Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat is de ergste panne die je al onderweg hebt gehad?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunkingik deed vorige week al in mijn broek, .
Maar we gaan het ook onder een panne laten vallen....
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Comment
-
De echte pannes waarbij ik niet normaal verder kon waren bij swiftje destijds 1x kapotte benzinepomp en dat was alles op 9 jaar.
Met mijn sharan stond ik bijna elke maand in panne altijd wel iets mis met de motor. Na op 1 jaar tijd 2 kapotte waterpompen verstopte radiator en lekke koppakking buitengesmeten omdat ik het kotsbeu was om in panne te staan.
Met fiat 126 van 1973 2x koppakking opgeblazen en 1x defecte thermostaat. 1x gaskabel gebroken gelukkig heeft de 1e serie van 126 nog handgas en was deze kabel nog heel zodoende kon ik toch nog naar huis.
de huidige wagens de logan op 4jaar 0.0 pannes. De duster op 6 jaar 1x panne kapotte gaspedaal die tegelijkertijd naastliggende kabelboom beschadigde. En mijn w201 op 5 jaar bezit 1x kapotte thermostaat.
overigens met enkelas aanhangwagen eens gebroken kogelager gehad en wiel verloren op autostrade. Gelukkig bijna geen belading. Sedert dan enkel nog degelijke dubbelas aanhangwagen voor mij.
Comment
-
ergste panne, mijn honda camino da is warmgelopen (en vaak halverwege zonder naft gevallen)
Auto's : de gaskabel van mijn volvo 340 dat het begeven heeft op het moment dat ik mijn oprit opreed.
In de berlingo van ons ma, de veer die de koppelingspedaal op zijn positie houd dat losgesprongen was. Was wel eventjes schrikken om u koppelingspedaal kwijt te spelen en niet weten waar hij naar toe is (was toen ook donker).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk BerichtenIn de berlingo van ons ma, de veer die de koppelingspedaal op zijn positie houd dat losgesprongen was. Was wel eventjes schrikken om u koppelingspedaal kwijt te spelen en niet weten waar hij naar toe is (was toen ook donker).
Bon, rustig aan het tuffen tegen 50 en ineens klapt het koppelingspedaal tot op de grond, toeren tot in het rood, en kerstlampjes op het dashboard.
Op zich niet zo speciaal, alleen reed ik op dat moment hier in de richting van de rode pijl.
Ben uiteindelijk tot een voorzichtige halt gekomen. Wat wel een belevenis was, door een combinatie van de remmen en het feit dat de hele laadruimte volstak met flessen water van 2 liter. Nogal wat gewicht dus.
Geen schade. Het had nochtans kunnen oplopen
- Likes 2
Comment
-
In het zuiden van frankrijk op een parking staan met flinke plas koelwater onder de auto :-).
Toyota Avensis 2.2 break, koppakking laten vernieuwen.
weekje later ermee naar zuid frankrijk.
Dan de plas onder de auto. Water erin, naar het huisje rijden. daar gecontroleerd en bleek waterdarm verkeerd gemonteerd te zijn door hersteller waardoor de riem van servo er een gaatje in gemaakt had.
Gelukkig waren daar ook vrienden van ons.
Dan ginder garage gezocht.
Daar deden ze dan alsof het de moeilijkste herstelling uit was.
uiteindelijk 4d geduurd tegen dat er daar een juiste waterdarm gestoken kon (lees wilde) worden.
Rekening: €550.00 :-)) ff touristen rippen zeggen ze dan.
Gelukkig heeft hersteller hier in belgie factuur netjes betaald.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk BerichtenIn het zuiden van frankrijk op een parking staan met flinke plas koelwater onder de auto :-).
Toyota Avensis 2.2 break, koppakking laten vernieuwen.
weekje later ermee naar zuid frankrijk.
Dan de plas onder de auto. Water erin, naar het huisje rijden. daar gecontroleerd en bleek waterdarm verkeerd gemonteerd te zijn door hersteller waardoor de riem van servo er een gaatje in gemaakt had.
Gelukkig waren daar ook vrienden van ons.
Dan ginder garage gezocht.
Daar deden ze dan alsof het de moeilijkste herstelling uit was.
uiteindelijk 4d geduurd tegen dat er daar een juiste waterdarm gestoken kon (lees wilde) worden.
Rekening: €550.00 :-)) ff touristen rippen zeggen ze dan.
Gelukkig heeft hersteller hier in belgie factuur netjes betaald.
Comment
-
Die ouw mannen kennen er ook iets van. Ruit was geplaatst bij Volvo maar denkelijk is een ruitenwisserarm niet goed vast gedraaid geweest.
Komt van Spanje doodmoe ,aan de ruitenwisser was een rekje naar de antenne. Aan de andere wisserarm trok men dan even aan een koordje om zo te wissen. Dit vanwege een een ruitenwisserarm die zijn 0 stand niet vond en verdraaid zat. Zekering telkens stuk tot er geen meer waren en zelfs boutje in geplaatst totdat het motortje verbrande.
Alternator was ook stuk gegaan . Batt van mijne auto erin, geen startkabels, met engelse sleutel en ringsleutel kontakt gemaakt.
