Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop advies diesel of benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Ja, 't is waar... schuldig

    Maar 'k had het al toegegeven in de kleine letterkes van uwen eerst quote hee

    Comment


    • #82
      Nu kunt ge nog nochtans wel deals doen ivm dikke diesels
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
        Nu kunt ge nog nochtans wel deals doen ivm dikke diesels
        Buy now, deal with it later

        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
          Nu kunt ge nog nochtans wel deals doen ivm dikke diesels
          Hoe bedoel je ? Tweedehands dan ? In dat geval zeker.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

            Hoe bedoel je ? Tweedehands dan ? In dat geval zeker.
            Ja inderdaad. Ik was vandaag bij mijn garagist en op de keuring voor mijn M3, allen bevestigen dit. Koopjes in dieselland, en een hel om zelfs een iets oudere, 2.0 te verkopen...
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

              Ja inderdaad. Ik was vandaag bij mijn garagist en op de keuring voor mijn M3, allen bevestigen dit. Koopjes in dieselland, en een hel om zelfs een iets oudere, 2.0 te verkopen...
              Kan ik goed geloven... Mensen zijn in paniekstemming momenteel. Mocht ik nu een tweedehandse nodig hebben, ik profiteerde ervan. N'een dikke diesel. Ze horen niets anders dan dat het niet meer opbrengt om met een diesel te rijden. Dat klopt natuurlijk... als je nieuw koopt en extra moet betalen voor de diesel. Tweedehands vervalt dat hee.

              En anders, gewoon houden wat we hebben, ons gerief kan nog wel even mee

              Comment


              • #87
                In de UK kan je voor het ogenblik echte koopjes doen onder de diesels. -20% blijkt de standaard daar nu te zijn, boven over de al reeds goedkope UK-prijzen.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  In de UK kan je voor het ogenblik echte koopjes doen onder de diesels. -20% blijkt de standaard daar nu te zijn, boven over de al reeds goedkope UK-prijzen.
                  Kwamen ook daar geen bijkomende belastingen op diesels binnenkort? Zal de reden zijn voor de extra kortingen.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                    Kwamen ook daar geen bijkomende belastingen op diesels binnenkort? Zal de reden zijn voor de extra kortingen.
                    Inderdaad, volgens de Liverpoolenaar daarjuist is het door de bangmakerij van de Britse regering.
                    Last edited by Metaxa; 01/03/2018, 01:13.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #90
                      Diesel wordt alsmaar onpopulairder in België. Nochtans is ons land jarenlang voortrekker geweest van deze brandstof en werden we met z'n allen gestimuleerd om, vanwege de lagere gemiddelde CO2-uitstoot, voor diesel in plaats van voor benzine te kiezen. Maar toen het dieselgate-schandaal aan het licht kwam en onze beleidsmakers – eindelijk – doorkregen dat dieselrook nefaste gevolgen heeft voor onze gezondheid, kwam de grote ommekeer. Of is er een onderliggende reden die minder bekend is?
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #91
                        Aan de andere kant, je zou voor minder...
                        Ik rijd zelf met mijn bestelwagentje naar het werk, +- 30K per jaar.
                        Onze gezinswagen is een 2016 Scénic Diesel die niet zoveel km doet. Ongeveer een 11K per jaar. Gekocht omdat we zoiets zochten en einde serie met veel korting. De idee was om daar 7-8 jaar mee rond te rijden. Wordt onder andere gebruikt om 2x per jaar een gezinsvakantie te houden. Duitsland en Oostenrijk zijn onze vaste bestemmingen. En nu schaffen ze in sneltempo in die landen de toelatingen in die steden af...
                        Dan ga ik stilaan ook twijfelen of ik die nu niet ineens snel moet verkopen hoor. Ik wil daar niet rondrijden met de idee dat ik overal in verboden zone kan terecht komen.
                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

                        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                          Aan de andere kant, je zou voor minder...
                          Ik rijd zelf met mijn bestelwagentje naar het werk, +- 30K per jaar.
                          Onze gezinswagen is een 2016 Scénic Diesel die niet zoveel km doet. Ongeveer een 11K per jaar. Gekocht omdat we zoiets zochten en einde serie met veel korting. De idee was om daar 7-8 jaar mee rond te rijden. Wordt onder andere gebruikt om 2x per jaar een gezinsvakantie te houden. Duitsland en Oostenrijk zijn onze vaste bestemmingen. En nu schaffen ze in sneltempo in die landen de toelatingen in die steden af...
                          Dan ga ik stilaan ook twijfelen of ik die nu niet ineens snel moet verkopen hoor. Ik wil daar niet rondrijden met de idee dat ik overal in verboden zone kan terecht komen.
                          Ik denk dat ge in de eerste 10j. nog safe zit met uwe scénic diesel.

