Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop advies diesel of benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    en in oost europa mag je nog altijd met alle diesels rijden, en dat zie ik de eerste 5 jaar precies niet veranderen.
    Zeker??

    In Oost-Europa is men de accijns op brandstoffen ook aan het gelijktrekken…. (EU-richtlijn van 2003)

    Het verschil is er klein geworden en in sommige landen is het al gelijk en is diesel dus duurder, als benzine…

    http://www.brandstofprijzen.info/bra...prijzen-eu.php



    Comment


    • Tot nu waren de dieselwagens duurder omdat het brandstof goedkoper was, de constructeurs liepen weg met een deel van de winst. Nu de brandstofprijzen gelijk zijn, zullen de constructeurs hun prijzen aanpassen, maar enkel wanneer het voordeel in verbruik zal wegvallen... dus niet voor morgen, tenzij dieselbrandstof merkelijk duurder wordt dan benzine, en dat zie ik ook niet vlug gebeuren anders is het oorlog met de transportsector.
      Het verschil met vroeger is dat mensen die geen nood hebben aan een dieselwagen er ook geen meer gaan kopen.
      Eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.

      Comment


      • Tzijn niet overal complotten hé Dieselmotoren zijn zoveel duurder door alle normen waar ze aan moeten voldoen.

        Als dat niet het geval was had er al lang iemand van de constructeurs goedkopere diesels verkocht.

        Comment


        • De keuze tussen diesel en benzine blijf ik in aantal gevallen toch een twijfelgeval vinden.

          Stel, ik koop vandaag mijn grote MPV opnieuw. Verbruik diesel met automaat: 7-8 liter/100 km, verbruik met benzinemotor (als ik geen kleine cilinder wil nemen): 12-13 liter gemiddeld. Dit voor ong gemiddeld 20 000 km jaarlijks. Zelfs met de eventuele lagere taksen, is dit dan de moeite met dit meerverbruik (plus super 98 is nog altijd een heel stuk duurder).

          Comment


          • Voor grote zware wagens zal diesel wel interessanter blijven. De vraag is wanneer is een wagen groot/zwaar? Vroeger was een passat op benzine bijna ondenkbaar, nu denk ik dat het goedkoper is dan op diesel. Blijft over: (grote) SUV, (grote) MPV, E-F segment .

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              Tzijn niet overal complotten hé Dieselmotoren zijn zoveel duurder door alle normen waar ze aan moeten voldoen.

              Als dat niet het geval was had er al lang iemand van de constructeurs goedkopere diesels verkocht.
              Prijszetting heeft eerder te maken met de maximum dat er van de klant kan bekomen worden dan met de fabricatieprijs.
              Zo gaat dat in onze ultraliberale economie, de klant moet kort geschoren worden ten voordele van de aandeelhouder.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Voor grote zware wagens zal diesel wel interessanter blijven. De vraag is wanneer is een wagen groot/zwaar? Vroeger was een passat op benzine bijna ondenkbaar, nu denk ik dat het goedkoper is dan op diesel. Blijft over: (grote) SUV, (grote) MPV, E-F segment .
                Alles staat of valt na een nauwkeurige kosten-batenanalyse. Nu even zien hoeveeel een grote SUV op benzine irl verbruikt...
                De eerste proefkonijnen zullen verschieten !

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                  Prijszetting heeft eerder te maken met de maximum dat er van de klant kan bekomen worden dan met de fabricatieprijs.
                  Zo gaat dat in onze ultraliberale economie, de klant moet kort geschoren worden ten voordele van de aandeelhouder.
                  Tuurlijk gaat dat zo als je je product wat kan differentiëren. En dat willen we zo graag, een auto die er een beetje anders en beter uit ziet dan die bij de buren staat.

                  Dus ja, de basis van marketing is dat je probeert om je producten zo duur mogelijk te verkopen en om dus winst te maken. De basis is de marktprijs.
                  Een marketeer die zijn prijs enkel bepaalt op basis van zijn kostprijs verdient het te worden gecastreerd.

                  Het alternatief hebben we gezien in het oostblok van 1950-1990.
                  Iedereen dezelfde auto, en 3-5 jaar wachten. Ruitenwissers werden iedere keer mee binnen genomen of ze waren weg...

                  De "klant" kan die mooiere auto's ook betalen omdat bedrijven winst maken.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                    Alles staat of valt na een nauwkeurige kosten-batenanalyse. Nu even zien hoeveeel een grote SUV op benzine irl verbruikt...
                    De eerste proefkonijnen zullen verschieten !
                    BMW X5 benzines op spritmonitor

                    41 stuks, de zuinigste 9,92 liter per honder. De gulzigste 18,66. Gemiddeld 14 liter over de 41 stuks

                    De gulzigste is wel een 50i
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • Bij de X3 is het 9,52 minimum, 17,30 max, 12,15 gemiddeld voor 58 stuks
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                        Prijszetting heeft eerder te maken met de maximum dat er van de klant kan bekomen worden dan met de fabricatieprijs.
                        Zo gaat dat in onze ultraliberale economie, de klant moet kort geschoren worden ten voordele van de aandeelhouder.
                        Per product, ja, maar je gelooft zelf toch niet dat ALLE merken er in zouden slagen om 2000 euro meer te vragen voor een diesel, als er geen meerprijs zou zijn...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                          De keuze tussen diesel en benzine blijf ik in aantal gevallen toch een twijfelgeval vinden.

