Freightliner Inspiration Truck.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Omdat er "Geen" vrachtwagen topic is.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWat voor een truck is dat juist ? Nooit van gehoord, geen enkel herkenningspunt.... Wel imposant zo op foto te zien.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Ik dacht dat dat een "line" was van Daimler.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
Freightliner
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk stel me altijd de vraag waarom er in Europa geen vrachtwagens (met oplegger) met een motorkap rondrijden terwijl dit vroeger toch wel het geval was. Is volgens mij ook veiliger voor de chauffeur. Kent iemand de reden daarvoor?
En ik lees na opzoeken dat ze het ook deden omdat de motor toegankelijker zou zijn bij onderhoud en de chauffeur een beter overzicht zou hebben. Maar denk dat het bovenste de hoofdreden was eigenlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Volgens ik hoorde zou dit enkel te maken hebben met de max lengte van de combinatie.
En ik lees na opzoeken dat ze het ook deden omdat de motor toegankelijker zou zijn bij onderhoud en de chauffeur een beter overzicht zou hebben. Maar denk dat het bovenste de hoofdreden was eigenlijk.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMen zou beter zo'n noodstopsysteem systematisch verplichten op elke nieuwe vrachtwagen. Daar heeft de andere weggebruiker ook iets aan op zo'n moment.
Zo een neus staat wel veel knapper op een vrachtwagen, het ene toelaten en het andere verplichten zou het ideale zijn
Ik denk dat ondertussen elke nieuwe vrachtwagen noodstopsysteem heeft. Of het verplicht is, weet ik niet, maar zie het praktisch op alle recentere modellen zitten. En ja, ge ziet dat aan de bumper
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenZou bij alle voertuigen verplicht moeten worden, net zoals ze ESP en ABS,... invoerden. Zou heel wat leed kunnen vermijden.
Waaraan zie je dat als ze zo'n systeem hebben Free ?Last edited by camaro 68 rs; 11/02/2018, 17:43.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Is blijkbaar nog niet verplicht nu. Maar de meesten hebben het.
Comment
-
Gisteren toevallig in een splinternieuwe truck van een vriend mogen mee rijden die zo'n systeem heeft. Is wel zeer efficiënt.
Trouwens nadat ik zelf eens achter het stuur kroop, toch wel meer respect gekregen voor onze truckende medemens.
Schrok er echt van hoe hoog je daar wel in zit en hoe onoverzichtelijk alles is.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Het heeft idd te maken met max lengte, er is al over gesproken om hier terug vrachtwagens met motorkap toe te laten ( die de max lengte overschrijden ) om het veiliger te maken voor de bestuurders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
manoeuvreerbaarheid door de langere wielbasis van zo'n neus is ook een ramp, ook al laten ze het toe, er zullen weinig chauffeurs op de parking van de aldi makkelijk aan de kade geraken
Comment
Comment