Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
da's de reden waarom ik meer dan genoeg heb met mijn 110 pk ...
maar iemand die niks van auto's kent, gaat wel denken 'wat een dikke bak' als ie "30 TDI" op de kofferklep ziet staan (met dubbele uitlaat eronder).
En de italianen... voor bouwkwaliteit staan ze alvast niet gekend.
Een italiaan koopt ge voor de looks. Een jap voor de betrouwbaarheid.
Mss wel. Ik wist niet goed wat over de duitsers te schrijven, maar idd hier zit wel wat in
Alhouwel ik eerder van de looks en technologie van de Duitsers hou en ze beter hun waarde behouden dan een jap
Ja, in de ogen van de bashers van de duitsters... dat het om kwaliteit gaat willen ze niet bekennen !
En ja, de Jap’s zijn meer betrouwbaar, daarom zijn 57 miljoen Corolla,s verkocht en “maar” 30 miljoen Golfkes...
Ja, vaak in leasing blijkt een Duitser goedkoper ondanks de hogere aanschafprijs. Ik vraag me dan ook altijd wel af of dat de echte aanschafprijs is. In de tool van LeasePlan kon ik zien dat Duitsers vaak veel hogere kortingen gaven dan Japanners. Dus ik weet het zo nog niet.
Ook niet vergeten dat de meeste leasemaatschappijen hier belang hebben of deel uitmaken van Duitse autobouwers.
En als ik dan de verhalen hier lees, wat men slechts krijgt voor een mooie BMW, zelfs bij de BMW dealer waar men een nieuwe BMW wil bestellen...
Het eindbedrag is misschien hoger, maar de aanschafprijs was eerst ook hoger. Ik heb toch eens mijn Mazda 6 (36k) vergeleken met A4 en BMW3 en die kwamen met dezelfde opties toch bijna 10k duurder uit. De A4 vond ik dat in ieder geval zeker niet waard, zeker niet qua rijplezier.
Ja, in de ogen van de bashers van de duitsters... dat het om kwaliteit gaat willen ze niet bekennen !
Succes van de Duitsers, komt door hun marketing…
Hoe verklaar je anders het collectief geheugen verlies, voor alle structurele defecten, die afgedaan worden als:
De Getrag automaten: in een Ford, Renault, Volvo schakelen ze hakerig, in een MB en BMW subliem…
TSI en DSG, zijn al 10 jaar subliem in de testen…, maar in de forums staan een 1000 tal klachten… (ook recente DSG versies) (TSI probleem lijkt na 10 jaar opgelost...)
BMW (idem voor de grote modellen van MB) heeft al 35 jaar sublieme automaten, maar heeft er nog nooit één gemaakt, want… de eerste 28 jaar kwamen ze zowat allemaal van GM (soms Getrag = Ford) daarna van ZF of terug Getrag (In een Opel /Ford schakelden ze slechts matig…)
Op Duitse forums blijken de lagers van de recente 8AT RWD, ook niet zo subliem te zijn
De BMW 8AT FWD komt trouwens van Asian Warner.... (dochterbedrijf van Toyota)
Ja k wou net zeggen, hoe lang heeft alfa er over gedaan eer er iets min of meer deugdelijk uit hun fabriek kwam rollen. Giulietta is redelijk ok maar ook verouderd inmiddels (o.a. geen ACC verkrijgbaar, bij de golf sinds 2012 standaard, daar hoor ik u nooit over he.)
Ja k wou net zeggen, hoe lang heeft alfa er over gedaan eer er iets min of meer deugdelijk uit hun fabriek kwam rollen. Giulietta is redelijk ok maar ook verouderd inmiddels (o.a. geen ACC verkrijgbaar, bij de golf sinds 2012 standaard, daar hoor ik u nooit over he.)
Dat is inderdaad iets wat de G niet heeft, naast o.a. lane assist, noodremassistentie, (wel 4 pinkers bij noodstop), vermoeidheidssensor, enz..
