Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG/AUDI software

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

    Je moet dan wel de hele periode stipt op onderhoud gaan bij het merk, dat kost de klant ook iets. Ik denk dat dat allemaal nauwkeurig berekend wordt.
    Elk bezoek is een opportuniteit om gesprek met de klant te hebben, goed voor de verkoop !
    Moet juist niks. Mensen denken dat, maar is niets van aan. Voor je garantie te behouden moet deze bij een "erkend garagist" onderhouden zijn. Ge kunt met uwe kia even goed bij nen onafhankelijke garagist gaan. Of bij ne porsche-garage als ze die willen der tussen nemen. Maakt allemaal niet uit voor de garantie.

    Moet natuurlijk wel onderhouden zijn.
    Maar waar maakt niet uit.

    Comment


    • #62
      Op papier ok, tot er een probleem ontstaat, en dan is het vechten voor je rechten tegen een weigerachtige dealer. Niet voor mij, dus !

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Op papier ok, tot er een probleem ontstaat, en dan is het vechten voor je rechten tegen een weigerachtige dealer. Niet voor mij, dus !
        Ja da's juist... Wettelijk gezien heeft Phate gelijk. Maar een dealer vinden die het wil oplossen. Die moet op zijn beurt toestemming krijgen van de invoerder. Als de invoerder njet zegt, moet je beginnen procederen en bewijs maar dat de wagens stipt volgens de regels van het merk onderhouden werd. Dat zinnetje laat zoveel ruimte...
        Zeker bij merken die langere garantie geven dan 2 jaar. Als het maar 2 jaar is, zou je kunnen zeggen dat er nog geen enkel garagebezoek verplicht was volgens het onderhoudsboekje (veel auto's hebben een interval van 2 jaar). Maar je misloopt dan ook alle tussenkomsten van de invoerder bij eventuele latere defecten... Ook de terugroepakties die geen verband houden met de veiligheid misloop je.

        Comment


        • #64
          Nuja, ik snap de reflex ook wel om dat te doen. Maar bij sommige merken ist goedkoper om je auto gewoon elders op onderhoud te nemen EN jaarlijks een rechtsbijstand te betalen dan bij de garage zelf te gaan.

          Nu normaal moet je ook niet gaan bewijzen dat de wagen correct onderhouden is. Zolang dat je op de juiste tijdsstippen je onderhoud hebt laten doen bij een officiële garage, is het aan hun om te bewijzen dat het NIET correct gedaan is. Maar nogmaals, ik snap ook wel de gewoonte om toch gewoon naar de merkengarage zelf te gaan.

          Soms kan het ook nog wel meevallen, bij verschillende merken krijg je gratis pechverhelping als je er op jaarlijks op onderhoud gaat. Is dan toch ook weer een kost die je elders uitspaart.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

            Gelukkig dat er 3 smileys achter jouw zin staan. Als mijn auto al moet dienen als chick magnet, denk dat ik dan beter eerst eens langs Jef Hoeyberghs ga

            Ik veronderstel dat jouw Kia history lang geleden is, hoog tijd om die modellen eens opnieuw te bekijken en ze worden alleen maar beter

            Trouwens de 7 jaar garantie is er pas vanaf 01/01/2010 dacht ik, deze geldt niet voor eerdere modellen. Peter Schreyer is 'the man'

            Die Kia History voor mij was in 2007 beginnen mee te rijden en in 2009 over gegaan op de C-Crosser. Had er spijt van, want reed liever met de Kia Sportage. Vond het nog een groot robuust autoke waar ge het gevoel had met een SUV te rijden. De C-Crosser lag lager, maar was ook nog groot, maar ge had eerder het gevoel met een monovolume op stap te zijn. En alle auto's in die klasse zijn nu zo. De opvolger van mijne Sportage was precies ook te heet gewassen en door zijn poten gezakt. Vind er niets meer aan. Desondanks mijne heel basic was qua opties, was het toch een leuke wagen. Reden dat hij na 2 jaar en 135000km buiten ging, was dat de baas hem voorheen had laten ombouwen tot lichte vracht. Maar uiteindelijk is het een heel gedoe als ge eens met vrienden weg wilt en ge telkens moet zeggen dat ge niet kunt rijden Daarom heb ik dan mogen overgaan naar de C-Crosser. Chance, want de baas stond continu aan mijne bureau voor ne QQ

            Moet wel zeggen dat KIA niet meer 'een koreaan met vooroordelen is'. En volgens mij steekt ook de US markt er voor iets tussen. Toen ik in 2009 in LA was, zag ik daar meer KIA's rijden als bij ons.

            De enige Koreaan die mij kan bekoren is de nieuwe Santa Fé, maar die is enorm prijzig. EN het is bij de Koreanen nog niet doorgekomen dat ze in Europa nogal op die lage CO2 zitten

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

              Ja dat ook ... Maar was wel effectief zo hoor (nieuw gekocht en enen gekocht van een nonkel). De zitting die doorgezeten was zag je ook soms bij 80.000 km, maar dat was een duidelijk post car pass probleempje.

              Heb zelfs ooit bij Renault enen gehad die op 25.000km een scheurtje in z'n zetel had. Tot overmaat van ramp waren zijn remblokken ook versleten, had hij hiermee een tijdje doorgereden waardoor ook de schijven kapot waren. Dienen mens was zwaar over zijn toeren Hij heeft een nieuwe bekleding gekregen van Renault. De remmen niet... bleek dat hij er continu een gazettenronde mee deed
              Het kan erger. Mijn vader had begin jaren 90 een occasie 280SE gekocht. Was destijds ne ferme bak van een paar jaar oud. Maar toen reden de mensen nog af en toe met een stuk in hun voeten. Op een gegeven moment stond de auto met kapotte bumper en allerlei zaken gewoon op de inrit. Hij was op stap geweest met vrienden, en kreeg onderweg platte band en had geen reserveband bij. Is hij op 3 goei banden naar huis gereden en op 1 kapotte band. Gevolg: zoveel schade aan de auto dat het niet meer te repareren was en hij hem naar het oud ijzer heeft gebracht

              Mijn vader is altijd liefhebber geweest van Benz, en Ford Capri en Taunus. Ik heb in mijne jeugd een paar BAR 8's zien passeren, dan die 280SE, en dan heeft hij jaren met Capri, Taunus, Audi 80 en Golfke gereden, om dan weer een 300E te kopen met veel km's en zelf nog gereden tot 480000km om hem dan met kapotte culasse te verkopen voor export naar de Congo. Daarna nog een SLK die hij wilde doorverkopen en niet lukte en dus al meer dan 10 jaar op de inrit staat, vermits hij zelf met een CLK cabrio reed. Nu is die ook buiten en rijdt hij met een Ford Transit en mijn stiefmoeder met Mitsubishi Outlander. Met kerst langs geweest en gezien dat de SLK verdwenen was. Dacht dat een mirakel gebeurt was en dat toch iemand hem had gekocht, maar blijkbaar had hij hem naar een garage gebracht die hem in orde ging zetten, maar staat die daar vast omwille een geschil over de rekening

              Comment

              Working...
              X