Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop advies diesel of benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

ZOT ! ! !

Waarom een Touran als ge toch voornamelijk in de stad gaat rijden. Dan zou ik eerder een Polo/Golf kiezen met automaat. En als ge iets hoger wilt zitten voor makkelijker in-en uitstappen eventueel de Golf Sportsvan. Is aanmerkelijk goedkoper dan een Touran.
    ik zou eerder een T-Roc nemen of Seat Ateca, zo'n golf sportsvan is voor 50+'ers
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67

ZOT ! ! !

Waarom een Touran als ge toch voornamelijk in de stad gaat rijden. Dan zou ik eerder een Polo/Golf kiezen met automaat. En als ge iets hoger wilt zitten voor makkelijker in-en uitstappen eventueel de Golf Sportsvan. Is aanmerkelijk goedkoper dan een Touran.
      En voor de 3 kids in mijn vrije tijd, moet er ook voldoende ruimte zijn, vandaar de keuze voor een touran.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karanpower Bekijk Berichten

En voor de 3 kids in mijn vrije tijd, moet er ook voldoende ruimte zijn, vandaar de keuze voor een touran.
        Ok, begrijpelijke keuze. Zou ook wel een benzine prefereren gezien het beperkt aantal kms en de korte afstanden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

ik zou eerder een T-Roc nemen of Seat Ateca, zo'n golf sportsvan is voor 50+'ers
          Ik heb nu al medelijden met u voor als je 50+ zal zijn

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Heb er nog naar gekeken voor mijn vrouw, ze is 44 . Wel veel auto voor zijn geld die sportsvan vond ik.

Comment

Mijn vader rijdt met de Golf Sportsvan TSI DSG. Perfect voor de stad!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66

Ik heb nu al medelijden met u voor als je 50+ zal zijn
                Alsof we dan nog zelf gaan kunnen rijden...

Dan zullen we nog kunnen dromen vannde tijd dat we een Golf Plus/Sportsvan konden kopen ipv alles geautomatiseerd. Supermarkten zonder personeel, robotten die vele taken overpakken etc...
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

De meest voor de hand liggende keuze is inderdaad de benzine, maar hou er wel rekening mee dat het verbruik stukkkkkeeeeennn hoger zal liggen. Om een voorbeeld te geven , mijn broer en ik rijden met exact dezelfde wagen (octavia vRS220 benzine). Mijn broer doet iets langere afstanden met zijn wagen , minimaal 15km en komt op een verbruik van ongeveer 8L. Ikzelf met afstanden van maximaal 4km en mijn verbruik ligt op ongeveer 14-15L.

Comment

Zijn ook wel totaal andere auto's he. Alsof hier zo een verbruik zou gehaald worden
                    ​​​​​​
                    ​​​​​​
                    ​​​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      Ik zou voor de diesel gaan.
                      Ik ook!
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                        Diesel is véél eerder dan bij 30.000 voordelig als je 2dehands een goede zaak kan doen. Mijn diesel heeft 6000 minder gekost dan een benzine met zelfde specs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                        Tot je bij de dealer staat met problemen rond recirculatie etc. Benzines hebben op dat vlak, zeker bij hogere kilometrage, nog steeds veel minder problemen dan moderne diesels. En eerlijk gezegd, als je vaak korte afstanden doet met een diesel (lees: stad): dat is om problemen vragen met de motor. Als je een makkelijke manier om op te laden hebt, dan zou ik in zo'n geval ook zeker kijken naar elektrisch (maar zeker nooit naar diesel).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                          Alsof we dan nog zelf gaan kunnen rijden...

Dan zullen we nog kunnen dromen vannde tijd dat we een Golf Plus/Sportsvan konden kopen ipv alles geautomatiseerd. Supermarkten zonder personeel, robotten die vele taken overpakken etc...

Denk niet dat het zo n vaart zal lopen. En dromen van een Golf Plus/Sportsvan zal ik wel nooit doen, of het moet een nachtmerrie zijn

Vanaf 30/35K per jaar, zou ik wss ook een diesel overwegen, al zou ik er tegenop zien. Maar dat aantal km met een deftige benzine zal aantikken.
                          Last edited by order66; 26/01/2018, 12:02.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Denk dat er maar weinig mensen "diesel of benzine" zijn komen vragen waar het antwoord zo duidelijk was Benzine dus

Ik doe rond de 25.000KM per jaar en heb ook een benzine aangekocht

Comment

ge moet u gewoon psychologisch over het feit kunnen zetten dat je wat vaker zal gaan moeten tanken, en dat voorlopig de tankbeurten nog duurder zijn.

