Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop advies diesel of benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bwah, recentere benzine presteren toch beter, basis benzine van de Alfa Giulia: 330 nm vanaf 1750 toeren, een Veloce rond de 400 nm. Dan voel je meteen weer hetzelfde als bij je Audi.

Comment

• welja, die saab uit 2005 is wellicht een toffe wagen, maar het is vandaag de dag geen referentie meer wat betreft trekkracht van een moderne turbo benzine met 240 nm koppel.
      verder deel ik je conclusie, het rijgedrag is een samenspel van vele factoren die je pas kan ondervinden als je er mee gereden hebt.
      hoe is de gasrespons, de vermogensopbouw, de versnellingsbak, misschien levert die wel meer of minder pk's dan er in de folder vermeld staan, of zit er software in die er voor zorgen dat de prestaties op de weg anders zijn dan die in het labo
      ik herinner mij mijn atmo honda accord van 2000, die hing beter aan het gas dan eender welke moderne wagen, lustte wel een slok ..

Comment

• Het voornaamste is de glimlach op je gelaat als je ermee rijdt, de rest is bijkomstig !

Comment

• een koppelrijke diesel geeft me echt een lach op mijn gezicht. een benzine is dan weer duurder van verbruik maar je wordt wel beloond op een betere sound.
          schandalige is dat een zware diesel nu zo afgestraft wordt in Belgie.
          Last edited by Liquid Li0n; 05/03/2018, 23:39.
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• De beste sound voor een wagen is naar mijn gevoel... de stilte !
            Natuurlijk, ik wil ook niet spuwen in de soep : ik heb ook vroeger met mijn uitlaten gespeeld !

Comment

• Hoe groot is de impact hiervan en wat gaan de andere autoconstructeurs doen? Volkswagen gelooft alvast in “een revival van de dieselwagen”.

Comment

• Die 1.8t 150pk/240nm van hierboven is in feite een slechte vergelijkingsbasis omdat dit in wezen een fiscaal geknepen versie is. Basis was de 2.0t 175pk en je had ook nog een 2.0T/Aero met 210pk/310nm. Allemaal zelfde blok (B207).
                Welen (waaronder ik) staken hun 150pk versie daarom bij Hirsch of Maptun of BSR binnen.
                Sommigen noemen dit chippen, ik noem dat in dit geval terug origineel zetten. Kan je verzekeren dat je met 210pk/310nm in een 9-3 wel degelijk een duw in de rug kreeg waar menig diesel jaloers op was

Comment

• Volkomen eens met de stelling hierboven, als gewezen eigenaar van een Classic 900T16 weet ik wat een echte turbo kan geven. De 1,8t was met low pressure turbo, dus enkel geschikt om te wandelen met een cabrio-versie. Het was trouwens geen Saab motor meer, maar deze van de Vectra die toevallig een identieke cilinderinhoud had. Veel Saabisten van het laatste uur wisten dat niet...

Comment

• Om te zeggen hoe de wind vlug draaien : ik ben deze namiddag een Xenon-koplamp gaan vervangen, en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de showroom te inspecteren . Groot was mijn verbazing dat de helft van de Audi’s benzineversies (ook van de A5 reeks) waren, waar de expo-modellen 6 maanden geleden nog enkel en alleen diesels waren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Het was trouwens geen Saab motor meer, maar deze van de Vectra die toevallig een identieke cilinderinhoud had. Veel Saabisten van het laatste uur wisten dat niet...
                      Dat is correct, maar de motor werd wel ontwikkeld door Saab Automobile Powertrain (deel van GM weliswaar) en de ECU werd gestuurd door Trionic 8 wat ook een Saab systeem was.
                      B207 zat in:
                      2003–2012 Saab 9-3 - B207E, B207L, B207R
                      2003–2008 Opel Vectra - Z20NET (rebadged B207L)
                      2003–2008 Opel Signum - Z20NET (rebadged B207L)
                      2006–2010 Cadillac BLS - B207L, B207R

Sorry voor de off-topic

Comment

• De enige reden dat GM vroeger Saab overkocht was juist voor hun Turbo benzine techniek…waarmee ze toen koploper waren....maar Europa was toen niet klaar voor benzine Turbo's...

