Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is de ergste panne die je al onderweg hebt gehad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Op een klein veldweggetje waren ze bezig met wegwerkzaamheden. Kwam daar geregeld langs en reed goed door tot ik plots een diepe kuil zag en niet meer kon stoppen. Een harde slag en mijn karterpan kapot en een motorsteun afgebroken.

    Wagen laten afslepen en klacht ingediend bij de politie omdat de aannemer vergeten was duidelijke signalering aan te brengen. Uiteindelijk alles (vrij snel) vergoed gekregen.

    Comment


    • #22
      In 2010 met een 1 jaar oude Lancia Delta versnellingsbak kapot in Magdeburg, 600 km van huis

      Totaal kostenplaatje met nieuwe versnellingsbak, vervangauto, ophalen van de auto (3 weken later ) erbij was meer dan 5000€.

      Gelukkig nog garantie en assistance. Wel veel discussie gehad.

      Is een probleemauto gebleven en heb dat kreng dan van ellende ook na 2,5 jaar verkocht met een financiële kater als gevolg, kreeg er bijna niks meer voor
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        Ergste panne? Was met mijn eerste auto'tje, Peugeot 205 die ik gekocht had toen em 10 jaar was en ongeveer 90 000 km had. De wagen startte soms niet goed, langs de garage en heeft mij toen 2 flesjes verkocht om de motor is te reinigen, na die flesjes te hebben gebruikt kwam er hevige witte rook uit de uitlaat, ik denkende, het zullen die flesjes wel zijn die hun werk doen, tot op een keer een rood lampje ging branden, motor overhit, even aan kant gaan staan en kon nadien terug verder, zo nog een tijdje blijven rondrijden tot een collega is naar de olie keek en zag dat er geen koelvloeistof meer aanwezig was, koppakking kapot! Maar meteen naar de garage mee gereden, ik reed altijd wel in de buurt, nooit ver weg. Garagist heeft dit toen aan een schappelijke prijs hersteld, omdat hij het eigenlijk zelf had moeten gezien hebben, auto'tje reed nadien terug super! 2000€, 4 jaar mee gereden en bij aankoop van een nieuwe 207 uiteindelijk nog 1250€ van gekregen, goedkoopste auto ooit! Veel fun mee gehad, top wagentje!

        Met de 207 nooit grote pannes gehad, EGR klep is kapot in het begin, kon gewoon blijven rijden, maar trok van geen kanten meer op, was een productiefout en dan de batterij is kapot, stond gelukkig aan een tankstation, die hadden een draagbaar toestel om aan de batterij te hangen en gelukkig de auto terug kunnen starten en dan meteen naar de garage doorgereden om de batterij te laten vervangen.

        Nu aan mijn 3de auto bezig en met deze nog geen pannes gehad, enkel in begin mijn stuurhendel afgebroken, gelukkig kon ik met het korte stuk dat nog overbleef het stuur terug vergrendelen, heb toen maanden moeten wachten tot dit kon hersteld worden.
        Garagist heeft dit wel onder garantie hersteld! Top! De wagen moest daarvoor een hele dag binnen, moet redelijk wa werk zijn geweest.
        Last edited by ; 23/12/2017, 14:47.

        Comment


        • #24
          Met een VW Sharan is ooit het 2 massa vliegwiel uit elkaar gevlogen in Duitsland. Ik reed 140-160 zonder problemen, dan vertraagde het verkeer, en toen ik bijna stil stond een vreselijk lawaai. Motor af gezet, en direct stond er een achterligger naast mijn deur die me vertelde dat er een hoop vonken vanonder de auto kwamen. Ik heb nog gestart om tot op de pechstrook te geraken, en dan was het afslepen en vervangwagen. Een week later is de VAB die auto gaan terughalen (student of werknemer die ze met de trein naar ginder sturen en de auto tot voor mijn huis reed).

          Met een Citroen C8 ben ik ooit ergens gestrand. De startmotor helemaal opgerookt en de hoofdzekering doorgesmolten. De VAB wou me vanuit Mechelen naar Putte brengen om daar een vervangauto te geven. Ik heb bedankt, en een taxi genomen naar huis (was maar 4km), en ze zijn de vervangauto thuis komen leveren. Herstelling heeft 2 weken geduurd.

          Met een vervangauto ben ik ook eens zonder brandstof gevallen in de Kennedy tunnel. Brandstofmeter was defect, stond nog op half terwijl ik reed, en na contact af stond die op nul.
          Met passanten hebben we die Corsa de tunnel uit geduwd (sorry voor de file), en daarna heeft Touring me gesleept tot aan een tankstation.

