Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gemiddelde verbruik dieselwagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gemiddelde verbruik dieselwagen

Hallo,

Wat is jullie gemiddelde verbruik met een dieselwagen waarin jullie gemengd autosnelweg en stad rijden?

En met welke cilinderinhoud doen jullie dit?

Groeten

6,5L met mijn ex Mazda 6 2.2.

Comment

Je vindt heel veel cijfertjes op Spritmonitor : https://www.spritmonitor.de/

Comment

6,7 liter 3000cc... Verbruik heeft weinig met cc te maken hoor. Andere factoren spelen een grotere rol. Heb ne 1200 cc diesel gehad die ongveer hetzelfde verbruikte...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          6,5L met mijn ex Mazda 6 2.2.
          Hoe doe je dat? Ik heb geen zware voet en verbruik rond 10 liter gemeng gebruik per 100 kilometer met men volkswagen 2.0 tdi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Je vindt heel veel cijfertjes op Spritmonitor : https://www.spritmonitor.de/
            Dank je wel om dit met ons te delen, ik denk dat er velen hier baat bij hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              6,7 liter 3000cc... Verbruik heeft weinig met cc te maken hoor. Andere factoren spelen een grotere rol. Heb ne 1200 cc diesel gehad die ongveer hetzelfde verbruikte...
              Over welke factoren heb je het dan? En dat zijn wel mooie cijfers voor een 3000cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sambianchi Bekijk Berichten

Hoe doe je dat? Ik heb geen zware voet en verbruik rond 10 liter gemeng gebruik per 100 kilometer met men volkswagen 2.0 tdi
                Met mijn Passat 2.0tdi 4motion zat ik ong. op hetzelfde verbruik als de Mazda. 10L met een tdi? Dan is er wel degelijk iets niet in orde met uw auto.

Comment

Over welke factoren heb je het dan? En dat zijn wel mooie cijfers voor een 3000cc
                  Hoeveel moeite moet een motor doen om te accelereren bvb. Als je er altijd alles moet uithalen tov een vleugje gas te geven, is de zwaardere in zijn voordeel. Het gewichten hoogte van het voertuig. De chauffeur zelf ook natuurlijk. Het toerental dat een motor draait op snelheid. De omgeving waarin je je verplaatst (stad, snelweg,..). Zoveel factoren eigenlijk.
                  Maar 10 l met een TDI klopt echt niet hoor. Moet tussen de 5,5 en 7 liggen volgens mij.

Comment

2.2 TDCi - 175 pk - 300.000 km - 13 j. - 5.5 à 6.0 l./100 km.

2.4 D5 automaat - 215 pk - 85.000 km. - 3 j. - 7.0-7.5 l./100 km.
                    Last edited by K2; 19/01/2018, 22:40.

Comment

2.0tdi 184pk DSG 7.3l met sportieve rijstijl.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sambianchi
                        Ik heb geen zware voet en verbruik rond 10 liter gemeng gebruik per 100 kilometer met men volkswagen 2.0 tdi
                        Amai... Inderdaad wel abnormaal... Zit er een gat in een turboleiding of zo waardoor je veel meer diesel inspuit dan nodig en met een zwarte roetwolk bij gas geven ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sambianchi

Met een bmw 330d haalde ik bij rustige rijstijl 5.5liter ( 125kph snelweg )

Doorvlammen was 7.5 liter ( 160-180) en gemiddelde stond op 6.5
                          Last edited by germinal; 19/01/2018, 22:42.
                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                          current : BMW 330D F30

Comment

Mercedes W211 E220 - 243.000km - 7,2l/100km - overwegend rustige rijstijl.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Comment

Dank je wel om dit met ons te delen, ik denk dat er velen hier baat bij hebben
                              Zonder dank ... hoogst interessant topic trouwens !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

Met een bmw 330d haalde ik bij rustige rijstijl 5.5liter ( 125kph snelweg )

Doorvlammen was 7.5 liter ( 160-180) en gemiddelde stond op 6.5
                                Ook zuinig... welke generatie was dat ?

Comment

kalm rijden 5.2
                                  niet kalm rijden 7.1
                                  2.2 250CDI
                                  lets have some more member berries

Comment

Bijna allemaal verbruikscijfers die dichtbij de constructeurcijfers liggen, voor wagens die gelet op de kilometrage niet alleen rond de kerktoren bollen.
                                    Laat ons even dezelfde vraag stellen voor de benzinewagens...

Comment

2.0 d 5cyl 185pk(gekieteld) 6.40L/100km over 186.000km & standverwarming op diesel inbegrepen
                                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Laat ons even dezelfde vraag stellen voor de benzinewagens...
                                        Mijn vorige wagen was een 118d met handbak: jaren vastgeroest op 5,8l.
                                        Nu Hyundai 1.4t benzine dct met 6k op de teller en aan dezelfde snelheden als de bmw: 6,8l.
                                        Hyundai 1.4 rijdt, naar mijn mening, wel aangenamer dan de 18d. Lagere belasting op de 1.4 compenseert het hogere verbruik.

Comment

Working...
                                        X