Mededeling

Collapse
No announcement yet.

legaal tunen van een mini one van 75 naar 105 pk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • legaal tunen van een mini one van 75 naar 105 pk

    Hallo

    ik ben van plan een mini one 1.4 dfi uit 2009 te kopen. Ik zou deze graag laten chippen om wat beter te kunnen volgen in het verkeer. Ik heb gelezen dat het kan zijn dat de verzekering zich terugtrekt bij een ongeval en heb daardoor zo mijn twijfels.

    Wat moet er allemaal gebeuren om de auto legaal te chippen en het door te geven aan de verzekeringen?

    Alvast bedankt

  • #2
    Dat gaat niet.
    Er zijn hier al een paar topics over.
    Kijk even via de zoek functie.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      Tjippen zitten enkel in bomen of eronder.

      Comment


      • #4
        Beste is om direct de juiste motorisatie te kopen. 75 PK is inderdaad niet veel, maar je zal wel meekunnen met het hedendaagse verkeer hoor.

        Comment


        • #5
          75 pk in zo'n doosje is voldoende om vlot genoeg mee te kunnen met het verkeer.

          Comment


          • #6
            Een forumlid dat hier vroeger zat had de zelfde motorisatie, die 75pk is zo zeer het probleem niet. Wel de belachelijke rare curve die ze origineel hebben.
            Na de remap reed die gewoon al beter zonder de extra paarden te gebruiken.

            Comment


            • #7
              Ik zou vooral geen diesel van 2009 kopen. Dat zijn in het best geval Euro5 wagens die op korte termijn de steden niet meer in zullen mogen.
              Niemand zal dan de wagen willen overkopen... Moet het absoluut een diesel zijn, investeer dan in een Euro6 wagen.

              Comment


              • #8
                Euro5 is nog ok voor de komende 7 jaar.

                Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  In 2009 werden nog tot september euro4 verkocht... ik weet er van !
                  en hoe dichter bij je de tijdlimiet nadert zal de waarde sneller kelderen
                  Last edited by guyugy; 26/02/2018, 10:33.

                  Comment


                  • #10
                    En in Japan stimuleren ze diesel sinds dit jaar... het moet niet gekker worden

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ThomasErn Bekijk Berichten
                      Hallo

                      ik ben van plan een mini one 1.4 dfi uit 2009 te kopen.

                      Alvast bedankt
                      Kijk eerst eens welke versie je juist hebt….!!

                      Een 75 pk versie is de 1.4 D van Toyota dat is een Euro 3 en was nieuw te koop tot 2006/2007 (tenzij het een stock of toonzaal model was….dat in 2009 is verkocht...)

                      Daarna (vanaf 07/2007 kwam de 80 /90 pk-versie in een 1.6 D van Peugeot en is een Euro 4
                      .

                      Met een Euro 3 Diesel zonder roetfilter, moet je nu al extra betalen om in de grote steden binnen te mogen

                      Comment


                      • #12
                        Legaal chippen in België gaat niet.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          En in Japan stimuleren ze diesel sinds dit jaar... het moet niet gekker worden
                          in australie ook de laatste paar jaar.
                          diesel is dan ook nog steeds de beste brandstof voor snelweg trajecten.
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

                            in australie ook de laatste paar jaar.
                            diesel is dan ook nog steeds de beste brandstof voor snelweg trajecten.
                            Die mening deel ik.

                            Comment


                            • #15
                              Ik zou graag eens concreet bewijs zien van zo'n verzekeringskwestie. Moet wel een vonnis over bestaan dan want zal wel aangevochten zijn.
                              Ik neem aan dat een expert ook wel ziet als daar een fluo blauwe twinturbo opgevezen is maar een ecu uitlezen?

                              Comment


                              • #16
                                Ik blijf het allemaal vreemd vinden.
                                Quasi geen enkele sportmoto is in orde met de papierwinkel aangezien ze altijd meer pk hebben.
                                Daar heb ik het gerecht nog nooit moeilijk over weten doen.

                                Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  mijn verzekering was geinformeerd over de extra kw's en heeft daar eigenlijk niks mee gedaan. wel nog geen accident mee gehad waarvan ik in fout was
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                    Ik zou graag eens concreet bewijs zien van zo'n verzekeringskwestie. Moet wel een vonnis over bestaan dan want zal wel aangevochten zijn.
                                    Ik neem aan dat een expert ook wel ziet als daar een fluo blauwe twinturbo opgevezen is maar een ecu uitlezen?
                                    Dat zijn 3 lijnen extra werk voor de expert, en mogelijk een hoop discussie.
                                    Experts zijn er alleen om blutsen te tellen en de waarde van de auto wat grofweg in te schatten.
                                    Die weten niet of een buis blauw of zwart moet zijn.

                                    Dus, meestal doen die niks, zeker niet voor kleine ongevallen.

                                    De vraag van de TS was overigens: Kan ik legaal vermogen opdrijven?
                                    En het antwoord daarop is héél simpel: Nee, in België kan dat niet.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onlangs was er toch die affaire met die gasten uit Ninove die hun wagen opgedreven hadden. Politie heeft die in beslag genomen maar dat proces zat muurvast omdat er in Belgie geen enkele officieel geijkte vermogensbank bestaat. Dus volgens mij kunnen ze wel vaststellen dat er iets gebeurde met de software, maar gaan ze het heel moeilijk hebben om te bewijzen dat zijn vermogen te sterk afweek van het opgegeven vermogen. (dacht dat 10 procent verschil altijd aanvaard werd?)

                                      Maar inderdaad, het mag niet bij wet. (en ik doe het ook niet om die reden, misschien te voorzichtig van mijn kant uit ?)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Onlangs was er toch die affaire met die gasten uit Ninove die hun wagen opgedreven hadden. Politie heeft die in beslag genomen maar dat proces zat muurvast omdat er in Belgie geen enkele officieel geijkte vermogensbank bestaat. Dus volgens mij kunnen ze wel vaststellen dat er iets gebeurde met de software, maar gaan ze het heel moeilijk hebben om te bewijzen dat zijn vermogen te sterk afweek van het opgegeven vermogen. (dacht dat 10 procent verschil altijd aanvaard werd?)

                                        Maar inderdaad, het mag niet bij wet. (en ik doe het ook niet om die reden, misschien te voorzichtig van mijn kant uit ?)
                                        Siegerd zijn GTR was int oog gesprongen omdat er filmpjes op het internet stonden waar dat spel vlammen spuwde bij gas lossen en hij het kot opentrok aan de lichten. Zoveel rode R34's zijn er niet in België he.
                                        Maar nu spreken we al over jaren geleden, die stonden op een lokaal Aalsters tuning forum. Ik heb toen als eerste gepost om die te verwijderen omdat bepaalde instanties mee keken(was geen geheim) maar hij zag er geen graten in. Tjah

                                        Comment

                                        Working...
                                        X