          Comment


          • #25
            Een oude Jetta 1 diesel ,op reis gaan. Je vervangt/vernieuwt dan de dingen die je onderweg niet kunt herstellen,moffen, remmen, pompjes, masterpomp, d riem banden, lagers,etc.
            En toch is er altijd iets wat je nog nog niet kent ,na lang remmen remt hij niet meer. In F is VW zeldzaam en probeer daar maar eens een een diagnose te ontfutselen van een dealer. 15 000 bef zou het kosten . Servopomp van een kerkhof had ik de dag ervoor verwisseld aan een kerkhof. Dus wat kon het nog zijn? Die dealer trapte ook keihard op de rem een 3 tal minuten(zal mss lekken in oude defecte flexibels , pompen tevoorschijn laten komen?)
            Foert ,zelf op zoek gegaan naar een kerkhof maar dat is er allemaal frans, renault, citroen, peugeot. En dan zijn ze nog eens kwaad dat je als toerist zelf uw bakske maakt.
            Na 1 dag een andere taktiek, op een camping gaan staan en daar was er ene op taalstage . Met een tekeningetje aangeduid wat ik moest hebben en die heeft dat vertaald naar de baas die dan de kerkhoven opbelde. Benzine had bb dezelfde rembooster
            De andere dag naast het kerkhof mijn booster verwisseld. Je kan de masterpomp naar voortrekken en de pot vervangen, ontluchten hoeft dan niet.
            Nu neem ik de vlieger, ca 50 heen en terug naar Spanje. Thuis zelfs die rembekrachtiger open gemaakt en daar zat een scheurtje in die membraam.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR Bekijk Berichten
              Indertijd met de Ford 15M van m'n ouders een kapotte voorruit gehad tijdens het rijden. Was toen nog geen gelaagde. Dus ruit in duizend stukjes en zichtbaarheid ineens naar zero. De remmen van die wagen waren trouwens ook niet schitterend. Een paar zeer warme momenten mee beleefd.
              Hetzelfde meegemaakt met zo'n geharde voorruit ... bij mij gebeurde de impact in de late namiddag van de laatste dag van 't jaar, het was ijskoud toen.

              Gelukkig had een collega een geschikte ruit liggen, was er nog eentje die we er op een paar minuten konden intrekken met een koord ... met de muts en handschoenen aan tot bij hem gereden en we waren in een mum van tijd klaar om oud naar nieuw te kunnen vieren op verplaatsing, super !

              Comment


              • #27
                Op de snelweg vlak voor Parijs met de Audi 100 van ons ma begon de auto ineens ongevraagd te versnellen. Koppeling ingetrapt en naar de pechstrook gebold met een motor die tegen de begrenzer liep te bleren, motorkap opengemaakt en gezien dat de gaskabel bleef steken. Gaskabel weer vrijgemaakt en voorzichtig weer vertrokken, en om de paar minuten herhaalde het scenario zich. In Parijs centrum was dat helemaal stresserend, op een vrijdagavond in superdruk verkeer, ik was blij toen ik heelhuids in mijn hotel was geraakt...
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                Comment


                • #28
                  Een platte band. Gelukkig was Touring dichtbij, +-40 min. later was ik weer op weg!
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                  Comment


                  • #29
                    Alternator kapotgegaan tijdens rondje Nordschleife, daar laten maken. Eens vermaakt (1 dag later), aan 230km/h over de autobahn motor kapot gegaan (op 320km van m'n deur). M'n pa is me dan midden in de nacht komen ophalen met een remorque. Een geslaagd weekendje zeg maar

                    Comment


                    • #30
                      Heel leuk topic!

                      Echt stilgevallen, als ik heb hulp nodig, 2 keer, en twee keer was het met mijn BMW.

                      Met mijn vrouw hoogzwanger (7 maand ofzo) van onze eerste dochter ben ik op weg naar m’n schoonouders. Ik was in die tijd al een verwoed ecorijder die altijd de tripcomputer resette, en volgens de meter had ik nog dik 15 liter in de tank en al 525 km gereden. Ik vond dat al opvallend zuinig. Bij het oprijden van de autostrade plots geen vermogen meer. Net voor de afrit was het gedaan. Niet meer te starten. Metertje defect, benzine op. Pa gebeld, die is afgekomen met 5 liter naft. Startte meteen, 8 km verder bij de eerste pomp kon er nog steeds 66 liter ik mijn tank van 65 liter.

