Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autosalon 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    toch rijdt iedereen tegenwoordig zelf op zeer jonge leeftijd veel dikkere auto's dan pakweg 25j geleden. Begrijpe wie begrijpen kan...
    Buiten een paar uitzonderingen met een bedrijfswagen ken ik toch weinig, of zelfs geen, jonge mensen met een "dikke" auto... Of zelfs uberhaupt een nieuwe auto. (In Nederland is de gemiddelde koper van een nieuwe auto 61 jaar. Van België vind ik de cijfers jammer genoeg niet.)

Comment

• Kom dan maar eens op de parkings van de bedrijven hier kijken.
      Niet normaal met wat ze allemaal rond rijden.
      Begrijp niet dat ouders dat goedkeuren.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Als ge als zelfstandige begint moet ge genoeg reserve hebben om ALLE kosten de eerste twee jaren te dekken. Da's toch wat verschillende ondernemers me vertelden.

Comment

• Zelfstandige hangt heel erg af van wat je net wil doen natuurlijk. Hoe meer investeringen je moet maken hoe risicovoller, of je wordt gewoon zelfstandige IT'er, mooi loon, weinig kosten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
            Kom dan maar eens op de parkings van de bedrijven hier kijken.
            Niet normaal met wat ze allemaal rond rijden.
            Begrijp niet dat ouders dat goedkeuren.
            Jaguar blijkt nu ook erg in trek bij jongere werknemers. Er stond er al eentje op de parking, nu is er nog een XE bijgekomen ook van ne collega zijne zoon. Veel Audi’s ook en BMW’s, wel meestal occasie. Sta ik daar dan me mijne Kymco scooter, al een geluk dat die parking aan de andere kant van de fabriek is. Heb wel een voordeel, die van mij staat binnen. :-D

Comment

• Ik snap het probleem eigenlijk niet echt. Als ge een deftig inkomen hebt (nog geen grootverdiener he!), met twee zijt en de zaken wat verstandig aanpakt... tegen uw 30ste-35ste is er dan toch veel mogelijk?

Ook die opmerking van ‘ouders die goedkeuren’...
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Vind ik ook wel een beetje raar - "Ah zoon van 25, gij krijgt een BMW als leasewagen van uw werk? Zo ni zenne! Ik zal is me uwen baas praten, ne Renault Twingo is al lang goe genoeg voor uwe leeftijd!"

Comment

Ik snap het probleem eigenlijk niet echt. Als ge een deftig inkomen hebt (nog geen grootverdiener he!), met twee zijt en de zaken wat verstandig aanpakt... tegen uw 30ste-35ste is er dan toch veel mogelijk?

Die gasten zijn wel nog maar net de 20 gepasseerd e, niets op tegen, maar een investering kan je het alles behalve noemen.

Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten

Vind ik ook wel een beetje raar - "Ah zoon van 25, gij krijgt een BMW als leasewagen van uw werk? Zo ni zenne! Ik zal is me uwen baas praten, ne Renault Twingo is al lang goe genoeg voor uwe leeftijd!"
                  Ne gewone werkmens, ne leasewagen? Bij ons op het werk zijn het alleen de grote bazen die me leasewagens rijden, afschaffen moesten ze het! Da ze zelf voor een voiture gaan werken, zullen ze der misschien is wa meer respect voor hebben ook en normaal rijden op de baan.
                  Last edited by ; 25/01/2018, 13:42.

Comment

• Ik ben een gewone werkmens, en kan toch leasen hoor. En met een beetje opleg uit eigen zak (ver minder dan wanneer je hem zelf koopt) kan ik ook een wagen genre Passat/3/C nemen. Er zijn meer gewone werknemers dan je denkt met een leasewagen.

Comment

Ik ben een gewone werkmens, en kan toch leasen hoor. En met een beetje opleg uit eigen zak (ver minder dan wanneer je hem zelf koopt) kan ik ook een wagen genre Passat/3/C nemen. Er zijn meer gewone werknemers dan je denkt met een leasewagen.
                      Voor zover ik weet zijn het meestal hooggeschoolde mensen die een zeer belangrijke functie hebben binnen een bedrijf, al hetgeen die eronder staat nog nooit met een leasewagen weten rijden. Blijkbaar dan toch uitzonderingen? Je bent namelijk de eerste die ik weet dat het kan.

Comment

• arbeiders gaan idd geen leasewagen krijgen of heel uitzonderlijk. Het is, zoals bij IT'ers vaak een vereiste om dat daar dicht bij het werk wonen niet uithaalt want om de 6 maanden zitten ze op een ander project bezig.

