Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Invloed elektrische wagen op elektriciteitsverbruikt
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
Twijfel met Maurice en dit keer zelfs in drievoud... Of beiden waarvan 1 dubbele, kan ook natuurlijk.
Dus ga der echt niet meer mee in discussie.
@mods: kunt ge niet bannen op IP of zo?
- Likes 1
Comment
-
Het feit bijvoorbeeld in het verleden met de grote subsidies dat oude zonnepanelen tot 2010 zeker een probleem vormen. Daar zit namelijk cadinium in. Europa heeft die uitzonderlijk toegelaten. De nieuwe foto fotokathode zonnepanelen zijn er vrij van. Dus hetzelfde met asbestplaten, good luck als je straks die panelen moet opruimen. Ook bij brand etc houd u ramen maar potdicht is zeker zo erg als asbest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dus ga der echt niet meer mee in discussie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deGroeneGolf Bekijk Berichten
da's natuurlijk makkelijkst, iemand een hypocriet noemen en het dan afbollen
Nu gewoon nog ff wachten op de volgende ban voor u.
- Likes 1
Comment
-
Eerst was ik 99% zeker, maar nu dus 100%
Nu gewoon nog ff wachten op de volgende ban voor u.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
Wat is er mis met zonnepanelen?
350 euro prosumententarief vs 1350 euro jaarlijkse electriciteitsrekening.
Terugverdiend op minder dan 7 jaar, daarna pure winst.
Nu gezin van 2 (kinderen wonen zelfstandig) compact huis heeft alleen moderne spaar comfort toestellen/lampen + met aardgas verwarming (20°c)+ keramisch gas kookvuur, (= € 805 /j gas rekening) is 23 jaar oud, maar toen wel geïnvesteerd voor K55 norm, terwijl K65 slechts verplicht was…- 319 euro prosumententarief vs 496 euro jaarlijkse elektriciteitsrekening (1/3 dag + 2/3 nacht- weekend meter).
- Besparing is dus € 177 per jaar
- Terugverdiend op minder dan 34 jaar, daarna pure winst. (stel investering van € 6000)
Vroeger met gezin van 3 personen was het:- 319 euro prosumententarief vs 760 euro jaarlijkse elektriciteitsrekening (1/3 dag + 2/3 nacht- weekend meter).
- Besparing was dan € 441 per jaar
- Terugverdiend op minder dan 13.6 jaar, daarna pure winst.
Toestellen niet nutteloos of vaatwasser/droogkast voor 2 stuks laten werken + geld investeren in goede aandelen (zelf kopen niet via een bankfonds) levert dan een veel grotere besparing /rendement op dan zonnepanelen…
Alleen al bij de omschakeling naar een modern gas kookvuur, was er een besparing van zo’n € 170 /j
Last edited by quovadis; 30/03/2018, 15:39.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deGroeneGolf Bekijk BerichtenIk kijk alvast uit naar de onpartijdigheid van de mods
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Wat is er mis met zonnepanelen? Niets, maar er zijn ook andere manieren om grotere besparing of rendement te halen…
Nu gezin van 2 (kinderen wonen zelfstandig) compact huis heeft alleen moderne spaar comfort toestellen/lampen + met aardgas verwarming (20°c)+ keramisch gas kookvuur, (=805 /j gas rekening) is 23 jaar oud, maar toen wel geïnvesteerd voor K55 norm, terwijl K65 slechts verplicht was…- 319 euro prosumententarief vs 496 euro jaarlijkse elektriciteitsrekening (1/3 dag + 2/3 nacht- weekend meter).
- Terugverdiend op minder dan 34 jaar, daarna pure winst. (stel investering van € 6000)
Vroeger met gezin van 3 personen was het:- 319 euro prosumententarief vs 760 euro jaarlijkse elektriciteitsrekening (1/3 dag + 2/3 nacht- weekend meter).
