Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heeft iemand 1ste kaart LEZ Antwerpen opgeslagen? 1km Singel heeft me dagpas gekost.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Heeft iemand 1ste kaart LEZ Antwerpen opgeslagen? 1km Singel heeft me dagpas gekost.

    Heeft iemand de 1ste kaart van de LEZ Antwerpen opgeslagen op zijn computer? Ik heb net dagpas van €35 aan mijn been om 1km op de Singel te rijden.
    Op de Singel nota bene! De ringweg ROND Antwerpen centrum, niet in of door het centrum.

    Ik ben er 99,9% zeker van, dat op de eerste kaarten die online stonden, de volledige Antwerpse Singel buiten de LEZ lag.
    Ik heb familie wonen in de Brederodestraat en ik heb toen ze in het begin afkwamen met de LEZ, op de online kaart gekeken tot waar ik kon rijden en ik ik heb toen gezien dat zelfs de parking tussen de Desguinlei/Kielsevest en de Singel (Waar je de Pidpa en de Piva vindt) ook buiten de LEZ lag, wat logisch is. Dan zou ik daar kunnen parkeren hebben en te voet of met de fiets het stad in kunnen, maar zelfs dat is nu niet mogelijk.

    Nu reed ik vandaag, komende uit richting Mortsel, voor de eerste keer sinds de LEZ in voege ging, een stukje op de Singel, vanop de Grote Steenweg, aan Berchem Kerk tot aan de Jan van RijsWijcklaan om daar de E34 autosnelweg op te gaan en direct de Kennedy tunnel in te duiken. Een weg die ik zo al 36 jaar neem. Dat is de weg naar wat links van de Schelde ligt.

    Geen vuiltje aan de lucht, dacht ik (schrijnend toepasselijk hier) kom ik enkel uren later terug van de Vlaanders, in tegenovergestelde richting op de Singel en waar valt mijn oog op net als ik de kleine tunnel onder de Generaal Lemanstraat ga inrijden, Zo'n verkeersbord LEZ. Ik dacht eerst dat het een linkse herhaling was van een bord dat aan de rechterkant stond van de zijweg naast de tunnel. Maar thuisgekomen en op het internet gekeken, bleek dat... inderdaad... de Singel nu mee in de LEZ zit, op een klein stukje na, wat volgens de 1ste kaarten niet zo was.

    Ik heb dus vlug online een dagpas aangekocht van €35. Als ik nu niet toevallig dat bord gezien had, had ik €150 boete kunnen betalen.
    Ik las ergens in een artikel, weet niet van welke datum, dat de stad Antwerpen (toen) al "7 miljoen Euro" zou ontvangen hebben.
    Ergens anders las ik dat de LEZ zo goed als geen effect zou hebben op de luchtkwaliteit. Zouden de 275.000 auto's en vrachtwagens die dagelijks op de ring voorbij razen daar iets mee te maken hebben denkt u ?

    Wie haalt het nu in zijn hoofd om een ringweg, ROND de stad, mee in de LEZ te plaatsen. Hoe is het mogelijk dat men zo'n beslissingen neemt en niet teruggefloten wordt.
    Is er dan geen enkele politieker van dienst die gezond verstand heeft? Oei, dat was ook een stomme vraag waarschijnlijk?

    Dus zou ik helemaal naar het rond punt in Wommelgem moeten rijden om daar al de E34 op te gaan, om dan dat hele stuk op de Antwerpse ring te moeten rijden. En iedereen klaagt nu al van files en opstoppingen!

    Heel die miserie van die overdrukke Antwerpse ring en de kosten voor die nieuwe brug over "'t Scheld", hadden waarschijnlijk allemaal kunnen vermeden worden als ze gewoon de grote ring rond Antwerpen aangelegd hadden in den tijd.Die stond vroeger al in stippelijn op die gele Michelin kaarten ingevuld.
    Daar waar de E34 en de E313 splitst, had eigenlijk een kruispunt moeten komen. De bergen zand liggen er nog denk ik die een aanloop moesten vormen voor de ontbrekende brug in die richting. Die snelweg zou in een grote boog onder Antwerpen door gaan, zo ver als tussen Boechout en Lier, parallel aan de hoogspanning die daar de Antwerpsesteenweg over gaat.
    Dan had al het verkeer dat van de E34/E313 uit oa. de richting Limburg komt en richting vlaanders en de zee gaat, niet eens de Antwerpse ring moeten passeren. Kijk op het kaartje van 1973:

    Natuurlijk zal het geld weer eens op geweest zijn.


