Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de ideale 'gewone-man-auto'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hieronder de top 5 van particulier ingeschreven auto's in het eerste semester van 2018 in België:

    1. Volkswagen Golf (4.610 ex.)
    2. Renault Clio (4.217 ex.)
    3. Citroën C3 (4.174 ex.)
    4. Dacia Sandero (3.811 ex.)
    5. Volkswagen Polo (3.603 ex.)

    Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.


    Top 15, 2017 in Europa : https://www.auto55.be/nieuws/29502-d...autos-van-2017

    Comment


    • Zo een interessante thread maar compleet off topic geraakt. Zelf zie ik me als de gewone jongeman. 21jaar werkend, goed loon en nog geen huis of kinderen. Ga normaal gezien een bmw 320 touring uit 2016/2017 kopen diesel. Een iets hogere prijsklasse maar noodzakelijk voor het werk en hobbys. De gewone man koopt een auto voor zijn noden, als deze niet veel ruimte nodig heeft kan een VW Polo perfect hieraan voldoen.

      Comment


      • voor de gewone man een D segmenter imo. groter is voor veel handigere maar is luxe en geen noodzaak imo
        lets have some more member berries

        Comment


        • het probleem zit hem in het feit dat de gewone man met bv 2 kinderen tegenwoordig een crossover of SUV (bv Skoda Karoq) koopt en wegens budget deze maar kan voorzien van een 1.0 benzine die eens je op reis gaat met gezin van 4 en volle koffer en/of dakkoffer heel veel moeite heeft om een berg/heuvel op te geraken.

          Als je dat weet dat je in de jaren 90 een auto, meestal een sedan of break, kon kopen met een deftige motor voor dezelfde prijs is het tegenwoordig wel triestig.
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
            het probleem zit hem in het feit dat de gewone man met bv 2 kinderen tegenwoordig een crossover of SUV (bv Skoda Karoq) koopt en wegens budget deze maar kan voorzien van een 1.0 benzine die eens je op reis gaat met gezin van 4 en volle koffer en/of dakkoffer heel veel moeite heeft om een berg/heuvel op te geraken.

            Als je dat weet dat je in de jaren 90 een auto, meestal een sedan of break, kon kopen met een deftige motor voor dezelfde prijs is het tegenwoordig wel triestig.
            Wat toen een deftige motor was, is waarschijnlijk wel nog steeds "zwakker" dan diegene waar je nu van zegt dat hij de berg niet op raakt.
            In mijn ogen is de ideale gewone man auto gewoon een tweedehands, veel meer waar voor z'n geld over het algemeen.

            Comment


            • Wat is eigenlijk de definitie van de de gewone man/vrouw ? En waarom zou een bepaald model ideaal zijn voor deze “gewone” man/vrouw ?
              Statistisch is de Golf al tientallen jaren het best verkocht model in Europa, ik zou dan durven zeggen dat er evenveel mannen /vrouwen dat model als ideaal voor hen hebben beschouwd. Maar dat zegt niets over wie ze zijn/waren. En feit is dat in een Golf rijden meestal geen positieve of negatieve genereert tov de bestuurder. En dat is de grote troef van dat model, hij wordt niet geassocieerd met arm of rijk, slim of dom, enz. maar het is gewoon een toffe auto, onafgezien wie aan het stuur is.

              Comment


              • De gewone man koopt zich een nieuw VW Upje. Zoals ik.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                  De gewone man koopt zich een nieuw VW Upje. Zoals ik.
                  Als tweede wagen voor de vrouw?

