Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop advies diesel of benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Het is voornamelijk fijnstof dat gezondheidsproblemen geeft, niet CO2. Door de uitstoot van fijstof verliest de Vlaming ongeveer 1 levensjaar. Kan wel tellen denk ik. Maar ja, de Vlaming denk soms niet verder dan zijn neus lang is, of meestal tot aan zijn eigen portemonnee.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
      "eens doorblazen in 3de of 4de aan 120"... Eens opblazen bedoel je...

      Denk dat het gezonder is om eens door te trekken aan 180 in 6de
      Je gaat een motor niet opblazen door hem eens in toeren te trekken hoor... 180 in de hoogste versnelling is bij mij nog een laag toerental. Regelmatig een paar keer de gas planken tot tegen het rood, dat heeft n'een otto nodig, just gelijk ne mens. Wel eerst warm rijden hee.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Het is voornamelijk fijnstof dat gezondheidsproblemen geeft, niet CO2. Door de uitstoot van fijstof verliest de Vlaming ongeveer 1 levensjaar. Kan wel tellen denk ik. Maar ja, de Vlaming denk soms niet verder dan zijn neus lang is, of meestal tot aan zijn eigen portemonnee.
        Je gaat sneller dood door teveel vlees te eten, te weinig te bewegen, teveel vis met plastic deeltjes te eten, groenten en fruit te eten die bespoten werden, door het gebruik van producten tegen onkruid, asbest in de lucht,...
        Nu is het fijnstof plots de grote verantwoordelijke.

        Maar men leeft zodanig lang dat dementie doodsoorzaak nummer 1 wordt.

        Het is maar waar je de nadruk gaat op leggen... Kunt het ook positief bekijken en zeggen dat we veel langer leven
        • Steentijd: 19 jaar
        • Tijdens het Romeinse Rijk: 22 jaar
        • In de Middeleeuwen: 25 jaar
        • Rond 1900: 44 jaar
        • 1950 man: iets meer dan 70 jaar en vrouw: 72
        • 1980 man: bijna 73 jaar en vrouw: 80 jaar
        • 2000 man: 75,5 jaar en vrouw: 80,5 jaar
        • Als deze ontwikkeling zich doorzet, zullen baby’s die in 2050 geboren worden een levensverwachting van meer dan 100 jaar hebben.

        Bron: www.cijfers.net.

        Dus, ik zou het volgende zeggen: https://www.youtube.com/watch?v=SJUhlRoBL8M

        Comment


        • #64
          Het huwelijk is ook uitgevonden (en tot de dood ons scheidt) toen mensen nog maar 40 jaar gemiddeld werden.
          Ik was er al bijna vanaf toen
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            Het huwelijk is ook uitgevonden (en tot de dood ons scheidt) toen mensen nog maar 40 jaar gemiddeld werden.
            Ik was er al bijna vanaf toen
            Hahaha... ja klopt.

            Maar nog iets anders dan fijnstof: wanneer gaat de overheid dit verbieden ? https://www.nu.nl/wetenschap/2451972...an-roken-.html

            Comment


            • #66
              tweedehands diesel van 2 jaar oud, kan ik voordelig kopen. Nieuw willen we niey kopen.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door karanpower Bekijk Berichten
                tweedehands diesel van 2 jaar oud, kan ik voordelig kopen. Nieuw willen we niey kopen.
                Een diesel van nu 2 jaar oud is 6 jaar wanneer hij in de grote steden niet meer binnen mag... probeer maar dan deze te verkopen !

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                  Hahaha... ja klopt.

                  Maar nog iets anders dan fijnstof: wanneer gaat de overheid dit verbieden ? https://www.nu.nl/wetenschap/2451972...an-roken-.html
                  Behulpzaam als ik ben zoals steeds: dit kan helpen.

                  Comment


                  • #69
                    Maar je gaat toch geen 130 rijden in 3de van 6 versnellingen?? Zelfs warm gereden springt je motor dan toch in brokken van een...

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door George_S
                      Maar je gaat toch geen 130 rijden in 3de van 6 versnellingen?? Zelfs warm gereden springt je motor dan toch in brokken van een...
                      Hangt van auto tot auto af e.

                      Ik kan prima 120 in 3e rijden, dan staat deze tegen het rood. 180 rijden is kans op je rijbewijs te verliezen dus dat kunnen wr hier niet adviseren. Als de auto boven de 80° graden van olie staat eens goed doortrekken tot tegen het rood en in je achteruitkijkspiegel de zwarte wolk zien verminderen!
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • #71
                        Eigenlijk degoutant dat iemand vandaag nog een diesel overweegt om in een stedelijke omgeving rond te tuffen voor een 10.000 km / jaar.

                        Alleen al de stank van die diesels en als je dan weet wat ze allemaal “gesjoemeld” hebben..

