Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG/AUDI software

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

    Je moet dan wel de hele periode stipt op onderhoud gaan bij het merk, dat kost de klant ook iets. Ik denk dat dat allemaal nauwkeurig berekend wordt.
    Elk bezoek is een opportuniteit om gesprek met de klant te hebben, goed voor de verkoop !
    Bij mijn Sportage (was) is dat alle 2 jaar of 30000km en dat kost dan nog maar 1/3 van de van de pot gerukte prijzen bij de ongenaakbare 'premium merken'

    Ik denk niet dat je het daar moet gaan zoeken.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

      en dat kost dan nog maar 1/3 van de van de pot gerukte prijzen bij de ongenaakbare 'premium merken'

      Ja...maar...dan rijdt ge ook maar met ne KIA hé. Niet bepaald een chick magnet
      Ik was blij dat ik mijn vrouw al kende voordat ik de Sportage kreeg
      Ik heb ze kunnen klissen met ne Megane

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


        Ja...maar...dan rijdt ge ook maar met ne KIA hé. Niet bepaald een chick magnet
        Ik was blij dat ik mijn vrouw al kende voordat ik de Sportage kreeg
        Ik heb ze kunnen klissen met ne Megane
        Gelukkig dat er 3 smileys achter jouw zin staan. Als mijn auto al moet dienen als chick magnet, denk dat ik dan beter eerst eens langs Jef Hoeyberghs ga

        Ik veronderstel dat jouw Kia history lang geleden is, hoog tijd om die modellen eens opnieuw te bekijken en ze worden alleen maar beter

        Trouwens de 7 jaar garantie is er pas vanaf 01/01/2010 dacht ik, deze geldt niet voor eerdere modellen. Peter Schreyer is 'the man'

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
          Goh, niks verslaat Opel. Waar zelf de wettelijke garantie van 2 jaar voor hun geen rol speelt.

          Nu elk merk heeft zijn issues.

          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
          Tja, daar zeg je iets.
          Rail van Vivaro begon te roesten na 8 maand en ............ geen garantie.
          Van de Insignia heb ik een boek geschreven.

          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
          Ja en neen, het probleem is dat wij en onze boven buren qua VAG een kut importeur hebben.
          In Duitsland is de garantie ook maar 2 jaar MAAR springt het merk wel in de bres bij grote problemen na garantie. Zolang de wagen dealer onderhouden is.

          In België lukt dat niet, of bijna niet.
          Ons panodak is na 3 jaar zonder probleem vervangen.
          Of het uit de zak van de dealer, importeur of vw zelf komt weet ik natuurlijk niet.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

            Bij mijn Sportage (was) is dat alle 2 jaar of 30000km en dat kost dan nog maar 1/3 van de van de pot gerukte prijzen bij de ongenaakbare 'premium merken'

            Ik denk niet dat je het daar moet gaan zoeken.
            Wel hoor Jocar... grootste winst wordt behaald door het atelier en magazijn. Moet ook rekenen dat er dikwijls ongevallen binnen komen en zo hee. Dat brengt allemaal goed op. Plus, als je de klant kan houden over een lange termijn en die staat mettertijd op punt een andere wagen te kopen, heb je veel meer kans dat hij weer voor hetzelfde merk en dezelfde garage kiest.
            Bij kortere garantieperiodes verlopen de mensen veel sneller van garage naar specialisten. En heb je ook een veel groter merkverloop.
            Last edited by ; 31/01/2018, 17:45.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

