Oorspronkelijk geplaatst door David67
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aankoop advies diesel of benzine
Collapse
X
-
Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67
ZOT ! ! !
Waarom een Touran als ge toch voornamelijk in de stad gaat rijden. Dan zou ik eerder een Polo/Golf kiezen met automaat. En als ge iets hoger wilt zitten voor makkelijker in-en uitstappen eventueel de Golf Sportsvan. Is aanmerkelijk goedkoper dan een Touran.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door karanpower Bekijk Berichten
En voor de 3 kids in mijn vrije tijd, moet er ook voldoende ruimte zijn, vandaar de keuze voor een touran.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
ik zou eerder een T-Roc nemen of Seat Ateca, zo'n golf sportsvan is voor 50+'ers
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66
Ik heb nu al medelijden met u voor als je 50+ zal zijn
Dan zullen we nog kunnen dromen vannde tijd dat we een Golf Plus/Sportsvan konden kopen ipv alles geautomatiseerd. Supermarkten zonder personeel, robotten die vele taken overpakken etc...Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
De meest voor de hand liggende keuze is inderdaad de benzine, maar hou er wel rekening mee dat het verbruik stukkkkkeeeeennn hoger zal liggen. Om een voorbeeld te geven , mijn broer en ik rijden met exact dezelfde wagen (octavia vRS220 benzine). Mijn broer doet iets langere afstanden met zijn wagen , minimaal 15km en komt op een verbruik van ongeveer 8L. Ikzelf met afstanden van maximaal 4km en mijn verbruik ligt op ongeveer 14-15L.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIk zou voor de diesel gaan.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenDiesel is véél eerder dan bij 30.000 voordelig als je 2dehands een goede zaak kan doen. Mijn diesel heeft 6000 minder gekost dan een benzine met zelfde specs.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenAlsof we dan nog zelf gaan kunnen rijden...
Dan zullen we nog kunnen dromen vannde tijd dat we een Golf Plus/Sportsvan konden kopen ipv alles geautomatiseerd. Supermarkten zonder personeel, robotten die vele taken overpakken etc...
Denk niet dat het zo n vaart zal lopen. En dromen van een Golf Plus/Sportsvan zal ik wel nooit doen, of het moet een nachtmerrie zijn
Vanaf 30/35K per jaar, zou ik wss ook een diesel overwegen, al zou ik er tegenop zien. Maar dat aantal km met een deftige benzine zal aantikken.Last edited by order66; 26/01/2018, 12:02.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
ge moet u gewoon psychologisch over het feit kunnen zetten dat je wat vaker zal gaan moeten tanken, en dat voorlopig de tankbeurten nog duurder zijn.
Maar excel liegt niet, benzine zal goedkoper uitkomen2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
- Likes 1
Comment
-
Men blijft zich op de brandstof focussen, wat een detail (+/- 25%) van de kostprijs van een auto is.- Bij een auto van € 10000 is het +/- 35% van de totale kostprijs.
- Bij een auto van € 50000 is dat +/- 20% van de totale kostprijs en net daar koopt men toch nog de meeste diesels…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenZijn ook wel totaal andere auto's he. Alsof hier zo een verbruik zou gehaald worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
Tot je bij de dealer staat met problemen rond recirculatie etc. Benzines hebben op dat vlak, zeker bij hogere kilometrage, nog steeds veel minder problemen dan moderne diesels. En eerlijk gezegd, als je vaak korte afstanden doet met een diesel (lees: stad): dat is om problemen vragen met de motor. Als je een makkelijke manier om op te laden hebt, dan zou ik in zo'n geval ook zeker kijken naar elektrisch (maar zeker nooit naar diesel).. Je kan zonder problemen diesel rijden met slechts 10 à 15000 km per jaar. Bv. in de week met de trein naar het werk, in het weekend met de auto naar zee, op ski- en zomervakantie, enz. En van tussendoor een keer naar de bakker te rijden, heb je dan ook geen last.
Ik zeg niet dat diesel beter is hé, enkel dat het niet bijzonder slim is bij voorbaat een goeie diesel uit te sluiten voor al wie minder dan 30 à 35000 km per jaar rijdt (zoals ergens hierboven stond). Alles hangt af van de prijs die je betaalt (en inderdaad, ook het soort gebruik ervan natuurlijk).
(En belasting in de toekomst, daar heb je het raden naar, dus daar trek ik me geen bal van aan. Politici draaien op dat vlak zoals de wind. We zullen straks wel zien als er met alle extra benzinemotoren weer CO²-problemen zijn.)
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
dergelijk verbruik zal idd niet gehaald worden maar het gemiddeld verbruik zal"stukken hoger liggen met kleine afstanden. Mijn vader heeft een tiguan 150pk benzine en hij geraakt ook niet onder de 10L net door de vele korte afstanden. Ben er zeker van dat het bij de TS net hetzelfde zal zijn. Vw belooft een verbruik van 6L en TS zal snel aan minimaal 10L komen.
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=4&powerunit=2
Misschien even terug naar de rijschool gaan….of zijn banden eens oppompen...
Gemiddeld slechts 8 L voor de benzine en 7L voor de nieuwe AD-Bleu diesels….- wat dus een grotere afwijking geeft t.o.v. het normverbruik, voor de diesels als voor de benzine modellen
Bij alle spaarzame bestuurders is het 7 L t.o.v. 6 L- Diesels rijden gemiddeld véél meer km’s, waardoor deze overzichten in hun voordeel zijn….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
Uw vader heeft met zijn Tiguan (150 pk), dan wel een atypisch rijprofiel, niemand op www.Spritmonitor.de haalt die 10 L… benzine.
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=4&powerunit=2
Misschien even terug naar de rijschool gaan….of zijn banden eens oppompen...
Gemiddeld slechts 8 L voor de benzine en 7L voor de nieuwe AD-Bleu diesels….- wat dus een grotere afwijking geeft t.o.v. het normverbruik, voor de diesels als voor de benzine modellen
Bij alle spaarzame bestuurders is het 7 L t.o.v. 6 L- Diesels rijden gemiddeld véél meer km’s, waardoor deze overzichten in hun voordeel zijn….
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Uw vader heeft met zijn Tiguan (150 pk), dan wel een atypisch rijprofiel, niemand op www.Spritmonitor.de haalt die 10 L… benzine.
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=4&powerunit=2
Misschien even terug naar de rijschool gaan….of zijn banden eens oppompen...
Gemiddeld slechts 8 L voor de benzine en 7L voor de nieuwe AD-Bleu diesels….- wat dus een grotere afwijking geeft t.o.v. het normverbruik, voor de diesels als voor de benzine modellen
Bij alle spaarzame bestuurders is het 7 L t.o.v. 6 L- Diesels rijden gemiddeld véél meer km’s, waardoor deze overzichten in hun voordeel zijn….
Hoe korter de afstanden per rit, hoe hoger het verbruik. Mijn ouders doen max 4km per rit, wat het verbruik enorm de hoogte injaagt.
mijn vader rijdt daar zeer rustig mee en het is een dsg, dus verkeerd schakelen kan hij niet.
het is daarmee dat ik TS wil waarschuwen voor het verbruik. Verpleging, in het stad, korte afstanden,... Hij zal nog redelijk verschieten van het verbruik van een benzine.
Comment
Comment