Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aankoop advies diesel of benzine
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenSowieso fcapri had een golfje met zot veel km
Maar die is hier ook bos in
Comment
-
Dat was het, fcapri, en ja die zat hier terug met een nieuw account, maar ik weet niet of hij recent nog online is geweest.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
T grote voordeel zal zijn da ge in 2019 op uw gemakske kunt uitkijken naar een jonge tweedehandse diesel met weinig kilometers voor een schoon prijske.
En d'een dag dat ze't alles verbieden qua uitstoot, koop ik mij n'een oldtimer met één of andere V8 in. Magik terug overal rijden en het kost mij genen bal. Wees maar zeker dat er momenteel al veel oldtimers in de steden om die reden worden ingeschreven. Een Golfke diesel van de jaren tachtig voor een appel en een ei en bollen maar. Ze hebben gelijk...
Je bemerking doet mij wel denken dat ik beter nu al prospecteer voor een “dikke” euro6 diesel ex-leasingcontract met niet te veel kms. Budget zou aanzienlijk zakken, en weg met het gezaag van de LEZ...
Voor Brussel kan ik nog eeuwig mijn Spitje gebruiken (mits verlies van mijn plaat van in de jaren ~70 ( het moet een “O” zijn) en wat fitness...), in Antwerpen heb ik niets verloren. Eigenlijk zijn er tal van varianten...
- Likes 1
Comment
-
Duitsland heeft ook veel diesels rijden zoals de Belgen . Maar dra zullen er 2 jaar oude diesels in sommige steden niet meer binnen mogen. Deze week ginds in de rechtbank een uitspraak over geweest.
Diesel geef ik een slechte toekomst.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Probleem is, je kan nu voor 10 a 15k een dikke diesel kopen, euro 4 of 5 maar weet wel, na 5j gaat ge er écht ni meer vanaf geraken...
En iemand eigenlijk een idee wanneer de euro 7 norm komt?Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk BerichtenDuitsland heeft ook veel diesels rijden zoals de Belgen . Maar dra zullen er 2 jaar oude diesels in sommige steden niet meer binnen mogen. Deze week ginds in de rechtbank een uitspraak over geweest.
Diesel geef ik een slechte toekomst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenProbleem is, je kan nu voor 10 a 15k een dikke diesel kopen, euro 4 of 5 maar weet wel, na 5j gaat ge er écht ni meer vanaf geraken...
Toch geen financiële ramp, hé ?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
gij hebt dan 5 jaar met een toffe wagen gereden voor de prijs van de BTW op een nieuwe identieke benzine auto (en die ondertussen de helft van zijn nieuwwaarde zal verloren hebben) . Dus mag hij dan naar de schroothoop met recyclagepremie...
Toch geen financiële ramp, hé ?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAls hij Euro 5 neemt toch nog een kleine 7 jaar ?
ik koop ook niet meer voor 15 jaren, hé
Comment
-
Volgens mij zijn er ook al constructeurs of nevenbedrijven duchtig aan het zoeken naar een manier om Euro 5 conform Euro 6 te maken. Als je ziet dat van de 15 mio dieselwagens in D slechts 2,7 mio Euro 6 is... dan hebben ze de grootste vetpot ooit in handen. (voor vrachtwagens bestaat het iig al)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenVolgens mij zijn er ook al constructeurs of nevenbedrijven duchtig aan het zoeken naar een manier om Euro 5 conform Euro 6 te maken. Als je ziet dat van de 15 mio dieselwagens in D slechts 2,7 mio Euro 6 is... dan hebben ze de grootste vetpot ooit in handen. (voor vrachtwagens bestaat het iig al)Last edited by guyugy; 02/03/2018, 10:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Dan liefst ook voor euro4-wagens, alhoewel de sprong technisch blijkbaar te groot zal zijn, en de restwaarde van de betrokken auto’s te klein om de kosten te verantwoorden. Ik heb wel een mooie korting op mijn Q5 destijds gekregen, maar het blijkt nu een vergiftigd kado geweest te zijn. Het was dat zonder te meoten wachten, of 9 maanden leveringstermijn te slikken. Ik weet nu wat ongedurigheid kan kosten...
Voor vrachtwagens: https://truckstar.nl/oude-dieseltruc...ias-noxbuster/
Hier vermeldt men ook iets over ombouw aan 1500 euro zonder meer http://newsmonkey.be/article/86546
En dit artikel kan ik niet begrijpend lezen: http://www.autobild.de/artikel/drohe...257=1735630255
Comment
-
Het is niet eenvoudig. Ik ben op dit moment ook aan het kijken voor een andere wagen.
Huidig rijprofiel: Woon-werk is 60km enkel (10km binnendoor + 50km autostrade). Daar nog wat privékilometers bij, en de totale jaarafstand is altijd 30.000km de laatste 7 jaar.
Dan doe je de configuratie van een wagen. Volledig gelijk, enkel eentje benzine, andere is diesel. Waar hou je rekening mee? Benzine aanschaf is +/- 5.000EUR goedkoper. BIV Diesel is natuurlijk veel hoger, en dan 7 jaar een hogere VB. Voor de brandstofkost te berekenen doe ik de fabrieksopgave + 1L (dus diesel zijn 4.3 is 5.3, benzine zijn 5.3 is 6.3). Dan aan de huidige (bijna gelijke) brandstofprijzen gerekend. Dat allemaal uitgeteld, voor 30.000km, 20.000km en 15.000km.
En wat zie je dan?