              Wel hoor Jocar... grootste winst wordt behaald door het atelier en magazijn. Moet ook rekenen dat er dikwijls ongevallen binnen komen en zo hee. Dat brengt allemaal goed op. Plus, als je de klant kan houden over een lange termijn en die staat mettertijd op punt een andere wagen te kopen, heb je veel meer kans dat hij weer voor hetzelfde merk en dezelfde garage kiest.
              Bij kortere garantieperiodes verlopen de mensen veel sneller van garage naar specialisten. En heb je ook een veel groter merkverloop.
              Allemaal goed en wel, maar het is een feit dat de Aziatische auto's wereldwijd hoog scoren in elke tevredenheidsindex. Dat de andere merken dan ook maar allemaal 5 of 7 jaar garantie geven, probleem opgelost. Ze durven niet!
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                De Duitsers scoren niet goed qua betrouwbaarheid, dat is al lang zo.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                  De Duitsers scoren niet goed qua betrouwbaarheid, dat is al lang zo.
                  Al van in de jaren 40, toen was er ook een Duitser die niet zo betrouwbaar leek te zijn

                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    De Duitsers scoren niet goed qua betrouwbaarheid, dat is al lang zo.
                    Na de Aziaten zijn het nochtans meestal de Duitsers. Italianen altijd onderaan, ook geen toeval

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Vraag aan honderd willekeurige mensen wat volgens hen de meest betrouwbare wagen is en je mag er zeker van zijn dat ronkende namen als BMW en Mercedes hoog scoren. Maar uit een bevraging die Test-Aankoop deed, blijkt dat BMW pas op de zesde plaats komt, voor Audi. Mercedes staat zelfs pas zestiende en wordt voorafgegaan door merken als Kia, Suzuki en Skoda.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                        Mercedes nu 4 jaar of 250.000 km
                        BMW 3 jaar onbeperkt geloof ik (ben niet zeker)

                        BMW premiumselection: momenteel 4 jaar ! Dus qua vertrouwen in hun wagens kan dit wel tellen.

                        Qua algemene betrouwbaarheid van de merken onderling veranderde er niet veel 4 Jappen in de top 5 en enen Duitser (Porsche), gans onderaan de ladder Alfa Romeo, Fiat Chrysler...

                        https://www.autogids.be/autonieuws/m...ropa-2018.html
                        Op mijn vorige c begon de artico wang van bestuurderszetel af te pellen op 55000km en paar maanden buiten garantie.
                        Ze zijn voor de helft tussengekomen voor vervanging van zitkussen.
                        Buiten dat kwaliteit precies niet dat is is het schandalig dat ze over zoiets nog discussieren mbt garantie.
                        Bij Duitse merken is kwaliteitsgevoel (materiaalgebruik) beter maar de feitelijke kwaliteit toch zeker niet en dan ook nog vrij strikt in de toepassing van garantie.


                        Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


                        Comment


                        • #52
                          Mercedes zit gewoon boven de middelmaat qua afwerking. Maar vrij strikt... je kreeg toch de helft tussenkomst ? Er zijn er die vele strenger zijn.

                          Maar, als je de kwaliteit van de wang van de bestuurderszetel als referentie neemt qua betrouwbaarheid is er eigenlijk wel goed nieuws

                          De allerbetrouwbaarste wagens die ik had waren 2 Mercedes W124 (250D EN 230E). Onverslijtbaar... Mijn vader had er ook enen (250D)... 380.000 km en enkel een nieuwe batterij en de retourleidingen vervangen. (naast het normale onderhoud uiteraard).
                          Ik denk dat we de W124 gerust als één van de meest betrouwbare wagens ooit mogen noemen. Ze hadden wel 1 probleem: rond de 70 a 80.000 km hadden ze allemaal een gat in de wang van de bestuurderszetel

                          Grappig... maar was wel de werkelijkheid. Die W124 wordt nu nog uitermate gezocht omwille van die betrouwbaarheid.

                          Inderdaad, deze betrouwbaarheid halen ze niet meer... Maar 't kan slechter als ik naar de link van Packard kijk. Ze zitten nog bij de goeie helft
                          En blijkbaar was je niet zo ontevreden, want je kocht terug een Mercedes ?
                          Last edited by ; 31/01/2018, 21:17.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Ze hadden wel 1 probleem: rond de 70 a 80.000 km hadden ze allemaal een gat in de wang van de bestuurderszetel
                            De "post-Car-Pass-periode" ... looool !

