Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belast worden voor een zwaardere motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Belast worden voor een zwaardere motor

    Hoi leden,

    Er is mij iets opgevallen onlangs, ik word belast voor een 2.000 clinder inhoud terwijl er een motor inzit met 1.900 cc en 140 pk. Hoe kan dit eigenlijk? En kan hier wat tegen doen?

  • #2
    Welke auto,motor en juiste cc inhoud??

    Comment


    • #3
      Al berekend of het een noemswaardig verschil is?
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #4
        Je wordt belast op de fiscale pk’s of het vermogen in Kw, niet op de exacte cilinderinhoud.

        Comment


        • #5
          De fiscale PK's zijn gebaseerd op de cilinderinhoud. Ben je wel zeker dat het op de kop af 1900cc is ? Wat staat er op je inschrijvingsbewijs ?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Danny65 Bekijk Berichten
            Welke auto,motor en juiste cc inhoud??
            Volkswagen Passat, 1.9 motor en 1900 cc

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Al berekend of het een noemswaardig verschil is?
              Ja toch wel bijna 300 euro

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                De fiscale PK's zijn gebaseerd op de cilinderinhoud. Ben je wel zeker dat het op de kop af 1900cc is ? Wat staat er op je inschrijvingsbewijs ?
                Op de inschrijvingsbewijs staat er 2000 cc maar elke garagist die ondertussen naar de motor is gaan kijken, zijn er ondertussen al 3. Zweren bij hoog en laag dat het om een 1900 cc vag motor gaat. Sommigen willen er zelfs hun hand voor in het vuur steken, sommigen laten me aan de hand van de pompverstuivers en nokkanas zien dat het om een 1.9tdi gaat. De eerste keer toen ik de auto gekocht had, had ik deze laten onderhouden bij autonatie in antwerpen, en één van de werkers op de werkvloer daar deed de motorkap open en zei heel spontaan, ja een 1.9. Ga je lang mee kunnen rijden en ik zei nee het is een 2.0 omdat dit in de papieren stond, wist ik veel. Hij zei dat het niet kan, ik heb er verder geen gevolg aan gegeven tot de 3de garagist ook zei dat het om een 1.9 gaat. En toen ben ik gaan opzoeken hoeveel dat scheelt in de wegenbelasting. Kan ik hier eigenlijk iets aan doen om te verbeteren?

                Comment


                • #9
                  Om de juiste afwijking in rijtaks te berekenen moet je de simulator van de overheid gebruiken. Op eerste gezicht (bv met een CO2 van 140gr) is het verschil ongeveer 120 euro’s.
                  Maar om de gegevens van je inschrijvingsbewijs te betwisten moet je bij de invoerder zijn. De belastIngsdienst zal niets willen weten zonder een rechtzetting van d’Ieteren in casu. Good luck !
                  Last edited by guyugy; 11/02/2018, 09:13.

                  Comment


                  • #10
                    Je moet toch kunnen terugvinden welk type motor in jouw wagen zit. Zoeken waar je de identificatie kan vinden op het net, checken op de motor. Dan ben je zeker.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sambianchi Bekijk Berichten
                      ik word belast voor een 2.000 clinder inhoud terwijl er een motor inzit met 1.900 cc en 140 pk.
                      Een 1900cc (1896) / 140 PK is nooit in productie geweest, maar een 2000cc (1986) /140 PK pompverstuiver vind je o.a. in de Passat 3C.

                      Motorcode kleeft op het deksel van de distributie, wordt vermeld in onderhoudsboek en op de sticker met optiecodes die in de koffer kleeft.

                      Comment


                      • #12
                        En op het gelijkvormigheidsattest zou dit ook moeten staan...

                        Comment


                        • #13
                          Of... heeft er iemand ooit ne 1900 in gelegd omdat de motor stuk was ? (als die onderling uitwisselbaar zijn natuurlijk)

                          Comment


                          • #14
                            Het zal wel een heel oud beestje zijn !

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Het zal wel een heel oud beestje zijn !
                              Ja 't is dat, kan al veel mee gebeurd zijn in de loop der jaren.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Of... heeft er iemand ooit ne 1900 in gelegd omdat de motor stuk was ? (als die onderling uitwisselbaar zijn natuurlijk)
                                Kan bijna niet anders...

                                Comment


                                • #17
                                  Vorige week meld je dat jouw garagist een probleem heeft vastgesteld aan de cilinderkop.
                                  Prijzen voor herstelling werden opgevraagd voor een 2.0 TDI 140 pk.

                                  Was er toen geen twijfel over motortype?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Begin te twijfelen of dit wel een goeie tweedehands is... Hopelijk kreeg je garantie?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                      Vorige week meld je dat jouw garagist een probleem heeft vastgesteld aan de cilinderkop.
                                      Klopt ... ze gingen daar een 30 TDI in lepelen, dan zal ie uiteraard te weinig betalen ...

                                      Comment

                                      Working...
                                      X