Ik ben aan mijn tweede AUDI A4 2.0 tdi cabrio. De eerst had een 6 bak manueel, de huidige een 7 traps automaat. De eerste moest bij +/- 150.000 km een nieuwe nokkenas krijgen " zeer uitzonderlijk" zei mem toen bij AUDI. Olie altijd gecontroleerd, maar nooit gezien dat het niveau TE HOOG was... Dan doorgereden tot 250.000. Tweede gekocht en na +- 70.000 tot de conclusie gekomen dat het olie niveau STIJGT ! Er komt diesel in de olie die dus dunner wordt en de onderdelen laat slijten!! 3(!) jaar lang is AUDI, DIETEREN en AUDI AG (D) aan het proberen. De auto is in het geheel zeker 3 maanden binnen geweest... Ondertussen hebben 2 opeenvolgende verantwoordelijken van de naverkoop AUDI mij verbaal toegegeven dat er meerdere van deze gevallen bekend zijn, dat het volgens hen een software probleem is (de parameters voor regeneratie van de katalysator zouden fout zijn hetgeen teveel diesel inspuit voor de pyrolyse die dan terugslaat in de motor tot in het carter...) maar dat zij er niets aan mogen doen. AUDI AG (D) heeft zelfs het lef om te zeggen : "Das wist een fahrer probleem!" Ik rij te langzaam volgens hen! Of ik vanaf nu enkel in S (sportstand) kan rijden? M.a.w. of ik versnelling 6 & 7 kan vergeten...? En dat voor een constructeur die het gemiddeld verbruik opgeeft aan een constante snelheid van 100 km/h.....en de auto verkoopt in een land met max 120 km/h en dat dan veel te langzaam noemt !?! Ik ben op zoek naar lotgenoten om dit probleem eens en voor altijd op te lossen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VAG/AUDI software
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMertens Bekijk BerichtenIk ben op zoek naar lotgenoten om dit probleem eens en voor altijd op te lossen.
- Likes 1
-
Los het dan op? hartog tuning in holland steek hem daar ff binnen laat een 2/3000 achter en je kan weer verder tot 250.000km.
Je ziet toch ook dat je er bij Audi niet geraakt...die mogen die parameters niet aanpassen.
- Likes 1
Comment
-
Dit verhaal doet me op slag de nachtmerrie van mijn Passat herbeleven... Motor was na 2.5 jaar en 75000 km naar de kl*ten, na eerst een resem andere problemen.
D'Ieteren is bij mij deels tussengekomen in de kosten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
- Likes 1
Comment
-
Hier probeert men dat al ruim 10 jaar op te lossen, voorlopig zonder resultaat…
VW / Audi haalt heel lage verbruik cijfers door extreem lange versnellingen
Zeker met automaat in een lage gestroomlijnde auto en een motor type met een héél lange slag geeft dit op termijn diverse problemen….- Een A3 1.4 i (150 pk) DSG 7 draait ook te lage toeren, bij 65 km/u slechts 1200 t/m met soms resonanties tot gevolg….
TVS Engineering is de specialist op het gebied van DSG- en motor software, diagnose en reparaties. Van maatwerk tot onderhouden, neem vrijblijvend contact op.
- Likes 1
Comment
-
Dit zegt genoeg hoe betrouwbaar die dure Duitsers zijn.
Vertrouwen hun eigen product niet.
Automerk Garantietermijn Kia 7 jaar of 150.000 km; 3 jaar op audio/navigatie Hyundai 5 jaar Mitsubishi 5 jaar, laatste 3 jaar met beperking tot 100.000 km Tesla 4 jaar; 8 jaar op accu/aandrijving Seat 2 jaar onbeperkt + 2 jaar met beperking tot 100.000 km en onderhoud volgens fabrieksvoorschrift Jaguar 3 jaar Dacia, Honda, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mazda, Nissan, Subaru, Suzuki en Toyota 3 jaar of 100.000 km Renault 2 jaar, of 3 jaar met maximaal 150.000 km 2 jaar
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Fiat, Ford, Jeep, Lancia, Mercedes-Benz, Mini, Opel, Peugeot, Skoda, Smart, Volkswagen en VolvoLast edited by camaro 68 rs; 30/01/2018, 16:55.Z4 M40i
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenOMG wat een bullshit! (niet op ts bedoeld maar op Camaro z'n post...) zegt niks op gebied van betrouwbaarheid.2012 Abarth 500 'esseesse'
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMertens Bekijk BerichtenIk ben aan mijn tweede AUDI A4 2.0 tdi cabrio. De eerst had een 6 bak manueel, de huidige een 7 traps automaat. De eerste moest bij +/- 150.000 km een nieuwe nokkenas krijgen " zeer uitzonderlijk" zei mem toen bij AUDI. Olie altijd gecontroleerd, maar nooit gezien dat het niveau TE HOOG was... Dan doorgereden tot 250.000. Tweede gekocht en na +- 70.000 tot de conclusie gekomen dat het olie niveau STIJGT ! Er komt diesel in de olie die dus dunner wordt en de onderdelen laat slijten!! 3(!) jaar lang is AUDI, DIETEREN en AUDI AG (D) aan het proberen. De auto is in het geheel zeker 3 maanden binnen geweest... Ondertussen hebben 2 opeenvolgende verantwoordelijken van de naverkoop AUDI mij verbaal toegegeven dat er meerdere van deze gevallen bekend zijn, dat het volgens hen een software probleem is (de parameters voor regeneratie van de katalysator zouden fout zijn hetgeen teveel diesel inspuit voor de pyrolyse die dan terugslaat in de motor tot in het carter...) maar dat zij er niets aan mogen doen. AUDI AG (D) heeft zelfs het lef om te zeggen : "Das wist een fahrer probleem!" Ik rij te langzaam volgens hen! Of ik vanaf nu enkel in S (sportstand) kan rijden? M.a.w. of ik versnelling 6 & 7 kan vergeten...? En dat voor een constructeur die het gemiddeld verbruik opgeeft aan een constante snelheid van 100 km/h.....en de auto verkoopt in een land met max 120 km/h en dat dan veel te langzaam noemt !?! Ik ben op zoek naar lotgenoten om dit probleem eens en voor altijd op te lossen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenLos het dan op? hartog tuning in holland steek hem daar ff binnen laat een 2/3000 achter en je kan weer verder tot 250.000km.
