Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de ideale 'gewone-man-auto'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ TS: Ik kan onmogelijk uitmaken of een passant die ik totaal niet ken een gewone, gemiddelde man is op zijn auto afgaande. Hetgene Free bedoelde is veel algemener dan wat jij bedoelt met dit topic.

Zit je dan ook op andere fora waar je topics opent zoals 'hoeveel geld heeft de gemiddelde man, hoe groot is het huis van de gemiddelde man,...?

Jij maakte dit topic om te oordelen, te veroordelen,... wat je dus blijkbaar doet zuiver afgaande op een auto. (en zoals ik hierboven lees uit persoonlijke redenen tov Free blijkbaar, wat beetje laag is uiteraard).

Ik beschouw wat je uitkraamt niet meer dan ordinaire achterklap bij deze.

Comment

• Ben ik nu de enige die het opvalt dat een groene golf en een groene wesp met elkaar zitten ruzie te maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smellekens P.
        Dan heb je ook nog de nieuwe-Belg-auto: een tweede/derdehands BMW (liefst een 5 of 7) met geblindeerde ruiten.
        ... en perso plaat

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
          Ben ik nu de enige die het opvalt dat een groene golf en een groene wesp met elkaar zitten ruzie te maken?
          Dat komt in de beste families al eens voor, zelfs bij de Groenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis

Bijna-akkoord
            • Vervang Golf en A3 door Leon en Octavia, wegens betere aankoopprijs
            • Niet geschikt voor 4 volwassenen BMW 1 (beenruimte overal) en MB A of CLA of GLA (smal en hoofdruimte zeker vooraan)
            • Vervang MB A door Renault Megane, gebruiken nu zowat 90% zelfde techniek…
            Denk ook dat er heel veel Skoda tussenzit

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
              Ben ik nu de enige die het opvalt dat een groene golf en een groene wesp met elkaar zitten ruzie te maken?
              nee, je bent niet de enige.
              Als een topic je niet bevalt of interesseert, blijf er dan uit weg ipv er tien posts in te gaan zetten. Ik ben meer geïnteresseerd in de mening van mensen hier rond het topic, dan oordelen over personen.
              Genoeg andere topics hier en op het ganse internet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smellekens P.

Valt die dan vanwege zijn prijs niet eerder, zoals volgens sommigen* ook Dacia, onder de categorie voor marginalen en armoezaaiers?
                * alweer zonder één iemand in het bijzonder te willen aanduiden
                Ik heb al met een nieuwe Tipo gereden, kan je voor geen meter vergelijken met een Dacia.

Btw: ik heb u tot nu toe laten doen, maar als je me gaat beginnen uitdagen kan ik evengoed meespelen. De regels al gelezen ivm dubbel accounts? En ik wijs wel met de vinger, liever direct dan achterbaks

En onze Groene Golf mag het ook eens beginnen lezen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• In feite is dat waar, k zou beter wegblijven uit een topic gemaakt om te oordelen en te veroordelen...

(dit topic is enkel om te provoceren gemaakt, denk wel dat de meesten dit al doorhebben. Inderdaad, mensen blijven weg uit topics zoals het X3 en X2 topic waar men ook dezelfde toer opging. Ken er persoonlijk enkelen die hierom niks meer posten daar en dat zijn opmerkingen die veel meer off topic gaan dan hetgene ik hier in vraag stel)
                  Last edited by THE GREEN HORNET; 03/04/2018, 14:17.

Comment

• Echte mannen rijden met een BMW (6 cylinder minimum), al de rest zijn pussies!

Kwestie van wat olie op het vuur te gooien

Comment

• Dat deden ze in het X3 topic al in overvloed

( G hebt dan nog geluk dat ze hier een paar weken terug nog niet zaten, of uw topic was ook doorspekt met hun commentaren lol)
                      Last edited by THE GREEN HORNET; 03/04/2018, 15:20.

Comment

• man man man wat is me dat hier allemaal.

Ik ga in het algemeen verwoorden wat de bedoeling was, zonder quotes en zonder namen noemen :

- In een bepaald topic ging het over een auto voor de gewone man.

- Er zijn zo van die termen waar iedereen zich ongeveer iets bij kan voorstellen, maar als je er specifiek naar vraagt blijkt het moeilijk om dat te omschrijven.
                        Bovendien stelt iedereen zich daar iets anders bij voor.
                        Dan is het ook interessant eens te weten wat anderen zich daarbij voorstellen. Een interessante discussie dacht ik .....

-Blijkbaar past dit niet voor bepaalde mensen, want dat zou provocerend zijn en wat weet ik nog allemaal. Blijkbaar zijn er sujetten die zich bepaalde voorstellingen vormen, die voor waar aannemen en ze dan in iemands schoenen schuiven.

-Zo kan je elke discussie wel een bepaalde richting sturen. Ik denk dat sommige mensen nood hebben aan een oeverloze discussie omdat ze daar tijd voor hebben. Maar ik ben niet verantwoordelijk voor wat anderen menen te moeten denken wat de bedoeling van dit topic is.
                        Ik kan (gelukkig) geen andere mensen hun gedachten sturen.....

Dus vat het topic niet zwaarder op dan dat het is. Als je dat wel doet, tant pis maar ik ga er niet op in.

