Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik stel me altijd de vraag waarom er in Europa geen vrachtwagens (met oplegger) met een motorkap rondrijden terwijl dit vroeger toch wel het geval was. Is volgens mij ook veiliger voor de chauffeur. Kent iemand de reden daarvoor?
Ik stel me altijd de vraag waarom er in Europa geen vrachtwagens (met oplegger) met een motorkap rondrijden terwijl dit vroeger toch wel het geval was. Is volgens mij ook veiliger voor de chauffeur. Kent iemand de reden daarvoor?
Volgens ik hoorde zou dit enkel te maken hebben met de max lengte van de combinatie.
En ik lees na opzoeken dat ze het ook deden omdat de motor toegankelijker zou zijn bij onderhoud en de chauffeur een beter overzicht zou hebben. Maar denk dat het bovenste de hoofdreden was eigenlijk.
Volgens ik hoorde zou dit enkel te maken hebben met de max lengte van de combinatie.
En ik lees na opzoeken dat ze het ook deden omdat de motor toegankelijker zou zijn bij onderhoud en de chauffeur een beter overzicht zou hebben. Maar denk dat het bovenste de hoofdreden was eigenlijk.
Het heeft idd te maken met max lengte, er is al over gesproken om hier terug vrachtwagens met motorkap toe te laten ( die de max lengte overschrijden ) om het veiliger te maken voor de bestuurders.
Men zou beter zo'n noodstopsysteem systematisch verplichten op elke nieuwe vrachtwagen. Daar heeft de andere weggebruiker ook iets aan op zo'n moment.
Zo een neus staat wel veel knapper op een vrachtwagen, het ene toelaten en het andere verplichten zou het ideale zijn
Men zou beter zo'n noodstopsysteem systematisch verplichten op elke nieuwe vrachtwagen. Daar heeft de andere weggebruiker ook iets aan op zo'n moment.
Zo een neus staat wel veel knapper op een vrachtwagen, het ene toelaten en het andere verplichten zou het ideale zijn
Ik denk dat ondertussen elke nieuwe vrachtwagen noodstopsysteem heeft. Of het verplicht is, weet ik niet, maar zie het praktisch op alle recentere modellen zitten. En ja, ge ziet dat aan de bumper
Is blijkbaar nog niet verplicht nu. Maar de meesten hebben het.
Da's wel een goede evolutie hee. Kijk verdorie ook altijd ferm in mijne spiegel als ik onvoorzien moet stoppen. Anders doe ik dat heel geleidelijk. De meeste vrachtwagens ook trouwens. Zijn dikwijls de automobilisten die op het laatste nippertje remmen voor een file.
Gisteren toevallig in een splinternieuwe truck van een vriend mogen mee rijden die zo'n systeem heeft. Is wel zeer efficiënt.
Trouwens nadat ik zelf eens achter het stuur kroop, toch wel meer respect gekregen voor onze truckende medemens.
Schrok er echt van hoe hoog je daar wel in zit en hoe onoverzichtelijk alles is.
Het heeft idd te maken met max lengte, er is al over gesproken om hier terug vrachtwagens met motorkap toe te laten ( die de max lengte overschrijden ) om het veiliger te maken voor de bestuurders.
manoeuvreerbaarheid door de langere wielbasis van zo'n neus is ook een ramp, ook al laten ze het toe, er zullen weinig chauffeurs op de parking van de aldi makkelijk aan de kade geraken
manoeuvreerbaarheid door de langere wielbasis van zo'n neus is ook een ramp, ook al laten ze het toe, er zullen weinig chauffeurs op de parking van de aldi makkelijk aan de kade geraken
Op de parking van Wijnegem shopping zie je regelmatig hetzelfde probleem, maar dan met Pick-up's of grote SUV’s.....
Comment