Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gemiddelde verbruik dieselwagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Gaspedaal nog niet gevonden in die auto?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Er staan er nu 376K op. Normaal gaat ie weg ergens begin april...
      En wat wordt de opvolger?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

En wat wordt de opvolger?
        Niets, of je zou de RS als opvolger kunnen noemen.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Pics or it didn't happen.
          Een RS ga je toch niet professioneel gebruiken?

Comment

Pics or it didn't happen.
            Een RS ga je toch niet professioneel gebruiken?
            O jawel... ze rijden zelfs met een Renegade, Berlingo of een QV rond, waarom dan geen RS?... Alles kan tegenwoordig!
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• RS6 of ?
              Ben efkes niet mee.

Comment

Gaspedaal nog niet gevonden in die auto?
                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                BMW 3-reeks F31 320d (184 Pk) met sportautomaat en overbemeten 255/225 'anti-eco' Michelin PSS banden. Gemiddelde gemeten op jaarbasis, op BC: 5,8l. Reëel zo'n 6 liter (BC liegt wat). Zelden tot nooit (ultra) korte ritten. Wanneer olietemp oké is rij ik, indien mogelijk, nagenoeg altijd vlot tot zeer vlot met de automaat in sportmodus. Enkel lange (en minder drukke) ritten op de autosnelweg in comfort modus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                  RS6 of ?
                  Ben efkes niet mee.
                  Neen, een Renault RS.
                  Het is nu een 5 deurs hè.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                    RS6 of ?
                    Ben efkes niet mee.
                    Grapjas! :-) den helft

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk

Comment

• Metaxa Was eigenlijk benieuwd of een wagen met dergelijk hoge kilometerstanden grote gebruikskosten met zich meebrengen. Jij hebt al enkele wagens tot hele hoge kilometerstanden gereden hee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Metaxa Was eigenlijk benieuwd of een wagen met dergelijk hoge kilometerstanden grote gebruikskosten met zich meebrengen. Jij hebt al enkele wagens tot hele hoge kilometerstanden gereden hee?
                        Neen, heb op nog geen één van de 4 A6-en of Q7 grote kosten gehad. Het enigste dat we eens stuk gehad hebben was een alternator en een flens van de cardanas. Roulementen wel bijna op al mijn wagens maar dat wordt hier niet als extra of onvoorziene kosten genoteerd. Voor de rest, alle 30k in onderhoud. That's it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Neen, heb op nog geen één van de 4 A6-en of Q7 grote kosten gehad. Het enigste dat we eens stuk gehad hebben was een alternator en een flens van de cardanas. Roulementen wel bijna op al mijn wagens maar dat wordt hier niet als extra of onvoorziene kosten genoteerd. Voor de rest, alle 30k in onderhoud. That's it.
                          Dikwijls wordt gezegd dat van een auto met 200 a 250.000 km het beste eraf is. Dus doorrijden rendeert wel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

258 Pk en 560 Nm koppel, en dan toekomen met 6,3l. Zalig gewoonweg.
                            Lang leve de diesel!
                            Ik moet er wel bij vertellen dat ik vooral heel lange afstanden rijd. Meestal starten en direct 500km rijden ofzo. Maar hij wordt zeker niet gespaard, in Duitsland meestal de vijs erop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse

De 3 liter diesels van bmw zijn ook de enige fatsoenlijke en betrouwbare motoren die ze hebben.
                              Mijn ervaring tot nu met BMW is wel goed, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Het zal ook wel wat met geluk te maken hebben. Mijn 320d, met m47 motor, nieuw gekocht en op 8 jaar 500k gereden. Tot 350k alleen normaal onderhoud, dan 1 waterpomp en 50000km later het vrijlooplager van de koppeling moeten vervangen, koppeling zelf was nog ok. Verder niks, toch geen slechte track record. Dat heeft ook wel voornamelijk te maken met mijn rijprofiel, vooral lange afstanden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Comment

• Ook waar. Idem met Metaxa. Heel lange ritten, weinig koudstarts, weinig sletig stadsverkeer, ...Vele ‘kwaaltjes’ aan een auto komen niet alleen door kilometers maar ook door leeftijd.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                X