Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Zero Motorcycle 11kW?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ervaringen met Zero Motorcycle 11kW?

    Hey,

    sinds kort heb ik een project in Heist-op-den-Berg. Toffe klus, maar het traject vanuit Turnhout is om als auto liefhebber zot van te worden!
    Je kan op dit moment eigenlijk maar op 2 plaatsen over de E313 en Albertkanaal: Geel of Herentals.
    Bij beide is het serieus aanschuiven: Herentals om het rondpunt op te geraken, Geel om het kanaal over te geraken.
    In Olen zijn nog een maand werken en zal daarna ook wel vollopen.
    Nergens mag ik sneller dan 70, meestal is het slechts 50.
    Goed voor mijn verbruik, maar leuk is anders. Gemiddelde snelheid ligt rond de 50km/u of lager.
    Als het beter weer wordt, zal ik wel eens de MX-5 nemen, maar toch.

    Ik was een beetje aan het overwegen om op de zaak een Zero Motorcycle aan te kopen.
    Topsnelheid is bij de 11kW versies beperkt tot 130, maar daar kom ik toch nergens aan toe.
    Dus op de binnenwegen lijkt me dat perfect te voldoen.
    Heeft er iemand ervaring met deze motors?

    En hoe zit het met de fiscale aftrekbaarheid op de zaak? En VAA?


  • #2
    Kende dat niet en even opgezocht... Ziet er tof materiaal uit. Zal wel mooie prestaties geven, enkel niet echt goedkoop he

    Comment


    • #3
      Niet echt goedkoop nee.
      En toch ook nog wat twijfel of dat dat ondanks zijn 11kW niet te snel voor mij gaat zijn.
      Niet veel vermogen, maar wel veel koppel vanaf 1 rpm: 100Nm dat is ongeveer vergelijkbaar met een 1000cc.

      Zou eigenlijk ideaal zijn voor mijn traject: 45km enkel.
      Kan ik heen en terug gemakkelijk afleggen op 1 laadbeurt.

      Het enige waar ik wat twijfels over heb, is dat ik voornamelijk op wegen rij waar je niet zo maar de rij wachtende auto's voorbij kan steken.
      En het is natuurlijk 10k€ om iedere dag 10 minuutjes te winnen...

      Enkele reviews:


      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147
        Hey,

        sinds kort heb ik een project in Heist-op-den-Berg. Toffe klus, maar het traject vanuit Turnhout is om als auto liefhebber zot van te worden!
        Je kan op dit moment eigenlijk maar op 2 plaatsen over de E313 en Albertkanaal: Geel of Herentals.
        Bij beide is het serieus aanschuiven: Herentals om het rondpunt op te geraken, Geel om het kanaal over te geraken.
        In Olen zijn nog een maand werken en zal daarna ook wel vollopen.
        Nergens mag ik sneller dan 70, meestal is het slechts 50.
        Goed voor mijn verbruik, maar leuk is anders. Gemiddelde snelheid ligt rond de 50km/u of lager.
        Als het beter weer wordt, zal ik wel eens de MX-5 nemen, maar toch.

        Ik was een beetje aan het overwegen om op de zaak een Zero Motorcycle aan te kopen.
        Topsnelheid is bij de 11kW versies beperkt tot 130, maar daar kom ik toch nergens aan toe.
        Dus op de binnenwegen lijkt me dat perfect te voldoen.
        Heeft er iemand ervaring met deze motors?

        En hoe zit het met de fiscale aftrekbaarheid op de zaak? En VAA?
        Kan je in Olen niet meer langs die sluizen?
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #5
          Ik denk het niet, achter de baan Geel-Herentals is men aan het werken.
          Volgens Google Maps tot eind februari.

          Comment


          • #6
            Paar jaar geleden toch enkele goede reviews over gelezen.
            Je bent voor dat geld wel beperkt in pk’s en comfort.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #7
              Op banen met druk verkeer gaan aanschuiven is niet erg gezond, in de MX5 zoals op een motor ben je steeds in erg bezoedelde lucht te ademen.
              Dan liever die tien minuutjes meer in gefiltreerde lucht, met de radio, in het droge, en zonder risico (een file inhalen kan moordend zijn, bekijk maar de filmpjes op YouTube...)
              My two cents, indeed...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Hey,

                sinds kort heb ik een project in Heist-op-den-Berg. Toffe klus, maar het traject vanuit Turnhout is om als auto liefhebber zot van te worden!
                Je kan op dit moment eigenlijk maar op 2 plaatsen over de E313 en Albertkanaal: Geel of Herentals.

                Grobbendonk?