                        Koopt u voor dat rijprofiel iets elektrisch of anders een kleine benzine als de elektrische te duur is
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

                        Comment


                        • #72
                          Ik ben perfect op de hoogte van wat ons nog allemaal de dood kan injagen
                          Wil dat zeggen dat we dus zelf voor de rest geen verantwoordelijkheid moeten nemen waar mogelijk? Voor mij niet. Daarmee bedoel ik niet dat we heiliger dan de paus hoeven te zijn. Maar dat het fijnstof ons leven verkort, hoeven we niet te negeren.
                          Hier in Gent centrum zijn in de stad metingen gedaan. Die zijn nu beter dan voor het circulatieplan. Maar wat is het gevolg? Dat mensen op en rond de ring en buiten het centrum nu meer fijnstof te slikken krijgen. Als ik daar niet medeverantwoordelijk voor ben, is dat een goede zaak. Maar zoals gezegd, ik ben niet heiliger dan de paus, ik rij ook nog met de wagen, weliswaar benzine. En sinds vorig jaar ben ik voor woon-werk overgestapt op de fiets. Als iedereen doet wat hij kan, zijn we goed bezig
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • #73
                            Ik schrijf zulke dingen om een beetje tegengas te geven aan alle slechte signalen die ons bereiken.

                            Akkoord dat we allen beetje moeten opletten, maar één of ander probleem los je niet op van vandaag op morgen. No way dat ik bvb nu plots mijnen diesel ga wegdoen die altijd gepromoot werd als zijnde gezonder, daarentegen, toen de brander van mijn verwarming onlangs begon te pruttelen ben ik overgestapt naar het beste wat toen voorhanden was.

                            Maar direct inspelen op alles wat in de media komt of door de overheid verspreid wordt, doe ik niet aan mee. Om de paar jaren komen ze met iets anders op de proppen. (iedereen kent toch de periode van de zure regen, het asbestprobleem, aantasting door drijfgassen, toevoegingen aan de voedingsmiddelen, loodvervuiling, grondvervuiling,... Telkens komt dit gedurende een periode in de media, lijkt dat het belangrijkste probleem te zijn omdat er de nadruk op gelegd wordt, om er enkele jaren later niet veel meer over te horen omdat het stelselmatig opgelost geraakt. Over verloop van vele jaren.

                            Nu staat alles in teken van fijnstof door een concern dat één en ander in gang gezet heeft. En plastic in de oceanen is de populaire nummer twee momenteel.

                            Allemaal erg natuurlijk, ik ga het tegendeel niet beweren.

                            Maar intussen gebeuren er ook vele goede zaken in de wereld waar we allemaal van profiteren. We leven er steeds langer door en als we dan toch triestig zijn geven ze ons een pilleke.

                            Dus, neem me maar met een korrelke zout soms






                            Comment


                            • #74
                              Wat ik me afvraag... en het is een serieuze vraag he, dus schiet me niet af.

                              Volkwagen Golf, Dacia’s allerhande, basismodellen bij zowat alle volumemerken (Fiat, VW, Renault, Peugeot, Ford),... en zelfs middenklassers a la 3, C, A4,... vaak worden ze gekocht en telt elke cent. Begrijpelijk dat iemand die 30.000 km doet een 320d koopt. Op jaarbasis spaart hij misschien 1000 of 1500 euro uit ten opzicht van de benzinevariant.

                              Maar waarom zie je zo vaak een 5, E, 7, S, JAG XJ, ... met een diesel? Dat is als zeggen: ik geef nu 50.000, 70.000, 90.000,... uit aan een nieuwe auto waar ik 4/5/? jaar mee ga rijden, betaal met plezier duurder onderhoud, maar: 1000 euro extra aan benzine? Ho maar! Diesel it is...

                              Procentueel gezien maakt die paar duizend euro zeer weinig uit... Toch zit er massaal een diesel in het vooronder in dag segment.

                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • #75
                                Dat is wegens een combinatie verschillende redenen denk ik: omdat die diesels ook gewoon heel leuk rijden, omdat men wel graag met een dikke auto rijdt maar daarom niet noodzakelijk meer wil betalen per liter (- ook voor wie er warm in zit tellen dikwijls de Euro's nog wel -), en omdat diesel natuurlijk een hele tijd gepromoot geweest is als dé keuze voor kilometervreters. Daarom is op een bepaald moment zelfs Jaguar met diesels begonnen, als een van de laatsten.