Je ziet toch ook dat je er bij Audi niet geraakt...die mogen die parameters niet aanpassen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk BerichtenDit zegt genoeg hoe betrouwbaar die dure Duitsers zijn.
Vertrouwen hun eigen product niet.
Automerk Garantietermijn Kia 7 jaar of 150.000 km; 3 jaar op audio/navigatie Hyundai 5 jaar Mitsubishi 5 jaar, laatste 3 jaar met beperking tot 100.000 km Tesla 4 jaar; 8 jaar op accu/aandrijving Seat 2 jaar onbeperkt + 2 jaar met beperking tot 100.000 km en onderhoud volgens fabrieksvoorschrift Jaguar 3 jaar Dacia, Honda, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mazda, Nissan, Subaru, Suzuki en Toyota 3 jaar of 100.000 km Renault 2 jaar, of 3 jaar met maximaal 150.000 km 2 jaar
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Fiat, Ford, Jeep, Lancia, Mercedes-Benz, Mini, Opel, Peugeot, Skoda, Smart, Volkswagen en Volvo
Neen hoor. De heilige drievuldigheid geeft al jaren steeds 2 jaar garantie onbeperkt in km's. (wie doet beter?) En komt van de constructeur zelf. Zelfs nog niet zo heel lang geleden gaven ze 3j onbeperkt in km's, juist omdat de Engelse clan (Jaguar - Land & Range Rover) dit al hadden in hun aanbiedingen.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenherkenbaar verhaal die 2 collega's gehad hebben met hun S5 en A7.
nog een reden voor mij om nooit audi te overwegen
Hier nochtans al +1.800.000 km's met 5 Audi's en dat zijn tot hiertoe nog steeds de meest betrouwbare & economische voordeligste voertuigen die we in ons wagenpark op een totaal van 11 wagens hebben gehad. In dat wagenpark zaten nochtans ook nog 3 MB's en laten we het daar nu net niet meer over hebben zeker?! LOLPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
ja we weten dat met jou audi het allerbeste is en MB de allerslechtste. Blijkbaar zijn er toch ook genoeg voorvallen die tonen dat audi minstens geen haar beter is dan je zo gehate MB he?
betrouwbaar of niet, MB heeft mij al altijd een heel goeie support gegeven.lets have some more member berries
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doaja we weten dat met jou audi het allerbeste is en MB de allerslechtste. Blijkbaar zijn er toch ook genoeg voorvallen die tonen dat audi minstens geen haar beter is dan je zo gehate MB he?
betrouwbaar of niet, MB heeft mij al altijd een heel goeie support gegeven.
Ik kan er trouwens ook niet aan doen dat het effectief zo is.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenOMG wat een bullshit! (niet op ts bedoeld maar op Camaro z'n post...) zegt niks op gebied van betrouwbaarheid.
Die Duitsers durven dit in ieder geval niet.
Mijn conclusie , ze vertrouwen hun eigen goed niet.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Daar denk ik dan duidelijk anders over, constructeurs die 5 en 7 jaar garantie geven zouden dit ook niet doen moest er problemen zijn na 3 of 4 jaar.
Die Duitsers durven dit in ieder geval niet.
Mijn conclusie , ze vertrouwen hun eigen goed niet.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ja en neen, het probleem is dat wij en onze boven buren qua VAG een kut importeur hebben.
In Duitsland is de garantie ook maar 2 jaar MAAR springt het merk wel in de bres bij grote problemen na garantie. Zolang de wagen dealer onderhouden is.
In België lukt dat niet, of bijna niet.
Comment
Comment