Na 7 jaar x 15.000km = Benzine 2.000EUR goedkoper, of Diesel is 285EUR per jaar duurder
Na 7 jaar x 20.000km = Benzine 1.000EUR goedkoper, of Diesel is 142EUR per jaar duurder
Na 7 jaar x 30.000km = Diesel 2.000EUR goedkoper, of Benzine is 285EUR per jaar duurder
Echt een ENORM verschil. Een paar schoenen of 2 per jaar minder cadeau doen aan de madam en klaar.
Of waar moet ik nog rekening mee houden?
De herverkoopwaarde? Na 7 jaar is het vet toch van de soep. Voor mij is een auto geen investering, maar een verlies. Alles wat ik er na 7 jaar nog voor krijg, is extra.
De milieunormen? Vanaf 01-09-2018 is de nieuwe testcyclus van toepassing, en dan ga je zien dat een Euro 6 Diesel minder uitstoot heeft als de "zuinige" Turbobenzines. Dus benzine is ook geen zekerheid. Misschien beste wachten tot je zeker een EURO 6-D motor hebt (zowel benzine als diesel). BRON BRON2
Het verbruik? Met de diesel schat ik 900km te doen op een tank, met de benzine 700km.
Het lager gewicht van de benzine? Hogere PK per ton inderdaad, maar wel minder koppel. En daar hou ik net van.
Diesel duurder in onderhoud? Ja, dat kan. Of je hebt pech met je benzine. Dat kan ook.
En dan beslis je van de diesel te nemen, en dan moet na een jaar ineens op 10km van je deur gaan werken. Daar zit je dan, met je diesel die onverkoopbaar is wegens de huidige jacht op diesel.
En dan beslis je van de benzine te nemen, en dan blijf je toch nog 7 jaar in Brussel werken, en dan blijkt dat je op de autostrade ineens 8L verbruik hebt, en dat je elke week mag gaan tanken. Dan is bij op 30.000km ineens 5.000EUR duurder, en dan mag je na 550km naar de pomp.
Wat te doen, wat te doen...Last edited by TooTall; 02/03/2018, 11:34.
Comment
-
Prijsverschil is wel echt geen 5000 euro hoor.
Voor de rest ist een kwestie van schattingen maken inderdaad. Maar uiteindelijk blijft het voor een stuk ook gewoon "wat je wilt". Eenmaal dat er twijfel is tussen benzine of diesel wat financieel het voordeligste is, moet je gewoon kijken naar "wat je wilt".
Uiteindelijk kopen de meeste mensen toch sowieso een veel te dure/te grote auto voor wat men nodig heeft. Ne Espace omdat de buggy van de kinderen in de koffer moet passen, ne station omdat men toch één keer op het jaar met het hele gezin naar frankrijk wilt, 170pk omdat het "toch vooruit moet gaan", enz enz.
Terwijl eigenlijk, bij veel mensen alleszins, je met een B-segmenter 360 dagen op het jaar ook toekomt.
Maar die 10 000- 20 000 euro hogere aankoopprijs, daar heeft men geen probleem mee. Dat men 100 euro meer taks of 200 euro meer naft moet betalen op jaarbasis, dat is plots wel een probleem.
Pas op, ik ben zelf ook zo hoor. Heb een veel te grote auto voor mijn eigen, huidige noden. Ik wil maar zeggen, mensen zijn irrationele wezens.
Comment
-
TooTall Ik denk dat het enige dat je een beetje zekerheid geeft een hybride is. Een echte hybride dan. Of koop een heel jonge tweedehands diesel... Zijn mensen in paniek momenteel die hun auto van de hand doen, misschien kan je daar iets winnen ?
Moest ik in uw situatie staan, ik heb er nu al zoveel over gelezen en opgezocht (zit heler dagen aan mijn laptop dus heb tijd) ik zou het totaal niet weten.
Ik zou, indien mogelijk een aankoop toch minstens een half jaar uitstellen en nog even de verwikkelingen opvolgen...
Comment
-
Bwa, auto's te groot...ik ben 2 meter lang. dan valt er al veel af. En een lange break zoals de Superb dat is op de autostrade toch net iets comfortabeler dan een golf.
Ik geef je wel gelijk over het negeren van de éénmalige kost. Ik doe dat zelf ook. Het probleem is, ik rij graag op zuinigheid. Dat is een spel voor mij, waardoor ik niet in de problemen kom met flitsboetes of mij op te jagen in het verkeer. De psychologische klik maken om ineens tevreden te zijn met 6.5L/100KM ipv met 4.5L/100KM, is moeilijk denk ik.
Ik beken dat ik vandaag een beetje een "fuck it, doe gewoon de diesel" stemming heb...
DHL een echte hybride gaat toch al over mijn budget vrees ik. En een jonge 2dehands diesel kopen, dat zou kunnen. Maar als je bepaalde dingen wilt qua opties, dan zit je al vast aan héél recente wagens. Heb me altijd voorgenomen om zo recent mogelijk te kopen, maar dan is het 2dehands aanbod maar karig. Een nieuwe wagen invoeren uit Duitsland kost je dan wel iets meer, maar hij is wel nieuw, en wel volgens je wensen.
Denk inderdaad ook dat het een moment is om de kat wat uit te boom te kijken. Zeker met die nieuwe testcyclus, eens kijken aan welke normen de huidig beschikbare motoren voldoen erna.Last edited by TooTall; 02/03/2018, 11:58.
Comment
Comment