Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop advies diesel of benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aankoop advies diesel of benzine

    Beste,

    Wij zijn van plan om een vw touran te kopen dat voornamelijk in de stad zal gebruikt worden. Ik zit met een dillema om te kiezen voor een diesel of benzine motor.

    Mag ik van jullie, uw mening hierover horen?
    Ik dank jullie alvast hiervoor.

  • #2
    Hoeveel km per jaar, en wat voor kms/afstanden zijn dit gewoonlijk?

    Comment


    • #3
      max 8 a 10000 per jaar, werk als verpleegkundige.
      Een paar mensen zeiden dat de moderne diesels door korte afstanden , de filters ... verstopt geraken .

      Comment


      • #4
        Meen je dat dat je bij die kilometers nog zou twijfelen?
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • #5
          Benzine

          =>

          Comment


          • #6
            Ik ken een zelfstandige verpleegster en die doet haar ronde met een S3 sedan.
            Kzou zeggen, doe het zelfde

            Comment


            • #7
              Is elektrisch geen optie?

              Comment


              • #8
                benzine, zonder twijfelen
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • #9
                  kantelpunt ligt momenteel rond de 30.000km per jaar voor je voordeliger bent met diesel.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
                    kantelpunt ligt momenteel rond de 30.000km per jaar voor je voordeliger bent met diesel.
                    Diesel is véél eerder dan bij 30.000 voordelig als je 2dehands een goede zaak kan doen. Mijn diesel heeft 6000 minder gekost dan een benzine met zelfde specs.

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      ALS je een goede zaak kan doen.

                      Nieuw zal de benzine sowieso goedkoper uitkomen, weet niet of TS tweedehands gaat kopen.
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • #12
                        ook de inschrijving van een diesel is duurder en zo.

                        Ik zelf overweeg zelfs een benzine nu en zit elk jaar (sinds ik auto rijdt) rond de 25 a 35 000 km.

                        tenzij op de 2e hands markt, daar kan je mss een zwaardere diesel nemen voor de prijs van een goedkopere.
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          ALS je een goede zaak kan doen.
                          Inderdaad, dat is wat ik bedoel. En de kans dat je een heel goede zaak kan doen wordt met de dag groter, gezien de recente anti-reclame voor diesel .
                          Mij maakt het niet uit. Of mijn D5 nu 10 jaar is met 300.000 km op de teller, of een T5 zou even oud zijn en met die kilometerstand: ze zijn beiden dan toch niets meer waard. En de betrouwbaarheid van mijn D5 is alvast bewezen, zelfs tot een heel eind voorbij de 300.000 km. Ondertussen tank ik 3 jaar gratis, gezien het verschil in aankoopprijs.

                          Ik wil maar zeggen: over het algemeen zal de indicatie van kantelpunt voor diesel of benzine wel ongeveer kloppen, maar als je een goede zaak kan doen met een diesel, dan kan dat kantelpunt wel eens op een heel andere plaats gaan liggen... Gewoon niet te veel principiële vooroordelen hebben, de ogen open houden en af en toe eens goed rekenen blijft belangrijk.

                          Comment


                          • #14
                            Als verpleegkundige op verplaatsing zou ik zelfs nog voor benzine gaan als de diesel versie tweedehands een stuk goedkoper is. De roetfilter gaat zich NOOIT kunnen regenereren als je alleen vele kleine stukjes doet van patiënt naar patiënt.

                            Comment


                            • #15
                              Doe als mijn zoon die ook maar 40 kms par dag gemiddeld aflegt voor zijn huisbezoeken : een hybride, meestal doet hij alles electrisch...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
                                Doe als mijn zoon die ook maar 40 kms par dag gemiddeld aflegt voor zijn huisbezoeken : een hybride, meestal doet hij alles electrisch...
                                Hybride is mooi en wel, maar kost veel.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Doe als mijn zoon die ook maar 40 kms par dag gemiddeld aflegt voor zijn huisbezoeken : een hybride, meestal doet hij alles electrisch...
                                  Welke hybride is dat?

                                  Met een MB C 350 e Estate, zou je 31 km ver moeten geraken, maar een collega geraakt slechts 16 km ver, bij rustig rijden…

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mitsu...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik zou voor de diesel gaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Ik zou voor de diesel gaan.
                                        ZOT ! ! !

                                        Waarom een Touran als ge toch voornamelijk in de stad gaat rijden. Dan zou ik eerder een Polo/Golf kiezen met automaat. En als ge iets hoger wilt zitten voor makkelijker in-en uitstappen eventueel de Golf Sportsvan. Is aanmerkelijk goedkoper dan een Touran.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X