Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop advies diesel of benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als ik mij niet vergis, is bij euro 6d-temp ook de RDE-test inbegrepen.
    Een test op de weg die uiteindelijk al iets meer realistisch moet zijn.

Vanwege de te verwachten problemen ( niet haalbaar ) wordt deze stap in het begin met een
    marge ingevoerd ( gaat hier enkel over NOx en roetdeeltjes ).

Comment

• In Amsterdam willen ze alle niet-electrische wagens uit de stad bannen tegen 2025... om zogezegd nog enkel emissielooze wagen toe te laten. Wat nog mij of niet duidelijk is, is of ze hybrides als emissielooze wagens meetellen. Een hybride stoot uit op een iets te felle druk ok de “gas”-pedaal...
      En aan een grootscheepse ontplooiing van laadpalen moeten ze nog beginnen, iets wat Noorwegen nog niet gerealiseerd heeft ondanks hun 20% electrische wagens... daar moesten ze vroeger zich spoeden voor een parkingplaats, nu is dat nog vroeger vertrekken om vrije laadpaal te bemachtigen.
      Ik zal de soep nog even laten afkoelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
        Als ik mij niet vergis, is bij euro 6d-temp ook de RDE-test inbegrepen.
        Een test op de weg die uiteindelijk al iets meer realistisch moet zijn.

Vanwege de te verwachten problemen ( niet haalbaar ) wordt deze stap in het begin met een
        marge ingevoerd ( gaat hier enkel over NOx en roetdeeltjes ).
        Inderdaad
        • Nieuwe modellen/motoren moeten vanaf 01/09/2018 deze RDE-test op de weg doorstaan
        • Alle verkochte auto’s moeten vanaf 01/09/2019 door deze RDE-test geraken
        Deze praktijktest moet de Eu norm van 2007 voor stikstofoxiden en roet in de praktijk controleren…
        • Dieselauto’s kregen in 2007 uitstel (+50% overschrijding ) op vraag van de EU-fabrikanten.....
        Momenteel hebben vooral dieselauto’s een probleem met deze test…vrachtwagens (veel duurdere techniek) en benzineauto’s (met doorstroom filter) niet…

Comment

• Nieuwe vondst van Almaci : een grote LEZ voor heel Vlaanderen en Brussel, zonder diesels (dus ook niet euro6... )
          En een kado voor wie zijn diesel dumpt : een abonnement op openbaar vervoer.
          Ik wachtte daarop om voor Groen te stemmen

Comment

• Alkemaal de bus op! Leve de vooruitgang!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Nieuwe vondst van Almaci : een grote LEZ voor heel Vlaanderen en Brussel, zonder diesels (dus ook niet euro6... )
              Hoezo, dat is toch de natte droom van elke SUV dieselaar…
              • Een 6 cilinder dieselmotor met +/- 350 pk, +/- 600 Nm, automaat, gewoon ideaal om in de stad rond te toeren....
              • Super hoge zit, boven de wielkast nog wat hoger…
              • Alles gratis gesubsidieerd, zoals vroeger de dieselbrandstof
              • Ze moeten alleen het design van de bus / MPV wat aanpassen naar SUV
                • (zoals Peugeot deed met de 5008, 3008, 200
              Wie liever zelf rijdt, solliciteert gewoon voor een job als bestuurder...
              Last edited by quovadis; 11/03/2018, 19:53.

Comment

• Denk dat je nog eens moet leren tellen als je werkelijk denkt dat diesel 'gratis' en 'gesubsidieerd' is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                  Denk dat je nog eens moet leren tellen als je werkelijk denkt dat diesel 'gratis' en 'gesubsidieerd' is.
                  Niet door dat Quovadis zijn post sarcastisch is bedoeld?

Comment

• Haja sorry, dacht dat we weer te maken hadden met zo een van die neo communisten die van mening zij dat subsidie = alles wat niet aan 75pct wordt wegbelast. Die bestaan dus he, bij de vleet. Het werd even rood voor mijn ogen en ik verloor alle controle over mijn functioneren incl mijn capaciteit tot het spotten van een mopje/sarcasme.

