Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vanwaar de liefde van de regering voor CNG en niet LPG?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
    en wat als iedereen cng rijdt?gaat er dan nog gas genoeg zijn voor onze verwarming?????
    doordenkertkje voor alle zwartkijkers
    Nog een paar 'doordenkertjes'
    ​​​​​​Als iedereen op brandstof blijft rijden, hoelang gaat het duren eer die stoffen zijn uitgeput?
    Als iedereen morgen op elektriciteit gaat rijden, is er dn nog genoeg over voor onze verlichting? En hoeveel kerncentrales moeten ze dan bijbouwen?

    2012 Abarth 500 'esseesse'

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
      en wat als iedereen cng rijdt?gaat er dan nog gas genoeg zijn voor onze verwarming?????
      doordenkertkje voor alle zwartkijkers
      1. mogelijks daar audi bezig was (is) met het omzetten van CO2 naar aardgas en als er toch te weinig is moet je de scheten van een koe maar opvangen.
      2. Andere brandstof/ energiebron is gemakkelijker in te schakelen voor verwarming als voor mobiliteit.
      3. een tekort aan aardgas is positief voor het milieu daar dit een schadelijker broeikasgas is als CO2.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

        Nog een paar 'doordenkertjes'
        ​​​​​​Als iedereen op brandstof blijft rijden, hoelang gaat het duren eer die stoffen zijn uitgeput?
        Als iedereen morgen op elektriciteit gaat rijden, is er dn nog genoeg over voor onze verlichting? En hoeveel kerncentrales moeten ze dan bijbouwen?

        voila

        Comment


        • #24
          het zijn niet de scheten van een koe, maar de boeren die ze laten welke vol methaangas zitten. Gepaste voeding zou daar al heel wat oplossen.
          En wat audi doet is maar op heel kleine schaal.
          Aardgas is er nog meer dan genoeg, zitten nog heel wat gasvelden gevangen in de permafrost van siberië. Probleem is dat als de permafrost smelt, het gas mee vrijkomt. En dan komt er evenveel uitstoot vrij als we op die moment zelf in de lucht hebben gepompt.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #25
            er zei hier iemand al, weet niet meer wie, we zijn vooral bezig met hoe we kunnen blijven verder brassen zoals we bezig waren, minderen is niet aan de orde

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              er zei hier iemand al, weet niet meer wie, we zijn vooral bezig met hoe we kunnen blijven verder brassen zoals we bezig waren, minderen is niet aan de orde

              Comment


              • #27
                minderen is zeker niet aan de orde. of ga je ineens zeggen dat die mens die nooit naar Spanje op reis kon gaan, maar nu dus wel door goedkope vluchten, opnieuw niets van de wereld mag zien. Die globalisering en verre reizen kunnen we niet meer wegdenken.

                Dat samen met de jeugd die spijbelt voor het klimaat, maar een uur later kleding staat te passen in de Primark of even via de Zalando app wat schoenen besteld in Starbucks...

                Doe daar bovenop nog het goedkoper worden en het niet meer oudbollige van de cruiseboot vakanties bij en het is logisch dat er meer uitstoot is dan vroeger en een veel grotere energiehonger.
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                Comment


                • #28
                  we zijn toch al te laat

                  filmpje uit 1981, archief bbc...en intussen zijn we 38 jaar verder



                  bevolkingsgroei...ik leerde op school 5 miljard in 1987, 6 miljard in 2011, 7 miljard in 2023, 2050 12 miljard

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    wij rijden met de lesauto's sinds een jaar op lpg. 1.4 motortje met 35 liter tank op de plek van het reservewiel.
                    Dat vind ik een geweldig initiatief. Ik vermoed dat het een Opel Corsa o.i.d. is? Zou het altijd al interessant gevonden hebben als lesauto's op lpg gingen rijden.
                    Daarnaast vind ik persoonlijk dat je meer 'leert' rijden met een manuele benzineauto (of lpg/CNG) dan met een diesel. Vooral als het een atmosferische motor is.
                    Weet niet wat voor iets het is, maar als het een Opel is, zou het wel een 1.4 turbo kunnen zijn?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                    en wat als iedereen cng rijdt?gaat er dan nog gas genoeg zijn voor onze verwarming?????
                    Net zoals olie, waar 10 jaar geleden iedereen al over kloeg dat het bijna op is, is de voorraad aardgas niet onbeperkt en is de CNG die je nu tankt niet duurzaam. Lpg daarentegen is voor (een groot?) deel nog steeds een restproduct dat anders opgefikt zou worden.
                    Maar zo snel raakt dat nu ook weer niet op. De vraag is alleen: hoe lang blijft de overheid dit promoten? Het is een fossiele brandstof die hoe dan ook nog steeds vervuilt aan je uitlaat. Over twee jaar schrijven ze CNG misschien af als 'vuil' en moet je overstappen op wat dan weer hip is...