                      Twee weken later ben ik aan het rijden, op de autosnelweg zonder doel. In de buurt van Aalter plots hetzelfde gevoel als die keer zonder naft, en ik had 50 km geleden de tank gevuld dus kon niet zonder benzine zitten. Pa gebeld. Heeft me afgesleept tot aan het politiebureau van Aalter, die mannen hebben mijn auto een weekend op hun bewaakte parking gezet. (Was vrijdagavond 22u30 inmiddels). Chapeau.
                      Maandag een trailer gehuurd, auto naar huis. Bleek een defecte benzinepomp te zijn, vermoedelijk door het droogdraaien twee weken ervoor. Pomp van de sloop, 50 euro, en alles ok zelf gemonteerd. Erna alles ok.

                      Eervolle vermeldingen (maar geraakt waar ik moest zijn op eigen kracht):

                      Met de Mazda bij vanavond plots alle verlichting uit. Nagekeken, 2 zekeringen doorgebrand. Ter plaatse vervangen (had 2 reserves mee), zet de lichten aan en opnieuw klak. Goed, 4 pinkers aan en naar huis gereden (was nog niet pikdonker + was 3 km van huis). Achteraf gezien had ik misschien een beetje mijn versterker verkeerd aangesloten

                      Met mijn Fiat Doblo ooit diesel van slechte kwaliteit getankt. Starten ging, rijden amper (meer gas geven —> meer diesel nodig —> ging niet door water in het filter). Naar garage gereden op 10% gas, is maar 4 km. Daar geraakt, water eruit gelaten, en was opgelost.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • #31
                        Koppeling naar de kloten van mijn auto, kon hem niet meer in tweede steken( of derde/vierde)
                        dus in eerste naar huis gereden.
                        Van aan de kust snachts Middelkerke naar Harelbeke
                        Denk kleine 30j geleden...

                        Comment


                        • #32
                          Kortsluiting na lekken van ruitenwisservloeistof op een kabeltje voor de achterklep waarvan de isolatie niet meer 100% was.
                          Gevolg: lichten die aan en uit gingen en melding dat de koffer open was. Na even te stoppen en de achterklep terug dicht te doen stonk het verschrikkelijk hard in de auto.
                          Ik stap uit, kijk wat rond en zie plots rook verschijnen ter hoogte van de aansluiting dak-kofferklep.
                          Ben dan direct wat verder gereden naar een relatief open parking aan een frituurtje en heb er enkele emmers water over gekapt. Wonderbaarlijk stopte het roken.
                          De auto kon nadien nog rijden, weliswaar zonder ruitenwissers, radio, airco/klimaatcontrole en nog wat dingen. Toch maar laten wegslepen naar huis waar ik de wielen met nieuwe winterbanden wisselde voor wielen met oudere banden.
                          De volgende rit was naar de garage, waar hij zou worden overgenomen. Onderweg reageerde de auto raar en deed vreemde dingen in bochten. Op +/- 2km van de garage passeerde plots een achterwiel.
                          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

                          1976 Volkswagen Kever 1200L
                          1990 Volvo 344
                          1991 Mercedes W124 230CE
                          2016 Skoda Octavia van 't werk

                          Verkocht
                          1980 Volkswagen Derby CLS
                          1990 Mercedes W124 230CE
                          2008 Renault Espace 2.0 dci 130

                          Comment


                          • #33
                            Bij de Kadett 1.3S is tijdens een hevige regenbui op de snelweg het verbindingsstuk tussen de 2 ruitenwissers afgebroken.
                            Zicht nihil en gelukkig schadeloos naar de pechstrook geraakt.

                            Met de 405 een klapband gehad rechts achteraan aan 130 op het 3de vak.
                            Serieus verschieten maar ook aan de kant geraakt.

                            Ook 1x zonder benzine gevallen op de snelweg met de 405 net daar waar er geen pechstrook is en op een paar Km van de garage waar ik naar op weg was.

                            Met de vrachtwagen (4 asser) achteraan een as afgebroken.
                            Zakte meteen door zijn poten op een één vakweg richting centrum.
                            Kwam er een schriel mannetje van de lijn zeggen dat ik mij moest verplaatsen om de bussen door te laten.
                            5 uur later was ik daar pas weg.
                            Last edited by Gixxer; 29/12/2017, 09:40.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #34
                              even kijken,
                              Er was die keer dat de alternator kapot was. en we 50km van huis waren....( klinkt niet ver. maar eens als we het door hadden gaf de batterij nog maar 8V aan. en nog zo stom gweest de auto stil te leggen. natuurlijk niet meer in gang te krijgen.)
                              natuurlijk met wat chance de auto even laten rusten en toch nog in gang gekregen. en zo snl mogelijk naar huis gereden.