En wou zich niet laten depanneren omdat hij van vermoeidheid wazig zag. Een pechverhelper kan dat doorgeven en dan moet je op onderzoek.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Ooit eens midden in Brussel plots een gigantische witte rookwolk van onder de motorkap in oude Subaru Legacy... Plastic aan de zijkant van de radiator was gescheurd en bijna al het water ruit gelopen.
Bon VTB heeft ze naar Ieper teruggebracht en de garagist heeft er een andere radiator ingestoken. Drie dagen later? Hetzelfde! De kerkhof radiator was ook gescheurd... De garage heeft er dan op hun kosten een nieuwe ingestoken.
Met dezelfde auto ooit eens ergens diep in Nederland, in putje winter, valt zomaar de moteur uit op de snelweg. Ik zet ze aan de kant, start ze weer en ze draait. Ik geef gas en... Alles uit. Nog een keer geprobeerd en hetzelfde... Dus de Nederlandse wegenwacht gebeld eh. Probleem? Mijn Belgische wegenwacht telde toen niet, ik had geen guldens bij en mijn kaart werkte niet in Nederland... Dus zegt die gast van de Nederlandse wegenwacht, ik ga toch eens kijken of het iets heel simpel is.
Wat bleek? Die motor zoog van 2 plaatsen lucht, buitenlucht uit de wielkas en warme lucht uit het verwarmingssysteem. Een klep regelt hoeveel van elk en die zat geblokkeerd op enkel buitenlucht. Dus ze kreeg enkel lucht van -10 binnen en de carburateur bevroor. Oplossing? Die darm in de wielkas losgemaakt en vastgebonden ergens onder de motorkap dat ze iets warmere lucht kreeg.. Kon weer rijden maar niet rapper dan 80 of zo... En 't was nog 400km naar huis.
Comment
-
In zwitserland
mijn toenmalige vriendin was botergeil en ging met haar natte k.t over mijn schakelpook zitten , ze werd zo nat dat er kortsluiting ontstond en ik geen meter meer verder kon .
De wegenwachter vond wel dat alles nogal plakte maar kreeg het niet gerepareerd en wagen is toen naar garage moeten getakeld wordenMijn alter ego Willy met ne Toyota
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk BerichtenIn zwitserland
mijn toenmalige vriendin was botergeil en ging met haar natte k.t over mijn schakelpook zitten , ze werd zo nat dat er kortsluiting ontstond en ik geen meter meer verder kon .
De wegenwachter vond wel dat alles nogal plakte maar kreeg het niet gerepareerd en wagen is toen naar garage moeten getakeld worden
Comment
-
Audi 80: In de file op de E117 ging de koppakking er door, en de druk afgeblazen door het verwarmingssysteem, waardoor de auto plots vol damp stond, en mijn voeten met warm water overgoten werden. Auto aan de kant gezet, en daarna voorzichtig doorgereden naar de garage. Twee avonden sleutelen later was de auto weer hersteld (de joint, de verwarming hebben we gewoon overbrugd).
Peugeot 405: water spoot als een fontein uit de radiator: paar keer bijgevuld, en zo tot bij de hersteller geraakt, met een bang oog op de watertemperatuurmeter.
VW Jetta: kapotte koppeling: in tweede tot aan de garage gereden
Mercedes W168 A-klasse: verbindingsstukje tussen schakelstangen was uitgesleten, waardoor die vast stond in derde - op -3 van een parkeergarage. Naar boven gesukkeld, waar ik bereik had met mijn telefoon, daar de garage opgebeld, en gevraagd wat ik kon doen. Na een noodherstelling naar de garage gereden, en daar hebben ze een nieuw onderdeeltje van 5 euro gemonteerd.
BMW E46 320d:
- turbo kapot: getakeld van Torhout naar de garage in Aalbeke
- kapotte batterij in hartje Ardèche. Met kabels gestart, en zonder afleggen doorgereden naar een lokale garagist/werkplaats voor landbouwmateriaal, die een tijdelijke batterij heeft geplaatst, in afwachting van een nieuwe grote.
Volvo V60: dubbelmassa vliegwiel: veel geratel, maar toch nog een paar honderd kilometer mee kunnen rijden. Lease-firma besliste van niet meer te herstellen.
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
- Likes 1
Comment
-
De wegenwachter vond wel dat alles nogal plakte maar kreeg het niet gerepareerd en wagen is toen naar garage moeten getakeld worden
Comment
-
De wegenwachter vond wel dat alles nogal plakte maar kreeg het niet gerepareerd en wagen is toen naar garage moeten getakeld worden“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Waarom ging die vriendin niet op U zitten?Mijn alter ego Willy met ne Toyota
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Was dat met je P of je F?
ik denk zelf nog het zelfde model als jij hebt gehad . was wel even wringen met die tjup langs de zijde maar twas een gerodeerde dus even duwen en dan lukte dat wel .:-)))
Nu heb ik al gehoord van vrienden die een transport bedrijf hebben dat dat zelfs nu nog bij vrachtwagens gebeurt , die electronische schakelpook zeer gevoelig is voor bv zweethanden en deze ook regelmatig stuk gaan .
grts
Mijn alter ego Willy met ne Toyota
Comment
Comment