Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
gemiddelde verbruik dieselwagen
Collapse
X
-
Afwijking bij naften is niet groter dan bij diesels tegenwoordig, tenzij als je ze mishandelt mss. Rijd je normaal met een benzinewagen die niet ondergemotoriseerd is, dan is er niets aan de hand.
Bij mij is het opgegeven verbruik 4,8 liter, mijn gemiddeld verbruik 6 liter, bij doortrappen zal het 7 zijn of misschien 7,5 ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Ook zuinig... welke generatie was dat ?
Heb de indruk dat bmw motoren velen zuiniger(beter) zijn dan die van de VW stal..
Bij die laatste moet je nog olie bijvullen, heb ik bij BMW nooit moeten doen.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Toyota avensis verso 285000km 2.0 d4d 13 j. 7l/100 km. Altijd rond de kerktoren
opel astra sw 16 cdti 65800km 11maanden 5.8l/100 km. 90% autostrade
Het normverbruik ligt bij de toyota dichter bij het reeele verbruik( 6.2l) dan bij de astra (4.4l).
Grtz
Comment
-
Nogmaals, het verbruik van een welbepaalde persoon kan niet representatief zijn voor een hele populatie.
Op Spritmonitor bekomt men een veel beter beeld van de afwijking tussen de lagere en de hogere gevallen.
Dan kan men zich ook beter situeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
F30.. is/was eigenlijk een super motor..
Heb de indruk dat bmw motoren velen zuiniger(beter) zijn dan die van de VW stal..
Bij die laatste moet je nog olie bijvullen, heb ik bij BMW nooit moeten doen.
Of ze zuiniger zijn dan de VW stal weet ik niet, maar in ieder geval ben ik zeer aangenaam verrast als je de prestaties tov het verbruik ziet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Vind je? Opgegeven verbruik van een diesel schommelt tegenwoordig meestal tussen de 3,6-4,6 in de meeste gevallen bij mijn weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Ik ken het opgegeven verbruik van mijn wagen niet, maar vermoed dat dit hoger ligt dan 4,6 liter, net zoals bij een A6, 5 serie, enz... Ben ervan overtuigd dat ik vrij kort bij het opgegeven verbruik zit.
725d = 4.4-4.8
E200d/E220d Break = 4.2-4.6
A6 2.0 150/190pk = 4.4-4.7
A6 3.0 = 4.6-4.8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Als je bij hedendaagse wagens kijkt is dat toch wel het opgegeven gebruik hoor. Uit nieuwsgierigheid eens voor dergelijke auto's opgezocht :
725d = 4.4-4.8
E200d/E220d Break = 4.2-4.6
A6 2.0 150/190pk = 4.4-4.7
A6 3.0 = 4.6-4.8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Inderdaad, dit is zeer laag, hebt gelijk. Als ik vergelijk vind ik het wel prima wat een moderne zware dieselwagen verstookt. Niemand kan geloven dat mijn verbruik zo laag ligt als ik dat zeg in mijn omgeving.
Heeft natuurlijk veel te maken met het afstraffen van cilinderinhoud, belastingsgewijs. Of zo lijkt het toch ook. Ik ben er van overtuigd dat een 3 liter meer KAN verbruiken dan een 2 liter diesel motor. Maar in een zware wagen, KAN een 3 liter even zuinig rijden als een 2 liter volgens mij.
Nu sowieso heeft BMW zeer goede dieselmotoren, qua verbruik.
Comment
-
6,1l dit jaar (18000km) met vooral korte stukjes. Megane Cc, 1.9 dci 2006 (volgens bc)
6,3 op jaarbasis (bc op jaarbasis, dit jaar 24000 km) met een 1.6hdi Peugeot 5008, 2013. Veel korte stukken, 1x/ week autostrade, en in dit verbruik zitten ongeveer 6000 vakantiekilometers met dakkoffer en aanhanger.
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Comment
-
Phate vat het mooi samen vind ik.
Diegenen die procentueel de grootste afwijking hebben, zijn de super eco wagens die zogezegd 3,4 liter verstoken, zoals de ford focus 1.6 88g edition
Die zal in de praktijk toch nog rond de 5 - 5,5 zitten wat een afwijking geeft van +/- 50% maar langs de andere kant is dat nog steeds een laag praktijkverbruik.
Comment
-
Fiat 500C 1.3 diesel 95 pk, voorbije drie weken over bijna 2000 km 4,45 gemeten (Spritmonitor). Enkel ik gereden tot hiertoe.
Ter vergelijking, 500 1.2 benzine zat op 5,9 over 55.000 gemeten. Daar reed mijn vrouw ook vaak mee (korte ritten, harder accelereren en minder voeling met auto’s dan ikzelf (vaak net te hoog of te laag in toeren). Ikzelf kwam altijd tussen 4,8 en 5,2 uit.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment