Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw z3 2.2 invoer NL - Gelijkvormigheidsatt - in Belgie 163 pk in NL 170 pk lukt dat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw z3 2.2 invoer NL - Gelijkvormigheidsatt - in Belgie 163 pk in NL 170 pk lukt dat

Ik sta op punt om een Bmw Z3 vanuit Nederland te importeren met een 2.2 benzinemotor van 2000 !
    Dus de face lift uitvoering.
    Om deze in Belgie te kunnen inschrijven dien ik hiervoor een Europees gelijkvormigheidsattest aan te vragen.
    Normaal kan dit gewoon bij de Bmw garage of imorteur.

Maar nu een vraagje hierover...
    In Belgie is een Z3 2.2 altijd geleverd met 163 pk omwille van fiscale redenen maar in Nederland alleen met 170 pk.
    Zou dit een probleem kunnen zijn bij aanvraag van een gelijkvormigheidsattest ?
    PVG nummer op een z3 2.2 i in Belgie bestaat alleen met 163 pk ipv 170 pk ?

Ik hoop dat jullie mijn redenering en vraag begrijpen.

Alvast bedankt

weet niet of dit je helpt, maar ik heb een frans ingevoerde mercedes zonder gelijkvormigheidsattest, en dat staat gewoon vermeld op mijn groene kaart : voertuig niet onderworpen aan het in bezit zijn van coc of gelijkvormigheidsattest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door levensgenieter Bekijk Berichten
      Om deze in Belgie te kunnen inschrijven dien ik hiervoor een Europees gelijkvormigheidsattest aan te vragen.
      Neen, dat heb je niet nodig.

Het belangrijkste zijn de gegevens op zijn identificatieplaatje (of -sticker) : namelijk het feit of dat die al dan niet voorzien is van een Europees goedkeuringsnummer, zie voorbeeld van een Ford hieronder :

Wordt er een Europees goedkeuringsnummer vermeld, dan kan hoef je niets meer aan te vragen ... douane, laten keuren en dan via de verzekering inschrijven.

Wordt er echter geen Europees goedkeuringsnummer vermeld, dan heb je een Belgisch gelijkvormigheidsattest nodig : hetzij van de Belgische importeur, hetzij een individuele goedkeuring.

Comment

Dit is het antwoord waar ik op zat te wachten, top !! Dank U

Comment

Graag gedaan, succes !

Comment

dus je zit wel met een 170 pk onder je kont, in zoverre dat wat uitmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              dus je zit wel met een 170 pk onder je kont, in zoverre dat wat uitmaakt
              Mekkeren daarover hoeft niet, want daar is de topicstarter zich perfect van bewust .. ook om de reden waarom :

Oorspronkelijk geplaatst door levensgenieter Bekijk Berichten
              In Belgie is een Z3 2.2 altijd geleverd met 163 pk omwille van fiscale redenen maar in Nederland alleen met 170 pk.

Comment

Working...
              X