal vinden(1500km/maand), auto was 13 maand en had 75000km, ik ging dus een extra 14% verliezen bovenop de 7% omdat de auto 13maand was....

sjans dat er toen gene carpass bestond en de toenmalige garagist nog ene was dat nog naar klein klein kleuterke gekeken had in zijn jonge jaren
                              Ergens mag je toch stellen dat een auto van 13 maanden in de meeste gevallen minder waard is dan 93% van de nieuwwaarde en de meeste wagens van 13 maanden oud hebben ook geen 75.000 km...

Je had het wel op voorhand moeten weten, dat dan wel.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ergens mag je toch stellen dat een auto van 13 maanden in de meeste gevallen minder waard is dan 93% van de nieuwwaarde en de meeste wagens van 13 maanden oud hebben ook geen 75.000 km...

Je had het wel op voorhand moeten weten, dat dan wel.
                                idd ze hadden 't mogen zeggen, auto was voor professioneel gebruik verzekerd(indertijd 6 punten meer op de BM ladder, dus fors duurdere premie), vrijstelling was toen 3%,kleinste dat je indertijd kon nemen bij hen
                                daarna altijd verzekering gehad zonder aftrek voor bovengemiddelde km standen.... ooit zo een accident gehad met een 5 jaar oude Volvo met 284.000km.... meer teruggekregen dan ikzelf had betaald(door de goede voorwaarden bij Volvo insurance)
                                mijn autootjes:

Comment

Mijn franchise is dus geen 1200 maar 400 euro.
                                  En die 10000 km is bewust. De Mini doet er geen 9000 per jaar.
                                  Verschil is ongeveer 10%.

Comment

In Antwerpen wonen blijkbaar de slechtste bestuurders, in Brugge de beste...

Comment

Nee, niks te maken met goede of slechte chauffeurs. Gewoon het risico is groter in Antwerpen, drukker verkeer, meer vandalisme... In de kleine dorpen betaal je het minste...

Comment

Working...
                                      X