Maar iedereen weet dat kinderen vroeg of laat het huis uit gaan
Toestellen niet nutteloos of vaatwasser/droogkast voor 2 stuks laten werken + geld investeren in goede aandelen (zelf kopen niet via een bankfonds) levert dan een veel grotere besparing /rendement op dan zonnepanelen…
Een "normaal" gezin zit rond de 3500Kwh per jaar, wij ook. Overal zuinige led verlichting, koken wel op electriciteit. 1600kwh dag en 1750kwh nacht per jaar ongeveer.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Wat is er mis met zonnepanelen? Niets, maar er zijn ook andere manieren om grotere besparing of rendement te halen…
Nu gezin van 2 (kinderen wonen zelfstandig) compact huis heeft alleen moderne spaar comfort toestellen/lampen + met aardgas verwarming (20°c)+ keramisch gas kookvuur, (= € 805 /j gas rekening) is 23 jaar oud, maar toen wel geïnvesteerd voor K55 norm, terwijl K65 slechts verplicht was…- 319 euro prosumententarief vs 496 euro jaarlijkse elektriciteitsrekening (1/3 dag + 2/3 nacht- weekend meter).
Maar iedereen weet dat kinderen vroeg of laat het huis uit gaan
Alleen al bij de omschakeling naar een modern gas kookvuur, was er een besparing van zo’n € 170 /j
https://www.mijnenergie.be/
Comment
-
en bijkomend, als jullie maar een kleine 500 euro electriciteit nodig hebben komen jullie toe met een derde van onze installatie, -> kleinere omvormer (lager prosumententarief) en minder panelen. Dus geen investering van 6000 maar misschien 2500 euro al bij al.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenen bijkomend, als jullie maar een kleine 500 euro electriciteit nodig hebben komen jullie toe met een derde van onze installatie, -> kleinere omvormer (lager prosumententarief) en minder panelen. Dus geen investering van 6000 maar misschien 2500 euro al bij al.
Comment
-
Dus als ik dat goed lees, is die andere manier van besparen gewoon uw kids de deur uit smijten?
Met gezin van 3 was het verbruik zo’n 1200 kWh dag en 2200 kWh nacht = 3400 kWh = € 760 /j
We gebruiken geen kaarsen, houtkachel, halogeenlampen of zonnebank…maar elektrisch grasmachine + grote verbruikers (meestal A++), vaatwasser, oven, enz. draaien wel ‘s nachts of weekend
Volgens de site van Bartje Tommelijn
Met de Zonnekaart Vlaanderen komt u te weten hoe uw dak scoort voor zonne-energie. U hoeft alleen maar uw adres in te tikken.
zou ik bij een verbruik van 3400 kwh zo’n € 976 besparen terwijl de totale elektriciteit kost dan slechts € 760 is en de werkelijkheid besparing € 441.
Idem bij alle offertes die ik ooit liet maken, was de besparing (met mijn effectief verbruik) meestal groter als de effectieve kost van de elektriciteit….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenen bijkomend, als jullie maar een kleine 500 euro electriciteit nodig hebben komen jullie toe met een derde van onze installatie, -> kleinere omvormer (lager prosumententarief) en minder panelen. Dus geen investering van 6000 maar misschien 2500 euro al bij al.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
4j ? wtf ik heb er 32 liggen en t'zal nog zeker 15j. duren eer ik ze terug verdien.
40% direct terug via belastingen.
Blijft over: 10.000€
1400€ GSC per jaar
4000 kWh * 20ct= 800€ per jaar aan minder stroomverbruik
sinds een paar jaar betaal ik wel ca 350€ aan Prosumententaks, maar toen was de installatie al betaald.
ik heb dan ook niet geprotesteerd tegen die taks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
16.000€ betaald.
40% direct terug via belastingen.
Blijft over: 10.000€
1400€ GSC per jaar
4000 kWh * 20ct= 800€ per jaar aan minder stroomverbruik
sinds een paar jaar betaal ik wel ca 350€ aan Prosumententaks, maar toen was de installatie al betaald.
ik heb dan ook niet geprotesteerd tegen die taks.
Comment
Comment