Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Interessante firmawagen vanaf 2020?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Hmm, als ge 4 jaar last hebt nadat ge met slechte zetels gereden hebt... hebde u dan goed laten behandelen? Ik ben al een paar keer 'gered' geweest door een goeie kinesist / osteopaat.
    Los daarvan, een te lage auto zou ik ook ni meer moeten hebben.. ik heb lange benen en als de zetel dan maar 20 cm boven de vloer staat, heb ik geen steun in mijn bovenbenen.
    Stilaan klaar voor een SUV... ??
    Zoals men in het Frans zegt : “ l’essayer, c’est l’adopter ! “

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Ja ik twijfel er niet aan dat de DS5 niet goed was voor uw rug. Wat mij verbaast, is dat het 4 jaar geduurd heeft nadien om er min of meer vanaf te geraken. 't langste da ik al echt gesukkeld heb (veel pijn), is 2 maanden. maarja kheb ook geen hernia (denk ik..) . want in mijn benen heb ik geen last.
      Ik denk dat ge mij echt verkeerd begrepen hebt. Ik heb een jaar gesukkeld. Eigenlijk de volledige termijn dat ik met de DS5 gereden heb. Dus eerst een paar maanden het laten opkomen zonder te beseffen wat er gaande was en telkens wat dokter en brufen. Daarna eindelijk bij een specialist terecht gekomen die het serieus nam. Die zag dat mijne werven al helemaal krom stond (in vooraanzicht) gewoon omdat ik al een maand aan het manken was om de pijn te verlichten. Vroeg naar de auto en kende het model niet en meteen mee gegaan.
      Vermits er een wachtlijst is, een 2 maanden later die infiltraties in de rug gekregen en na een dikke week afzien was de pijn eindelijk weg. Een paar maanden later was dat gedeeltelijk terug en dat is om depri van te worden, want ik had net een heerlijke pijnvrije tijd. De pijn is pas effectief weggegaan van de eerste dag dat ik in de Tiguan stapte. Nu, compleet pijnvrij is het niet. Er zijn nog momenten dat ik zo een steek voel of dat ik een dagje heb dat het wat minder is. Maar als ik in de auto zit of op de fiets zit, geen last. Thuis in de zetel dan soms weer wel.

      Maar wordt (hier ook) wel eens aangesproken dat een berline met goede zetels ook geen probleem mag vormen. Ik zie ook graag breaks, maar weet niet of ik het risico wil lopen. Als ik met de C4 van mijn vrouw lang rij, krijg ik al last. Ik heb de laatste maanden 2 x een Fabia als vervangwagen gehad voor meerdere dagen en 1 x een Golf. Bij beiden voelde ik het alweer opkomen.
      Dat zijn nu geen hoogvliegers. Dus zou kunnen als ik bv een A4 of C-Klasse neem met de sportzetels dat ik totaal geen last gaan hebben. Kan zijn hé? Maar ga ik het risico lopen door zo eentje te bestellen? Wat als ik dan wel terug last heb? Dan zit ik er wel 4 jaar mee en valt er niets in te ruilen. Mijne baas wilt dat ik nu altijd grondig te werk ga op dat vlak zodat ik achteraf nooit meer moet komen klagen voor een verkeerde wagen waar ik rugpijn in krijg.

      Ik rij zeer graag SUV, maar ik zie ook heel graag breaks en moest ik gene last hebben van de rug, zou ik mss toch break rijden omdat er veel meer keuze is.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

        Stilaan klaar voor een SUV... ??
        Zoals men in het Frans zegt : “ l’essayer, c’est l’adopter ! “
        hmm ja maar vind maar eens een SUV die gunstig is in wegentaks, genoeg koppel heeft, toch zuinig is, en zonder verfoeide dieselmotor onder de kap

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

          hmm ja maar vind maar eens een SUV die gunstig is in wegentaks, genoeg koppel heeft, toch zuinig is, en zonder verfoeide dieselmotor onder de kap
          Model X

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Model X
            ... en die geen 100.000 € kost
            misschien een kona electric..

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

              hmm ja maar vind maar eens een SUV die gunstig is in wegentaks, genoeg koppel heeft, toch zuinig is, en zonder verfoeide dieselmotor onder de kap
              Fiscaal helemaal geen zelfmoord, koppel ok, zuinig, dat is de Q5 allemaal, maar je moet de diesel bijnemen. Met euro6temp klaar tot 2030 (minimum) ... waar is het echt probleem behalve in het hoofd ? Nu even zien hoeveel de Q-etron zal kosten, maar ik vrees dat het duurder zal uitvallen ondanks de nog gunstiger fiscaliteit. Draaien of keren, de miraculeuze oplossing bestaat nog niet...


