Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Interessante firmawagen vanaf 2020?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2023 is echter nog lang.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk Berichten
      2023 is echter nog lang.
      ja dat wel, maar hoeveel mensen zijn er niet die maar om de 10j een auto kopen?
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Ook weer waar. Zelf ken ik er ook weer veel die jaarlijks of om de 2 jaren een nieuwe auto kopen maar deze mensen zitten in het bedrijfsleven en is ook weer anders.
        Normale mens zou ik ongeveer schatten op ongeveer 5-8 jaar per auto?

Comment

Ook weer waar. Zelf ken ik er ook weer veel die jaarlijks of om de 2 jaren een nieuwe auto kopen maar deze mensen zitten in het bedrijfsleven en is ook weer anders.
          Normale mens zou ik ongeveer schatten op ongeveer 5-8 jaar per auto?
          Dat zou wel eens kunnen kloppen ja, hangt er bij de meeste mensen ook een beetje van af hoeveel kilometer ze per jaar doen denk ik.
          Ik heb altijd tweedehands auto's gehad en de laatste twee heb ik elk 7 jaar gehad, de huidige heb ik nieuw gekocht en weet eerlijk gezegd totaal niet hoe lang deze gaat blijven.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Auto's wisselen hangt nogal eens samen met externe factoren.
            - een dikke onderhoudsfactuur die er aan komt
            - schadegeval
            - veranderende familieomstandigheden
            - verhuis, en nood aan een grotere of kleinere auto
            - ineens veel meer rijden en bv ineens is die oude benzineauto te duur in verbruik
            etc etc

En dan heb je nog de persoonlijke voorkeuren. Bij veel mensen is de auto totaal niet belangrijk, dus als dat rijdt bllijft die, anderen willen altijd een "nieuw" model.
            De gemiddelde leeftijd van een auto in België zit rond de 7-8 jaar, wat betekent dat ze gemiddeld zo'n 14-16 jaar meegaan.
            Jonge leasebakken worden al eens sneller geexporteerd naar landen waar er minder bedrijfsauto's zijn (FR, D, ) en de oudste nog rijdende auto's gaan naar Afrika.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Succes van de Duitsers, komt door hun marketing…
              Hoe verklaar je anders het collectief geheugen verlies, voor alle structurele defecten, die afgedaan worden als:
              • uitzonderlijk is er eens een Maandag auto’s
              • kwaliteit heeft zijn prijs, ook voor onderhoud...
              Ter herinnering, hoog olie verbruik, uitgerokken distributie kettingen, interne roetvervuiling, gebroken cilinderkop, EGR defecten / brandgevaar, automaat problemen….

alleen al de marketing in bv Autoweek.nl
              • De Getrag automaten: in een Ford, Renault, Volvo schakelen ze hakerig, in een MB en BMW subliem…
              • TSI en DSG, zijn al 10 jaar subliem in de testen…, maar in de forums staan een 1000 tal klachten… (ook recente DSG versies) (TSI probleem lijkt na 10 jaar opgelost...)
              • BMW (idem voor de grote modellen van MB) heeft al 35 jaar sublieme automaten, maar heeft er nog nooit één gemaakt, want… de eerste 28 jaar kwamen ze zowat allemaal van GM (soms Getrag = Ford) daarna van ZF of terug Getrag (In een Opel /Ford schakelden ze slechts matig…)
                • Op Duitse forums blijken de lagers van de recente 8AT RWD, ook niet zo subliem te zijn
                • De BMW 8AT FWD komt trouwens van Asian Warner.... (dochterbedrijf van Toyota)
              Dan heb ik toch de laatste bijna 25 jaar rijervaring met die volgens jou belabberde Duitsers toch al heel veel geluk gehad :-) ... Na een VW passat en nu de vijfde Audi kan ik de onkosten aan al mijn wagens op één hand tellen eigenlijk , ik heb met mijn vorige 5 wagens samen ongeveer een 1.3mio km's bijeen gereden , m'n huidige zit inmiddels net over de 200K ... met één Audi heb ik een grote onkost gehad , dat was één van de eerste generaties 2l tdi's , op 240.000km is de aandrijving naar de oliepomp van deze gesneuveld ( was met een kettingetje op kettingwieltjes , daar stonden geen tanden meer op ... was na verloop van tijd naar tandwieloverbrenging gebracht hoorde ik toen ) , het spel reviseren met zo'n tandwielset heeft me toen als ik het me nog kan herinneren rond de 1800 euro gekost. Ik heb de wagen enkele maanden daarna verkocht toen.
              Ik ken er veel die met wagens van al die volgens jou veel betrouwbaardere merken een veelvoud van de kosten hebben gehad dan al mijn wagens samen... ( mijn vrouw haar vorige wagen , een Opel was ook een dramatische wagen dat terzijde ) .
              Ik moet dus wel enorme geluksballen hebben als ik je mag geloven , en weet je wat, volgend jaar zal er terug een nieuwe komen en het al weer zo'n Duitser zijn, hopelijk terug met geluksballen...

