Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Driften met kleuter?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Driften met kleuter?

Beste allen,

Kort gezegd: onze 4 jarige zoon houdt van alles dat snel gaat. Nu leek het me iets om (in het kader van een leuke dag voor hem) eens (kort) tot bij iemand of een organisatie te gaan waar hij kan meerijden met een snelle wagen/driften/...

Internet brengt weinig raad...

- Verantwoord of niet? (Harde bewegingen?... Hij moet nog in een kinderstoeltje...)
    - Zijn er bedrijven waar je geen les hoeft te volgen maar gewoon plaats kan nemen naast/achter een ervaren chauffeur?
    - Wie weet kunnen we bij een autoforum chauffeur terecht?

Alvast bedankt voor de feedback!

Zou het pas doen als hij iets ouder is. Ik ken iemand die regelmatig eens wat gaat driften met z'n wagen en hij zegt dat er tijdens het wisselen van richting toch soms felle krachten/rukken op het lichaam komen. Hij liet eens iemand meerijden die langs de kant stond te kijken en het wel tof vond. Verwachtte zich niet aan die krachten en vloog met zijn hoofd tegen de voorruitkader. Die was er toch ff niet goed van.

Comment

Is dit een grap of een vraag van een randdebiel ?

Comment

Kwestie van goede opvoeding .
        Jong geleerd, zoiets
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Of een schrik oplopen voor de rest van zijn leven. Of juist het tegenovergestelde.

Comment

Denk je nu echt dat een kind van vier driften spannender vindt dan een rit op een ezel ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard
              Is dit een grap of een vraag van een randdebiel ?
              Op zich geen slechte vraag.

Er is een filmpje van een professionele drifter die zijn kleuter ook meeneemt. No big deal.

En dan hebben we nog de baas van Apex die zijn 2 kleuters meeneemt op de Nurburgring en daar stevig doorknalt.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Denk je nu echt dat een kind van vier driften spannender vindt dan een rit op een ezel ?
                Dit wordt dan in ieder geval een rit MET een ezel.
                Z4 M40i

Comment

Natuurlijk aangepast he... Hij heeft deze zomer ook gecrosst. Ezels zijn leuk om naar te kijken maar als er geen wielen onder zitten is het niet goed. Gaan ook af en toe met de skaters steppen/rolschaatsen/fietsen op het skatepark :p Misschien is het inderdaad geen goed idee maar daarvoor kwam ik natuurlijk hier raad vragen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    En dan hebben we nog de baas van Apex die zijn 2 kleuters meeneemt op de Nurburgring en daar stevig doorknalt.
                    Die zou ZEKER moeten weten (en beseffen) welke malloten hij daar allemaal kan tegenkomen en wat voor impact en gevolgen dat kan hebben.

Een verstandige knaap dus !

Comment

vergeet niet dat er een minimumleeftijd van 16 jaar op circuit/drift toegepast wordt voor de passagier...
                      mijn dochter vroeg het mij ook al vanaf haar 8e om mee te mogen driften, de maand waarin ze 16 werd, is ze voor de eerste keer kunnen meegaan
                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

ja vooral geen kinderen meenemen op het circuit. 't is dat er op de openbare weg zo veel veiliger gereden wordt...

ik zou zeggen: laat u gaan. Als de kleine het tof vindt en hij kotst de auto niet onder waarom niet. Misschien wel voorzien in een helm of zoiets dat hij zijn hoofd niet kan stoten. En misschien de rest van de mensen op het circuit op voorhand even inlichten dat ze wat moeten opletten als ze achter u aanrijden.
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          ja vooral geen kinderen meenemen op het circuit. 't is dat er op de openbare weg zo veel veiliger gereden wordt...