              Comment


              • #67
                ik heb absoluut geen behoefte aan iets van het formaat Q5 en de prijs is er ook naar (zal wel minstens het dubbele zijn dan mijn golf).
                Misschien iets alla een mazda CX-3, maar gaat mij sowieso ook meer kosten wegens de hogere CO2. Zit nu op 107 gram, 80% aftrekbaar, laag voordeel alle aard, 110€ jaarlijkse wegentaks ...

                Comment


                • #68
                  Hier ook lang met rugproblemen gesukkeld, ook wel omdat ik een fervent ruiter was vroeger.
                  Ik ben er mits een goeie osteopaat wel vanaf geraakt en ben ook gestopt met rijden ondertussen.
                  Ik heb sindsdien ook een fetish voor zetels als het op auto's aan komt.
                  En sinds ik Volvo zetels gewend ben is het voor mij echt nog moeilijk om in een andere auto nog een goede zithouding te vinden.

                  Zondag nog een tijdje met een Discovery sport mee gereden een full option ding. Zag er knap uit. Maar wat een bagger zetels voor een auto van dat geld zeg.
                  Zou ik gewoon om die reden al links laten liggen.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    ik heb absoluut geen behoefte aan iets van het formaat Q5 en de prijs is er ook naar (zal wel minstens het dubbele zijn dan mijn golf).
                    Misschien iets alla een mazda CX-3, maar gaat mij sowieso ook meer kosten wegens de hogere CO2. Zit nu op 107 gram, 80% aftrekbaar, laag voordeel alle aard, 110€ jaarlijkse wegentaks ...
                    Mss een Lada Niva? Onverwoestbaar. Ne maat van mij zijne oude Vitara moest vervangen worden en is er voor gaan zien. Als ge die als lichte vracht inschrijft op of CNG legt, dan is die fiscaal zeer gunstig. Als ge hem gewoon laat, €6000 BIV

                    Het is firmawagen bij u? Ik zit aan 127gr CO2 en is 75% aftrekbaar en voel er niet zoveel van in de VAA.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Hier ook lang met rugproblemen gesukkeld, ook wel omdat ik een fervent ruiter was vroeger.
                      Ik ben er mits een goeie osteopaat wel vanaf geraakt en ben ook gestopt met rijden ondertussen.
                      Ik heb sindsdien ook een fetish voor zetels als het op auto's aan komt.
                      En sinds ik Volvo zetels gewend ben is het voor mij echt nog moeilijk om in een andere auto nog een goede zithouding te vinden.

                      Zondag nog een tijdje met een Discovery sport mee gereden een full option ding. Zag er knap uit. Maar wat een bagger zetels voor een auto van dat geld zeg.
                      Zou ik gewoon om die reden al links laten liggen.
                      Thans gehoord dat Range Rover topzetels zouden hebben. Maar mss in die Discovery niet en enkel het hoge segment.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Mss een Lada Niva? Onverwoestbaar. Ne maat van mij zijne oude Vitara moest vervangen worden en is er voor gaan zien. Als ge die als lichte vracht inschrijft op of CNG legt, dan is die fiscaal zeer gunstig. Als ge hem gewoon laat, €6000 BIV

                        Het is firmawagen bij u? Ik zit aan 127gr CO2 en is 75% aftrekbaar en voel er niet zoveel van in de VAA.
                        Ja firmawagen. Ik denk da mijn VAA iets van een 70€ netto per maand bedraagt. De benzine coefficient voor VAA ligt ook gunstiger dan voor diesel. In vergelijking met een diesel, mag ik nog 19 gram er vanaf trekken dus 107 gr voor benzine (zelfde VAA dan 88 gram diesel) is echt wel gunstig.
                        Een 2 reeks active tourer vind ik ook nog wel cava. Maar ook die is aan de prijs... (vergeleken met de golf, die op zich ook al geen koopje is).
                        En verder... ik werk halftijds en moet maar 1 a 2 keer per week de baan op
                        Last edited by sunking; 14/08/2018, 17:20.

