Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhouds ergernis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten

    ik werk ook met personeel,

    als ze zo een voorvalletjes niet aan mij komen melden ( dit gebeurt toch niet dagelijks) , en ik kom dat te weten als baas, krijgt hij ogenblikkelijk zn C4
    een werkgever/baas is een ander woord voor kloddenoplosser als je als baas de problemen al niet meer zelf doet? , dan kan je toch nog onmogelijk nog controle hebben over uw zaak denk ik.
    Heb je de baas al aangesproken?

    Ik zou een nieuwe eisen mits opleg, je had immers een ongevalsvrije bestelwagen... waardevermindering...
    Rechtsbijstand inschakelen, als het al niet te laat is.
    Last edited by ; 17/12/2017, 18:24.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Ik vraag me soms af wie er nog een mercedes bestelwagen koopt, als je alle verhalen leest.


      ik heb meer dan 10 jaar met citroen bestelwagens gereden, en ik wou ook niet geloven dat er zo een verschil opzat,

      maar ik moet nu toch wel toegeven dat een sprinter 3,0 V6 automaat toch wel een pak beter/comfortabeler rijd dan een jumper 3,0hdi, het mag natuurlijk ook wel ,de sprinter kost het DUBBEL van een jumper (en verbruikt zeker 3 liter meer per 100 km.)

      de reden dat ik van citroen naar mercedes overgestapt ben is dat je bij citroen enkel nog een 2,0liter met 160 pk kon krijgen(, ik had daarvoor een 3,0hdi met 180 pk) en er was ook geen automaat in te verkrijgen.
      ik heb een testrit gedaan met de 2,0hdi 160 en no thanks, idem voor de sprinter 313, die 2,0's klinken alsof er een doos knikkers in ligt te rammelen en hebben voor mij niet genoeg adem/power


      de enige 2 opties voor een deftige automaat en motor waren, een IVECO met een ZF- automaat 3.0met 215pk of een sprinter 319 automaat V6 met 190pk.


      (alle andere merken opel, renault, is zo een gerobotiseerde handbak, en diene brol moet ik niet hebben )















      Comment


      • #23
        Ik geef je over de hele lijn gelijk Bart. Zo'n reeks flaters na elkaar kan niet. Ik zou de factuur aangetekend protesteren met de redenen waarom je niet betaalt, anders kan de situatie zich later eventueel tegen je keren.
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten

          ik werk ook met personeel,

          als ze zo een voorvalletjes niet aan mij komen melden ( dit gebeurt toch niet dagelijks) , en ik kom dat te weten als baas, krijgt hij ogenblikkelijk zn C4
          een werkgever/baas is een ander woord voor kloddenoplosser als je als baas de problemen al niet meer zelf doet? , dan kan je toch nog onmogelijk nog controle hebben over uw zaak denk ik.
          Akkoord dat het niet zou mogen, en ik wil hier de dealer zeker niet gaan verdedigen.
          Ik weet ook niet in welke branche u actief bent, maar soms moet men zich behelpen met hetgeen voorhanden is.
          Mijn vader zei altijd :" denk eerst goed na want waar haal je een nieuwe die beter is ? Eentje die in een andere plaats z'n C4 kreeg ? Of eentje van school ?)
          PS. Gelukkig zijn er ook veel goede werknemers, en iedereen kan eens pech hebben.

          Comment


          • #25
            Ogenblikkelijk zijn C4, dan gaat ge ook nogal verloop hebben van personeel, en 't zal u ook serieus kosten als ge ze elke keer een maand moet uitbetalen...
            Ik werk met 8 man onder mij, als ze een fout maken, en ik weet er niet van (meestal wel want doe controle), dan ga ik bij de klant en bekijk ik het probleem. En dan lossen we dit gewoon professioneel op.
            Personeel zijn ook maar mensen die fouten kunnen maken. Al wil dat niet zeggen dat ik de rotte appels er ook niet van tussen filter, na een correct aantal waarschuwingen.

            Wat zegt de garage trouwens op je klacht, want dat heb ik nog niet gelezen, ofwel lees ik erover.

            Comment


            • #26
              Garage laat niks van zich horen,..,
              ben ondertussen al bij een andere officiële dealer om remblokken geweest, daar ook , 2 weken wachten om remblokjes te plaatsen, ook al vermelde ik het rembloklampje op het dashboard maar ok ze hebben er toch al geen buil in gereden

              Comment


              • #27
                Dat van die buil: jammer, maar kan overal gebeuren. Het onderhoud wordt uitgevoerd door mensen, en zolang het uitgevoerd wordt door mensen is er de mogelijkheid op een menselijke fout.
                Iedereen maakt fouten. Zolang ze dit rechtzetten vind ik dit OK.

                De remblokken aanrekenen en dan niet vervangen is Ze weten toch zelf ook dat de klant daar achter komt? Of zijn ze gewoon de indicator vergeten resetten, of hoe werkt dat?
                Pollenfilter niet vervangen is ook maar amateuristisch...

                En ik geef je absoluut gelijk dat je voelt wanneer er nieuwe oliën in een wagen zitten. Alles gaat net iets soepeler. Het achteruit gaan voel je niet, gezien dat geleidelijk gaat over de kilometers. En bij de volgende onderhoudsbeurt spring je weer vooruit.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #28
                  Indicator voor de remmen moet je inderdaad resetten, net als de Assyst-indicator. Zit in een verborgen menu van de boordcomputer
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten

                    ik weiger de factuur te betalen om

                    1) ze me een hoop miserie / werkmoelijkheden / achternageloop veroorzaakt hebben
                    2) ik enige tegemoetkoming / klantenservice verwacht na hun fout
                    3) ik weer achter remblokjes mag lopen 2dkm achter een groot onderhoud dus tijdverlies
                    4) als je uw kapoo opendoet en ge ziet een pikzwarte pollenfilter ik dat niet normaal vind na een groot onderhoud
                    5) ze me probeerden dingen aan te rekenen die in garantie waren
                    6) ik ook zelfstandig ben , en ik zoiets standaard zelf voor mn klanten zou doen na zo een blunder/ongeval

                    dat ist zowat
                    Dat mag jij niet weigeren.