Ik dacht dat het forum van iedereen was maar het blijkt toch iets meer van sommige anderen te zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deGroeneGolf Bekijk Berichten
                          - Er zijn zo van die termen waar iedereen zich ongeveer iets bij kan voorstellen, maar als je er specifiek naar vraagt blijkt het moeilijk om dat te omschrijven.
                          Bovendien stelt iedereen zich daar iets anders bij voor.
                          Dan is het ook interessant eens te weten wat anderen zich daarbij voorstellen. Een interessante discussie dacht ik .....
                          Goed verwoord, on topic: voor mij is de auto voor de gewone man een VW Golf (een grijze, zeker geen groene) simpelweg omdat je er daar zoveel van ziet rondrijden en dit de meeste verkochte auto is in Belgie
                          Last edited by ; 03/04/2018, 16:20.

Comment

• Zouden wij het niet beter hebben enkel over de wagens bezig te zijn, en niet over de mensen ?
                            Last edited by guyugy; 03/04/2018, 16:29.

Comment

• Er zijn mensen die met bijvoorbeeld een Ferrari rijden, maar zich toch als 'een gewone man' gedragen.
                              Daarjuist ene tegengekomen in een audi Q5 dacht ik, zo me zijn hand bovenop zijn stuur en schuin in zijne zetel, met een gezicht van, pfff kan da eigenlijk ni uitleggen, een stoer bakkes alsof de wereld aan zijn kloten hangt. Nam juist zijn bocht en reed op het verkeerde rijvak ook. Ik zou eerlijk gezegd zo mijn bochten ook ni goed kunnen inschatten, deze keek nog over het stuur, get er zo die tussen hun stuur kijken. En cool da da is... Duidelijk geen gewone-man-auto, alhoewel, zet daar een deftig persoon in en zal daar al meteen een ander gedacht over hebben.

De persoon die met de wagen rijdt maakt vaak de reputatie van de wagen.

Comment

• 50% van de Belgen verdient meer dan € 1.873 netto per maand.
                                Ik zou er van uit gaan dat een verstandige mens maximum een jaarloon aan een (nieuwe) auto besteedt.
                                De auto voor de gewone gemiddelde werkmens is dus zo ongeveer alles wat maximum +/- 22.000 à 23.000 euro kost.

Dat is mijn redenering, iedereen is vrij er het zijne van te denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smellekens P. Bekijk Berichten
                                  50% van de Belgen verdient meer dan € 1.873 netto per maand.
                                  Ik zou er van uit gaan dat een verstandige mens maximum een jaarloon aan een (nieuwe) auto besteedt.
                                  De auto voor de gewone gemiddelde werkmens is dus zo ongeveer alles wat maximum +/- 22.000 à 23.000 euro kost.

Dat is mijn redenering, iedereen is vrij er het zijne van te denken.
                                  ja dat was toen iedereen zijn wagen met zijn reeds belast geld betaalde... en toen niemand beschaamd was met een deuchevoke te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

ja dat was toen iedereen zijn wagen met zijn reeds belast geld betaalde... en toen niemand beschaamd was met een deuchevoke te rijden.
                                    Inderdaad, en het zou voor velen één van de weg-werkbare stresspunten zijn indien men terug een beetje minder "boven zijn stand" zou leven.
                                    Met een Dacia rijden bijvoorbeeld is écht niet marginaal. Maar ja, amper enkele decennia geleden zei men dat ook van een Skoda.
                                    Last edited by ; 03/04/2018, 16:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      Die statistieken van betrouwbaarheid zijn pure onzin sorry.....Mensen die met bvb Volvo of BMW rijden gebruiken die onder zware omstandigheden en doen vaak 30000km of meer per jaar. Ze gaan om de 30 000km naar de garage en rijden hun auto vaak dik over de 300 000km....dan is het toch normaal dat er soms eens iets meer aankomt dan de Dacia of Toyota rijder die elk jaar 5000km maakt en zijn auto elk jaar laat smeren. Zet die barrels eens in de leasing? de stukken vliegen eraf. Zeker die TCE motortjes....gaat echt alles aan stuk wat stuk kan gaan.
                                      Met mijn RS nochtans genoeg km's gedaan en nooit stukken aan de motor gehad
                                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deGroeneGolf Bekijk Berichten
                                        naar aanleiding van deze interessante opmerking in een ander topic :

Hoe ziet jullie ideale 'gewone-man-auto' er uit ?

Ik gun die mens een ford focus, vierdeurs, goed voor 2 kinderen en voldoende groot voor de jaarlijkse rit naar het zuiden.
                                        Ok een trekhaak kan er ook nog vanaf. Om naar het containerpark te gaan. Benzine natuurlijk
                                        De gewone-man-auto blijft voor mij een golf. Heb je van een 1.0 tsi tot een dikke R. Een focus heeft ook zo grote verschillen.

Je kan de vraag ook anders opvatten: wat is een gewone wagen? Een wagen die aan de eisen van de gewone man voldoet?

Dan rest er mij maar 1 conclusie: we willen teveel in een wagen. Die moet én snel zijn én leuk sturen én weinig verbruiken én groot zijn én comfortabel zijn én ... Ik denk dat wij als gewone stervelingen teveel in één auto willen proppen met als gevolg dat een wagen dik € 30k kost.

We kunnen ook een normale/ecologische wagen kopen die niet bijzonder snel is maar voldoende om van A naar B te gaan en dan ernaast een iets leukere wagen die wat sneller is.
                                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Skoda octavia ofzo. Betaalbaar, ruim en blijft voor vele mensen geen negatief imago aan vast hangen, wat men ook belangrijk vindt

Comment

Working...
                                          X