Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
legaal tunen van een mini one van 75 naar 105 pk
Collapse
X
-
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten75 pk in zo'n doosje is voldoende om vlot genoeg mee te kunnen met het verkeer.
Vind ik niet.
Mijn wederhelft heeft een mini one 75pk en dat was gewoon te traag. Zeker met dat chasis dat zoveel meer aankan.
Nu heeft deze +- 140pk en kan die al een pak beter mee met het verkeer. al moet moet je dat atmo blokje wel serieus uitpersen .
De standaard curve van de 75pk loopt ook enorm raar. Voelbare dips tussen de 2k en 3k toeren. Dat was de reden om het blokje wat te optimaliseren om die dips eruit te halen.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Vind ik niet.
Mijn wederhelft heeft een mini one 75pk en dat was gewoon te traag. Zeker met dat chasis dat zoveel meer aankan.
Nu heeft deze +- 140pk en kan die al een pak beter mee met het verkeer. al moet moet je dat atmo blokje wel serieus uitpersen .
De standaard curve van de 75pk loopt ook enorm raar. Voelbare dips tussen de 2k en 3k toeren. Dat was de reden om het blokje wat te optimaliseren om die dips eruit te halen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtendus jij hebt je atmo blok van 75 naar 140 pk gekregen ? Heel benieuwd hoe je zoiets doet. Mogen we dat weten of is dat een tuning geheim ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtendus jij hebt je atmo blok van 75 naar 140 pk gekregen ? Heel benieuwd hoe je zoiets doet. Mogen we dat weten of is dat een tuning geheim ?
Simpel.
In deze generatie mini is een 75pk blok een gedowntuned blok van de 95pk mini one.
Die 95pk mini one is dan weer een gedowntunede versie van het cooper blok en die heeft 120-125pk dacht ik?BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Simpel.
In deze generatie mini is een 75pk blok een gedowntuned blok van de 95pk mini one.
Die 95pk mini one is dan weer een gedowntunede versie van het cooper blok en die heeft 120-125pk dacht ik?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten140 pk uit een 1.4 atmo, da's idd toch al ferm vind ik. dat is eerder een waarde voor turbo blokken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
interessant zeg, dus gewoon een atmo gechipt van 75 naar 140 ? of nog andere wijzigingen ? En bij hoeveel toeren heb je die 140pk ?
In de curve hierboven zie je duidelijk die hobbels bij de standaard map. Het echte vermogen in de gechipte versie komt er maar pas na 4.000 toeren (of zelfs nog meer). Dus het komt geregeld voor dat als je er wat mee doorknalt, je op de autostrade bij 140 die gewoon terug in z'n 3e versnelling steekt en tot de rode zone doortrekt . Ik denk dat die bijna 120 doet in 2e versnelling, dus best lange verzetten ook.
Je moet daar voor zijn. Ik vind dat wel aangenaam, ik zit meer in de categorie van mensen om met een atmo blok te sleuren dan met een turboblok te bollen.
Mijn E39 bmw was een 523i met 170pk. Op het einde was die ook gechipt naar +200pk, maar daar moest wel wat meer aan gebeuren. Andere inlaatspruitstuk e.d. Dat ding had een prachtig geluid, knalde in z'n begrenzer alsof het niks was maar het verbruik was ook navenant. Daarna had ik een (gechipte) leon 1.4TSI. Ging even snel als mijn bmw, maar ging ook minder gretig in de toeren, voordeel was dan wel dat het verbruik maar de helft was door de turbo.Last edited by kefkie; 05/02/2019, 17:41.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten140 pk uit een 1.4 atmo, da's idd toch al ferm vind ik. dat is eerder een waarde voor turbo blokken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Eigenlijk moet je niet beginnen bij 75pk, maar vanaf de 120-125pk van de cooper versie. .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
1.6, de 1.4 75pk is maar naar 90 te brengen. De 1.6 75pk -> +-140pk
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Nu kan ik volgen, je spreekt over een 1.6 en niet over een 1.4/75 pk, dacht al aan fabeltjeskrant ...
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenKuch kuch
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
wat ?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Nu kan ik volgen, je spreekt over een 1.6 en niet over een 1.4/75 pk, dacht al aan fabeltjeskrant ...
Just. 1.6je
Ik ken de ballen van techniek. Als het maar vooruit gaatBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenDat mits wat beter lezen je het rapper kon doorhebben
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Bedoel je dat je enkel en alleen met chiptunen een atmo van 75 naar 140pk gaat brengen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Ik heb het rapport gezien, en ook wat erboven geschreven staat e 1.6 75pk -> +-140pk
Bedoel je dat je enkel en alleen met chiptunen een atmo van 75 naar 140pk gaat brengen ?
Normaal kan dat niet idd.
Of zoals het geval van de 1.6 mini waar het een gedowntuned cooper blok is, dan kan het wel.BMW X5 45e
Comment
Comment