Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai I30 fastback 1.4 T-GDi 6M/T - autonomie/assitentie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai I30 fastback 1.4 T-GDi 6M/T - autonomie/assitentie

Wel, de Hyundai is gekocht, de manuele schakeling in de uitvoering SHINE

de verkoper informeerde dat ALLE assistentie op de SHINE is voorzien

Nu zegt iemand dat somminge autonome assistenties enkel op de automaat staan :

oa sensor en afremmen als je op de autostrade je voorligger te dicht nadert, dit moesten we wel hebben,

ik wil de garagist niet nu al laten merken dat ik hem niet vertrouw, vandaar deze vraag
    Last edited by ; 08/02/2018, 09:30.

Je bedoelt wellicht de SHINE uitvoering. Een soort noodremfunctie zit er standaard op. Maar dat is wellicht niet wat je wil, je wil vermoedelijk adaptive cruise control?
    Ik zie dat bij de automaat (DCT) een safetypack als optie mogelijk is (met o.a. adaptive cruise control), maar bij de manuele is dat blijkbaar niet mogelijk.
    Ik vind een automaat + ACC wel een erg comfortabele optie.
    Je garagist is waarschijnlijk zelf niet goed op de hoogte. Heeft niet per
    se met vertrouwen te maken.

Comment

Het is inderdaad de SHINE, nog ni goe wakker,

dat is wel een domper, heb de meerprijs SHINE oa daarvoor gekozen,
      nu is deze besteld

Comment

kan toch niet dat een automaat hierin mag verschillen, is toch enkel maar een kwestie van schakelen, ben zelf zoals de meeste mensen geen autokenner

Comment

Ik weet het ook niet 100% zeker, ik ga gewoon uit van de info op directlease.be, waar de standaarduitrusting en opties vermeld staan.
          ACC zie ik al voor een deel als autonoom rijden, als ze voor u vertragen naar 80 , 50, 0... en nadien terug naar 120, dan hoeft ge uw rem en gas niet eens aan
          te raken. Zou lullig zijn als je dan toch nog zelf moet beginnen schakelen. Maar sommige merken bieden ACC wel aan in combinatie met handbak dacht ik.

Comment

ik heb de cataloog gedownload, niet erg duidelijk,
            maar nu twijfel ik zelfs of de noodrem voor voetgangers < 30 kmh erop zit
            ik zie daar bij de SHINE geen bolleke maar SP staan en weeral de vermelding DCT automaat

wat betekent dan : FCW (Forward Collision Warning), detectie van aanrijdingrisico, daar staat wel een bolleke

Comment

ACC is bij sommige merken idd enkel verkrijgbaar icm automaat, bij anderen hoeft dat niet (VW bvb)

Bel gwn de verkoper eens en vraag het? Indien hij beweert dat dit er wel degelijk opzit, ook bij een automaat, laat hem dat dan even op mail zetten ter bevestiging.

Comment

Of laat je bestelling aanpassen voor een automaat, je zult er geen spijt van hebben...
                Even testen natuurlijk om zeker te zijn dat het u bevalt
                M.i. Is het het prijsverschil waard

Comment

+1 voor de automaat .
                  Manueel rijden = alles zelf doen, dus ook remmen voor een voorligger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinev Bekijk Berichten

ik wil de garagist niet nu al laten merken dat ik hem niet vertrouw, vandaar deze vraag

Wie betaald uw auto, de verkoper of jij ??
                    Iets meer op uw strepen staan kan wel geen kwaad….

Alles staat toch klaar en duidelijk op de site…

Safety Pack kost € 999 en alleen beschikbaar bij automaat
                    Adaptieve cruise control
                    - FCA (Front Collision avoidance Assist), autonoom remsysteem met voetgangers- en hindernisdetectie
                    - Knieairbag voor de bestuurder

Automaat kost € 1700 + Safety pack €999 = € 2699, aan u de keuze
                    • De catalogusprijs zou dan met metallic kleur op € 32298 liggen
                    • Netto € 29563

Comment

Mag ik dan besluiten dat de Shine 6MT geen verwittiging geeft bij verkeer voor u, ingeval dichte mist, ... Én eveneens geen noodstop voor voetgangers.
                      De verkoper zegt van wel, maar niet schriftelijk.
                      Wil nu al geen ruzie maken, moeten nadien ook op onderhoud, en garagist en die u niet moeten hebben een machtspositie

​​​​​​

Comment

Heb contact opgenomen met de invoerder.
                        De 6MT heeft geen noodstop voor voetgangers.
                        Als er een misverstand is moet ik dat zelf oplossen met de garagist zegt de invoerder.
                        Nogmaals naar garagist geweest. Ik heb u toch gezegd dat hij dit wel heeft. Nu ga je achter mijn rug, dat heb ik niet graag. Hij werd boos.
                        Corruptie wereld.

Comment

Bestelling kosteloos annuleren wegens misleiding, andere garage gaan. Op zo'n plaats zou ik geen auto willen kopen.

Ik weet niet wat ik het ergste vind, de misleiding, de arrogantie of dat het iemand is die zijn zaak niet kent.
                          Last edited by Phate; 28/05/2018, 19:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinev Bekijk Berichten
                            Heb contact opgenomen met de invoerder.
                            De 6MT heeft geen noodstop voor voetgangers.
                            Als er een misverstand is moet ik dat zelf oplossen met de garagist zegt de invoerder.
                            Nogmaals naar garagist geweest. Ik heb u toch gezegd dat hij dit wel heeft. Nu ga je achter mijn rug, dat heb ik niet graag. Hij werd boos.
                            Corruptie wereld.
                            Nu dacht ik effe hij heeft bij de dealer in Beersel /Putte besteld want daar zijn ze net hetzelfde, bestellen poeslief maar als er iets is arrogant tot en met ,maar zie dat je van Heers bent dus dat zal wel een andere zijn ,dat zijn dus al 2 dealers geen goede reclame.:-(

Comment

Working...
                            X