                              ergste typ panne was het eerste jaar richting spanje.
                              Het eerste jaar dat we met de auto zo ver van huis gingen. na een lange restauratie.
                              De ultieme test. en op 500km van huis komen de eerste problemen boven.

                              1) een slecht contact aan de regeling van de LPG.
                              indien de auto van benzine naar LPG omschakelde bestond de kans dat de regel eenheid zonder stroom kwam te zitten.
                              hierdoor kreg de auto geen LPG meer en viel deze stil.

                              2) een groter probleem was het feit dat er een probleem was dat de starter zelfs geen kick gaf als de auto warm stond. en je dus de auto tussen de 1,5 en 2u niet kon starten.
                              achteraf, ( bijna 2 jaar later) bleek dit het in het contactslot zelf te zitten.

                              MAW, je ging lpg tanken ( om de 300km ) je legde de auto af.
                              je tankte de auto vol. als je terug wou starten bleek dat je voor 2u vast stond. Na 2u draai je het contact om n sprong de auto tot leven alsof er nooit iets aan de hand was.
                              dus bij het volgend tankstation denk je slimmer te zijn.

                              je zet de auto op benzine en je tankt de auto vol op lpg.
                              je betaald aan de kassa. stapt in de auto. schakelt terug op LPG.
                              Op dit eigenste moment treed probleem 1 op. waardoor de auto stilvalt.
                              nu zit je terug bij probleem 2 dat de auto niet wil starten voor de komende 2u.
                              de totale rit naar Spanje was goed voor 18u. voor 1200km.

                              In Spanje zelf met wat materiaal dat ik bijhad ( onder andere een soldeerbout ) probleem 1 kunnen maken.
                              dus op de terugweg besloten om nergens de auto af te zetten. smorgens om 5u vertrokken. na 300km rijden kaartje gepakt aan d payage.
                              de barel gaat open. aan de andere kant van de bareel. politieagent. Controle op drugs.
                              Naam geven.
                              van waar kom je.
                              van wie is deze auto.
                              koffer uitladen.
                              Motor afzetten

                              2u rustpauze dus.....

                              Comment


                              • #35
                                haha. maar als je niet kan starten wegens defect contactslot, kan je hem dan niet in gang duwen? of op een andere manier even de stroom naar de starter doorverbinden.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking
                                  haha. maar als je niet kan starten wegens defect contactslot, kan je hem dan niet in gang duwen? of op een andere manier even de stroom naar de starter doorverbinden.
                                  Inderdaad een goed plan. Maar een automaat stomp je niet direct in gang....
                                  Contactslot overbruggen hadden we ook aan gedacht. Makkelijkste plaats voor power naar de startrelais te krijgen is via een stekker aan de pook.

                                  Alleen dan moest ik een dik genoege kabel ( 2.5 carre ) nodig vanaf de batterij tot aan deze stekker en die had kk niet.


                                  En aan de starter proberen te raken is ook geen goed plan sinds de uitlaat hier er rond zit.

                                  Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #37
                                    De ergste panne in de jaren 80 mijn eerst Peugeot 305 break diesel in putteke winter bij -10° of kouder op het viaduct van Vilvoorde , plots motor stil . TW gebeld +/- 2 à 3 uren gewacht , naar garage gesleept .
                                    IJsvorming in injectiepomp . Auto was 3 maanden oud . Gelukkig een lease wagen .
                                    Verder een paar keer zonder diesel of benzine gevallen , rijd nog steeds tot de laatste druppel , kan k-het niet afleren.

                                    Comment


                                    • #38
                                      haja ik ken er nog met die ziekte. ik deed vorige week al in mijn broek, wist da'k moest gaan tanken en woon op 3 km van tankstation, thuis vertrokken met 10 km rijbereik volgens de BC maar die springt dan per 5 naar beneden, en met die koude motor en stadsverkeer sprong hij net op 0 km toen ik aankwam bij tankstation, voelde ni zo comfortabel, maar kreeg toch maar 48 liter in de tank terwijl ze 50 liter groot is dus ik had nog 2 liter over.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Gaskabel van de GTI naar de zak op de parking van de Essen automesse.
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                        Comment


                                        • #40
                                          Als hij op 0 springt kan je meestal nog 20 km.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X