                    Je bent immers geen rechter.
                    Je dient de factuur te betalen en dan kan u eventueel een betwisting/schadeclaim indienen bij de rechtbank. De rechter zal u dan deze claim al of niet toekennen.
                    Daagt de dealer je voor deze niet betaalde factuur voor de rechtbank, dan trek jij aan het kortste eind.

                    Volgens mij eh.

                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                    Comment


                    • #30
                      Je moet die factuur aangetekend betwisten binnen de 2 weken, maar wel betalen wat je niet betwist.
                      Zomaar nikss betalen kan niet, en als ze dan een advokaat inschakelen heeft die een heel simpele zaak, en jij draait bovendien op voor gerechtskosten en een vergoeding voor rechtspleging.
                      Beter een compromis maken met de garage.

                      Dat die remblokken aangerekend worden en niet vervangen is een fout, zeker als ze na 2000km door de indicator vliegen.
                      En wat de pollenfilter betreft: staat die op de factuur?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Indicator voor de remmen moet je inderdaad resetten, net als de Assyst-indicator. Zit in een verborgen menu van de boordcomputer
                        Bij een sprinter niet hoor...

                        Comment


                        • #32
                          Trouwens, eerste onderhoud bij een Sprinter OM642 op 60dkm omvat:
                          - Service A (olie+filter)
                          - remvloeistof indien 2j oud
                          - automatische boite

                          en dat is het... Het is dus heel goed mogelijk dat het pollenfilter niet vervangen is... Hebben ze er één aangerekend?


                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten

                            Bij een sprinter niet hoor...
                            Nooit toch. Remindicator is toch enkel dat fysieke contactortje bij MB?
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                            Comment


                            • #34
                              Inderdaad, heb het nog nooit geweten (bij MB) dat een melding van remmen ge-reset moet worden.

                              Comment


                              • #35
                                Zal wel zien, zolang ik geen aanmaning krijg , ga ik niet betalen. En als ik er een krijg betaal ik de factuur , tis nu niet dat het zo een bedrag is he.

                                ik heb ze ook een factuur gestuurd enkele weken geleden voor alle verloren tijd en onkosten en km vergoedingen ( en die was een pak meer dan dat onderhoudsfactuurke )die ze ook niet hebben betwist (en heb wel bevestiging dat ze ze ontvangen hebben )dus ik kan nog alle kanten uit

                                als ze een beetje klantvriendelijk zijn , zullen we er wel uitgeraken zeker

                                Pollenfilter staat niet op factuur, moesten ze wel gezien hebben dat die potdicht zit
                                remmen voor waren versleten deze stonden ook niet op factuur maar zijn 2 weken later wel op ,dus weeral niet gechekt bij onderhoud dus weer tijdverlies voor mij.

                                Comment


                                • #36
                                  Wat een nut heeft onderhoud als je alle 5 stappen tussendoor nog naar de garage moet voor remmen, pollenfilter, en andere kleine shit . Check dan alles en vervang alles zodat in devolgende 50dkm niet meer terug moet komen.

                                  Ik reed vroeger met een Citroën jumper( heb er 3 gehad) ik heb daar maar om de 50dkm mee binnen geweest en tussendoor nooit terug moeten gaan voor remmen of iets dergelijks. Die vervangen deze gewoon bij ieder onderhoud.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Remolie om de 2 jaar verversen, ook zuivere geldklopperij... remolie kan op zo’n korte tijd niet zoveel vocht opnemen dat deze bij normaal gebruik zodanig verhit geraakt dat er stoom in de leidingen ontstaat. Misschien wel na een (zeeeer) lange afdaling in de bergen, maar dus niet in België...
                                    maar het is een tof werkje voor het atelier, dat houdt ze bezig en ze kunnen dan factureren...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten

                                      ik heb ze ook een factuur gestuurd enkele weken geleden voor alle verloren tijd en onkosten en km vergoedingen ( en die was een pak meer dan dat onderhoudsfactuurke )die ze ook niet hebben betwist (en heb wel bevestiging dat ze ze ontvangen hebben )dus ik kan nog alle kanten uit


                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Remolie om de 2 jaar verversen, ook zuivere geldklopperij... remolie kan op zo’n korte tijd niet zoveel vocht opnemen dat deze bij normaal gebruik zodanig verhit geraakt dat er stoom in de leidingen ontstaat. Misschien wel na een (zeeeer) lange afdaling in de bergen, maar dus niet in België...
                                        maar het is een tof werkje voor het atelier, dat houdt ze bezig en ze kunnen dan factureren...
                                        Remolie? Mij hebben ze altijd gezegd dat remolie niet bestaat, dat het remvloeistof is.
                                        Dat is bij mij trouwens nooit vervangen geweest, bij geen enkele auto.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • #40
                                          D'as weer zo'n onafhankelijke garage die samenwerkt met een officiële ergens . Dan ginds een radio cd eruit om te wisselen met een andere . Zelf onderdelen worden gebruikt om ene op te maken. Een echte dealer vliegt er normaal uit bij zo'n toestanden.
                                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                          Comment

                                          Working...
                                          X