hallo,
ik heb me deze week een bmw aangekocht met werk aan (kapotte turbo) aangezien ik men rijbewijs nog niet kan afleggen heb ik rustig de tijd om hem te maken/klaarzetten.
Nu na alles te bekijken is de turbo idd kapot speling op de turbine maar de turbo laat ook olie door naar de intercooler deze stond namelijk vol met een laagje olie nu ik alles heb gereiningd en de nieuwe turbo wil steken zou ik eerst willen uitzoeken of men olie lek niet afkomstig is van andere problemen eventueel versleten zuigerveren, egr klep dat is uitgeschakeld (niet zeker), carter ontluchting. de auto start en rijd nog maar heeft geen vermogen bij stationair draaien komt er geen witte of blauwe/zwarte rook uit alleen als ik in toeren ga komt en dunne witte rook uit is dit omdat de intercooler verstopt zat dat er brandstof onverbrand vertrekt uit de verbrandingskamer?
graag hoor ik jullie mening graag!!
alvast bedankt!!!
ik heb me deze week een bmw aangekocht met werk aan (kapotte turbo) aangezien ik men rijbewijs nog niet kan afleggen heb ik rustig de tijd om hem te maken/klaarzetten.
Nu na alles te bekijken is de turbo idd kapot speling op de turbine maar de turbo laat ook olie door naar de intercooler deze stond namelijk vol met een laagje olie nu ik alles heb gereiningd en de nieuwe turbo wil steken zou ik eerst willen uitzoeken of men olie lek niet afkomstig is van andere problemen eventueel versleten zuigerveren, egr klep dat is uitgeschakeld (niet zeker), carter ontluchting. de auto start en rijd nog maar heeft geen vermogen bij stationair draaien komt er geen witte of blauwe/zwarte rook uit alleen als ik in toeren ga komt en dunne witte rook uit is dit omdat de intercooler verstopt zat dat er brandstof onverbrand vertrekt uit de verbrandingskamer?
graag hoor ik jullie mening graag!!
alvast bedankt!!!
Comment