Heeft iemand de 1ste kaart van de LEZ Antwerpen opgeslagen op zijn computer? Ik heb net dagpas van €35 aan mijn been om 1km op de Singel te rijden.
Op de Singel nota bene! De ringweg ROND Antwerpen centrum, niet in of door het centrum.
Ik ben er 99,9% zeker van, dat op de eerste kaarten die online stonden, de volledige Antwerpse Singel buiten de LEZ lag.
Ik heb familie wonen in de Brederodestraat en ik heb toen ze in het begin afkwamen met de LEZ, op de online kaart gekeken tot waar ik kon rijden en ik ik heb toen gezien dat zelfs de parking tussen de Desguinlei/Kielsevest en de Singel (Waar je de Pidpa en de Piva vindt) ook buiten de LEZ lag, wat logisch is. Dan zou ik daar kunnen parkeren hebben en te voet of met de fiets het stad in kunnen, maar zelfs dat is nu niet mogelijk.
Nu reed ik vandaag, komende uit richting Mortsel, voor de eerste keer sinds de LEZ in voege ging, een stukje op de Singel, vanop de Grote Steenweg, aan Berchem Kerk tot aan de Jan van RijsWijcklaan om daar de E34 autosnelweg op te gaan en direct de Kennedy tunnel in te duiken. Een weg die ik zo al 36 jaar neem. Dat is de weg naar wat links van de Schelde ligt.
Geen vuiltje aan de lucht, dacht ik (schrijnend toepasselijk hier) kom ik enkel uren later terug van de Vlaanders, in tegenovergestelde richting op de Singel en waar valt mijn oog op net als ik de kleine tunnel onder de Generaal Lemanstraat ga inrijden, Zo'n verkeersbord LEZ. Ik dacht eerst dat het een linkse herhaling was van een bord dat aan de rechterkant stond van de zijweg naast de tunnel. Maar thuisgekomen en op het internet gekeken, bleek dat... inderdaad... de Singel nu mee in de LEZ zit, op een klein stukje na, wat volgens de 1ste kaarten niet zo was.
Ik heb dus vlug online een dagpas aangekocht van €35. Als ik nu niet toevallig dat bord gezien had, had ik €150 boete kunnen betalen.
Ik las ergens in een artikel, weet niet van welke datum, dat de stad Antwerpen (toen) al "7 miljoen Euro" zou ontvangen hebben.
Ergens anders las ik dat de LEZ zo goed als geen effect zou hebben op de luchtkwaliteit. Zouden de 275.000 auto's en vrachtwagens die dagelijks op de ring voorbij razen daar iets mee te maken hebben denkt u ?
Wie haalt het nu in zijn hoofd om een ringweg, ROND de stad, mee in de LEZ te plaatsen. Hoe is het mogelijk dat men zo'n beslissingen neemt en niet teruggefloten wordt.
Is er dan geen enkele politieker van dienst die gezond verstand heeft? Oei, dat was ook een stomme vraag waarschijnlijk?
Dus zou ik helemaal naar het rond punt in Wommelgem moeten rijden om daar al de E34 op te gaan, om dan dat hele stuk op de Antwerpse ring te moeten rijden. En iedereen klaagt nu al van files en opstoppingen!
Heel die miserie van die overdrukke Antwerpse ring en de kosten voor die nieuwe brug over "'t Scheld", hadden waarschijnlijk allemaal kunnen vermeden worden als ze gewoon de grote ring rond Antwerpen aangelegd hadden in den tijd.Die stond vroeger al in stippelijn op die gele Michelin kaarten ingevuld.
Daar waar de E34 en de E313 splitst, had eigenlijk een kruispunt moeten komen. De bergen zand liggen er nog denk ik die een aanloop moesten vormen voor de ontbrekende brug in die richting. Die snelweg zou in een grote boog onder Antwerpen door gaan, zo ver als tussen Boechout en Lier, parallel aan de hoogspanning die daar de Antwerpsesteenweg over gaat.
Dan had al het verkeer dat van de E34/E313 uit oa. de richting Limburg komt en richting vlaanders en de zee gaat, niet eens de Antwerpse ring moeten passeren. Kijk op het kaartje van 1973:
Natuurlijk zal het geld weer eens op geweest zijn.
Dus, nu zou ik de 1ste online kaart eens willen vergelijken met de huidige. Als ik gelijk heb en ze hebben de kaart aangepast, gaan ze 't mogen horen.