                Comment


                • #9
                  Te snel zal dat ding niet zijn hoor. Dat gaat maar zo snel als je aan de gashendel draait en dat gaat niet zo verradelijk zijn als een krachtige motor die plots in toeren komt.
                  Heb je nog nooit met een moto gereden ? En kan je een testrit maken met zo'n moto alvorens aan te kopen ?
                  Denk dat dit wel fun biedt voor zijn vrij klein vermogen, enkel zoals ik al zei... die prijs hee.
                  Anderzijds, de echte fun van zo'n ding heb je op de gewone wegen buiten de spits. Tijdens de spitsuren zal dit eerder gewoon verplaatsing worden volgens mij.
                  Qua slechte lucht... daar zou ik minder mee inzitten. De lucht is niet slechter dan 5 jaar geleden. Die is plots slecht geworden na de sjoemelsoftware. T is nu niet dat we massaal ziek gaan worden zoals de bewoners rond de Eternitfabrieken .

                  Comment


                  • #10
                    ik ben zelf ook wat aan het uitkijken. Ook de BMW C-evolution, maar die heeft minder bereik en, heb ik ook al wat opgevangen, iets mindere betrouwbaarheid.
                    Ik heb al heel wat reviews bekeken van de Zero en die zijn over het algemeen heel lovend. Tijdje geleden contact gehad met vroegere collega die in de VS op drie jaar tijd zo’n 35000 mijl verzameld had. Was heel tevreden, ook over range en en nog niets van verlies aan laadcapaciteit.
                    Alleen comfort was soms wat minder, maar daar hebben ze bij Zero wel aanpassingen gedaan (ik dacht vanaf 2016). Hij ging in ieder geval een nieuwe aanschaffen. De reviews van de 2017 en nieuwe 2018 modellen die ik gezien heb, zijn in ieder geval zeer positief.

                    De 120% aftrek is nog van tel, dacht ik. 100% als kost en 20% te parkeren als belastingvrije reserve waar je wel belastingen op betaalt bij vereffening van de vennootschap. misschien had je onderstaande link ook al gevonden (ook voor VAA)

                    Fiscale voordelen van een elektrische wagen. Is het fiscaal interessant om via de vennootschap een elektrische wagen aan te kopen?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Hey,
                      Je kan op dit moment eigenlijk maar op 2 plaatsen over de E313 en Albertkanaal: Geel of Herentals.
                      Er is ook nog Massenhoven, Grobbendonk en de speed pedelec (of de fiets zonder ondersteuning).

                      Comment


                      • #12
                        : het is me echter niet duidelijk hoeveel nu de VAA eigenlijk bedraagt.
                        Ik heb enkele links gevonden:

                        Accofisc is een ervaren boekhoudkantoor uit Kortrijk / Merelbeke met veel expertises: boekhouding, fiscaliteit, overnamebegeleiding, startersbegeleiding



                        Kort:
                        - 100% aftrekbaarheid voor gewone motor, 120% voor elektrische
                        - motorkledij ook aftrekbaar indien in echte motorwinkel met duidelijke factuur aangekocht
                        - VAA hangt af van daadwerkelijk voordeel (privé kilometers tov werk kilometers)

                        Dat laatste zegt me echter nog niet hoe de VAA berekend wordt.
                        Ik zou dus hoogstwaarschijnlijk volledig privé kilometers rijden, want woon-werkverkeer is ook privé.
                        Voor auto's heb je dan de formule om de VAA te berekenen, maar voor motoren vind ik zo geen formule terug.

                        Een iets goedkopere e-bike zou wel beter zijn.
                        Nu heb je die Zero voor 10.000€ en e-scooters voor 3.000€.
                        Ik zoek eigenlijk iets tussenin: 5.000€ en mag dan max 90km/u zijn bijvoorbeeld.
                        Ik mag toch maar 70. 45 van zo'n scooter is dan weer net te traag natuurlijk...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

                          Er is ook nog Massenhoven, Grobbendonk en de speed pedelec (of de fiets zonder ondersteuning).
                          Massenhoven en Grobbendonk zijn helemaal uit de richting en eerst nog richting Antwerpen, dus nog drukker.

                          Met de auto doe ik een uur over die 45km. Speed pedelec heeft max snelheid van 45, dus dat gaat nog langer duren.
                          Er is ook geen echte fiets-o-strade, en zeker achter Herentals zie ik dat de fietspaden er vrij slecht bij liggen.

                          Comment


                          • #14
                            Je zou daar met de auto misschien maximaal een kleine tien minuten kunnen afknijpen ... mocht je het nog niet geprobeerd hebben, dan lijkt deze route me het proberen waard : E34 tot Wechel -> Vorselaar -> Grobbendonk -> Herenthout -> Itegem -> Hallaar -> Heist.

                            Met de fiets lijkt me de route via Tielen -> Achterlee -> Herentals -> Heist (via onderkant of bovenkant Wiekevorst, daar heb je de mogelijkheid om te switchen) toch vrij goed berijdbaar ? Bovendien schuift dat (indien fietsvergoeding van toepassing) €0,23 / km ... zo'n €375 / maand dus.

                            Comment

                            Working...
                            X