                  Comment


                  • Merkwaardig wel dat, ongeacht alle mode trends, de golf gewoon stand houdt. heb er zelf ene en ja dat ding is saai, maar er zijn maar weinig andere wagens die mij alles bieden wat ik nodig heb en tegelijk betaalbaar zijn (TCO).
                    Vroeger kocht de gewone man (of vrouw) naargelang zijn behoefte, een stadswagen (peugeot 205, corsa...), een compacte middenklasser (toyota corolla, vw golf), een D segment sedan of break (nissan primera, ford mondeo, mazda 626)... nen enkeling kon zich nen BMW 3 of mercedes permitteren.
                    In die D segmenter lag dan meestal een 1.6 tot 2.0 benzinemotor, waarbij die 1.6 meestal te traag was om 120 te halen bergop op de snelwegen in de ardennen.
                    Zo had mijn moeder eerst een passat uit '89 met 1.6 motor en 90 pk. Die was echt traag.
                    Vervolgens een avensis uit '98, ook met 1.6 motor, wel 110 pk, dat was al een hele verbetering.
                    Nu een instap Golf VII uit 2015, 1.2 tsi met 85 pk, en die wagen moet eigenlijk nauwelijks onderdoen voor de oude avensis (rijcomfort, binnenruimte, uitrusting (navi, airco, parkeersensoren), met de zetels plat is dat veel praktischer dan een sedan waar ge geen grote voorwerpen inkrijgt), en de 1.2 turbo motor heeft voldoende koppel om vlot te zijn in de dagelijkse omstandigheden.

                    Comment


                    • Een groot voordeel van de Golf is dat zogoed als iedereen kon/kan een Golf kopen, nieuw of tweedehands daar het materiaal robuust is. En in het gamma van VW is er voor iedere smaak en nood een geschikte keuze. Wat is trouwens een Touareg anders dan een dikke Golf ?

                      Comment


                      • Ja één van de vreemde dingen bij VW is, dat het eigenlijk slechts middelmatig betrouwbare auto's zijn, maar uiteindelijk vallen ze nooit uit elkaar (sterke carrosserie) en ze zijn breed inzetbaar en daardoor ook goed verkoopbaar tweedehands, dus het loont vaak de moeite om de mankementen te herstellen en vaak halen ze dan toch ook een hoge leeftijd.
                        Vroeger dacht ik er zelf wel nooit aan om een VW tweedehands te kopen, er werd grof geld gevraagd voor een oud polo'tje, terwijl nen tweedehands honda civic goedkoper was, betrouwbaarder was en vele plezanter reed.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

                          Als tweede wagen voor de vrouw?
                          Zo iets ja...
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                          Comment


                          • Het is ook logisch dat een Golf op de 1e plaats staat he, hoeveel versies bestaan daar niet van.

                            Van een Nissan Juke bestaat er maar 1 type bv en bij een Golf heb je een variant, sportsvan, al die GTx versie, e-golf, etc
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk Berichten
                              Zo een interessante thread maar compleet off topic geraakt. Zelf zie ik me als de gewone jongeman. 21jaar werkend, goed loon en nog geen huis of kinderen. Ga normaal gezien een bmw 320 touring uit 2016/2017 kopen diesel. Een iets hogere prijsklasse maar noodzakelijk voor het werk en hobbys. De gewone man koopt een auto voor zijn noden, als deze niet veel ruimte nodig heeft kan een VW Polo perfect hieraan voldoen.
                              Ik weet je werk niet en je hobby's niet maar aan 21 was ik zot content al genoeg geld hebt voor een met m'n Escort TD van 8 of 9 jaar oud.
                              Ik denk dat je toch echt niet zo'n "gewone jongeman" bent als je aan 21 al genoeg geld hebt voor een bmw 320 touring uit 2016/2017. Ik gun het je echt waar van harte.
                              Dikwijls wordt als dooddoener afgunst aangehaald waarmee de discussie zogezegd beëindigd is.
                              Maar ik vraag me dan af of een Fiat Tipo break, Berlingo of zelfs een Dacia MCV dus niet volstaan voor je werk en hobby's? Ook ruimte zat in die auto's en intussen al betrouwbaar gebleken.



                              Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                              Hieronder de top 5 van particulier ingeschreven auto's in het eerste semester van 2018 in België:

                              1. Volkswagen Golf (4.610 ex.)
                              2. Renault Clio (4.217 ex.)
                              3. Citroën C3 (4.174 ex.)
                              4. Dacia Sandero (3.811 ex.)
                              5. Volkswagen Polo (3.603 ex.)

                              Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.