                          Comment


                          • #93
                            Het zijn vooral de diesels van voor 2006 die ze viseren. Min. Euro4 is vereist.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                              Aan de andere kant, je zou voor minder...
                              Ik rijd zelf met mijn bestelwagentje naar het werk, +- 30K per jaar.
                              Onze gezinswagen is een 2016 Scénic Diesel die niet zoveel km doet. Ongeveer een 11K per jaar. Gekocht omdat we zoiets zochten en einde serie met veel korting. De idee was om daar 7-8 jaar mee rond te rijden. Wordt onder andere gebruikt om 2x per jaar een gezinsvakantie te houden. Duitsland en Oostenrijk zijn onze vaste bestemmingen. En nu schaffen ze in sneltempo in die landen de toelatingen in die steden af...
                              Dan ga ik stilaan ook twijfelen of ik die nu niet ineens snel moet verkopen hoor. Ik wil daar niet rondrijden met de idee dat ik overal in verboden zone kan terecht komen.
                              Niet doen... ze gaan ervan profiteren en u ne lage prijs geven. Gisteren iets gehoord dat het in Duitsland niet zo'n vaart zal lopen (maar heb het niet volledig gehoord, Merkel zou op één of andere manier ingrijpen ?)
                              Zijn daar 15 mio diesels waarvan 2,5 mio Euro 6 diesels. Gaan die 15 mio burgers dat braafjes aanvaarden ?
                              ook lees ik hier en daar vaag iets van aanpassing naar de euro 6 norm. Zou minstens 1500 Euro kosten. Maar buiten dat vind ik er nergens iets van terug.

                              Daarbovenop komt dan nog een keer dat de meest recente artikels nu ook de benzines in vraag stellen. Vooral de meest modere. Meer roet dan Euro 5 diesel en meer deeltjes per gram. Zo klein dat een roetfilter het niet kan oplossen. Wat als de groenen hunnen euro hier gaat vallen ? Kunnen ze de mensen die pas een benzine kochten toch ook niet uit de steden gaan weren ? Dan komt er volksopstand

                              Comment


                              • #95
                                Met mijn euro4 mag ik al niet meer vrij in Antwerpen in 2020, en niet meer in (Groot)-Brussel in 2022. Zo lang is het niet meer...
                                Gelukkig is mijn wagen dan meer dan 12 jaar oud en dus zowiezo waardeloos. Spijtig want nog perfect bruikbaar, maar dus niet dodelijk.
                                En zonodig spring ik in mijn oude benzinewagen die wel nog overal mag tot ver na 2025.
                                Ik zal wel wachten om mijn diesel te vervangen tot het begint te nijpen, de keuze zal meer uitgebreid zijn.

                                Comment


                                • #96
                                  Fossiele brandstof zal echter nooit verdwijnen, ook al rijden we allemaal elektrisch!



                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    Met mijn euro4 mag ik al niet meer vrij in Antwerpen in 2020, en niet meer in (Groot)-Brussel in 2022. Zo lang is het niet meer...
                                    Gelukkig is mijn wagen dan meer dan 12 jaar oud en dus zowiezo waardeloos. Spijtig want nog perfect bruikbaar, maar dus niet dodelijk.
                                    En zonodig spring ik in mijn oude benzinewagen die wel nog overal mag tot ver na 2025.
                                    Ik zal wel wachten om mijn diesel te vervangen tot het begint te nijpen, de keuze zal meer uitgebreid zijn.
                                    T grote voordeel zal zijn da ge in 2019 op uw gemakske kunt uitkijken naar een jonge tweedehandse diesel met weinig kilometers voor een schoon prijske.
                                    En d'een dag dat ze't alles verbieden qua uitstoot, koop ik mij n'een oldtimer met één of andere V8 in. Magik terug overal rijden en het kost mij genen bal. Wees maar zeker dat er momenteel al veel oldtimers in de steden om die reden worden ingeschreven. Een Golfke diesel van de jaren tachtig voor een appel en een ei en bollen maar. Ze hebben gelijk...

                                    Comment


                                    • #98
                                      K zit hier juist te denken aan iemand die wel ideeen zou gehad hebben om met de nieuwe wetgeving om te gaan. Maar ken zijne naam ni meer. Hij gaf zijn account op een jaar of twee geleden om één of ander akkefietje met iemand. Reed met een oud Golfke diesel met 4 of 500.000 km en sprak altijd over zijnen Dodge... K vond dienen zijn verhalen soms wel goe, maar wie weet er nog wie da was ?

                                      Comment


                                      • #99
                                        Ik weet wie ge bedoeld, maar zit die hier niet terug onder een andere nick? Alleen niet meer zo veel als vroeger.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Sowieso fcapri had een golfje met zot veel km
                                          Maar die is hier ook bos in
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X