                        Comment


                        • #72
                          Hoelang zou belgie die subsidies voor elektrische wagens nog volhouden? In Nederland beginnen ze in 2021 deze over dezelfde kam te scheren door hun bijtelling aan te passen. Ook zijn ze daar, zoals in Duitsland, onder een bepaald bedrag (dacht 50 of 60 000 euro) gesubsidieerd terwijl je hier volop XC90 T8's, Cayenne en Panamera Hybrides ziet die 100% aftrekbaar zijn omdat hier geen plafond qua prijs is.
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                            Hoelang zou belgie die subsidies voor elektrische wagens nog volhouden? In Nederland beginnen ze in 2021 deze over dezelfde kam te scheren door hun bijtelling aan te passen. Ook zijn ze daar, zoals in Duitsland, onder een bepaald bedrag (dacht 50 of 60 000 euro) gesubsidieerd terwijl je hier volop XC90 T8's, Cayenne en Panamera Hybrides ziet die 100% aftrekbaar zijn omdat hier geen plafond qua prijs is.
                            Er spelen meestal nog andere factoren mee. Ge kunt als overheid fabrikanten niet zomaar afstraffen. Want als die in een hoekje komen te zitten, sluiten ze de deur en verhuizen ze naar een land waar ze terug uit dat hoekje mogen. En dan zit gij met 10000'den werklozen extra.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Er spelen meestal nog andere factoren mee. Ge kunt als overheid fabrikanten niet zomaar afstraffen. Want als die in een hoekje komen te zitten, sluiten ze de deur en verhuizen ze naar een land waar ze terug uit dat hoekje mogen. En dan zit gij met 10000'den werklozen extra.
                              Huh, wat hebben subsidies op auto's en dergelijke daarmee te maken? Productiezijde heeft daar toch geen link mee? En alsof het iets uitmaakt. Je steekt er beter niets in en investeert beter in de economie in het algemeen. Kijk naar de Ford, hoeveel geld daar naartoe gegaan is en wat heeft dat geholpen? Kunt beter van aan het begin die miljarden elders in steken.

                              Comment


                              • #75
                                Je kan nog discussiëren of subsidies nuttig zijn of niet, mogelijk wel om graag bij te sturen.
                                Maar om die aan rijke stinkers te geven, dat vind ik er wel over. Goed idee dat ze in NL de max op 50k hebben gezet. Mogen ze hier direct doen!

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Je kan nog discussiëren of subsidies nuttig zijn of niet, mogelijk wel om graag bij te sturen.
                                  Maar om die aan rijke stinkers te geven, dat vind ik er wel over. Goed idee dat ze in NL de max op 50k hebben gezet. Mogen ze hier direct doen!
                                  Is hier toch zo? Gedeeltelijk alleszins, al zou het nog meer mogen zijn van mij apart ook :
                                  minder dan 31.000 euro 4.000 euro premie
                                  van 31.000 euro
                                  tot 40.999,99 euro
                                  3.500 euro premie
                                  van 41.000 euro
                                  tot 60.999,99 euro
                                  2.500 euro premie
                                  vanaf 61.000 euro 2.000 euro premie

                                  Comment


                                  • #77
                                    de aangepaste taks en de aftrekbare btw mag je ook als subsidies aanzien
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                      Huh, wat hebben subsidies op auto's en dergelijke daarmee te maken? Productiezijde heeft daar toch geen link mee? En alsof het iets uitmaakt. Je steekt er beter niets in en investeert beter in de economie in het algemeen. Kijk naar de Ford, hoeveel geld daar naartoe gegaan is en wat heeft dat geholpen? Kunt beter van aan het begin die miljarden elders in steken.
                                      Het heeft er alles mee te maken. Als en bepaald merk in België geen auto’s meer verkocht krijgt door die regeltjes, vertrekken ze.

                                      Ge schrijft over Ford. Idd, die hebben heel veel subsidies gehad. Hadden ze die niet gehad, dan waren ze al 20 jaar eerder vertrokken. Ford zat hier niet uit liefdadigheid voor de limburgers hoor.

                                      Subsidies zouden ze in alle richtingen moeten afschaffen. Het geld dat daardoor vrij komt kunnen ze de loonkosten een stuk laten dalen en daar heeft iedereen wat aan.
                                      Subsidies houden ook de prijs hoog. Zonnepanelen zijn daar een zeer goed voorbeeld van. Eens de subsidies weg en de prijs gedeeld door 3.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        Het heeft er alles mee te maken. Als en bepaald merk in België geen auto’s meer verkocht krijgt door die regeltjes, vertrekken ze.

