Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Milieuvignet Duitsland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Milieuvignet Duitsland

Hey,

Weet er hier soms iemand of bij controle van het milieuvignet in Duitsland enkel op aanwezigheid stickers wordt gekeken of ook of de opgeschreven nr-plaat overeen komt met de geregistreerde wagen? Bedankt!

Er is amper controle. Tot 2 jaar geleden kocht ik dat voor mijn auto's, tot een bevriende Duitser me vertelde dat ze buitenlanders gerust laten.

Ik zit veel in Duitse centrums en nog nooit last gehad. Zal wel iets van waar zijn.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yargo Bekijk Berichten
      Hey,

Weet er hier soms iemand of bij controle van het milieuvignet in Duitsland enkel op aanwezigheid stickers wordt gekeken of ook of de opgeschreven nr-plaat overeen komt met de geregistreerde wagen? Bedankt!
      De plaat moet overeenkomen met de sticker, anders zou er toch geen plaatnummer moeten opstaan.

Zelf nog geen controle gehad maar een kennis wel. Het bijgeleverde document moet je ook kunnen voorleggen dan.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Ik zit veel in Duitse centrums en nog nooit last gehad. Zal wel iets van waar zijn.
        Tot ze u betrappen, dan weet je plots, wat Duitse nuchterheid en efficiëntie is….

Luther zit nog steeds in Duitse geesten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Tot ze u betrappen, dan weet je plots, wat Duitse nuchterheid en efficiëntie is….

Luther zit nog steeds in Duitse geesten
          Die gasten controleren éérder als je u wagen in het centrum parkeert lang een baan . Parkeer de wagen op een betaalde parking en ze zullen u nooit een boete uitschrijven .

Comment

Zo'n vignet kost nog geen €10, ik zou niet weten waarom ik niet de moeite zou doen om het spel wel correct te spelen.

Aankoop staat geregistreerd op nummerplaat en op voertuig.

Comment

Ik heb nog een ongeplakte liggen van mijn Passat '15. Nu heb ik een Audi A4 welke nog iets beter scoort op uitstoot met dezelfde nummerplaat. Ok, het is maar 10 euro, maar als ze enkel kijken of de groene bol aanwezig is en verder niet kijken onder welk voertuig dit geregistreerd is, waarom zou ik dan de moeite doen voor die 1 of 2 dagen per jaar dat ik er misschien eens gebruik van zou maken? :-).

Comment

Ja kost een habbekrats en heb je op 5 minuten gekocht en geplakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  Ja kost een habbekrats en heb je op 5 minuten gekocht en geplakt.
                  Maar eraf krijgen duurt wel meer dan 5 minuten zeker :-). Ik plak het er inderdaad niet op zoals het moet. Maar moesten ze in ieder (Europees) land eens dezelfde vignetten gaan gebruiken zouden de mensen hun voorruit tenminste niet moeten vol hangen met een kleurboek aan vignetten. Ik laat dat vignet er niet vast aan hangen voor die 1 of 2 keer per jaar dat ik het nodig heb max. Europa is op dat gebied echt lachwekkend.
                  Last edited by ; 17/12/2017, 20:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yargo

Maar eraf krijgen duurt wel meer dan 5 minuten zeker :-). Ik plak het er inderdaad niet op zoals het moet. Maar moesten ze in ieder (Europees) land eens dezelfde vignetten gaan gebruiken zouden de mensen hun voorruit tenminste niet moeten vol hangen met een kleurboek aan vignetten.
                    Amai nog niet.... Kut dingen.

Soit, ik doe het niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      Zo'n vignet kost nog geen €10, ik zou niet weten waarom ik niet de moeite zou doen om het spel wel correct te spelen.

.
                      Sommige mensen hebben, nog niet zo veel gok ervaring…vandaar hun vraag… € 10 is voor sommigen een fortuin..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis

Sommige mensen hebben, nog niet zo veel gok ervaring…vandaar hun vraag… € 10 is voor sommigen een fortuin..
                        T'is dat!

Comment

Dan ga je beter te voet.

Comment

Tja, dat Duits vignet is eenmalig, daar zit ik zo niet mee in. De vignetten voor een week op een autostrade te mogen rijden in sommige landen is iets anders.

Al vind ik inderdaad dat dit dringend eens Europees mag geregeld worden.

Comment

Op mijn auto hangt het nog van de Zwitserse plaat.

En voor mijn euro0 heb ik ook eentje, plaat even gewisseld met een euro3 vignet of 3 aanvragen en zo lukt het ook.
                              Polo 6n 1.4

Comment

Dream on boy ! ... auto en bijhorend inschrijvingsbewijs worden gecheckt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  Dream on boy ! ... auto en bijhorend inschrijvingsbewijs worden gecheckt !
                                  Kan altijd, maar als die geparkeerd staat no one knows!
                                  Polo 6n 1.4

Comment

Plaat leidt rechtstreeks naar de gegevens die bij aankoop werden geregistreerd.

Comment

Er is ook zo iets als in 2018 word er zelfs een verbod gelegd in sommige Duitse steden op een euro5 diesel dus min. een euro6 diesel nog . Schandalig gewoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        Er is ook zo iets als in 2018 word er zelfs een verbod gelegd in sommige Duitse steden op een euro5 diesel dus min. een euro6 diesel nog . Schandalig gewoon.
                                        Ja, da's erover... Dat is dik in de mensen hun zakken zitten. Wat gaan ze doen bij de volgende euronorm ? Euro 6 verbieden ?

Comment

Working...
                                        X