Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse auto keuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Japanse auto keuring

Hallo,
    Ik heb net een oltimer gekocht in japan, nu is deze al ingevoerd en wil ik ermee naar de keuring
    Het is de bedoeling om hem in te schrijven als oldtimer in belgie. Alles aan de auto is in orde, lichten, carosserie... Maar aan 1 ding twijfel ik nu nog
    Op het export document, waarop het meeste in het japans is, staat bij het type motor een ander type beschreven dan de originele motor, dus is ook anders dan op het plaatje op de auto zelf... Er ligt ook effectief een andere motor in, de motor die op het exportdocument staat ligt erin. Kunnen ze bij de keuring daar moeilijk over doen? Of moet ik gewoon eens een poging wagen?
    Bij mijn weten rijdt deze wagen nog niet rond in belgie of nederland..
    Of moet ik zo een document bekomen van verandering van motor van fod?
    Alvast bedankt

Ik denk wel dat je dat volledig zelf kan regelen zo lang het een oldtimer is en je de auto ook op O-platen wil zetten. En als de export documenten ook daadwerkelijk de motor aanwijst die er nu inligt.
    Zelf heb ik 2j geleden een Golf 1 cabrio uit NL geimporteerd met een Golf 2 GTI motor. Weinig origineel dus...
    Eerst naar de keuring gegaan op goed geluk. Afgekeurd op niet originele motor, banden en schokdempers.
    Banden en schokdempers laten vervangen en zelf papier ingevuld dat de motor veranderd was.
    Daarna direct goedgekeurd.
    Papier voor die motorswap kreeg ik op de 1e keuring mee.

Het enige wat voor jou anders is, is dat de mijne nog in een ander EU land gekeurd was en de jouwe niet...
    Bel anders eens met het keuringsstation. Krijg je bij de ene het deksel op de neus, zeker ook eens bij een ander proberen!

Comment

Op de keuring gaan ze de motor niet eens bekijken, zeker niet voor een keuring als oldtimer. Ze zullen zich meer storen aan het ontbreken van een gelijkvormigheidsattest voor een in Europa onbekend model. Ik zou gewoon even erover gaan praten met een keuring stationschef.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        zelf papier ingevuld dat de motor veranderd was.
        Daarna direct goedgekeurd.
        Papier voor die motorswap kreeg ik op de 1e keuring mee.
        huh ?????
        meen je dat ? Hoeveel pk verschil zat er tussen die originele motor en de nieuwe ?
        die ombouw was dan al goedgekeurd in nederland veronderstel ik ?
        Last edited by ; 01/04/2018, 20:33.

Comment

Was in Nederland aangepast van 1.5 met automaat (70pk) naar 1.8-16v gti motor met 5 manueel (140pk)
          Trommelremmen vervangen door schijven, etc.
          Was inderdaad reeds in NL gekeurd, dus in principe moet men hem dan ook goedkeuren in BE.
          Hoe dat men dat in NL heeft gedaan weet ik niet. Normaal mag je daar wel 20% vermogen opdrijven, maar verdubbelen?

@guyugy: voor oldtimer is net een gelijkvormigheidsattest niet van belang bij import. Is pas vanaf 2000 ongeveer in hele EU verplicht (en dan nog)
          Motor keek men bij mij wel degelijk na, maar simpel attestje met eigen handtekening was dus voldoende.

Comment

Golfje 1 zal wel goed gemarcheerd hebben... Zelf de Golf 2 versie gehad met die motor. Was een bommetje in die tijd. Weet nu niet of een Golf 1 cabrio zwaarder zou zijn dan Golf 2 GTI 16V.
            Maar als ik het goed hed, die Golf 1 zijn ze blijven verkopen gedurende de hele Golf 2 periode en was ook verkrijgbaar met de gewone GTI motor toch ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Was in Nederland aangepast van 1.5 met automaat (70pk) naar 1.8-16v gti motor met 5 manueel (140pk)
              Trommelremmen vervangen door schijven, etc.
              Was inderdaad reeds in NL gekeurd, dus in principe moet men hem dan ook goedkeuren in BE.
              .
              klinkt goed en zal wel zo rijden ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matthias9182 Bekijk Berichten
                Of moet ik zo een document bekomen van verandering van motor van fod?
                Druk het af, vul het in en neem het mee ... mochten ze erover beginnen dan kan je het meteen afgeven.

Heb het even geüpload voor je : http://www.filedropper.com/attestvervangingmotor

Succes !

Comment

Working...
                X