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

                              De "post-Car-Pass-periode" ... looool !
                              Ja dat ook ... Maar was wel effectief zo hoor (nieuw gekocht en enen gekocht van een nonkel). De zitting die doorgezeten was zag je ook soms bij 80.000 km, maar dat was een duidelijk post car pass probleempje.

                              Heb zelfs ooit bij Renault enen gehad die op 25.000km een scheurtje in z'n zetel had. Tot overmaat van ramp waren zijn remblokken ook versleten, had hij hiermee een tijdje doorgereden waardoor ook de schijven kapot waren. Dienen mens was zwaar over zijn toeren Hij heeft een nieuwe bekleding gekregen van Renault. De remmen niet... bleek dat hij er continu een gazettenronde mee deed
                              Last edited by ; 31/01/2018, 21:23.

                              Comment


                              • #55
                                Heb zo eentje proberen te verslijten (W124, geen Renault !), maar dat is me nooit gelukt en ik heb er nog altijd spijt van dat ik hem weg heb gedaan.

                                Werd vervangen omdat (deze domme) ik eens iets anders wou, niet omdat hij versleten was.

                                Kleine 400.000 km op 9 jaar en geloof me gerust: (stoffen) interieur was nog compleet maagdelijk ... de wangen van de zetels incluis !

                                Comment


                                • #56
                                  Ja bizar hoor, was het gekende probleem hoor. Spreek wel van stoffen interieur he.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Packard
                                    Goh, zo zijn er hier al tientallen gepost natuurlijk.
                                    Kan mij er nu wel in vinden feitelijk in het lijstje maar vraag me toch af hoe die tot stand komen.
                                    Allé, 37000 waarvan 9000 Belgen? Wie zijn die andere 28000 dan?
                                    Lexus haalt 95/100. Ik zie van die 9000 Belgen nog geen 100 ervan een Lexus in hun bezit hebben. Als ik zie hoe weinig Lexussen ik tegen kom op de parkings van de Luchthaven...ik zie voor het ogenblik meer Tesla’s staan feitelijk en die staan niet eens in de lijst.
                                    Altijd bergen zout aanvoeren zou ik zeggen...


                                    Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #58
                                      mistake
                                      Last edited by Metaxa; 01/02/2018, 01:03.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                        W124 was dan ook de laatste echt goeie MB.
                                        Ik heb van 1985 tot 2004 beroepsmatig constant met MB gereden en kan dit alleen maar beamen, ook wat de zetels betreft.
                                        Mijn laatste W124 heb ik in 2001 moeten afgeven met +1200000km op de teller. (2de motor).
                                        Wat ze moeten leren is zich niet meer als superieuren voordoen. Premium (wie heeft dit woord ooit feitelijk bedacht) is zelfs nu al te hoog gegrepen voor hun.


                                        Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk

                                        Ik ken ze zelf heel goed.
                                        Op een 500.000 km was het eens de moment om de sleutel en eventueel contactslot te vervangen omdat die sleutels zodanig afgesleten waren. (je kon de sleutel zo uit het contact halen). 800.000 km met de eerste motor en versnellingsbak was geen uitzondering...Heb er tig gekocht en doorverkocht in de jaren 90. Deca herstelde de zetels aan de lopende band. Hadden die stoffen steeds in voorraad.

                                        Zoiets kan je jammer genoeg niet meer kopen tegenwoordig (een Rolls Royce misschien ?)

                                        Premium tja... wat is premium ? Een auto waar je zelf graag mee rijdt en zelf tevreden van bent, dat is een premium. Niet de auto die 'premium' genoemd wordt door de marketing.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ondertussen horen we de TS wel niet meer...zegt genoeg...


                                          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X