                              Top 15, 2017 in Europa : https://www.auto55.be/nieuws/29502-d...autos-van-2017
                              Dit is toch veelzeggend? De 'gewone man' steekt geen 50.000 euro in een auto. Een auto moet je in relatief comfort en veiligheid van A naar B brengen. En dat doen 90% van de auto's. Ik rij met een auto die netto (met kortingen en inruilpremie) 14.000 euro gekost heeft. Ik heb nog nooit gedacht dat ik toch maar beter 30.000 euro uitgegeven had omdat die auto net ietsje veiliger zou zijn, de zetels beter zitten, ik 2 seconden sneller aan 100 zit, die 5 decibel stiller is,... Integendeel, ik denk dat ik met één van de meest praktische auto's tout court rij.

                              De minachting voor Dacia in dit topic is zo veelzeggend. Maar misschien daarom dat ik me hier niet meer thuisvoel...
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                              Comment


                              • Les gouts et les couleurs. Ik zou wel meer kunnen uitgeven aan een koekenblik, gewoon omdat het een droom is. Een cabrio bezitten is een droom. Ooit een GTi bezitten is een droom. Ooit een snelle motor bezitten is een droom. Een mooie firmawagen bezitten is een droom. We zien wel...
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                Comment


                                • Auto's zijn gewoon vreselijk duur, als je kijkt naar de totale kost, hoeveel je afschrijft op een nieuwe en dan nog een omniumverzekering er bij...
                                  Ik kocht mij op mijn 24ste mijn eerste auto (kon daarvoor wel die van m'n pa gebruiken), 3300 euro heeft dat ding gekost, nauwelijks iets op afgeschreven en qua verzekering viel dat ook goed mee.
                                  Een nieuwe auto kopen als particulier, daar begin ik niet aan. kost uiteindelijk meer dan een huis (dat laatste behoudt zijn waarde), zeker als je om de 5 jaar een nieuwe koopt.
                                  Als zelfstandige, is het wat anders (afschrijving en andere kosten aftrekbaar, CO2 belangrijke parameter voor de belastingen en die is bij nieuwe modellen lager).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

                                    Ik weet je werk niet en je hobby's niet maar aan 21 was ik zot content al genoeg geld hebt voor een met m'n Escort TD van 8 of 9 jaar oud.
                                    Ik denk dat je toch echt niet zo'n "gewone jongeman" bent als je aan 21 al genoeg geld hebt voor een bmw 320 touring uit 2016/2017. Ik gun het je echt waar van harte.
                                    Dikwijls wordt als dooddoener afgunst aangehaald waarmee de discussie zogezegd beëindigd is.
                                    Maar ik vraag me dan af of een Fiat Tipo break, Berlingo of zelfs een Dacia MCV dus niet volstaan voor je werk en hobby's? Ook ruimte zat in die auto's en intussen al betrouwbaar gebleken.
                                    Valt mee, onderzoeker voor de ontwikkelijk van medische (moleculaire) testen bij een privé firma, zit af en toe met congressen en mijn hobby is skiën maar heb zelf skilatten van 1m88. De auto heb ik goedkoop kunnen krijgen via mijn schoonbroer die zijn bedrijfswagens bij BMW koopt waardoor hij een korting krijgt die redelijk hoog is.

                                    Comment


                                    • Wat ik vooral zie bij jongere mensen op het werk is dat ze al meteen meer gaan profiteren van het leven, nekeer naar Spanje of naar de zee gaan is voor die mannen niet wel meer genoeg, spreken dan ook van reizen naar Japan, Machu Picchu... Als ze een auto kopen en ook liefhebber zijn dan gaan ze eerder voor een BMW, Audi, Mercedes, Jaguar,... Toen ik daar begon te werken was ik voor het eerst is naar Spanje geweest met de ouders en mijn eerste auto'ke was een occasie Peugeot 205, altijd graag mee gereden trouwens. Werken willen ze ook niet meer doen trouwens en ook al hebben ze een schoon werk en verdienen ze redelijk hun boterham, als het hen niet meer aanstaat zoeken ze gewoon ander werk.