Maar iets wat je niet hebt, mis je niet... weet iedereen uit ervaring...
Maar die uitspraak heb ik wel effectief toegepast… nadat ik 32 jaar Opel fan was/ben….
Tot mijn eigen verbazing, moest ik daarna wel een Giulietta kopen, al de concurrentie, viel af….
Want er was op geen enkel Europees forum iets te vinden van die beroemde belabberde kwaliteit…dat in de facelift versie niet was aangepakt…(benzine versie!!!)
Maar die uitspraak heb ik wel effectief toegepast… nadat ik 32 jaar Opel fan was/ben….
Tot mijn eigen verbazing, moest ik daarna wel een Giulietta kopen, al de concurrentie, viel af….
Want er was op geen enkel Europees forum iets te vinden van die beroemde belabberde kwaliteit…dat in de facelift versie niet was aangepakt…(benzine versie!!!)
Tja ik kan iets soortgelijk vertellen, was vroeger geen VW fan, maar de golf 7 was wel een ferme stap vooruit (de 6 had geen goeie benzinemotoren en zag er te 'rond' uit naar mijn zin, de 7 net dat ietsje stoerder), won bijna alle vergelijkende tests, ook tegen duurdere wagens zoals de A3, 1 reeks, A klasse...
Mijn Golf VII facelift is het eerste VAG product dat ik in huis haal (vroeger honda fan, nadien bmw), en imho helemaal een schot in de roos, verschiet er nog elke keer van, hoe goed die rijdt, ook goed interieur en leuke snufjes ...
qua betrouwbaarheid, ook geen structurele problemen voor zover ik weet (normale benzine versies), het enige waar ik mijn hart een beetje voor vasthoud is de DSG maar ook daarmee zitten ze op de goeie weg (tot hiertoe geen klachten).
Heb ook al met de configurator van Alfa gespeeld, maar de G 1.4 170pk TCT is toch ook geen koopje, met wat opties kom ik aan 35k catalogusprijs en dan mankeer ik nog een paar dingen (ACC, digitaal dashboard, led lichten)...
Waterstof. Want CNG is vanaf 2020 gedaan met de fiscale gunstige maatregelen. Diesels worden verketterd en benzines moeten roetfilters hebben ( ik rijd trouwens al met een benzine met roetfilter). Hybrides zijn een flop en full EV is nog steeds onbetaalbaar als massaproduct.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Eerlijk gezegd, 2020 is na de verkiezingen, dan komt er wel weer een nieuw grapsjtje om de autobezitter op kosten te jagen en wordt vaa wel weer aangepast naar boven.
Heb een tijdje geleden geloof ik een artikel gelezen over een stijging van de CO door het grotere gebruik van benzines. Verwacht dus ook dat ze binnenkort wel weer eens moeilijk gaan doen over benzines.
Keuze tussen diesel en benzine is voor mij nog steeds onveranderd. Diesel voor veel kms, benzine voor weinig.
Elektriciteit is onbetaalbaar en hybrides heb je nog niet in zoveel vormen en maten en zijn ook vrij prijzig. Zelfde geld voor CNG vind ik.
Shell zet in op waterstof, is nog milieuvriendelijker. Maar in België zal iedereen eerst benzine moeten kopen, dan elektrisch en dan worden deze allemaal belast want wordt waterstof het dingetje van een van de volgende regeringen.
Ook in Duitsland komen er veel tankstations in 2023
Eindelijk. Het heeft even mogen duren, maar men begint nu eindelijk een beetje wakker te worden rondom het bestaan van waterstof. Ditmaal is het Shell dat inzet op een schone toekomst. De oliegigant, die vorig jaar nog een gigantisch pact ondertekende, heeft vandaag aangekondigd dat het binnen nu en twee jaar vier waterstofstations in Nederland […]
Comment