                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    bevolkingsgroei...ik leerde op school 5 miljard in 1987, 6 miljard in 2011, 7 miljard in 2023, 2050 12 miljard
                    We zitten al jaren voorbij de 7 miljard hoor, dat was ergens in 2011 al. Ik denk dat we nu rond de 7,6 of 7,7 miljard zitten.
                    Als we met die trend verdergaan, zou het me niet verbazen dat we nog eerder dan 2050 aan 12 miljard zitten!

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door mav7x1 Bekijk Berichten

                      Dat vind ik een geweldig initiatief. Ik vermoed dat het een Opel Corsa o.i.d. is? Zou het altijd al interessant gevonden hebben als lesauto's op lpg gingen rijden.
                      Daarnaast vind ik persoonlijk dat je meer 'leert' rijden met een manuele benzineauto (of lpg/CNG) dan met een diesel. Vooral als het een atmosferische motor is.
                      Weet niet wat voor iets het is, maar als het een Opel is, zou het wel een 1.4 turbo kunnen zijn?



                      Net zoals olie, waar 10 jaar geleden iedereen al over kloeg dat het bijna op is, is de voorraad aardgas niet onbeperkt en is de CNG die je nu tankt niet duurzaam. Lpg daarentegen is voor (een groot?) deel nog steeds een restproduct dat anders opgefikt zou worden.
                      Maar zo snel raakt dat nu ook weer niet op. De vraag is alleen: hoe lang blijft de overheid dit promoten? Het is een fossiele brandstof die hoe dan ook nog steeds vervuilt aan je uitlaat. Over twee jaar schrijven ze CNG misschien af als 'vuil' en moet je overstappen op wat dan weer hip is...



                      We zitten al jaren voorbij de 7 miljard hoor, dat was ergens in 2011 al. Ik denk dat we nu rond de 7,6 of 7,7 miljard zitten.
                      Als we met die trend verdergaan, zou het me niet verbazen dat we nog eerder dan 2050 aan 12 miljard zitten!
                      je zegt het zelf,promoten,terwijl het voor verwarming in huizen al wordt afgeraden,tja....politiek................
                      trouwens van olie zeggen ze al 10 tallen jaren dat het opraakt,kunnen ze ineens een prijsverhoging verantwoorden.
                      lpg wordt inderdaad opgefikt,zullen ze milieuvriendelijker vinden dan verbranden in auto's zeker?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                        je zegt het zelf,promoten,terwijl het voor verwarming in huizen al wordt afgeraden,tja....politiek................
                        trouwens van olie zeggen ze al 10 tallen jaren dat het opraakt,kunnen ze ineens een prijsverhoging verantwoorden.
                        lpg wordt inderdaad opgefikt,zullen ze milieuvriendelijker vinden dan verbranden in auto's zeker?
                        Een olietekort zullen wij alleszins nooit meemaken.
                        En ja, dat is inderdaad het hypocriete dat ik zo jammer vindt: lpg dat opgefikt wordt: veel energie die daarboven gewoon heel snel verspilt wordt, terwijl het perfect in veel auto's kan, waar zoveel techniek opzit op de verbranding zo perfect mogelijk te laten gebeuren, met dan nog katalysatoren etc. bepaalde uitstootonderdelen te beperken. Dat vind ik echt héél jammer.

                        Comment


                        • #32
                          lesauto is atmo opel corsa 1.4 met de volle 94 pk. baas heeft juist nieuwe besteld met turbo waar ook lpg opkomt. Die geeft ondanks turbo maar 102 pk maar wel meer koppel bij veel lager toerental. De atmo begint pas deftig door te trekken bij +4000rpm, een toerental waarbij veel leerlingen denken dat we de boel gaan opblazen.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #33
                            Jammer wel! Kvind het mooi dat er nog atmo blokjes gebruikt worden, dan leren ze misschien nog iets bij!