                                      Ohja, dat ze ons pré maar snel zo geven, de wereld is groot, zou er ook graag nog het een en ander van gezien hebben, eigenlijk toch wel erg dat ne mens alle dagen van het werk naar huis en omgekeerd gaat, heel zijn leven gaat werken voor een huis, terwijl er zoveel te zien is in de wereld! De jongere mensen zien dat blijkbaar veel eerder in nu en pakken mee wat ze kunnen meepakken, gelijk hebben ze! Ben daar eigenlijk wel jaloers op... Bij mij zit het er zo ingestampt dat ik eigenlijk nergens liever ben dan thuis. Huisje, tuintje, kende da?
                                      Last edited by ; 11/08/2018, 06:19.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

                                        Ik weet je werk niet en je hobby's niet maar aan 21 was ik zot content al genoeg geld hebt voor een met m'n Escort TD van 8 of 9 jaar oud.
                                        Ik denk dat je toch echt niet zo'n "gewone jongeman" bent als je aan 21 al genoeg geld hebt voor een bmw 320 touring uit 2016/2017. Ik gun het je echt waar van harte.
                                        Dikwijls wordt als dooddoener afgunst aangehaald waarmee de discussie zogezegd beëindigd is.
                                        Maar ik vraag me dan af of een Fiat Tipo break, Berlingo of zelfs een Dacia MCV dus niet volstaan voor je werk en hobby's? Ook ruimte zat in die auto's en intussen al betrouwbaar gebleken.





                                        Dit is toch veelzeggend? De 'gewone man' steekt geen 50.000 euro in een auto. Een auto moet je in relatief comfort en veiligheid van A naar B brengen. En dat doen 90% van de auto's. Ik rij met een auto die netto (met kortingen en inruilpremie) 14.000 euro gekost heeft. Ik heb nog nooit gedacht dat ik toch maar beter 30.000 euro uitgegeven had omdat die auto net ietsje veiliger zou zijn, de zetels beter zitten, ik 2 seconden sneller aan 100 zit, die 5 decibel stiller is,... Integendeel, ik denk dat ik met één van de meest praktische auto's tout court rij.

                                        De minachting voor Dacia in dit topic is zo veelzeggend. Maar misschien daarom dat ik me hier niet meer thuisvoel...
                                        Geen mis woord over Dacia maar ik mag toch hopen dat mijn golf iets beter zit dan in de Dacia... Eerste was een 2de hands golf 3, dan een 2de hands 4, door omstandigheden een nieuwe 7, de volgende zal terug een 2de hands worden. Ben voorzichtig met mijn materiaal maar merk dat het merendeel van de mensen daar niet zo over denkt.... Met een 2de hands zal ik er minder ergernissen aan over houden als er iets gebeurt.
                                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          Wat ik vooral zie bij jongere mensen op het werk is dat ze al meteen meer gaan profiteren van het leven, nekeer naar Spanje of naar de zee gaan is voor die mannen niet wel meer genoeg, spreken dan ook van reizen naar Japan, Machu Picchu... Als ze een auto kopen en ook liefhebber zijn dan gaan ze eerder voor een BMW, Audi, Mercedes, Jaguar,... Toen ik daar begon te werken was ik voor het eerst is naar Spanje geweest met de ouders en mijn eerste auto'ke was een occasie Peugeot 205, altijd graag mee gereden trouwens. Werken willen ze ook niet meer doen trouwens en ook al hebben ze een schoon werk en verdienen ze redelijk hun boterham, als het hen niet meer aanstaat zoeken ze gewoon ander werk.

                                          Ohja, dat ze ons pré maar snel zo geven, de wereld is groot, zou er ook graag nog het een en ander van gezien hebben, eigenlijk toch wel erg dat ne mens alle dagen van het werk naar huis en omgekeerd gaat, heel zijn leven gaat werken voor een huis, terwijl er zoveel te zien is in de wereld! De jongere mensen zien dat blijkbaar veel eerder in nu en pakken mee wat ze kunnen meepakken, gelijk hebben ze! Ben daar eigenlijk wel jaloers op... Bij mij zit het er zo ingestampt dat ik eigenlijk nergens liever ben dan thuis. Huisje, tuintje, kende da?
                                          Ergens denk ik ook gewoon dat het zo is, op mijn 21ste heb ik eigenlijk al vrij veel afgereisd maar eerder met reden dat ik denk dat ik dit later gewoonweg niet meer kan.
                                          als er eenmaal een huis staat en kinderen zijn, zijn er gewoonweg niet meer zoveel opties naar mijn mening

                                          Comment

                                          Working...
                                          X