    Dus, nu zou ik de 1ste online kaart eens willen vergelijken met de huidige. Als ik gelijk heb en ze hebben de kaart aangepast, gaan ze 't mogen horen.

    Bron kaart: https://www.google.com/maps/search/a.../data=!3m1!1e3

    Last edited by ; 24/09/2018, 02:22.

  • #2
    Wie wist niet dat de LEZ doodgewone geldklopperij zou zijn ? In een stad als A’pen die omsingeld ( ) is met zwaar verkeer en industrie (zonder te spreken van de huisverwarmingen...) is de proportie aan vervuiling die te wijten is aan het binnenstedelijk verkeer van de diesels niet significant, het volstaat dat de windrichting ongunstig is om alle metingen te verstoren. Ik wacht met ongeduld op de volgende metingen tijdens de winter...

    Comment


    • #3
      Och man, dat hele eco gedoe dat men afschuift op de gewone burger is gewoon een vorm van alweer een extra belasting. Mocht het echt zo belangrijk zijn, dan waren de houtstoven al lang verboden geweest, dan zou men ingrijpen op de moderne benzinemotoren, enz enz. Maar de zware vervuilers zoals vliegtuigen, boten,... laat men ongemoeid om economische redenen.

      Comment


      • #4
        Is inderdaad wreed irritant dat de Singel mee deel uitmaakt van de LEZ, de enige reden waarom ze dat gedaan hebben, is omdat ze dan veel minder camera's moesten installeren (er zijn maar een beperkt aantal wegen die van buiten de stad uitkomen op de Singel, maar er zijn er heel veel die vanop de Singel richting stad gaan...
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

        Comment


        • #5
          De specifieke situatie aan de Desguinlei heb ik niet onthouden, maar bij mijn weten was toch altijd de Singel IN de LEZ.
          Artikel van januari: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170105_02658458: grootste deel van de Singel ligt in de zone.
          En hier een artikel van november 2016: http://www.kmo-insider.biz/nieuws/ar...-februari-2017

          Comment


          • #6
            Nu aangenaam is dat natuurlijk niet maar geheel onlogisch nu ook weer niet. “Commercieël” gezien dan toch...

            De toestand in Antwerpen is 1 grote klucht en heeft al ontelbare miljoenen euro’s gekost.
            Ze moeten 3 zaken doen maar 1 spoort al niet met de groene gedachten van sommigen. Vanaf Wommelgem moet er een totaal nieuwe aansluiting komen richting Nederland en richting ring. Maak de Liefkenshoektunnel tolvrij (tegen de zin van de politieke aandeelhouders natuurlijk) en maak een verbinding (liefst ondergronds, voor de Beverse boeren te plezieren) tussen de E34/49 en de E17 in Haasdonk.


            Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #7
              Hier bvb: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130915_00742909
              zat de singel er niet mee bij/op maar aangezien dit een niet officiële bron is/was (De Standaard ft transport & mobility Leuven) zal het niet veel helpen vrees ik.
              Last edited by Metaxa; 26/12/2017, 19:38.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #8
                Extra wegen maken en nog goedkoper (geen Tol) zal alleen, extra auto’s aantrekken, dat zou intussen toch iedereen mogen weten….

                (kan er iemand 1 voorbeeld van het tegendeel geven??)

                LEZ, dient alleen om mensen hun frank te laten vallen, dat ze hun mentaliteit stilletjes moeten veranderen… dat lukt bij sommige nooit, maar via hun portefeuille, pas je wel hun gedrag aan… (diesel verkoop - 50% op 2 jaar, zowat een nieuw record )

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                  Extra wegen maken en nog goedkoper (geen Tol) zal alleen, extra auto’s aantrekken, dat zou intussen toch iedereen mogen weten….

