Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de hands markt NA autosalon 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 2de hands markt NA autosalon 2018

    Nav een discussie gisteren, ivm aankopen van een occasiewagen, kwam volgende vraag boven.

    Is op de tweedehandsmarkt het aanbod beter na het autosalon? En zo ja, wanneer dan juist? Ik kan me voorstellen dat niet alles wordt opgekocht voor Oostblok landen. En er dus een overaanbod aan tweedehandswagens zal komen, eens de nieuwe uitgeleverd zullen zijn. Of zie ik dit mis?
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

  • #2
    't Zal er een beetje van afhangen hoeveel kuddedieren de manipulatieve denkpistes van onze politici volgen, maar ik vermoed dat het er vrij veel gaan zijn.

    Comment


    • #3
      Dieseldumping?
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • #4
        Heb verleden jaar mijn diesel verkocht, alhoewel ik daar nog wal wa km's kon mee rijden, maar nu een jaar verder toch blij da ik het gedaan heb, wie weet had ik em nog kunnen verkopen nu. Ik denk dan ook dat er vooral veel dieselwagens op de 2de handsmarkt zullen komen. Wanneer? Da hangt van de levering af van da nieuwe wagens en das weer overal anders waarschijnlijk.

        Comment


        • #5
          Eentje die voor de kudde liep.

          Comment


          • #6
            Als er massaal diesels worden gedumpt en de emissienormen in stedelijke omgeving verscherpen, zie ik een overaanbod komen. Wat wel opvalt is dat de kleinere benzine wagens zeer in trek zijn. Los van de euro norm.
            Het is ook toevallig dat grootsteden voor het salon aankondigen hun emissie normen te verscherpen. Hier zit meer achter dan dat wij geloven. Economische belangen. Milieu? Zal wel zijn....
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

            Comment


            • #7
              Die van mij heeft nul reactie, top onderhouden, euro6 en ver onder de rest qua prijs. Ze zijn de boel series naar de kloten aant helpen.

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                De bestelbon voor mij nieuwe wagen (benzine) heb ik in juli getekend. Er stond een overnameprijs bij voor mijn diesel toen. Ik vond die prijs in juli veel te laag, tegen dat de wagen in november geleverd werd kon ik met de prijs leven. Ondertussen ben ik heel blij met wat ik voor mijn diesel heb gekregen. Het gaat snel in autoland.
                Last edited by cooper s; 21/01/2018, 21:25.

                Comment


                • #9
                  Wie weinig km's deed werd geen diesel aangeraden, omdat daar vroeg of laat miserie ging van komen, in mijn familie rijden er nog veel met hun diesel, allemaal weinig km's, maar ook nog geen enkele die echt problemen heeft gehad, ook ik en mijn vriendin niet. Misschien is dit de manier om de mensen die weinig km's rijden toch aan de benzine te krijgen? Geen idee eigenlijk wat de bedoeling is, maar wie veel km's doet zal toch nog altijd eerder naar een diesel gaan vermoed ik. Blijft zuiniger en het aantal km's per tank blijft toch aanzienlijk hoger dan bij een benzinewagen.

                  Nieuws en politiek interesseren mij eigenlijk niet, dat wij net op tijd ons dieselwagens weggedaan hebben was eerder een toeval, ik moest en zou die MX-5 hebben! Moest die er niet geweest zijn ik was wsl nog steeds aan het rond tuffen met mijn 207 1.6 HDI, want in grote steden kom ik toch bijna nooit.

                  Wat gaat dit jaar brengen? Als iedereen is overgeschakeld zullen ze ons toch weer liggen hebben, zoals dat altijd het geval is, ik hou mijn hart al vast!
                  Last edited by ; 21/01/2018, 21:36.

                  Comment


                  • #10
                    velen zullen hun auto vanaf februari te koop aanbieden om ze verkocht te krijgen tegen dat hunne nieuwe er is, hoogtepunt qua aanbod zal midden maart tot eind mei zijn
                    mijn autootjes:

                    Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Geert
                      Wie weinig km's deed werd geen diesel aangeraden, omdat daar vroeg of laat miserie ging van komen, in mijn familie rijden er nog veel met hun diesel, allemaal weinig km's, maar ook nog geen enkele die echt problemen heeft gehad, ook ik en mijn vriendin niet. Misschien is dit de manier om de mensen die weinig km's rijden toch aan de benzine te krijgen? Geen idee eigenlijk wat de bedoeling is, maar wie veel km's doet zal toch nog altijd eerder naar een diesel gaan vermoed ik. Blijft zuiniger en het aantal km's per tank blijft toch aanzienlijk hoger dan bij een benzinewagen.

                      Nieuws en politiek interesseren mij eigenlijk niet, dat wij net op tijd ons dieselwagens weggedaan hebben was eerder een toeval, ik moest en zou die MX-5 hebben! Moest die er niet geweest zijn ik was wsl nog steeds aan het rond tuffen met mijn 207 1.6 HDI, want in grote steden kom ik toch bijna nooit.