Als ik zo je comments wat volg dan kan het niet anders dat jij ooit in het verleden op één of andere manier eens deftig misbruikt bent geweest door een VAG garagist...

Comment

• Ik heb al met verschillende merken gereden, zelf en als 2de auto thuis.

Met onze laatste Clio hebben we geen problemen gehad, maar ik zag er iedere keer tegen op om in die auto te kruipen. Alles was zo zwak, goedkoop, prullachtig gemaakt.
                Nu staat er een Polo, en daarmee rijd ik echt met plezier.

Als firmawagen ooit een Citroen C8 en Renaul Scénic gehad... slechtste auto's die ik ooit gehad heb.
                Nu rij ik BMW5, en net daarvoor A6.
                De volgende wordt toch een A6 als ik dat in mijn budget krijg met de juiste opties.

Zeg wat je wil, maar de duitsers weten dus wel hoe ze een auto moeten ontwerpen en bouwen.
                Toyota bv. Mag dan wel heel betrouwbaar zijn, maar ziet er nu zo lelijk uit...

Comment

• Kan ik alleen maar mee instemmen. Duitse wagens hebben de betere looks, alhoewel ik persoonlijk mazda ook een mooi merk vind. De CX-5 is een zeer mooi model.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                    Shell zet in op waterstof, is nog milieuvriendelijker. Maar in België zal iedereen eerst benzine moeten kopen, dan elektrisch en dan worden deze allemaal belast want wordt waterstof het dingetje van een van de volgende regeringen.
                    Waterstof is niets beter dan EV. Het enige voordeel is dat je sneller kan 'bijtanken'. Voor vliegtuigen lijkt het me de enige milieuvriendelijke oplossing, maar voor auto's? Nee.

Last edited by Chris_147; 24/08/2018, 11:34.

Comment

• ja...gek dat ze ons dan altijd doen geloven dat waterstof nog milieuvriendelijker is.
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Zeg wat je wil, maar de duitsers weten dus wel hoe ze een auto moeten ontwerpen en bouwen.
                        Toyota bv. Mag dan wel heel betrouwbaar zijn, maar ziet er nu zo lelijk uit...
                        Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik met de Tiguan een weekje reed. Die Duitsers hebben alles echt wel op een rijtje. Precies of die nachten wakker liggen om elk detail perfect te krijgen.
                        Alhouwel er nog zo een ding is wat ik bij mijn fransen beter vond. En dat zijn de mislichten. Die moet ge telkemale opnieuw opzetten bij een PSA wagen. Bij VW is dat die draaiknop uittrekken en als ge hem niet meer induwt, blijven die mislichten branden

Maar een knop met een vals klikje of koestwerk dat een piep klein beetje scheef staat, daar heb ik de Tiguan nog niet op kunnen betrappen. Bij mijne C5 en DS5 wa dat wel heel andere koek.

