Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nu nog wagen kopen(2017) of wachten op nieuwe wetgeving(c02,vaa,..fiscaal voordeel)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nu nog wagen kopen(2017) of wachten op nieuwe wetgeving(c02,vaa,..fiscaal voordeel)

Ik zou misschien wachten... of misschien ook niet. Ik weet het niet.

Comment

Komt er een nieuwe wetgeving?

Comment

Ooit wel zeker?

Comment

Iemand een idee welke berekening ze zullen toepassen voor de biv en de jaarlijkse taksen vanaf 1jan 2018?

Comment

Pas in 2019 komt de nieuwe berekening voor de biv en rijtaks. De huidige verbruikscyclus blijft tot dan gelden.

Comment

voor hybrides veranderd het toch al vanaf de auto's die volgend jaar worden gekocht.
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Verandert de fiscale aftrekbaarheid ook niet ? Ik dacht daar vaag iets van gehoord te hebben. Ook dat de brandstof maar procentueel meer zal kunnen worden ingebracht, in verhouding tot de hoeveel procent je de wagen kan inbrengen. Mijn zusje keek naar die nieuwe Jaguar jeep en die zou momenteel nog (sla me niet dood al ik er naast zit) 75 % zijn en volgend jaar 50 %. Zit ze met het dilemma dat ze dit jaar nog zou moeten bestellen, maar proefrijden kan nog niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                  Verandert de fiscale aftrekbaarheid ook niet ? Ik dacht daar vaag iets van gehoord te hebben. Ook dat de brandstof maar procentueel meer zal kunnen worden ingebracht, in verhouding tot de hoeveel procent je de wagen kan inbrengen. Mijn zusje keek naar die nieuwe Jaguar jeep en die zou momenteel nog (sla me niet dood al ik er naast zit) 75 % zijn en volgend jaar 50 %. Zit ze met het dilemma dat ze dit jaar nog zou moeten bestellen, maar proefrijden kan nog niet...
                  Klopt.

Ik dacht dat vele wagens van 75 naar 50% gaan en brandstof van 75 naar 60%.
                  Full electric zoals een Leaf of Zoé worden in 2020 100 ipv 120% aftrekbaar vanaf aankoop 2018.

Daaraan zie je dus dat ze liggen te stoeffen dat de vennootschapsbelasting verlaagd wordt en ze het langs de andere kant weer trg nemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Comment

De grens ligt op 106 co2 denk ik voor 75% te zijn.

Comment

Gaat dit ook niet pas gelden voor wagens die vanaf 2018 worden aangekocht?
                      Voor een firmawagen lijkt het mij altijd interessanter om dit jaar nog te bestellen.
                      Al lees ik dat de gunstmaatregelen voor hybrides minder drastisch worden teruggeschroefd, je moet nu al minder dan 0,5 KWh per 100 kg wagen hebben om als 'fake hybrid' te qualificeren (terwijl het eerst 1 kwh was)
                      Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                        Klopt.

Daaraan zie je dus dat ze liggen te stoeffen dat de vennootschapsbelasting verlaagd wordt en ze het langs de andere kant weer trg nemen.
                        Het is dan ook een tax shift en geen tax cut.
                        Als we hierdoor wat meer netto overhouden en een wat kleinere auto moeten rijden, hoort ge mij niet klagen (want ik rijd al met iets klein haha).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Gaat dit ook niet pas gelden voor wagens die vanaf 2018 worden aangekocht?
                          [/url]
                          Ja, volgens mij wel, maar dat is binnen een goei veertien dagen al hee . Vandaar dat ze nu nog snel wil beslissen.

Comment

Anticiperen op de latere wetgeving is koffiedik kijken, onze beslissers draaien gelijk windmolens met de wind. Vandaag wit, morgen grijs, overmorgen zwart...
                            Globaal meer betalen en minder krijgen voor ons geld, dat zal in elk geval het resultaat zijn, de Staat heeft onze poen nodig om in bodemloze putten te steken, onder de mom van de klimaatverandering. Dé ideale uitleg voor alle soorten heffingen en taksen...

Comment

Ja en reken maar dat dit in de toekomst ons wel wat centen zal kosten, op alle gebied. Vleestax, onze auto's, boetes voor slechte isolatie,...Er komt van alles af.

Comment

Als ik dit jaar nog een c43 koop is deze 75% aftrekbaar, vanaf 1jan 2018 is dat 60% ... (bij jag xf sportbrake 3.0D blijft 75%)

Comment

En vergeet niet.. hoe meer mensen elektrisch gaan rijden hoe meer inkomstenverlies voor de staat want dan verliezen ze 1 euro per liter aan accijnzen !! ze zullen dan nog wel 30 cent per kw elektriciteit bijrekenen als accijns of iets in die aard als compensatie. En dan gaat men tot de vaststelling komen dat elektrisch rijden ook niet het summum is en gaan ze dat nog afraden ook en zwaar belasten.. ik zie het al zo gebeuren..
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                    En vergeet niet.. hoe meer mensen elektrisch gaan rijden hoe meer inkomstenverlies voor de staat want dan verliezen ze 1 euro per liter aan accijnzen !! ze zullen dan nog wel 30 cent per kw elektriciteit bijrekenen als accijns of iets in die aard als compensatie. En dan gaat men tot de vaststelling komen dat elektrisch rijden ook niet het summum is en gaan ze dat nog afraden ook en zwaar belasten.. ik zie het al zo gebeuren..
                                    of ze gaan zeggen, als iedereen meer en meer elektrisch begint te rijden, dat dat toch ook nog vrij vervuilend is want de uitstoot verschuift van de uitlaat naar de centrale waarmee de stroom wordt opgewekt en zal bijvoorbeeld een waterstof auto gesubsidieerd worden.

Comment

Raar dat het pas nu is dat men zich vergewist dat electrisch rijden enkel in een promo-fase aantrekkelijk zal zijn, wij mogen ons verwachten aan een zonnepanelen scenario, en vroeger dat men denkt
                                      De politiekers springen altijd in de trein die ze denken het vlugst (electoraal gezien) voor hen zal rijden, ook is dat maar tot het volgend station, waar ze nog gauw van idee kunnen veranderen.
                                      Langetermijnvisie in functie van de eerstvolgende verkiezingen, dat hebben ze allemaal !

Comment

Working...
                                      X