                  (kan er iemand 1 voorbeeld van het tegendeel geven??)

                  LEZ, dient alleen om mensen hun frank te laten vallen, dat ze hun mentaliteit stilletjes moeten veranderen… dat lukt bij sommige nooit, maar via hun portefeuille, pas je wel hun gedrag (via het omwegje LEZ) aan… (diesel verkoop - 50% op 2 jaar, zowat een nieuw record )

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Och man, dat hele eco gedoe dat men afschuift op de gewone burger is gewoon een vorm van alweer een extra belasting. Mocht het echt zo belangrijk zijn, dan waren de houtstoven al lang verboden geweest, dan zou men ingrijpen op de moderne benzinemotoren, enz enz. Maar de zware vervuilers zoals vliegtuigen, boten,... laat men ongemoeid om economische redenen.
                    Idd.
                    En in de toekomst willen ze gebruik van aardgas voor verwarming gaan ontmoedigen, maar mazout word dan weer net aangemoedigd
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                      Extra wegen maken en nog goedkoper (geen Tol) zal alleen, extra auto’s aantrekken, dat zou intussen toch iedereen mogen weten….

                      (kan er iemand 1 voorbeeld van het tegendeel geven??)

                      LEZ, dient alleen om mensen hun frank te laten vallen, dat ze hun mentaliteit stilletjes moeten veranderen… dat lukt bij sommige nooit, maar via hun portefeuille, pas je wel hun gedrag aan… (diesel verkoop - 50% op 2 jaar, zowat een nieuw record )
                      Precies of je dat anders gaat kunnen tegenhouden, die groei...

                      Over héél de wereld veranderen de "grote wereldsteden" tegen sneltempo. Anders moet je maar eens in Hamburg gaan kijken. (daar wil je voor dit ogenblik echt niet wonen/werken).
                      Mensen met een bakfiets en geitenwollen sokken gaan dat echt niet kunnen tegenhouden, echt niet. In het beste geval kunnen vertragen, dat wel, maar dan hebben ze hun doel ook wel bereikt natuurlijk.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                        Precies of je dat anders gaat kunnen tegenhouden, die groei...
                        De Farao’s, Grieken en Romeinen, dachten ook dat hun wereld zou blijven bestaan...

                        Staat ons economische gedrag in dienst van groei en winst of dient het de mens en planeet? Met die vraag ging de Britse econoom Kate Raworth, onderzoeker aan het 'Environmental Change Institute' in Oxford, aan de slag. In plaats van opgaande lijnen en stijgende grafieken ontstond een andersoortig ideaalbeeld: onze economie zou moeten functioneren volgens het model van de donut. Met behulp van videofragmenten, diverse ronde attributen en een bijzondere tafel toont Kate Raworth aan hoe onze economie fundamenteel anders kan worden gestructureerd. Mét groei, maar dan binnen de gestelde grenzen. Of is de werkelijkheid toch vierkanter?





                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Idd.
                          En in de toekomst willen ze gebruik van aardgas voor verwarming gaan ontmoedigen, maar mazout word dan weer net aangemoedigd
                          Ach, ze zijn al bezig met de 'wegwerp' ketel. Een ketel op aardgas met een korte levensduur, die je om de (pakweg) 5 jaar moet vervangen. Deze zullen uiteraard een pak goedkoper zijn.

                          En dan zitten ze te zagen dat we af moeten van die 'wegwerp' maatschappij.
                          Of dat er ooit ook echt gaat komen geen idee, maar ze zij ermee bezig.
                          2012 Abarth 500 'esseesse'

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                            De Farao’s, Grieken en Romeinen, dachten ook dat hun wereld zou blijven bestaan...