Comment

Kan ik alleen maar mee instemmen. Duitse wagens hebben de betere looks, alhoewel ik persoonlijk mazda ook een mooi merk vind. De CX-5 is een zeer mooi model.
                          Klopt, Mazda vind ik qua design en afwerking de beste Japanners.
                          Toyota is kwalitatief goed, maar ze moeten een paar duitse of italiaanse designers aanwerven. Zelfs Jag doet dat nu beter.
                          De Prius was nooit mooi, maar die laatste ..... beuuuk.
                          of die Mirai, wat hadden die in gedachten als ze die voorstelden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik met de Tiguan een weekje reed. Die Duitsers hebben alles echt wel op een rijtje. Precies of die nachten wakker liggen om elk detail perfect te krijgen.
                            Alhouwel er nog zo een ding is wat ik bij mijn fransen beter vond. En dat zijn de mislichten. Die moet ge telkemale opnieuw opzetten bij een PSA wagen. Bij VW is dat die draaiknop uittrekken en als ge hem niet meer induwt, blijven die mislichten branden

Maar een knop met een vals klikje of koestwerk dat een piep klein beetje scheef staat, daar heb ik de Tiguan nog niet op kunnen betrappen. Bij mijne C5 en DS5 wa dat wel heel andere koek.

Ik vind BMW zelfs triestig. Mijn 5 is slechter afgewerkt dan onze Polo.
                            Ik rij nu met een 525d. Sierstrips kraken, knoppen zitten half los, radio kraakt.
                            En waarom iedereen die versnellingsbak zo goed vindt.... als je wat lastwissels doet, dan weet die gewoon niet wat die moet doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik vind BMW zelfs triestig. Mijn 5 is slechter afgewerkt dan onze Polo.
                              Ik rij nu met een 525d. Sierstrips kraken, knoppen zitten half los, radio kraakt.
                              En waarom iedereen die versnellingsbak zo goed vindt.... als je wat lastwissels doet, dan weet die gewoon niet wat die moet doen.
                              Mijn 3-reeks, zat ook minder goed in elkaar dan m'n huidige golf
                              - piepende ophanging bij het uitstappen (al van in het begin)
                              - knopjes van de radio vertoonden barsten na een jaar
                              - slechte isolatie van wind- en bandengeluid (op die manier had ik weinig plezier van de dure HK audio installatie)
                              - het sluiten van de koffer klonk als een goedkoop stuk blik
                              - scheurtjes in de sensatec bekleding ter hoogte van het zitvlak (ben nochtans geen zwaargewicht)
                              - de motor en automaat waren niet goed op elkaar afgestemd (in D stand een te hoge versnelling, in S stand een te lage, dus b.v. D 7 / S 5 terwijl ik voor 6 zou kiezen)
                              Last edited by sunking; 25/08/2018, 10:08.

Comment

• Er komen 2 nieuwe soorten Diesel brandstoffen op de markt
                                • Diesel B10 (10% bio)
                                • Diesel XTL (synthetisch, met véél minder roet tot gevolg, maar 0.28 cent duurder)
                                Alleen de nieuwe Euro 6 D diesels (09/201 halen met deze soort (XTL) de uitstoot-normen effectief, tijdens de praktijktest...

De officiële brandstofprijs is de maximale prijs waarvoor brandstof mag worden verkocht in België. Deze prijs wordt berekend door de overheid voor elk type brandstof en op basis van de zogeheten Programma-Overeenkomst.

https://carbu.com/belgie//index.php/...34187381669/75

https://economie.fgov.be/nl/themas/e...ffen/biodiesel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik met de Tiguan een weekje reed. Die Duitsers hebben alles echt wel op een rijtje.

Precies of die nachten wakker liggen om elk detail perfect te krijgen.
                                  Al vergeten dat van elke VW +/- 35% een nieuwe Dsg actuator (en/of dubbele koppeling) van telkens € 1500 nodig heeft voor zijn 60000 km… maar VW/Audi, noemt dit hier, nog steeds, normaal onderhoud… en een éénmalige gebeurtenis...