Vanaf 1998 was elke Saab 9-3 en 9-5 een kloon van de Opel Vectra A en later B (omzetting naar Vectra C is nooit gebeurd)

De laatste Saab 9-5 was een kloon van de Opel Insignia A

Comment

Om te zeggen hoe de wind vlug draaien : ik ben deze namiddag een Xenon-koplamp gaan vervangen, en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de showroom te inspecteren . Groot was mijn verbazing dat de helft van de Audi’s benzineversies (ook van de A5 reeks) waren, waar de expo-modellen 6 maanden geleden nog enkel en alleen diesels waren.
                          Dus het kan niet anders dat je ongelooflijke deals kan doen of kortingen kan krijgen op diesels nu. De media volgende schapen denken wss dat zelfs een euro 5 of 6 niets meer waard is.

Comment

• Maar nee, je kan geen deals doen. Het is Audi eender of je een benzine dan wel diesel bestelt..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

Dus het kan niet anders dat je ongelooflijke deals kan doen of kortingen kan krijgen op diesels nu. De media volgende schapen denken wss dat zelfs een euro 5 of 6 niets meer waard is.
                              De media doen uiteraard mee door hun ongenuanceerde boodschappen. Doet mij denken aan een stiergevecht...
                              En de kudde volgt zoals altijd !

Comment

• Ik zou nu toch ook geen euro5 meer kopen of het zou moeten zijn om deze relatief snel op te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                  Maar nee, je kan geen deals doen. Het is Audi eender of je een benzine dan wel diesel bestelt..
                                  Deals doen bij Audi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                    Maar nee, je kan geen deals doen. Het is Audi eender of je een benzine dan wel diesel bestelt..
                                    een euro5 mag zowel in A’pen als in Brussel binnen tot en met 2024. Dat is 6,5 jaar. Wel moet je weten dat de restwaarde dan miniem zal zijn.
                                    Maar als je nu een goedkope euro5 kan kopen is dat niet per se geen goede zet, het is nuchter te berekenena.
                                    Vervaldatum voor euro6 is niet bekend, daar zijn ook goede zaken te doen.
                                    Hoeveel ik zonder de heisa rond de diesel had gekregen voor een wagen van 12 jaar, dat was ook niet vet geweest, hé... waarschijnlijk schroothooppremie !

Comment

• lage emissie zones zijn 1 zaak, de taksen een andere, niet zozeer de bestaande maar wél die op nieuwe inschrijvingen

edit: doe maar eens de oefening voor een euro5 van een jaar of 3-4 oud en je zal verschieten...
                                      Last edited by konrad2; 07/03/2018, 15:17.

Comment

• Ben gaan zien, voor een 2,0 TDI van 2014 is dat 940 inschrijvingstkaks en iets boven de 500 rijtaks. Als de prijs zelf zakt als een baksteen is dat wel te doen ! Er zijn natuurlijk nog naÏvelingen die denken dat ze daarvoor nog meer dan 30.000 zullen krijgen...

voor een 3.0 TDI van hetzelfde jaar komt het op 1600 en 1100 respectievelijk, maar de aankoopprijs zal niet merkelijk duurder zijn, een dikke diesel schrikt af ... als je met de nieuwprijs in acht neemt is dat nog altijd geen financiële zelfmoord voor het plezier dat jij er uithaalt ! Iedereen moet zijn rekening maken, voor een particulier is het uiteraard geen koopje maar ik denk dat er tal opportuniteiten op komst zijn...
                                        Last edited by guyugy; 07/03/2018, 15:55.

Comment

een euro5 mag zowel in A’pen als in Brussel binnen tot en met 2024. Dat is 6,5 jaar. Wel moet je weten dat de restwaarde dan miniem zal zijn.
                                          Maar als je nu een goedkope euro5 kan kopen is dat niet per se geen goede zet, het is nuchter te berekenena.
                                          Vervaldatum voor euro6 is niet bekend, daar zijn ook goede zaken te doen.
                                          Hoeveel ik zonder de heisa rond de diesel had gekregen voor een wagen van 12 jaar, dat was ook niet vet geweest, hé... waarschijnlijk schroothooppremie !
                                          de restwaarde van een benzine met +200k km of een diesel met 200k km op de teller zal voor beide te verwaarlozen zijn, die auto's zijn goed voor export. en in oost europa mag je nog altijd met alle diesels rijden, en dat zie ik de eerste 5 jaar precies niet veranderen.

Comment

Working...
                                          X