                            Comment


                            • #34
                              als ze de autosnelweg op willen is het rechtervoet zo diep mogelijk indrukken, zo lang mogelijk in derde en laat de motor maar huilen.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door mav7x1 Bekijk Berichten

                                Een olietekort zullen wij alleszins nooit meemaken.
                                En ja, dat is inderdaad het hypocriete dat ik zo jammer vindt: lpg dat opgefikt wordt: veel energie die daarboven gewoon heel snel verspilt wordt, terwijl het perfect in veel auto's kan, waar zoveel techniek opzit op de verbranding zo perfect mogelijk te laten gebeuren, met dan nog katalysatoren etc. bepaalde uitstootonderdelen te beperken. Dat vind ik echt héél jammer.
                                dat kan ik alleen maar beamen,over energieverspilling gesproken...

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  wij rijden met de lesauto's sinds een jaar op lpg.
                                  Vandaag bij het tankstation nog een lesauto op lpg! Leuk om te zien!



                                  Is in mijn ogen (met de geschikte apparatuur) echt de ideale brandstof. Langs één kant jammer dat het niet couranter is (hoewel het ook niet zo wildvreemd is als sommigen zouden denken), maar langs de andere kant is dat ook net goed, want anders zou erop gesprongen worden met accijnzen en what not...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Als ik 18 was polo van grootmoeder gekregen en met eerste 1500 euro die ik had er LPG in gestoken.
                                    7008 L lpg kost mij €3583 tot nu. 83000km
                                    De musso 3.2 zit ook op LPG maar die zuipt mij wel arm zelfs al is het lpg.

                                    Ik snap niet dat mensen niet meer op LPG rijden. Een taxi kan toch veel profijt doen op die manier of een camionette want diesel is nu wel vrij duur.
                                    Polo 6n 1.4

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                      Als ik 18 was polo van grootmoeder gekregen en met eerste 1500 euro die ik had er LPG in gestoken.
                                      7008 L lpg kost mij €3583 tot nu. 83000km
                                      De musso 3.2 zit ook op LPG maar die zuipt mij wel arm zelfs al is het lpg.

                                      Ik snap niet dat mensen niet meer op LPG rijden. Een taxi kan toch veel profijt doen op die manier of een camionette want diesel is nu wel vrij duur.
                                      Over een camionette durf ik mij niet uit te spreken, want om hetzelfde koppel te hebben / als er gewicht in ligt / door de aerodynamica / ... ga je op benzine, en dus ook lpg, vaak een veel afwijkender verbruik hebben. De Fiat-camionetten met hun 4cil. dieseltjes hier, hebben de 3.6 Pentastar V6 van Fiat/Chrysler/Jeep/... in bv. Amerika, maar op gas ga je misschien dubbel het verbruik hebben.

                                      Qua taxi: in Japan zijn er genoeg taxi's die ontworpen zijn voor lpg (motoren zijn niet origineel voor benzine ontwikkeld). Werkt perfect, maar hier denk ik dat men bang is van storingsgevoeligheid e.d. Onterecht, vaak, als het een geschikte motor en goed ingebouwd systeem is.

                                      En je 6-cil. Musso zal ongetwijfeld nog steeds betaalbaarder zijn dan de meeste auto's op benzine, toch? En dan nog, beeld je dan in dat je die op benzine moest laten lopen...
                                      Ik vind het ook ideaal en ergens is het jammer dat we nu in een moeilijk tijdperk zitten voor fossiele brandstoffen, maar ik zou nooit diesel overwegen (tenzij er geen ander aanbod is) en puur al voor het psychologische voor lpg gaan (ookal zijn er écht zuinigere auto's waarbij het een hele rekensom is).
                                      Langs de andere kant, als lpg echt terug populair werd (er was een kleine stijging een tijd terug), zal er wel met accijns opgesprongen worden. Onterecht, want als compensatie is er de lpg-taks voor personenwagens (hoewel je in NL bv. ook 2 keer belasting betaalt voor lpg). Gelukkig focussen ze zich nu veel te veel op aardgas. Laat ons maar in stilte genieten van lpg, en hopen dat niet elk station hun pomp afbreekt. Eén waar ik vaak passeer heeft vorige week de slangen van hun 2 lpg-pompen ook weggehaald...
                                      Last edited by ; 05/03/2019, 17:08.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X