Maar excel liegt niet, benzine zal goedkoper uitkomen
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Men blijft zich op de brandstof focussen, wat een detail (+/- 25%) van de kostprijs van een auto is.
                                • Bij een auto van € 10000 is het +/- 35% van de totale kostprijs.
                                • Bij een auto van € 50000 is dat +/- 20% van de totale kostprijs en net daar koopt men toch nog de meeste diesels…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  Zijn ook wel totaal andere auto's he. Alsof hier zo een verbruik zou gehaald worden
                                  ​​​​​​
                                  ​​​​​​
                                  ​​​​
                                  dergelijk verbruik zal idd niet gehaald worden maar het gemiddeld verbruik zal"stukken hoger liggen met kleine afstanden. Mijn vader heeft een tiguan 150pk benzine en hij geraakt ook niet onder de 10L net door de vele korte afstanden. Ben er zeker van dat het bij de TS net hetzelfde zal zijn. Vw belooft een verbruik van 6L en TS zal snel aan minimaal 10L komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Tot je bij de dealer staat met problemen rond recirculatie etc. Benzines hebben op dat vlak, zeker bij hogere kilometrage, nog steeds veel minder problemen dan moderne diesels. En eerlijk gezegd, als je vaak korte afstanden doet met een diesel (lees: stad): dat is om problemen vragen met de motor. Als je een makkelijke manier om op te laden hebt, dan zou ik in zo'n geval ook zeker kijken naar elektrisch (maar zeker nooit naar diesel).
                                    Ik zeg ook niet dat je er vooral korte afstanden of stadsverkeer mee moet gaan doen . Je kan zonder problemen diesel rijden met slechts 10 à 15000 km per jaar. Bv. in de week met de trein naar het werk, in het weekend met de auto naar zee, op ski- en zomervakantie, enz. En van tussendoor een keer naar de bakker te rijden, heb je dan ook geen last.

Ik zeg niet dat diesel beter is hé, enkel dat het niet bijzonder slim is bij voorbaat een goeie diesel uit te sluiten voor al wie minder dan 30 à 35000 km per jaar rijdt (zoals ergens hierboven stond). Alles hangt af van de prijs die je betaalt (en inderdaad, ook het soort gebruik ervan natuurlijk).
                                    (En belasting in de toekomst, daar heb je het raden naar, dus daar trek ik me geen bal van aan. Politici draaien op dat vlak zoals de wind. We zullen straks wel zien als er met alle extra benzinemotoren weer CO²-problemen zijn.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

dergelijk verbruik zal idd niet gehaald worden maar het gemiddeld verbruik zal"stukken hoger liggen met kleine afstanden. Mijn vader heeft een tiguan 150pk benzine en hij geraakt ook niet onder de 10L net door de vele korte afstanden. Ben er zeker van dat het bij de TS net hetzelfde zal zijn. Vw belooft een verbruik van 6L en TS zal snel aan minimaal 10L komen.
                                      Uw vader heeft met zijn Tiguan (150 pk), dan wel een atypisch rijprofiel, niemand op www.Spritmonitor.de haalt die 10 L… benzine.

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=4&powerunit=2

Misschien even terug naar de rijschool gaan…. of zijn banden eens oppompen...

Gemiddeld slechts 8 L voor de benzine en 7L voor de nieuwe AD-Bleu diesels….
                                      • wat dus een grotere afwijking geeft t.o.v. het normverbruik, voor de diesels als voor de benzine modellen

Bij alle spaarzame bestuurders is het 7 L t.o.v. 6 L
                                      • Diesels rijden gemiddeld véél meer km’s, waardoor deze overzichten in hun voordeel zijn….

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis

Uw vader heeft met zijn Tiguan (150 pk), dan wel een atypisch rijprofiel, niemand op www.Spritmonitor.de haalt die 10 L… benzine.

• wat dus een grotere afwijking geeft t.o.v. het normverbruik, voor de diesels als voor de benzine modellen

• Diesels rijden gemiddeld véél meer km’s, waardoor deze overzichten in hun voordeel zijn….
                                        Dan kan ik ook ni rijden want ik zit ook met mijn espace boven de 10 liter, door die korte ritjes. Renault belooft 6.2. Spritmonitor zegt rond de 8.
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

en welke afstanden per rit doen deze eigenaars op spritmonitor?
                                          Hoe korter de afstanden per rit, hoe hoger het verbruik. Mijn ouders doen max 4km per rit, wat het verbruik enorm de hoogte injaagt.
                                          mijn vader rijdt daar zeer rustig mee en het is een dsg, dus verkeerd schakelen kan hij niet.

het is daarmee dat ik TS wil waarschuwen voor het verbruik. Verpleging, in het stad, korte afstanden,... Hij zal nog redelijk verschieten van het verbruik van een benzine.

Comment

Working...
                                          X