Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoge verbruik auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    als er al te veel diesel in het carter zit, is het dan niet heel gevaarlijk om nog met die wagen te rijden? ga je enkel meer schade mee aanrichten. zo rap mogelijk grondig laten nakijken, en best al zo snel mogelijk overtollige olie aflaten (en mss zelfs volledig vervangen door verse?)
    heeft die een roetfilter? misschien gaat het mis bij het regenereren mis want daarvoor wordt ook brandstof ingespoten heb ik ergens gelezen

    Comment


    • #22
      Bij het regenereren wordt de brandstof ingespoten na de motor en voor de roetfilter.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        als de injector lekt moet de motor bij volgas enorm roeten

        en om 16 liter continu te halen is er wel meer aan de hand dan een wat lekkende injector
        Ja, misschien 2 lekkende injectoren.
        Ik heb het gehad bij een C8 2.0 HDI. Heeft Citroen 6 weken tijd gekost om de oorzaak te vinden.
        Verbruik was 12l/100km, en het vermogen was gezakt van 110pk naar 80pk. Als je die auto niet iedere keer tot 3500t trok kon je gewoon niet mee met het verkeer.

        Comment


        • #24
          blijvend regeneren van de roetfilter is nochtans de belangrijkste oorzaak voor te hoog oliepeil

          de auto zou eens deftig uitgelezen moeten worden en daarbij moet men eens goed kijken naar hoeveel keer de roetfilter regenereert, hoe de werking van de egr klep is, zou die klep eens gedemonteerd moeten worden en eens worden proper gemaakt worden alsook alle buizen na de egr klep en eventueel zelfs de inlaatcollector. De werking van injectoren kan makkelijk nagekeken worden via diagnosecomputer en zoniet volgens de terugvoermethode. Allemaal zaken die een deftige garagist makkelijk kan nakijken.

          Maar roet de auto bij het optrekken of niet? als je de motorkap opendoet, ruik je dan een sterke dieselgeur of niet?
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #25
            Weer een paar dagen verder en ik reed met de wagen en ik kon ineens niet meer optrekken en de auto begon helemaal te trillen en te schokken en te springen als ik gas gaf.
            En nog geen paar minuten later, sprong het lichtje van de gloeiboegies op mijn dashboard aan en toen begon het me te dagen dat er iets serieus mis was en nog geen minuut later hoorde ik een gegrom en gekraak en de auto begon kracht te verliezen en viel helemaal uit midden op de weg.

            Snel uitgestapt, auto beginnen duwen op een baan van 70 ergens aan de zijkant van de baan. Depannage gebeld en de auto laten afzetten bij de garagist.

            Dag erna vertelde hij me dat er 1 verstuiver was losgekomen omdat de vorige eigenaar of een andere garagist een verkeerde tap heeft gebruikt. Wij op zoek naar de juiste tap om de injector vast te maken. Hele miserie mee gehad omdat er in de motor een speciale tap in moest ipv de gebruikelijke m7. Uiteindelijk toch gevonden. Hij heeft ook het rubbertje die rond de verstuiver zit vervangen omdat die ook al versleten was. Olie vervangen, nieuwe oliefilter en ik kon terug de baan op. De auto start ook veel beter op dan de gebruikelijke gegrom bij een koude motor merk ik op.
            Dus ik denk dat al die tijd 1 injector los zat die voor veel problemen zorgde. De garagist heeft de auto ook nagekeken maar vond geen andere problemen.

            Dat grapje viel nog goed mee. Heb in totaal 50 euro kosten gehad aan materiaal, 50 euro voor de garagist en 50 euro voor takeldienst.

            Ik doe nu 150 km met 16 liter. Een kleine verbetering tegenover wat ik ervoor verbruikte maar nog altijd niet hoe het moet. Want 1:9 is nog altijd heel veel naar de normen van de auto.

            Ik geraak er met mijn verstand nog altijd niet uit aan wat het ligt.

            Comment


            • #26
              Een update
              Het blijkt dat er weer diesel gemengd is met olie.
              Deze weer laten uitlezen en het blijkt dat de pompverstuiver nummer 2 niet goed werkt. In België zitten zoeken naar deze soort injector maar niets te vinden hier. Morgen is zien in Nederland waar er blijkbaar wel genoeg op de markt is, hopelijk word hier mijn probleem door verholpen. Want de verbruik is weer richting 1:5 gegaan en het lijkt alsof ik met een ferrari aan het rijden ben als ik naar de verbruik kijk. Ik hou jullie op de hoogte.

              Comment


              • #27
                Zet je benodigde onderdeel op de hergebruiklijn met onderdelennr en al. Je zal wel reactie krijgen...

                Comment


                • #28
                  Zet je benodigde onderdeel op de hergebruiklijn met onderdelennr en al. Je zal wel reactie krijgen...

                  Comment

                  Working...
                  X