ik zou zeggen: laat u gaan. Als de kleine het tof vindt en hij kotst de auto niet onder waarom niet. Misschien wel voorzien in een helm of zoiets dat hij zijn hoofd niet kan stoten. En misschien de rest van de mensen op het circuit op voorhand even inlichten dat ze wat moeten opletten als ze achter u aanrijden.
                          jij gaat een kleine van 4 jaar zijn hoofd nog eens zwaarder maken, de nek heeft op die leeftijd nog niet de volle capaciteit om het hoofd voldoende stevig te ondersteunen en jij voegt daar nog extra gewicht bij die de uitgeoefende G-krachten bij het driften nog eens versterken?????
                          mijn autootjes:

Comment

hou dan maar in één keer weg uit de auto tot die 16 jaar is
                            www.peugeotforum.be

Comment

Precies of da ne helm alles beschermend is. Een kind van vier beseft nog niet dat hij aan het driften is, dagje Walibi op de toegelaten attracties is even opwindend voor dat kind.
                              Alles op zijnen tijd... Snap het allemaal ni zo goed hoor. Ma ja, 'k heb zelf twee grote kinderen en al de fases meegemaakt. Doe met een kind wat aangepast is voor zijne leeftijd. Da's gelijk ne kleinen meepakken op ne moto, want hij is zo zot van moto's mijnheer... Bezoek n'een open deurdag van de brandweer, ga naar een pretpark, binnenspeeltuin,... Kind zal er veel meer aan hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard

Die zou ZEKER moeten weten (en beseffen) welke malloten hij daar allemaal kan tegenkomen en wat voor impact en gevolgen dat kan hebben.

Een verstandige knaap dus !
                                Die heeft daar eens een statement over gemaakt dat hij met zijn ervaring wel kan inschatten wat een ander doen.

Nu dat gezegd zijnde heb ik die al een paar keer zien rijden en dat kan hem wel als de beste. Niet tegenstaande dat er altijd wel iets kan gebeuren.

In die discussie was er dan een VLN piloot die in het dagelijkse leven trauma dokter is in Keulen. Die heeft hem er dan op gewezen dat de krachten dat zo een kind krijgt nog te hevig zijn. Hij weerlegde dat

Conclusie, ieder doet wat hem wilt...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Sommigen verkiezen toch wieltjes boven poten
                                  SUBSCRIBE to Barcroft TV: http://bit.ly/Oc61HjA four-year-old motocross biker is destroying his competition and snatching trophies away from competitors year...

SUBSCRIBE to Barcroft TV: http://bit.ly/Oc61HjA four-year-old daredevil is tearing up the competition in Ukraine with his motorcycle skills. While most kids ...
                                  Last edited by ; 17/12/2017, 16:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Sommigen verkiezen toch wieltjes boven poten
                                    https://www.youtube.com/watch?v=VVWJkT-bW-M
                                    Ja... maar dat is al een uitzonderlijk talent hee

Knap, maar weet niet of ik het mijn kids zou toegelaten hebben toen ze zo jong waren. Misschien overbeschermend, weet niet.

Comment

Ja... maar dat is al een uitzonderlijk talent hee

Knap, maar weet niet of ik het mijn kids zou toegelaten hebben toen ze zo jong waren. Misschien overbeschermend, weet niet.
                                      Hangt ook een beetje af van de achtergrond/interesse van de ouders .
                                      Zo zou ik er geen probleem mee hebben dat mijn kind(eren) jong beginnen te crossen met een motortje, met bijvoorbeeld paardrijden zou ik meer moeite hebben.
                                      Helaas had/heeft mijn dochter nihil interesse in gemotoriseerde voertuigen.

Comment

mijn dochter heeft wel interesse in alles met wielen, op relatief jonge leeftijd wou ze karten, heeft ze mogen doen(meestal tijden ladies avonden etc) eens 16 ging ze mee als passagier en eenmaal 18 & rijbewijs mocht ze van mij leren driften en circuitrijden niet eerder, ik moet nog altijd samen slapen met haar moeder
                                        mijn autootjes:

Comment

Working...
                                        X