Comment

• Last edited by guyugy; 12/03/2018, 11:31.

Comment

Nieuwe vondst van Almaci : een grote LEZ voor heel Vlaanderen en Brussel, zonder diesels (dus ook niet euro6... )
                        stomme uitspraak van groen, ik wil het zelfs geen voorstel noemen.
                        Niet realistisch, niet constructief.
                        Heeft niemand iets aan, behalve de gazetten en tooghangers.

Comment

• Dat Almaci dan eerst iets doet aan containershepen en cruiseboten

En heeft ze al nagedacht aan mensen op appartementen? Hoe gaan die hun auto opladen.

Ook echt grappig is het feit dat ze de auto willen weren uit het stadscentrum maar wel een laadpaal op het gemeenteplein planten om te laten zien dat ze mee met de tijd zijn.
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Elke dag zijn kreet tegen diesels : nu zitten 6 van de 10 scholen met slechte lucht... natuurlijk door de uitstoot van uitlaatgassen !
                            Hoe Greenpeace de onderscheiding maakt tussen partikels van diesel en verwarmingstookolie en brandhout, dat is wel de vraag...
                            maarja, dat is bijzaak, het voornaamste is elke dag de media te bereiken, die geil worden van dat spelletje
                            vanavond terug beelden van dampende uitlaatpijpen op TV...

Comment

• Dat de antwerse haven en petrochemie gans de provincie vervuilt en doet stinken zien we over het hoofd.

Allen de lijnbus op!

Comment

• Ja, De Lijn heeft nog vlug een aantal bussen besteld, wel op diesel !!, maar het is (door ben Weyts) beloofd : het zijn de laatsten !

Comment

Hoe Greenpeace de onderscheiding maakt tussen partikels van diesel en verwarmingstookolie en brandhout, dat is wel de vraag...
                                  .
                                  Dat vooral dieselauto’s (en vrachtwagens) de oorzaak zijn van de vervuiling (+stikstofoxide) merkt men in de scholen, omdat de vervuiling er het hoogste is tussen +/- 8 en 16:00 ….

Veel scholen liggen immers langs een drukke weg....en door de toename van het verkeer komen veel ouders (voor de veiligheid ?) met hun diesel taxi’s naar de school...

De petrochemische industrie werkt 24/24 en de houtkachels branden vooral vanaf +/- 19:00 tot 24:00...

ps
                                  Je kan de vervuiling ook in uw straat meten… (als je een raam hebt op de eerste verdieping, aan de straat kant)
                                  De Universiteit Antwerpen, de Vlaamse Milieumaatschappij en De Standaard lanceren CurieuzeNeuzen Vlaanderen, een grootschalig project waarbij 20.000 burgers over heel Vlaanderen de kwaliteit van de lucht in hun straat kunnen meten. Een internationale primeur.

Met de diesel bussen van de Lijn sjoemelt men waarschijnlijk niet....(AdBlue uitschakelen en roetfilter /EGR-klep doorboren of weghalen)
                                  Last edited by quovadis; 14/03/2018, 18:52.

Comment

• Tging er vanavond over in Pano op één.

Dan hebben ze een speciale kaart waar je de uitstoot kan zien van fijn stof.

Die school werd dan verhuist binnenkort naar een zone in het donkergroen op die kaart.

Maar ge hoort niemand zegge van: wacht eens, als we de school daar zetten worden de kinderen daar afgezet en krijg je ook daar een rode/oranje zone!

Ze kunnen dan bv zelf geen auto hebben en alle gemotoriseerde dingen weg willen maar die vergeten hoe hun tofu en qorn troep naar de supermarkt geraakt zeker?
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Ik dacht hetzelfde. Als je de school weg migreert naar een niet verkeersader, creeer je een verkeersstroom extra...

Comment

• Zo slim zijn ze waarschijnlijk nog niet.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Info van de dag : in de urine van onze stedelijke kleine gasten zitten er meer roetdeeltjes dan bij deze op het platte land

meer in de TV-journaal van vanavond ...

Comment

Working...
                                          X