                            Staat ons economische gedrag in dienst van groei en winst of dient het de mens en planeet? Met die vraag ging de Britse econoom Kate Raworth, onderzoeker aan het 'Environmental Change Institute' in Oxford, aan de slag. In plaats van opgaande lijnen en stijgende grafieken ontstond een andersoortig ideaalbeeld: onze economie zou moeten functioneren volgens het model van de donut. Met behulp van videofragmenten, diverse ronde attributen en een bijzondere tafel toont Kate Raworth aan hoe onze economie fundamenteel anders kan worden gestructureerd. Mét groei, maar dan binnen de gestelde grenzen. Of is de werkelijkheid toch vierkanter?




                            Kijk, dat laatste is iets wat zou kunnen/moeten veranderen maar zie dat nog niet direct gebeuren zonder een wereldoorlog en zelfs dan gaat dat de economische peilers niet veranderen. Dat er wat moet veranderd worden in ons economisch stelsel zal wel iedereen met een klein beetje verstand begrijpen maar dat dit de eerste 50 jaar gaat gebeuren ga je met de huidige maatregelen echt niet veranderen want die zijn er maar voor het gepeupel van hun geld te ontdoen.

                            Wanneer er, laat ons zeggen binnen 30 á 40 jaar, iedereen zich elektrisch gaat verplaatsen zullen er ongetwijfeld nieuwe problemen komen, uiteraard ook in Antwerpen, en dan mogen ze nog zoveel overkoepelen, tunnels graven en bruggen leggen. Wat je ook zal doen, niets zal de leefbaarheid ten goede komen aangezien alles maar tijdelijk en relatief is.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door robert1701 Bekijk Berichten
                              Dus, nu zou ik de 1ste online kaart eens willen vergelijken met de huidige. Als ik gelijk heb en ze hebben de kaart aangepast, gaan ze 't mogen horen.
                              Het begin van de LEZ is overal aangeduid, dus zelfs als de kaart mocht aangepast zijn ga je daar nul komma nul kunnen aan doen.

                              Als ze "morgen" een stuk van een zone 50 wijzigen naar een zone 30 dan moet je dat ook gezien hebben ... potje breken = potje betalen.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                LEZ, dient alleen om mensen hun frank te laten vallen, dat ze hun mentaliteit stilletjes moeten veranderen… dat lukt bij sommige nooit, maar via hun portefeuille, pas je wel hun gedrag aan… (diesel verkoop - 50% op 2 jaar, zowat een nieuw record )
                                En denken dat ze hiermee een stommiteit doen met die moderne benzines. Binnen 5 jaar gaan ze de mensen die dit niet inzien, zwaarder belasten. Zal bij hen ook wel lukken via de portefeuille.
                                Iemand die een beetje nadenkt, weet zo dat dit de volgende logische stap is om de belasting te verhogen wanneer er voldoende mensen mee rondrijden. Nu is het nog te vroeg, opbrengst zou te klein zijn...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Idd.
                                  En in de toekomst willen ze gebruik van aardgas voor verwarming gaan ontmoedigen, maar mazout word dan weer net aangemoedigd
                                  Heel juist, in feite hetzelfde als hierboven hee. Gas heeft men heel sterk aangemoedigd. Nu zijn er voldoende gebruikers om die onder het mom van het milieu op de één of andere manier te belasten.
                                  Eerst premies geven en nu is het tijd om te cashen. Net hetzelfde als men bij de diesels deed.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Reden te meer om er allemaal geen rekening mee te houden. Ik rij al benzine sinds 1983, nog nooit diesel gereden. Ik heb er mijn redenen voor, dieselrijders vast ook.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Reden te meer om er allemaal geen rekening mee te houden. Ik rij al benzine sinds 1983, nog nooit diesel gereden. Ik heb er mijn redenen voor, dieselrijders vast ook.
                                      Voila, da's gesproken! De ene houdt ervan, de andere niet. Iedereen doet wat hij of zij wil volgens mij en dit heeft weinig met verstandig of dom te maken.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja, iedereen moet gewoon zijn keuze maken wat voor hem het beste of interessantste is.
                                        Ik heb ook altijd met benzine gereden, alleen de C4 was een diesel omdat ik die gerobotiseerde versnellingsbak wou en die was toen nog niet op de benzineversies van den de Citroën C4 te krijgen.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment

                                        Working...
                                        X