Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sneeuwkettingen - eraf halen 's avonds?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sneeuwkettingen - eraf halen 's avonds?

Komende skivakantie ga ik waarschijnlijk dagelijks met sneeuwkettingen moeten rijden.
    Het huisje ligt boven op een heuvel, het skistation ligt in het dal.

Moet je dan je sneeuwkettingen bij elke rit op - en - af leggen of mogen deze gewoon een volledige week rond de banden blijven?

Als je niet ver op asfalt moet rijden kan je dat doen met beperkte snelheid, maar de kans is wel groot dat je de kettingen gaat kapot rijden. Beter op veilig spelen en de kettingen enkel opleggen indien nodig.

Comment

Als de hellingen niet te steil zijn, en de sneeuw is wat platgereden, dan kan je met winterbanden toch al iets uitsteken.
      2km op asfalt met kettingen, en je kan ze zeker weg gooien.

Comment

Sneeuwkettingen zijn enkel nodig als ge met uw winterbanden er niet door geraakt. Dus als er geen sneeuw op die heuvel ligt, of uw winterbanden kunnen het aan, is het niet nodig.

Ik ben een 8-tal jaar geleden op zomerbanden gegaan en had sneeuwkettingen bij 'voor het geval van'. En jawel, aangekomen, blijkt onze Zimmer Frei op een heuvel te liggen en geen sneeuw geruimd. En moet het lukken dat ik enkel sneeuwkettingen bij had in geval van 'controle' en het was nog niet eens de juiste maat. Toch maar erop gelegd en eens boven, was al 1 kapot

Ik was dat na 1 dag al beu van op en af te leggen, dat ik ze er gewoon op liet, maar probleem was dat ik door een redelijk lange tunnel moest en dat tegen 20km/u takke takke erdoor met heel veel agressieve chauffeurs achter mij. 3de dag had ik een weg naast de tunnel ontdekt die niet geruimd was en reed ik daar met de kettingen.

Sindsdien nooit meer naar Oostenrijk gereden op zomerbanden en ook nooit meer kettingen nodig gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Als de hellingen niet te steil zijn, en de sneeuw is wat platgereden, dan kan je met winterbanden toch al iets uitsteken.
          2km op asfalt met kettingen, en je kan ze zeker weg gooien.
          Ik ben nog nooit op wintersport geweest . Dus geen enkele ervaring met kettingen. Maar ik vroeg me af wat jullie doen als je een lange afdaling doet met bochten en zo op platgereden sneeuw. Kunnen jullie dit enkel met de winterbanden of gebruiken jullie dan de kettingen om niet naar beneden te glijden ?

Comment

Dat ik niet op asfalt mag rijden snap ik, ik wou eerder een situatie beschrijven waarin er nergens op het traject sneeuw geruimd is.
            Maar inderdaad, dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn.

Comment

Het is simpel, als je kettingen kan vermijden, dan moet je dat doen.
              Het is de hel om ze op te leggen en af te nemen. Groot risico op breuk en ook schade aan de auto. Rijden met kettingen is zeer onconfortabel, en het is traag.

Comment

Zeker op- en afleggen in de ijzige kou is kl*te

Comment

Working...
                X