Bron kaart: https://www.google.com/maps/search/a.../data=!3m1!1e3
Op de Singel nota bene! De ringweg ROND Antwerpen centrum, niet in of door het centrum.
Ik ben er 99,9% zeker van, dat op de eerste kaarten die online stonden, de volledige Antwerpse Singel buiten de LEZ lag.
Ik heb familie wonen in de Brederodestraat en ik heb toen ze in het begin afkwamen met de LEZ, op de online kaart gekeken tot waar ik kon rijden en ik ik heb toen gezien dat zelfs de parking tussen de Desguinlei/Kielsevest en de Singel (Waar je de Pidpa en de Piva vindt) ook buiten de LEZ lag, wat logisch is. Dan zou ik daar kunnen parkeren hebben en te voet of met de fiets het stad in kunnen, maar zelfs dat is nu niet mogelijk.
Nu reed ik vandaag, komende uit richting Mortsel, voor de eerste keer sinds de LEZ in voege ging, een stukje op de Singel, vanop de Grote Steenweg, aan Berchem Kerk tot aan de Jan van RijsWijcklaan om daar de E34 autosnelweg op te gaan en direct de Kennedy tunnel in te duiken. Een weg die ik zo al 36 jaar neem. Dat is de weg naar wat links van de Schelde ligt.
Geen vuiltje aan de lucht, dacht ik (schrijnend toepasselijk hier) kom ik enkel uren later terug van de Vlaanders, in tegenovergestelde richting op de Singel en waar valt mijn oog op net als ik de kleine tunnel onder de Generaal Lemanstraat ga inrijden, Zo'n verkeersbord LEZ. Ik dacht eerst dat het een linkse herhaling was van een bord dat aan de rechterkant stond van de zijweg naast de tunnel. Maar thuisgekomen en op het internet gekeken, bleek dat... inderdaad... de Singel nu mee in de LEZ zit, op een klein stukje na, wat volgens de 1ste kaarten niet zo was.
Ik heb dus vlug online een dagpas aangekocht van €35. Als ik nu niet toevallig dat bord gezien had, had ik €150 boete kunnen betalen.
Ik las ergens in een artikel, weet niet van welke datum, dat de stad Antwerpen (toen) al "7 miljoen Euro" zou ontvangen hebben.
Ergens anders las ik dat de LEZ zo goed als geen effect zou hebben op de luchtkwaliteit. Zouden de 275.000 auto's en vrachtwagens die dagelijks op de ring voorbij razen daar iets mee te maken hebben denkt u ?
Wie haalt het nu in zijn hoofd om een ringweg, ROND de stad, mee in de LEZ te plaatsen. Hoe is het mogelijk dat men zo'n beslissingen neemt en niet teruggefloten wordt.
Is er dan geen enkele politieker van dienst die gezond verstand heeft? Oei, dat was ook een stomme vraag waarschijnlijk?
Dus zou ik helemaal naar het rond punt in Wommelgem moeten rijden om daar al de E34 op te gaan, om dan dat hele stuk op de Antwerpse ring te moeten rijden. En iedereen klaagt nu al van files en opstoppingen!
Heel die miserie van die overdrukke Antwerpse ring en de kosten voor die nieuwe brug over "'t Scheld", hadden waarschijnlijk allemaal kunnen vermeden worden als ze gewoon de grote ring rond Antwerpen aangelegd hadden in den tijd.Die stond vroeger al in stippelijn op die gele Michelin kaarten ingevuld.
Daar waar de E34 en de E313 splitst, had eigenlijk een kruispunt moeten komen. De bergen zand liggen er nog denk ik die een aanloop moesten vormen voor de ontbrekende brug in die richting. Die snelweg zou in een grote boog onder Antwerpen door gaan, zo ver als tussen Boechout en Lier, parallel aan de hoogspanning die daar de Antwerpsesteenweg over gaat.
Dan had al het verkeer dat van de E34/E313 uit oa. de richting Limburg komt en richting vlaanders en de zee gaat, niet eens de Antwerpse ring moeten passeren. Kijk op het kaartje van 1973:
Natuurlijk zal het geld weer eens op geweest zijn.
Dus, nu zou ik de 1ste online kaart eens willen vergelijken met de huidige. Als ik gelijk heb en ze hebben de kaart aangepast, gaan ze 't mogen horen.
Bron kaart: https://www.google.com/maps/search/a.../data=!3m1!1e3
Comment