Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mat kleur voor-en nadelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mat kleur voor-en nadelen

De kans zit erin dan mijn volgende aankoop een matte wordt vooral bij mb hebben ze veel mooie matte kleuren fabriek af. Maar wil toch eens van de kenners horen wat de nadelen of voordelen ervan zijn ten opzichte van metaalkleur.

Designo magno (donkergrijs)

Last edited by Schnippy; 07/12/2017, 13:23.

Aub geen zwart.
    Last edited by Gixxer; 07/12/2017, 13:17.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dat zal wel niet meer zo kras gevoelig zijn vermoed ik.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dan liever zo: https://i.pinimg.com/736x/1c/f1/ac/1...rcedes-cls.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Ferm!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Voor en nadelen? Niet veel mensen met ervaring blijkbaar?

Comment

kennis van mij had een mat bronzen 6 serie, heel mooi en na een maand of 6 was hij het al beu.
              Dan heeft hij nog de pech gehad dat er eentje tegen zijn bumper gereden was. Bumper hebben ze 3 keer herdaan omdat er kleurverschil op zat.

Comment

ik heb bij aanschaf SL ook lang lang moeten zoeken om 1 te vinden die niet mat was. Edition 1 was blijkbaar vaak in mat designo geleverd. Elke dealer raadde het me af.
                Ik heb in huis ook 1 muur in matte verf en zou dat ook nooit meer willen. Mooi als het nieuw is, maar door wrijving worden sommige delen te glanzend.
                IRIDIUM
                Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                Helderzienden

Comment

je kan beter kiezen voor een matte folie. Beschadigingen zijn makkelijker weg te werken en als je het beu bent of de auto verkoopt is het snel terug een gewone kleur.
                  www.peugeotforum.be

Comment

nadelen van matte lak? Je kan geen kras polieren, want dan begint de lak terug te blinken. Je moet je auto behandelen met speciale producten net om die mat te kunnen houden. Zelfs gewone autoshampoo kan de lak al lichtjes laten blinken na verloop van tijd. Donkere kleuren trekken enorm veel warmte aan in de zomer. Dus als uw auto een tijdje in de zon heeft gestaan, goed zien langs welke kant ge gaat instappen wegens heel hete klinken. Ook het interieur zal dan al goed warmgestookt zijn.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy
                      nadelen van matte lak? Je kan geen kras polieren, want dan begint de lak terug te blinken. Je moet je auto behandelen met speciale producten net om die mat te kunnen houden. Zelfs gewone autoshampoo kan de lak al lichtjes laten blinken na verloop van tijd. Donkere kleuren trekken enorm veel warmte aan in de zomer. Dus als uw auto een tijdje in de zon heeft gestaan, goed zien langs welke kant ge gaat instappen wegens heel hete klinken. Ook het interieur zal dan al goed warmgestookt zijn.
                      Dit is een mooie samenvatting.

Met XPel kunnen hele mooie resultaten bekomen worden. Vraag maar eens na bij Michael.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Op die foto is dat wel knap ja met de juiste belichting..

Comment

Mat is goed voor een showkar, in praktijk heeft dat niets dan nadelen.

Comment

hm, ik ging voor mat gaan omdat er op een amg wel iets speciaals mag zitten maar, ik zie de wagens ook enkel maar in de showroom en als ik op de weg een matte tegenkom denk ik steeds amai die is slecht gefolied... terwijl het misschien 1 is die gespoten was maar het ziet er steeds meer plastiekachtig uit.. terwijl bij mercedes in de showroom ze echt knap zijn. Waarschijnlijk is een matte wagen dan ook alleen maar echt mooi als je ermee rond rijdt in de zomer nadat die een ferme wasbeurt gehad heeft..?

mb verkoper had me er wel reeds op gewezen dat idd als er een kras op de deur zit dat het stukken van mensen zal kosten om die er terug uit te krijgen dus omnium is aan te raden.

@A610: kheb xpel liggen op de neus van m'n maserati en dit koste me al zo'n 2000€ dus tzal nog stukje meer zijn als het op de volledige wagen zou moeten zijn. Bij mb rekenen ze 2750€ voor mat terwijl metaalkleur 950 kost.
                            Last edited by Schnippy; 07/12/2017, 23:45.

Comment

Ik zou er van wegblijven trouwens die hype is al over.

Comment

Dan zou ik eerder een mooie iets fellere metaalkleur kiezen zoals brilliantblau of hyacint rood ipv het eeuwige zwart/wit en grijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Dan zou ik eerder een mooie iets fellere metaalkleur kiezen zoals brilliantblau of hyacint rood ipv het eeuwige zwart/wit en grijs.
                                  Kheb al ne blauwe en rode in m'n garage

Ondertussen ook al mailtje gehad van iemand van de carrosserie van mercedes, en op een forum van mercedes eigenaars toch wel wat interessante zaken over het mat kleur.

Blijkbaar valt het designo (mat bij mercedes) niet te vergelijken met matte kleuren van andere merken en is deze echt wel ontwikkeld voor wagens van dagelijks gebruik waardoor de toplaag van uitstekende kwaliteit is en erg sterk het metaalkleur benaderd. Wel krijg ik als advies om een xpel folie over de neus te doen om steeninslag op snelwegen te vermijden want net zoals bij metaalkleur kan je dit ook hebben bij het designo (mat). Wraps zijn steeds te vermijden vanwege erg moeilijk te onderhouden... best opteer ik volgens de carrosserie voor lease als dit een optie is omdat het grootste nadeel van matte verf is dat deze bij schade erg moeilijk te herspuiten is en nagenoeg is er steeds een miniem kleurverschil maar het is er wel... ook herverkoop waarde van de auto zal zeer onzeker zijn.

Het mat fabriek af is in tegenstelling tot hetgeen velen beweren makkelijk te onderhouden weliswaar car-wash vermijden maar dit geld ook voor auto's die in metaalkleur afgewerkt zijn... aangezien ik nooit een car-wash doe geen probleem lijkt me ! Enige wat ik moet doen als ik zo'n matte bestel is eerst een bezoekje brengen bij Michael (d-force) en dan gaan met de banaan!

Blijkbaar worden bij mb de GT en SL versies bijna uitsluitend in mat verkocht en ook een groot deel van de E AMG versies en de C AMG
                                  Last edited by Schnippy; 08/12/2017, 04:28.

Comment

Oei, Car Wash vermijden? Al niets voor mij dus. Want zag een AMG in matte kleur ook wel zitten

Comment

ik zag mat grijs wel zitten voor de nieuwe coupe maar veel te gevoelig en duur in aankoop, onderhoud en herstel
                                      lets have some more member berries

Comment

Carwash en mat kleur, goed zot als ge dat doet

Comment

Working...
                                        X