En ze weten ook bij de regering dat, als ze die leasewagens afschaffen, iedereen naar de 2e hands markt grijpt en indien niet hun onderhoud al zeker niet bij een officiële dealer laat doen. Om de 4 jaar een nieuwe auto is het dan ook niet meer. Dus gaat de co2 en nox ook weer de hoogte in.
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Voor zover ik weet zijn het meestal hooggeschoolde mensen die een zeer belangrijke functie hebben binnen een bedrijf, al hetgeen die eronder staat nog nooit met een leasewagen weten rijden. Blijkbaar dan toch uitzonderingen? Je bent namelijk de eerste die ik weet dat het kan.
                          Wat noem je hooggeschoold? Ik heb een Bachelor als hoogste diploma. Heel veel mensen studeren nu verder. Een goede stielman of arbeider verdient vaak meer dan mij. Er rijden meer bedrijfswagens rond dan je denkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy

Wat noem je hooggeschoold? Ik heb een Bachelor als hoogste diploma. Heel veel mensen studeren nu verder. Een goede stielman of arbeider verdient vaak meer dan mij. Er rijden meer bedrijfswagens rond dan je denkt.
                            Awel das toch hogeschool? Alles boven het 6 de middelbaar is voor mij hoger geschoold en krijgen ook meestal meer kansen voor het vinden van een job. Ik kon ni kiezen en ben als informaticus uiteindelijk terechtgekomen in een fabriek als operator. Geen erg want verdient niet slecht en doe het nog graag. Studeren was toch niets voor mij.

Maar tot slot, moest ik een wagen krijgen van het werk ik zou ook ni twijfelen zolang deze maar een beetje naar mijn zin is. Naast die wagen, waar ge u eigenlijk toch niets moet van aantrekken, kunt ge u nog altijd een fun car bijnemen.

Comment

• Tegenwoordig krijgen automakaniekers ook een firmawagen als arbeider omdat ze nauwelijks nog goede mekaniekers vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
                                Tegenwoordig krijgen automakaniekers ook een firmawagen als arbeider omdat ze nauwelijks nog goede mekaniekers vinden.
                                Zeg soms tegen mezelf, had beter ne stiel geleerd! Elentrieker, iets in den bouw,... valt veel geld mee te verdienen! En da als zelfstandige en ge zijt vertrokken.

Comment

Awel das toch hogeschool? Alles boven het 6 de middelbaar is voor mij hoger geschoold en krijgen ook meestal meer kansen voor het vinden van een job. Ik kon ni kiezen en ben als informaticus uiteindelijk terechtgekomen in een fabriek als operator. Geen erg want verdient niet slecht en doe het nog graag. Studeren was toch niets voor mij.

Maar tot slot, moest ik een wagen krijgen van het werk ik zou ook ni twijfelen zolang deze maar een beetje naar mijn zin is. Naast die wagen, waar ge u eigenlijk toch niets moet van aantrekken, kunt ge u nog altijd een fun car bijnemen.
                                  Firmawagens kunt ge nog in categoriëen indelen. Vooral de bedrijfswagens en salariswagens. Bij een Salariswagen kunt ge al eens de afweging maken om toch maar zelf een wagen te kopen wanneer hetgeen ge kunt krijgen dik tegen uw goesting is.
                                  Voor mensen met een bedrijfswagen ligt dat soms moeilijker. In mijn geval doe ik tussen de 40 à 60000km per jaar waarvan 90% voor het werk. Dus zou te belachelijk zijn moest ik zelf een wagen kopen dan en bv mijn kilometers laten betalen. Want na 4 jaar is die auto nog €1000 waard.

Ik heb ooit overwogen, om van dat Citroënverhaal hier af te geraken, om een private lease te doen en mijn kilometers laten uit te betalen. Prijs gevraagd voor de XC60 en met mijn kilometers, kwam dat op €1162/maand, incl. onderhoud, tax en 1 set zomerbanden en 1 set winterbanden over 4 jaar. Dan komt er nog brandstof en verzekering bij. Als ge dat alles samen telt, zou mijne baas mij al nette €1800/maand bij moeten geven. Het was dan toch goedkoper om gewoon de carpolicy te veranderen

Comment

Zeg soms tegen mezelf, had beter ne stiel geleerd! Elentrieker, iets in den bouw,... valt veel geld mee te verdienen! En da als zelfstandige en ge zijt vertrokken.
                                    Klinkt romantisch. Na mijn stage op Ford aan den band, ben ik in de bouw terecht gekomen en daarna alsmaar naar boven geklommen dmv veeeeeeel avondschool. En ben zelf ook niet zelfstandig begonnen. Dan hebt ge weer andere dingen aan uwe kop. Nu verdien ik zeer goed mijne boterham, heb ik ne auto, iphone, telenet shake en laptop van het werk en daarnaast nog eens groepsverzekering. Als ik hier om 17.30u nog zit, vragen ze of er een probleem is thuis en of ik niet naar huis wil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy
                                      Ik snap het probleem eigenlijk niet echt. Als ge een deftig inkomen hebt (nog geen grootverdiener he!), met twee zijt en de zaken wat verstandig aanpakt... tegen uw 30ste-35ste is er dan toch veel mogelijk?

Gij vind dat normaal dat een 19 jarige met een auto van 50.000€ rond rijdt terwijl ze nog interim zijn op hun eerste job?
                                      Dat zal hier toch niet waar zijn.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck

Daar gaat het toch niet over?
                                        Lease wagens voor arbeiders heb ik geen weet van.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• Volvo heeft het gedaan voor zijn werknemers, dacht ik.

Cafetariaplannen zijn inderdaad nog minder ingeburgerd bij arbeiders-populaties
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X