Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gemiddelde verbruik dieselwagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Bijna allemaal verbruikscijfers die dichtbij de constructeurcijfers liggen, voor wagens die gelet op de kilometrage niet alleen rond de kerktoren bollen.
    Laat ons even dezelfde vraag stellen voor de benzinewagens...
    Vind je? Opgegeven verbruik van een diesel schommelt tegenwoordig meestal tussen de 3,6-4,6 in de meeste gevallen bij mijn weten.

Comment

Afwijking bij naften is niet groter dan bij diesels tegenwoordig, tenzij als je ze mishandelt mss. Rijd je normaal met een benzinewagen die niet ondergemotoriseerd is, dan is er niets aan de hand.
      Bij mij is het opgegeven verbruik 4,8 liter, mijn gemiddeld verbruik 6 liter, bij doortrappen zal het 7 zijn of misschien 7,5 ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL

Ook zuinig... welke generatie was dat ?
        F30.. is/was eigenlijk een super motor..

Heb de indruk dat bmw motoren velen zuiniger(beter) zijn dan die van de VW stal..

Bij die laatste moet je nog olie bijvullen, heb ik bij BMW nooit moeten doen.
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

Toyota avensis verso 285000km 2.0 d4d 13 j. 7l/100 km. Altijd rond de kerktoren
          opel astra sw 16 cdti 65800km 11maanden 5.8l/100 km. 90% autostrade

Het normverbruik ligt bij de toyota dichter bij het reeele verbruik( 6.2l) dan bij de astra (4.4l).
          Grtz

Comment

Nogmaals, het verbruik van een welbepaalde persoon kan niet representatief zijn voor een hele populatie.
            Op Spritmonitor bekomt men een veel beter beeld van de afwijking tussen de lagere en de hogere gevallen.
            Dan kan men zich ook beter situeren.

Comment

Is de discussie over benzines niet off-topic?

Comment

Cmax bj 2009 1.6tdci 5,8l/100km, 109pk
                Astra break bj 2013 1.7tdci 6,1l/100km, 115pk
                X1 bj 2017 16d (3cilinder) 5,7l/100km, 116pk

Maw tis altijd bijna tzelfde terwijl de normcijfers altijd lager liggen.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

F30.. is/was eigenlijk een super motor..

Heb de indruk dat bmw motoren velen zuiniger(beter) zijn dan die van de VW stal..

Bij die laatste moet je nog olie bijvullen, heb ik bij BMW nooit moeten doen.
                  Nope, ook nog geen olie moeten bijvullen, eigenlijk bij mijn vorige auto's ook niet.
                  Of ze zuiniger zijn dan de VW stal weet ik niet, maar in ieder geval ben ik zeer aangenaam verrast als je de prestaties tov het verbruik ziet.

Comment

A6 2.0TDI multitronic: 6.5l

uw auto heeft een defect, en ik denk dat het een lekkende injector is.

Comment

BMW 116 d: 6,2 l volgens boordcomputer. Vnl autostrade.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Vind je? Opgegeven verbruik van een diesel schommelt tegenwoordig meestal tussen de 3,6-4,6 in de meeste gevallen bij mijn weten.
                        Ik ken het opgegeven verbruik van mijn wagen niet, maar vermoed dat dit hoger ligt dan 4,6 liter, net zoals bij een A6, 5 serie, enz... Ben ervan overtuigd dat ik vrij kort bij het opgegeven verbruik zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Ik ken het opgegeven verbruik van mijn wagen niet, maar vermoed dat dit hoger ligt dan 4,6 liter, net zoals bij een A6, 5 serie, enz... Ben ervan overtuigd dat ik vrij kort bij het opgegeven verbruik zit.
                          Als je bij hedendaagse wagens kijkt is dat toch wel het opgegeven gebruik hoor. Uit nieuwsgierigheid eens voor dergelijke auto's opgezocht :
                          725d = 4.4-4.8
                          E200d/E220d Break = 4.2-4.6
                          A6 2.0 150/190pk = 4.4-4.7
                          A6 3.0 = 4.6-4.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Als je bij hedendaagse wagens kijkt is dat toch wel het opgegeven gebruik hoor. Uit nieuwsgierigheid eens voor dergelijke auto's opgezocht :
                            725d = 4.4-4.8
                            E200d/E220d Break = 4.2-4.6
                            A6 2.0 150/190pk = 4.4-4.7
                            A6 3.0 = 4.6-4.8
                            Inderdaad, dit is zeer laag, hebt gelijk. Als ik vergelijk vind ik het wel prima wat een moderne zware dieselwagen verstookt. Niemand kan geloven dat mijn verbruik zo laag ligt als ik dat zeg in mijn omgeving.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Inderdaad, dit is zeer laag, hebt gelijk. Als ik vergelijk vind ik het wel prima wat een moderne zware dieselwagen verstookt. Niemand kan geloven dat mijn verbruik zo laag ligt als ik dat zeg in mijn omgeving.
                              Ja het lijkt me inderdaad wel zo dat een diesel, bij een zware wagen, meestal veel dichter bij zijn opgegeven verbruik zal zitten, dan een benzine, bij een zware wagen.
                              Heeft natuurlijk veel te maken met het afstraffen van cilinderinhoud, belastingsgewijs. Of zo lijkt het toch ook. Ik ben er van overtuigd dat een 3 liter meer KAN verbruiken dan een 2 liter diesel motor. Maar in een zware wagen, KAN een 3 liter even zuinig rijden als een 2 liter volgens mij.

Nu sowieso heeft BMW zeer goede dieselmotoren, qua verbruik.

Comment

6,1l dit jaar (18000km) met vooral korte stukjes. Megane Cc, 1.9 dci 2006 (volgens bc)

6,3 op jaarbasis (bc op jaarbasis, dit jaar 24000 km) met een 1.6hdi Peugeot 5008, 2013. Veel korte stukken, 1x/ week autostrade, en in dit verbruik zitten ongeveer 6000 vakantiekilometers met dakkoffer en aanhanger.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Phate vat het mooi samen vind ik.
                                  Diegenen die procentueel de grootste afwijking hebben, zijn de super eco wagens die zogezegd 3,4 liter verstoken, zoals de ford focus 1.6 88g edition

Die zal in de praktijk toch nog rond de 5 - 5,5 zitten wat een afwijking geeft van +/- 50% maar langs de andere kant is dat nog steeds een laag praktijkverbruik.

Comment

Ik vind dat niet zo laag voor een 1.6.
                                    Mijn 2.2 verbruikt nauwelijks meer...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Mijn vorige was een Passat 2.0 TDI 150PK, ongeveer 50K met gereden en gemiddeld verbruik van 5.5L als ik het me goed herinner

Comment

Fiat 500C 1.3 diesel 95 pk, voorbije drie weken over bijna 2000 km 4,45 gemeten (Spritmonitor). Enkel ik gereden tot hiertoe.

Ter vergelijking, 500 1.2 benzine zat op 5,9 over 55.000 gemeten. Daar reed mijn vrouw ook vaak mee (korte ritten, harder accelereren en minder voeling met auto’s dan ikzelf (vaak net te hoog of te laag in toeren). Ikzelf kwam altijd tussen 4,8 en 5,2 uit.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

5,2 liter met een MB GLA 200d (2,1 l).
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X