(in Duitsland en China blijft dit 1 x onder de garantie vallen, indien voor de 100.000 km)

Comment

• Iedereen weet dat VAG kindereziektes heeft gehad met al hun nieuwe automaten. Na verloop van tijd zijn deze problemen opgelost geraakt (weliswaar op de kap van de klant..), dit al lang voor de (+)multitronic en de tiptronic, en nu voor de DSG/S-tronic. Maar dit blijft de firma achtervolgen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Dan heb ik toch de laatste bijna 25 jaar rijervaring met die volgens jou belabberde Duitsers toch al heel veel geluk gehad :-) ... Na een VW passat en nu de vijfde Audi kan ik de onkosten aan al mijn wagens op één hand tellen eigenlijk , ik heb met mijn vorige 5 wagens samen ongeveer een 1.3mio km's bijeen gereden , m'n huidige zit inmiddels net over de 200K ... met één Audi heb ik een grote onkost gehad , dat was één van de eerste generaties 2l tdi's , op 240.000km is de aandrijving naar de oliepomp van deze gesneuveld ( was met een kettingetje op kettingwieltjes , daar stonden geen tanden meer op ... was na verloop van tijd naar tandwieloverbrenging gebracht hoorde ik toen ) , het spel reviseren met zo'n tandwielset heeft me toen als ik het me nog kan herinneren rond de 1800 euro gekost. Ik heb de wagen enkele maanden daarna verkocht toen.
                                      Ik ken er veel die met wagens van al die volgens jou veel betrouwbaardere merken een veelvoud van de kosten hebben gehad dan al mijn wagens samen... ( mijn vrouw haar vorige wagen , een Opel was ook een dramatische wagen dat terzijde ) .
                                      Ik moet dus wel enorme geluksballen hebben als ik je mag geloven , en weet je wat, volgend jaar zal er terug een nieuwe komen en het al weer zo'n Duitser zijn, hopelijk terug met geluksballen...

Als ik zo je comments wat volg dan kan het niet anders dat jij ooit in het verleden op één of andere manier eens deftig misbruikt bent geweest door een VAG garagist...
                                      Neen hoor, jij bent absoluut niet alleen, wij zitten totaal ook aan vijf Audi-wagens (zes feitelijk nu maar die reken ik niet mee), die hebben samen over de 2 mlj. km. Die extra onkosten en bijhorende miserie liggen ook hier belachelijk laag. Juist onderhoud alle 30k km en gaan.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Hier ook 4 VAG-producten sinds 1990... Niet feilloos, maar niet van die aard om over gebrekkige kwaliteit te spreken. En zeker niet om uit ellende van merk te veranderen. Alle defecten konden gerust wachten tot een (voor mij) geschikt moment voor de herstelling, ofwel had ik ruim de tijd om risicoloos mijn garagist te bereiken. En ja, af een toe een onderdeel die onverwacht begeeft (bv een ABS-centrale, door Bosch geleverd...) dan heb je financieel pech na de garantieperiode, maar het gebeurt ook zeker bij alle andere merken. Mijn volgende aankoop ? Na hier en daar te zijn gaan kijken en testen, wordt het waarschijnlijk opnieuw een VAG-model... Er zijn er een paar in de pijplijn die mij zouden aanstaan, maar ik vertrouw nog mijn huidig materiaal !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Al vergeten dat van elke VW +/- 35% een nieuwe Dsg actuator (en/of dubbele koppeling) van telkens € 1500 nodig heeft voor zijn 60000 km… maar VW/Audi, noemt dit hier, nog steeds, normaal onderhoud… en een éénmalige gebeurtenis...

(in Duitsland en China blijft dit 1 x onder de garantie vallen, indien voor de 100.000 km)
                                          Kunt gij iets anders dan VAG bashen? Van uwe favoriete Alfa staan er ook pagina's vol op het internet. Ze hebben niet voor niets de tag 'onbetrouwbaar' meegekregen. En mss dat dit nu beter is, maar denk vooral te wijten dat ze bij Alfa omdat ze nog wat achter liggen met de nieuwste technologie.

Comment

Working...
                                          X