                      Wat gaat dit jaar brengen? Als iedereen is overgeschakeld zullen ze ons toch weer liggen hebben, zoals dat altijd het geval is, ik hou mijn hart al vast!
                      En bij sommige modellen hebben ze de benzine versie uit hun gamma gehaald.
                      Sinds 1 januari in Frankrijk.



                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #12
                        Komt er nu ook een quota op de kms die ge moogt vliegen (want kerosine is nu ook niet de properste brandstof) of online-shopping? (al die camionetten die deze leveren)

                        Ze zijn zot aan het worden.

                        Comment


                        • #13
                          Een auto verkopen is maar zelden een goeie zaak, en wss nu tijdens het autosalon nog meer dan later op 't jaar. Als er zo'n kuddegedrag vertoond wordt, kan je 2 dingen doen: zien da je iedereen voor bent, of wachten tot de kudde gepasseerd is
                          ik weet nog, begin 2012 waren veel bedrijfswagen met hogere CO2 de klos, zo ook mijn honda accord 2.0 vtec die 'k nog maar net had, ma toch nog eind 2011 verkocht gekregen net voor de markt op z'n gat ging. wel toen een paar maand met een oud krel rondgereden want m'n nieuwe werd pas in maart geleverd.

                          In frankrijk is klaarblijkelijk de CO2 taks serieus verhoogd. Wat in het nadeel speelt van o.a. de Espace benzine (152 g CO2). Voor een wagen met minder dan 120 g CO2 is er niks aan de hand, je betaalt dan 0 euro extra. http://www.lepoint.fr/automobile/act...160590_683.php

                          Comment


                          • #14
                            Het was al verleden jaar te laat om een diesel te verkopen, alle verkopers met wie ik gepraat heb verwittigden meteen dat ik geen illusies moest hebben...
                            Wie nog over een deftige diesel beschikt zal dan zijn besluit trekken : oprijden !

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              In frankrijk is klaarblijkelijk de CO2 taks serieus verhoogd. Wat in het nadeel speelt van o.a. de Espace benzine (152 g CO2). Voor een wagen met minder dan 120 g CO2 is er niks aan de hand, je betaalt dan 0 euro extra. http://www.lepoint.fr/automobile/act...160590_683.php
                              Zo voorkom je wel dat de schapen in de volgende gracht /hype sukkelen en niet met hun grote SUV /Mono, in de file staan aan de schoolpoorten….

                              Als het regent in Parijs, zal het na 05/2019 (verkiezing) ook wel gaan druppelen in België
                              (in Nederland regent het al langer, volgens het gewicht van een auto)


                              Comment


                              • #16
                                Salon heeft daar niets mee te maken. Er is het hele jaar door vraag en aanbod. Je moet als particulier gewoon de juiste persoon vinden en daar speelt een grote factor geluk in mee (uiteraard in de veronderstelling van correcte prijs en goede staat).
                                2.0 JTDm

                                Comment


                                • #17
                                  Het gaat over wat op de markt komt na dit salon. Ik verwacht dieseldumping. Neen?
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ze zijn de "gewone" mens in de straat echt gek aan het maken nu om toch maar om te zetten ...

                                    Mijn moeder moet ik ook vaak overtuigen om gewoon met haar euro3 diesel verder te bollen. Ze woont midden tussen Antwerpen, Brussel en Mechelen dus deels terecht. Langs de andere kant komt ze enkel sporadisch in Mechelen met de wagen. Maar omdat iedereen er maar steeds opnieuw over begint komt de twijfel steeds terug ...

                                    Haar "zware" diesel is nu even weinig waard als binnen een half jaar.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
                                      Het was al verleden jaar te laat om een diesel te verkopen, alle verkopers met wie ik gepraat heb verwittigden meteen dat ik geen illusies moest hebben...
                                      Wie nog over een deftige diesel beschikt zal dan zijn besluit trekken : oprijden !
                                      Waar gaan al die leasebakken naartoe?
                                      Kunnen ze die allemaal in het buitenland slijten, want de lease tarieven voor diesel lijken toch nog hetzelfde. Ik zou verwachten dat een daling van de restwaarde toch serieus impact zou hebben.

                                      Privé zou ik ook 2 keer nadenken om diesel te kopen als ik de keuze moest maken.

                                      Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                        Het gaat over wat op de markt komt na dit salon. Ik verwacht dieseldumping. Neen?
                                        Is altijd dat vanaf einde januari tot einde maart er een pak meer auto's aangeboden worden door particulieren. Ideaal moment voor een tweedehandse en zeker en vast een diesel kopen tweedehands. Profiteren van de tendens...om voordeel te doen.
                                        Niet gek laten maken door het winstbejag van de overheid, om de x aantal jaren keren die toch hun kar.
                                        Nu moet iedereen een benzinewagen, binnenkort probleem met de CO2 en dan wellicht de benzines terug aanpakken...

                                        En ja, zullen uiteraard heel veel diesels te koop komen.
                                        Mensen worden meegesleurd in het verhaal en zouden hun diesel nu wegdoen om 'te besparen'. (zelfs jongere diesels) Maar vergeten dat ze eerst zodanig veel moeten investeren dat het enkel geld kost.

                                        Last edited by ; 22/01/2018, 21:42.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X