                                Comment


                                • #76
                                  Zoals K2 zegt, een diesel rijdt heel leuk als je voor comfortabel wil gaan. In die duurdere auto's (in mijn geval dan toch) moet je het ruitje afdraaien om te horen dat het een diesel is, bij krachtig optrekken hoor je enkel een mooi geluid. Nu dat verschil qua kost diesel of benzine... ik zou graag in mijn geval eens zien hoeveel een benzinevariant meer verbruikt bij gelijke rijstijl. Om eerlijk te zijn zou je een 740 D dan moeten vergelijken met een 740 i. Ben er zeker van dat het verbruik van ongeveer een 7,5 liter naar minstens 10 a11 liter zal gaan. En je hebt een anders rijdende wagen. Welke leukste is moet je voor jezelf uitmaken, voor mij de dieselversie... Evenveel power maar een pak meer koppel. Superhernemingen in dit geval. Dus waarom meer uitgeven als het je niet direct interesseert?

                                  Voor een lichtere sportieve wagen zal een 2.0i of 3.0i leuker zijn. Het karakter is anders van die wagen. Denk aan een wendbaardere sportwagen. Die koop je om toeren te maken, daar wil je geluidsbeleving enz. Net het omgekeerde van wat je wil in een 'dikke' berline of SUV.
                                  Of de rijkeren die zich een dan beroepen op een benzine die koppelwaarden van een dikke diesel kunnen voorleggen, maar dan ga je al naar echt zware (4000 cc en meer) motoren met navenant verbruik.(ik spreek dan weer over een echt grote berline).

                                  De kleinere wagens en middenklasse worden nu meer en meer benzine, louter uit financiele overwegingen bij het gros van de mensen. Hierdoor is benzine bijna een hype te noemen.
                                  Een andere wagen gaan kopen omdat de nieuwste hype benzine is, zou totaal verkeerd zijn. Binnen drie jaar is elektrisch misschien de hype van het moment en zegt men net hetzelfde: ik begrijp niet dat je een wagen koopt van 50-70 k en dan nog steeds benzine wil rijden...
                                  Je zou eens moeten weten hoeveel mensen zich momenteel laten meeslepen en hun niet al te oude goede diesel wegdoen voor een nieuwe benzinewagen omdat het profijtiger zou zijn... Maar ze vergeten dat ze eerst een pak moeten investeren en sommigen hierdoor zelfs aan een (nieuwe) lening vasthangen of hun spaarboek volledig pluimen.

                                  En als laatste... kleine wagens worden ook meer verkocht aan mensen die minder kilometers maken, grotere wagens worden doorgaans gekocht (niet altijd natuurlijk) door mensen die toch veel rijden (en ook hier weer, niet alleen het verbruik, maar ook het karakter van de motor past beter bij dit profiel).

                                  Comment


                                  • #77
                                    Bij aankoop van een nieuwe wagen, om welke reden dan ook, is benzine tegenwoordig vaak de meest voor de hand liggende - lees: goedkoopste - keuze.
                                    Moet je daarom uw oude wagen wegdoen? Nee, tenzij eventueel als je door de LEZ in de problemen komt..
                                    Is benzine daarom plots een hype? Geen idee...
                                    Als er één brandstof is die wat meer gehyped zou mogen worden, dan is het CNG.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Je moet voornamelijk kijken naar je rijdersprofiel. En als je ballen hebt, ook naar je liefhebbersvoorkeur (bij jou is dat duidelijk diesel, DHL). Als je weinig lange kilometers doet, dus vrij weinig autosnelweg, ben je niks met een diesel, al zeker geen dikke. Een dikke diesel heeft meer koppel, maar een 3.0 benzine van tegenwoordig heeft ook voldoende, in herneming gaat er weinig mee (twin power turbo bvb). Die zal natuurlijk een pak sportiever aanvoelen, omdat die hoger in toeren gaat. Aantal pks zal ongeveer hetzelfde zijn. Persoonlijk heeft het verbruik van mijn wagens mij nooit een bal geboeid. Als liefhebber ben ik daar nooit mee bezig geweest (30j in bezit van autos) Loopcultuur en karakter van een motor hebben mij altijd voor benzine laten kiezen. Moest ik vertegenwoordiger zijn geweest, lagen de kaarten anders natuurlijk. Maar dan had ik vast een firmawagen gehad
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Je moet voornamelijk kijken naar je rijdersprofiel. En als je ballen hebt, ook naar je liefhebbersvoorkeur (bij jou is dat duidelijk diesel, DHL). A
                                        Haha... op welke basis denk je dat .




                                        Maar t is juist zulle

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                          Haha... op welke basis denk je dat .




                                          Maar t is juist zulle
                                          op basis van deze quote

                                          Ben er zeker van dat het verbruik van ongeveer een 7,5 liter naar minstens 10 a11 liter zal gaan. En je hebt een anders rijdende wagen. Welke leukste is moet je voor jezelf uitmaken, voor mij de dieselversie... Evenveel power maar een pak meer koppel.
                                          je wil koppel, maar toch geen te hoog verbruik
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X