Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Andere motor insteken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Andere motor insteken

Hallo autoforum leden,

Ik ben een leek op gebied van auto's.
    Onlangs na veel problemen heeft de garagist geconstateerd dat ik mijn cilinderkop moet veranderen van mijn passat 2.0 tdi 140pk.
    Net de prijzen gezien en ze swingen nogal de pan uit.

Als ik zo de prijzen zie dan kan ik er misschien ineens een andere motor insteken, en op een of ander manier ben ik er serieus over aan het nadenken

Is het mogelijk om er bijvoorbeeld een 3.0 tdi in te steken of een 2.0 tdi met 190 pk of is het niet allemaal zo makkelijk als het lijkt?

2.0 is nog overkomelijk. Iets anders lukt toch niet voor de keuring.
    Polo 6n 1.4

Comment

Maar of die nieuwe motor in betere staat gaat zijn, en qua budget vergelijkbaar met een nieuwe cilinderkop, dat is een andere vraag.

Vooraleer je dat door uw garagist laat doen, vraag eens een paar andere garages naar een offerte.
      En hoe oud is je auto, hoeveel km?

Comment

De man die al eerder een paar interessante opics opende over het verbruik van zijn auto wil er nu een andere motor laten in stoppen ... da's mooi.

Wel eerst toestemming aan de importeur vragen als je wil upgraden, da's belangrijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
          2.0 is nog overkomelijk. Iets anders lukt toch niet voor de keuring.
          sinds wanneer kijkt de keuring naar je motor?
          lets have some more member berries

Comment

Veel succes met zoiets wet-conform (en tegen een prijsje) te laten uitvoeren...
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

Ja, ze zien het blijkbaar toch als je van een 4 naar 6 cilinder ombouwt.

Comment

Zo simpel is een ombouw van 4 naar 6 cilinder ook niet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

2.0 vs 3.0 valt niet op?
                  Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

2.0 vs 3.0 valt niet op?
                    Ik ken iemand met een E46 320i met een 30i motor in. Zijn wel allebei zes-in-lijn blokken, valt dus niet zo op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Zo simpel is een ombouw van 4 naar 6 cilinder ook niet .
                      Stel dan nog dat het lukt : Passat werd nooit geproduceerd met een 3.0 TDI motor.

Comment

de keuring weet nog niet wat standaard opties zijn en wat tuning is... laat staan dat ze zonder de bedekplaat weg te nemen gaan zien dat er een andere motor in ligt

Comment

de keuring weet nog niet wat standaard opties zijn en wat tuning is... laat staan dat ze zonder de bedekplaat weg te nemen gaan zien dat er een andere motor in ligt

Comment

Ik kreeg ooit een tuningverslag op de keuring. Omwille van de originele donker getinte ruiten.

Comment

Collega van t"werk is gekeurd met een Jetta uit 1991 waar een 2.9 vr6 motor insteekt, auto had Nederlandse papieren en hier moeten ze blijkbaar dit goedkeuren.
                              Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ik kreeg ooit een tuningverslag op de keuring. Omwille van de originele donker getinte ruiten.
                                Mechanieker bij ons ging voor keuring met een oude Clio Baccara van klant ... plots een tuningverslag voor houten pook die zo standaard uit fabriek geleverd was in die tijd.

Comment

Zoiets moeten ze mij toch niet lappen, als alles origineel is betaal ik geen cent voor een tuningverslag.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Zoiets moeten ze mij toch niet lappen, als alles origineel is betaal ik geen cent voor een tuningverslag.
                                    Ja, maar wat doe je ertegen...?

Comment

Zoals ik dus al zei, weigeren te betalen!
                                      Desnoods moeten ze de constructeur maar contacteren, maar als ze mij dat lappen dan leg ik heel het keuringstation plat als het moet.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Zoals ik dus al zei, weigeren te betalen!
                                        Desnoods moeten ze de constructeur maar contacteren, maar als ze mij dat lappen dan leg ik heel het keuringstation plat als het moet.
                                        In principe heb je volledig gelijk natuurlijk, mezelf kennende zou'k wel is bij de chef gaan en mijn mening zeggen en dan braaf betalen om ervan af te zijn lol.

Comment

Working...
                                        X