Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkopen of behouden van VW Golf benzine 1.2?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkopen of behouden van VW Golf benzine 1.2?

Beste,

Door medische complicaties mag ik minstens 1 jaar niet met de wagen (VW Golf benz. 1.2, 41.000km) van het jaar sept 2012 rijden.
    De wagen zal dus voor minstens 1 jaar stilstaan in de garage...
    Het is mij nu de vraag wat ik het beste doe met de wagen, deze verkopen of toch behouden?
    Hierbij spelen de economische motieven op, en hou ook rekening met de technische complicaties zoals vierkante banden, de 'zuren' in de olieën die de motor doet corroderen, ...
    Ik hoop dat jullie hier een antwoord op kunnen geven.
    Bedankt bij voorbaat!

Ik zou deze behouden en een keer of 4 goed laten warmdraaien.
    Banden op 3kg blazen.
    Z4 M40i

Comment

Door de wagen te verkopen doe je een mooi kado aan een onbekende, hij recupereert een frisse wagen voor een appel en een ei.
      Binnen een jaar moet jij een nieuwe/andere wagen kopen.
      Behouden dus, binnen een jaar heeft de wagen zogoed als niets van zijn waarde verloren en kan je beter oordelen of de wagen al dan niet ongebruikt blijft.

Comment

Ik ken mensen die tot 10 autos in de garage staan hebben, komt al jaren niks aan. Als je bovenstaande tips opvolgt, zit je goed volgend jaar. Zeker niet verkopen dus!
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          Banden op 3kg blazen.
          Mag ik onder warm draaien begrijpen: uit de garage rijden en laten draaien op mijn oprit terwijl het stilstaat?
          Ik ging voor dat jaar mijn verzekering opzeggen, en om dit mogelijk te maken zou ik mijn groene kaart samen met nummerplaat moeten inleveren...dus kan de baan niet op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
            Banden op 3kg blazen.
            Inderdaad, zeker niet verkopen ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CTD7700 Bekijk Berichten

Mag ik onder warm draaien begrijpen: uit de garage rijden en laten draaien op mijn oprit terwijl het stilstaat?
              Ik ging voor dat jaar mijn verzekering opzeggen, en om dit mogelijk te maken zou ik mijn groene kaart samen met nummerplaat moeten inleveren...dus kan de baan niet op.
              ja
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

En af en toe eens goed de rem intrappen als je hem op/af de oprit zet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CTD7700 Bekijk Berichten

Zou ik niet doen... je verzekering kan je tijdelijk schorsen, dus geen kosten, maar als je je platen inlevert moet je nadien een nieuwe inschrijving betalen.
                  De rijtaks van een 1,2 benzine gaat u niet ruïneren, en mits minimale formaliteit (verzekering) is de wagen zo opnieuw rijklaar
                  Doe even de berekening !

Comment

Ik zou die zeker niet verkopen, en zelfs de verzekering niet opzeggen. Als ge af en toe hulp nodig hebt is het wel zo fijn dat iemand anders ff met u wagen de verplaatsing doet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Zou ik niet doen... je verzekering kan je tijdelijk schorsen, dus geen kosten, maar als je je platen inlevert moet je nadien een nieuwe inschrijving betalen.
                      De rijtaks van een 1,2 benzine gaat u niet ruïneren, en mits minimale formaliteit (verzekering) is de wagen zo opnieuw rijklaar
                      Doe even de berekening !
                      Inschrijving betaal je niet opnieuw als dezelfde eigenaar. Enkel de nieuwe nummerplaat.
                      En je verzekering kan je normaal niet tijdelijk schorsen zonder je nummerplaat op te sturen. Als safety-measure tegen het onverzekerd rondrijden.

Comment

Met de grote vraag naar jonge benzines op dit moment zou ik toch eens kijken of je er geen mooie prijs voor kan krijgen.
                        Maar waarschijnlijk zal dit niet zijn, dan best behouden.

Misschien alle vloeistoffen laten vervangen voor je hem wegzet en bandendruk hoger zetten
                        Iedere maand (of 2 maanden) even starten en warm laten draaien op de oprit (half uurtje of zo)
                        Dan is het ook niet nodig om je auto op blokken te zetten om vierkante banden tegen te gaan.
                        Kijk ook eens of je je verzekering niet kan optimaliseren: lagere kms geven je meestal een voordeel op de prijs.

Comment

Rekening houdende met zijn leeftijd, zijn km-stand, de huidige vraag naar benzinewagens en het feit dat het over minstens een jaar stilstand gaat: verkopen die handel.

Comment

Ik ga passen, ik weet het niet .

Comment

eens checken of je er niets aan kan verdienen door te verhuren via drivy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate

Inschrijving betaal je niet opnieuw als dezelfde eigenaar. Enkel de nieuwe nummerplaat.
                                En je verzekering kan je normaal niet tijdelijk schorsen zonder je nummerplaat op te sturen. Als safety-measure tegen het onverzekerd rondrijden.
                                Maar je kan je verzekering wel pauseren door uw groene kaart binnen te brengen.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate

Dat kan perfect.

Wel kan het zo zijn dat je verzekering door de maatschappij automatisch stopgezet wordt op vervaldag (dus van een geschorst contract overgaat naar een beëindigd contract). Even je makelaar op de hoogte brengen dat de polis wel degelijk moet blijven bestaan, lost ook dat probleem op.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Automatisch stopgezet? Automatisch verlengd als je geen drie maand opvoorhand het stopzet.
                                    En je hebt een contract voor een jaar standaard, kunt toch niet zomaar zeggen "ik ga het nu ff niet betalen omdat ik niet rij".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                      Automatisch stopgezet? Automatisch verlengd als je geen drie maand opvoorhand het stopzet.
                                      En je hebt een contract voor een jaar standaard, kunt toch niet zomaar zeggen "ik ga het nu ff niet betalen omdat ik niet rij".
                                      Als je je nrplaat opstuurt en bericht van schorsing nrplaat binnensteekt bij verzekering, wordt de polis automatisch stilgelegd, na 1 maand krijg je de vraag of je 't teveel betaald wil teruggestort krijgen
                                      mijn autootjes:

Comment

tip: als je auto nog geen 6 jaar is en minder dan 100.000km heeft: laten keuren, heb je 2 jaar keuring & kan je bij herinschrijving gewoon nr plaat op dezelfde naam aanvragen zonder dat je naar de keuring moet
                                        mijn autootjes:

Comment

Working...
                                        X