Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Handsfree gsm via radio
Collapse
X
-
Ik rijd met een oude Suzukie Grand Vitara. Ik ben er heel blij mee, heb ondertussen zowat alles al vervangen om nog eens 100.000km te kunnen rijden, maar omdat ik dan toch ook mee wil doen met de tijd... heb ik een gloednieuwe Iphone gekocht. Nu, gloednieuw, dat wel, maar niet aan volle prijs betaald. Ik ben ingegaan op het aanbod van proximus waarbij je veel minder betaald voor je Iphone X. Alleen krijg ik hem maar niet geconnecteerd op de radio in mijn suzukie om hem handsfree te hebben. Ik heb ook geen boekje meer van de radio... en het is een hele ingewikkelde. Nog niet lang geleden kon ik zelf geen radiostation meer vinden. Ik denk dat de garagist er aan had gezeten. In ieder geval was het zo goed als onmogelijk met alle bestaande functies om hem weer goed te krijgen. Ondertussen werkt hij weer, en geeft hij nu groen licht (eh, eerst jaren oranje licht gezien...). Ok, maar dus mijn handsfree-gedoe – moet je dat instellen via de Iphone, of via de radio?Een iPhone X van het beroemde merk « Apple » met een Proximus pack naar keuze.
-
Je moet je iPhone detecteerbaar zetten in de settings van de telefoon (onder Bluetooth)
En dan laat je de autoradio zoeken naar de telefoon.
Eens gedetecteerd ga je normaal een code zien verschijnen op de radio en de code die op je telefoon komt, moet identiek zijn2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jamies Bekijk BerichtenIk heb ook geen boekje meer van de radio... en het is een hele ingewikkelde.
Wat is het merk en type van de radio ?
Comment
-
Hoe oud is uw auto?
Nieuwe smartphones gebruiken intussen Bluetooth versie 5
Als uw autoradio een héél oude Bluetooth versie heeft, krijg je dikwijls een slechte of geen verbinding…
https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth
Bij een autoradio met usb-poort kan je een firmware update uivtoeren om compatibel te blijven
- Likes 1
Comment
-
Ik zou geen moeite doen om een handsfree te nemen via de radio, dat marcheert niet goed. Neem een gewone goedkope handsfree set met oortjes, dat werkt veel beter. Via de radio hoort ge dat nooit goed. Uw suzukie zal trouwens ook veel lawaai maken, dan moet ge dat doen met een apart setje. Echt, in mijn wagen gaat dat wel, via de radio, maar ik gebruik dat niet meer.
Comment
Comment