                          Stel, ik koop vandaag mijn grote MPV opnieuw. Verbruik diesel met automaat: 7-8 liter/100 km, verbruik met benzinemotor (als ik geen kleine cilinder wil nemen): 12-13 liter gemiddeld. Dit voor ong gemiddeld 20 000 km jaarlijks. Zelfs met de eventuele lagere taksen, is dit dan de moeite met dit meerverbruik (plus super 98 is nog altijd een heel stuk duurder).
                          Welke MPV-benzine verbruik 12-13 liter en dus +5 liter of 71% meer als de diesel versie???

                          Euro 98 moet je alvast in slechts 1% van de auto’s gebruiken….

                          Comment


                          • Komt er vaak wel op neer dat een diesel 6 a 7 liter verbruikt sportief of normaal en een benzine 9 a 10 of meer

                            Dus op 1 jaar en 20 a 25k km is dit bijna dubbel vebruikkosten, dus de duurdere biv of vb trekt dat gelijk of maak je alsnog zelfs winst
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                              Welke MPV-benzine verbruik 12-13 liter en dus +5 liter of 71% meer als de diesel versie???

                              Euro 98 moet je alvast in slechts 1% van de auto’s gebruiken….
                              Moet niet maar is toch de beste keuze voor de meeste motoren, ik tank voor al mijn auto's 98

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door karanpower Bekijk Berichten
                                Wij zijn van plan om een vw touran te kopen dat voornamelijk in de stad zal gebruikt worden. Ik zit met een dillema om te kiezen voor een diesel of benzine motor.

                                max 8 a 10000 per jaar.

                                Amai... Hierover zijn al 11 pagina's volgepend...

                                Ik zou voor een 6 cilinder diesel met minstens 300 pk gaan. Ideaal als stadskilometervreter. Dat heeft een mens voor 10000 km per jaar toch minstens nodig.




                                Comment


                                • Misschien geheel off-topic, maar is al geweten of en wanneer een Euro 7 norm geïntroduceerd zou worden?
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment




                                  • Euro 6 wordt in de praktijk al nauwelijks gehaald zonder gepruts met software...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Misschien geheel off-topic, maar is al geweten of en wanneer een Euro 7 norm geïntroduceerd zou worden?
                                      de euro 6 zit ook al aan een 2e generatie of zo iets had ik gelezen, maar ben ook benieuwd naar euro 7.
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Misschien geheel off-topic, maar is al geweten of en wanneer een Euro 7 norm geïntroduceerd zou worden?
                                        Eigenlijk klopt uw vraag niet…

                                        Want voor nieuwe modellen was er vanaf:
                                        • 01/09/2015: Euro 6 (roetfilter voor nieuwe diesel modellen verplicht)
                                        • 01/09/2016: Euro 6 b
                                        • 01/09/2017: Euro 6 c
                                        • 01/09/2018: Euro 6 D -Temp
                                        Die laatste is een grote stap, want betekent:
                                        • AdBlue voor alle nieuwe diesels
                                        • Simpele roetfilter voor nieuwe benzine modellen (met Di of variabele injectie)
                                        • Nieuwe WLTP verbruikcyclus
                                        De Duitse 3, willen terug politieke steun krijgen van de Duitse regering en beslisten daarom zelf, om voor al hun recente modellen,(+/- 2 jaar) vanaf nu, geleidelijk de nieuwe Euro 6 D-Temp norm in te voeren

                                        Daartoe zijn ze niet verplicht...maar 2 grote Duitse steden willen diesel Euro 6 a t/m Euro 6 c ook verbieden.....dus nemen ze de vlucht vooruit....


                                        De benaming voor 01/09/2019 is er nog niet….
                                        Last edited by quovadis; 10/03/2018, 16:21.

                                        Comment


                                        • Klopt inderdaad. Bij aanschaf van een nieuwe wagen sowieso wachten op motoren met de Euro-6D (TEMP) norm.

                                          Voorbeeld is de nieuwe 1.5TSI EVO van VAG. Deze koop je nu in de showroom in je Seat Ateca, Ibiza, Skoda Karoq of VW Golf, en dat is een Euro-6C. Volgend jaar (of zelfs al dit jaar) gaat er een benzinepartikelfilter op komen, en dan zou hij (normaal gezien) de 6D (TEMP) norm moeten halen.

                                          Of je ook je 6C dan kan laten "ombouwen" naar de 6D (TEMP), dat weten ze niet te zeggen...
                                          Mijn Skoda

                                          Comment

                                          Working...
                                          X