                                        Ge schrijft over Ford. Idd, die hebben heel veel subsidies gehad. Hadden ze die niet gehad, dan waren ze al 20 jaar eerder vertrokken. Ford zat hier niet uit liefdadigheid voor de limburgers hoor.

                                        Subsidies zouden ze in alle richtingen moeten afschaffen. Het geld dat daardoor vrij komt kunnen ze de loonkosten een stuk laten dalen en daar heeft iedereen wat aan.
                                        Subsidies houden ook de prijs hoog. Zonnepanelen zijn daar een zeer goed voorbeeld van. Eens de subsidies weg en de prijs gedeeld door 3.
                                        Alsof de verkoop in België uitmaakt of ze hier auto's produceren of niet...

                                        En het was goed geweest als ford 20 jaar eerder was vertrokken, dan was al dat geld tenminste niet in een bodemloze put gegooid.

                                        En zonnepanelen is het slechtste voorbeeld wat ge kunt bedenken... Alsof BELGIE de prijs van zonnepanelen bepaalt... Door subsidies is de vraag gestegen, is er meer ingeinvesteerd, is de productie gestegen en zijn er schaal-voordelen gekomen en samen door nieuwe ontwikkelingen is de prijs hiervan verder gedaald...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                          Alsof de verkoop in België uitmaakt of ze hier auto's produceren of niet...

                                          En het was goed geweest als ford 20 jaar eerder was vertrokken, dan was al dat geld tenminste niet in een bodemloze put gegooid.

                                          En zonnepanelen is het slechtste voorbeeld wat ge kunt bedenken... Alsof BELGIE de prijs van zonnepanelen bepaalt... Door subsidies is de vraag gestegen, is er meer ingeinvesteerd, is de productie gestegen en zijn er schaal-voordelen gekomen en samen door nieuwe ontwikkelingen is de prijs hiervan verder gedaald...
                                          België heeft idd een lage afzet om interessant te zijn. Daarom dat ze die bedrijven subsidies geven om de 'te hoge' loonkosten te compenseren. Inventief moeten we zijn.
                                          Hetgeen bedrijven doen is hetzelfde als gij en ik doen. Waar ik het meeste kan verdienen, daar ga ik naartoe. De werkgever die het moeilijkste doet, ga ik weg. En België is nu niet bepaald ondernemingsvriendelijk. Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Hoe hard de linkerzijde dat ook geloofd.

                                          Ge stelt nu dat het beter was geweest als Ford 20 jaar eerder vertrokken was, maar hetgeen ge doet is roepen vanaf de zijlijn. Dat zijn zaken die beslist worden boven ons petje. Daar zijn voldoende gekwalificeerde mensen mee bezig geweest om hier een kosten-baten analyse van te maken. Zo bodemloos is die put niet geweest, want die heeft heel wat mensen brood op de plank bezorgd. Zeker in de jaren dat het heel hard nodig was (zeker na de sluiting van de mijnen, want hier zijn heel wat mijnwerkers naartoe gegaan). Als het niet rendabel was voor onze overheid, hadden ze Ford al lang laten vertrekken.

                                          Maar dat neemt niet weg dat subsidies en notionele aftrek van mijn part helemaal mogen verdwijnen. Hetgeen dat kost, kan de loonkost enkele % mee omlaag en dan heeft de kleine zelfstandige met 1 of 2 man in dienst er ook iets aan. Dus we kunnen wel stellen dat het hier allemaal wat scheef gegroeid is doorheen de jaren.

                                          Wat de zonnepanelen betreft, heeft dit niets te maken met of Belgie die prijs bepaald. Neen, België bepaald niet of dat paneel destijds €150 kostte en nu nog maar €100 kost. Dat is een normale evolutie dat zaken goedkoper worden. Die panelen zijn de doorslag ook niet in de totaalprijs. Maar het waren vooral de plaatsers die met de grote som gingen lopen. En die waren wel 'Belgisch'. Toen de subsidies verdwenen gingen ze ook 1 voor 1 failliet en de serieuzere firma's bleven over. Het grote verschil zat destijds bij de portemonnee van die plaatsingsfirma. Maar wel grappig dat ge zegt dat België de prijs van de zonnepanelen niet bepaald, maar daarna schrijft ge dat door die subsidies wel de prijzen uiteindelijk gedaald zijn. Ff moelijk volgen oor

                                          Maar goed, subsidies blijven iets vies waar ik niet in geloof. Maar van ons heel economisch model hebben we het einde nog niet gezien.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X